2022
|
1. |
Befring, Edvard. Forebygging-tidliginnsats for barns beste. I: Tidlig innsats – i en skole for alle?. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202762452. p. 42-65 UiO
Untitled
|
2020
|
2. |
Befring, Edvard. Grunnbok i spesialpedagogikk. Oslo: Universitetsforlaget 2020 (ISBN 978-82-15-04496-5) 213 p. UiO
Untitled
|
|
3. |
Befring, Edvard; Befring, Edvard. Sentrale forskningsmetoder- med etikk og statistikk. Oslo: Universitetsforlaget 2020 (ISBN 978-82-02-66998-0) 153 p. UiO
Untitled
|
2019
|
4. |
Befring, Edvard. Forebygging i barnehage og skole med vekt på barns læring og livsmestring. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 168-195 UiO
Untitled
|
|
5. |
Befring, Edvard. Spesialpedagogikk - mangfoldig fag med mulighetsperspektiver og krevende utfordringer. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 51-73 UiO
Untitled
|
|
6. |
Befring, Edvard; Næss, Kari-Anne Bottegaard. Forord. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. UiO
Untitled
|
|
7. |
Befring, Edvard; Næss, Kari-Anne Bottegaard. Innledning og sammenfatning. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. UiO
Untitled
|
|
8. |
Befring, Edvard; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Tangen, Reidun Synnøve. Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202592059) 715 p. UiO
Untitled
|
|
9. |
Befring, Edvard; Uthus, Marit. Sosialt og emosjonelt sårbare barn og unge. Utfordringer og muligheter. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 500-522 NTNU UiO
Untitled
|
2018
|
10. |
Befring, Edvard. De pedagogiske kvalitetene. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-03032-6) 184 p. UiO
Untitled
|
|
11. |
Befring, Edvard. De pedagogiske kvalitetene. Løfterike muligheter for barn og unge. Oslo: Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-03032-6) 184 p. UiO
Untitled
|
|
12. |
Befring, Edvard; Simonsen, Eva. Spesialpedagogisk kompetaneutvikling. Spesialpedagogikk 2018 (0118) p. 4-11 UiO
Untitled
|
2017
|
13. |
Befring, Edvard; Moen, Bjørg-Elin. Ungdom, læring og forebygging. Cappelen Damm Akademisk 2017 (ISBN 978-82-02-53336-6) 152 p. UiO
Untitled
|
2016
|
14. |
Befring, Edvard. Grunnbok i spesialpedagogikk. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 978-82-15-02643-5) 228 p. UiO
Untitled
|
2015
|
15. |
Befring, Edvard. Forskningsmetoder i utdanningsvitenskap. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-47713-4) 176 p. UiO
Untitled
|
|
16. |
Befring, Edvard. Kvantitativ metode. UiO
Untitled
|
|
17. |
Befring, Edvard. Quantitative methods. UiO
Untitled
|
2014
|
18. |
Befring, Edvard. Den forløsende pedagogikken. Gyldendal Akademisk 2014 (ISBN 9788205431133) 178 p. UiO
Untitled
|
|
19. |
Befring, Edvard. Mangfoldet som ressurs. Spesialpedagogikken og berikelsesperspektivet i teori og praksis. I: Inkluderende praksis. Gode erfaringer fra barnehage, skole og fritid. Universitetsforlaget 2014 ISBN 9788215021782. p. 21-32 UiO
Untitled
|
2013
|
20. |
Befring, Edvard. Læring i nærsamfunnet : pedagogisk erfaringar og nye læringsperspektiv. I: Motstraums : 25 år i kamp for skule i nærmiljøet. Ringsaker: LUFS 2013 ISBN 0000000000. p. 78-90 UiO
Untitled
|
|
21. |
Befring, Edvard; Duesund, Liv; Popovici, Stefan. Familier og barn i krise. : UIO: Institutt for spesialpedagogikk,Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2013 (ISBN 978-82-8075-101-0) 153 p. UiO
Untitled
|
|
22. |
Befring, Edvard; Duesund, Liv; Popovici, Stefan. Familier og Barn i Krise. Rapport fra forskningsprosjektet: Økningen i tilmeldte til barnevernet – En analyse av utviklingstrekk. : Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo 2013 (ISBN 978-82-8075-101-0) 153 p. UiO
Untitled
|
2012
|
23. |
Befring, Edvard. Forebygging - tidlig innsats til barns beste. I: Tidlig innsats - bedre læring for alle?. Cappelen Damm Akademisk 2012 ISBN 9788202360931. p. 21-36 UiO
Untitled
|
|
24. |
Befring, Edvard. Forebygging blant barn og unge i et psykososialt perspektiv. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. UiO
Untitled
|
|
25. |
Befring, Edvard. Skolen for barnas beste. Kvalitetsvilkår for oppvekst, læring og utvikling. Det Norske Samlaget 2012 (ISBN 9788252179064) 286 p. UiO
