|
|
Norsk
versjon
In order to register data in Cristin, you must be an academic or administrative employee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Showing results 1-29 of 29
|
|
2018
|
1. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice. NARST 91st Annual International Conference; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
2. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning. 9ICOM 2018; 2018-08-15 - 2018-08-17 UiO
Untitled
|
|
3. |
Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve. Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study. European Journal of Higher Education 2018 p. - UiB OSLOMET UiO NTNU UIS
Untitled
|
2017
|
4. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate; Ødegaard, Marianne. Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches. Acta Didactica Norge 2017 ;Volume 11.(3) p. 22- UiO
Untitled
|
|
5. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis. NFSUN 2017; 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
2011
|
6. |
Klette, Kirsti; Lund, Andreas; Knudsen, Geir; Mathiassen, Ketil; Jenset, Inga Staal; Vinjar, Mari Bjørnsdotter; Olsen, Anne Lykkebo; Bratland, Lene Dolva; Carlsten, Tone Cecilie. Fagvisjoner i pedagogisk praksis: Program for Utdanning av Pedagogiske faglærere ved ILS (PUPILS). Sluttrapport fra utredningskomitéen for en modell for fornying av lærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO. : Institutt for Lærerutdanning og Skoleforskning, Universitetet i Oslo 2011 22 p. UiO
Untitled
|
2009
|
7. |
Mathiassen, Ketil. Differensiert undervisning. I: Lektor - adjunkt - lærer Artikler for studiet i praktisk-pedagogisk utdanning. Universitetsforlaget 2009 ISBN 978-82-15-01455-5. p. 123-135 UiO
Untitled
|
2008
|
8. |
Mathiassen, Ketil. Bruk av modeller i biologiundervisningen. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-595-7. p. 170-198 UiO
Untitled
|
|
9. |
Mathiassen, Ketil. Muntlig eksamen - med like vilkår for alle?. Naturfag 2008 (2) p. 30-32 UiO
Untitled
|
2007
|
10. |
Mathiassen, Ketil. Differensiert undervisning. I: Lektor-adjunkt-lærer: Innføringsbok i praktisk-pedagogisk utdanning. Universitetsforlaget 2007 ISBN 978-82-15-01182-0. p. 119-131 UiO
Untitled
|
2006
|
11. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Elevvurdering i naturfag. Erfaringer fra Osloprøven på 9 trinn. Naturfagkonferansen 2005; 2006-10-27 - 2006-10-28 UiO
Untitled
|
|
12. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Karusell i fornøyelsespark. Bygg og programmer din egen karusell i LEGO. Naturfag 2006 (1) p. 38-39 UiO
Untitled
|
|
13. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Lego Education i skolen - lek og læring. Naturfag 2006 (1) p. 36-37 UiO
Untitled
|
|
14. |
Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Tonning, Anne Sissel Vedvik; Ulvik, Marit. Science students' critical examination of scientific information related to socio-scientific issues. Science Education 2006 ;Volume 90.(4) p. 632-655 UiB UiO
Untitled
|
2005
|
15. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Osloprøven i natur- og miljøfag 2005 for 9. trinn - ressurser på Internett. Utdanningsetaten i Oslo Oslo 2005 UiO
Untitled
|
|
16. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Osloprøven 2005 i natur- og miljøfag prøvehefte for 9. trinn. Utdanningsetaten i Oslo Oslo 2005 UiO
Untitled
|
|
17. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