Untitled
|
|
26. |
Befring, Edvard. Spesialpedagogikk: historisk framvekst, ansvarsoppgaver, forståelsesmåter og nye perspektiver. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. UiO
Untitled
|
|
27. |
Befring, Edvard; Duesund, Liv. Relasjonsvansker. Psykososial problematferd. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. UiO
Untitled
|
|
28. |
Befring, Edvard; Tangen, Reidun. Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 (ISBN 9788202352264) 726 p. UiO
Untitled
|
2011
|
29. |
Befring, Edvard; Moen, Bjørg-Elin. Ungdom, læring og forebygging. Cappelen Damm AS 2011 (ISBN 9788202349455) 267 p. UiO
Untitled
|
2010
|
30. |
Befring, Edvard. Barnevernet i historisk lys. I: Sårbare unge : Nye perspektiver og tilnærminger. Gyldendal Akademisk 2010 ISBN 978-82-0539693-7. p. 15-30 UiO
Untitled
|
|
31. |
Befring, Edvard. Oppvekst og læring for et verdig liv. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 34-50 UiO
Untitled
|
|
32. |
Befring, Edvard; Frønes, Ivar; Sørlie, Mari-Anne. Et kompetansebasert barnevern. I: Sårbare unge : Nye perspektiver og tilnærminger. Gyldendal Akademisk 2010 ISBN 978-82-0539693-7. p. 260-266 UiO
Untitled
|
|
33. |
Befring, Edvard; Frønes, Ivar; Sørlie, Mari-Anne. Forord. Sårbare unge - nye perspektiver og tilnærminger. I: Sårbare unge : Nye perspektiver og tilnærminger. Gyldendal Akademisk 2010 ISBN 978-82-0539693-7. p. 13-14 UiO
Untitled
|
|
34. |
Befring, Edvard; Frønes, Ivar; Sørlie, Mari-Anne. Sårbare unge : Nye perspektiver og tilnærminger. Gyldendal Akademisk 2010 (ISBN 978-82-0539693-7) UiO
Untitled
|
|
35. |
Befring, Edvard; Moen, Bjørg-Elin. Positive holdninger: Ressurser for et verdig liv. Organisasjonen MOT under lupen. : MOT 2010 86 p. NTNU UiO
Untitled
|
2009
|
36. |
Befring, Edvard. Læring og skole i nærmiljøperspektiv. I: Nærmiljøpedagogikk. Det Norske Samlaget 2009 ISBN 9788252173277. p. 168-181 HVL
Untitled
|
2008
|
37. |
Befring, Edvard. Barneinstitusjonar i ein historisk og spesialpedagogisk kontekst. Fagseminar på Falstadsenteret; 2008-03-11 - 2008-03-11 UiO
Untitled
|
|
38. |
Befring, Edvard. Den forløysande pedagogikken som grunnlag for vere- og lærekraft. Samling for barnehage- og skolefolk; 2008-11-12 - 2008-11-12 UiO
Untitled
|
|
39. |
Befring, Edvard. Det etiske og læringsvitskaplege grunnlaget for spesialpedagogikken som fag og forskingfelt. Samling av studentar i spesial- og sosialpedagogikk; 2008-05-14 - 2008-05-14 UiO
Untitled
|
|
40. |
Befring, Edvard. Det læringsvitskaplege grunnlaget for god skoleledelse. Struktur, støtte, motivering og positiv fokusering. Fagseminar for rektorar; 2008-09-25 - 2008-09-25 UiO
Untitled
|
|
41. |
Befring, Edvard. Etiske spørsmål i kvantitativ forskning. Norges forskningsråd 2008 6 p. UiO
Untitled
|
|
42. |
Befring, Edvard. Forebygging i en psykososial kontekst. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. p. 170-192 UiO
Untitled
|
|
43. |
Befring, Edvard. Inkludering som mål og mulighet. Psykologisk Pædagogisk Rådgivning 2008 ;Volume 45.(04) p. 300-313 UiO
Untitled
|
|
44. |
Befring, Edvard. Kvalitetsskolen. Skolepsykologi 2008 ;Volume 43.(3) p. 3-18 UiO
Untitled
|
|
45. |
Befring, Edvard. Likeverd og inkludering. UItdeling av Dronning Sonjas Skolepris; 2008-11-28 - 2008-11-28 UiO
Untitled
|
|
46. |
Befring, Edvard. Likeverd og inkludering. Innhald, mål og faglege perspektiv. Forelesing for landets utdanningsdirektørar; 2008-05-05 - 2008-05-05 UiO
Untitled
|
|
47. |
Befring, Edvard. Oppvekst- og hjelpetenester i eit lærings- og mulighetsperspektiv. Fagseminar i Ballerup, Danmark; 2008-03-03 - 2008-03-03 UiO
Untitled
|
|
48. |
Befring, Edvard. Poblematferd. Sosiale og emosjonelle vansker. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. p. 372-392 UiO
Untitled
|
|
49. |
Befring, Edvard. Problematferd i historisk og spesialpedagogisk kontekst. Jubileumsarrangement; 2008-06-23 - 2008-06-23 UiO
Untitled
|
|
50. |
Befring, Edvard. Skolens møte med barn. Opplegg til pedagogisk nyorientering. I: Forebyggende arbeid i skolen. Om barn med sosiale og emosjonelle vansker. Kommuneforlaget AS 2008 ISBN 978-82-446-1248-7. p. 25-51 UiO
Untitled
|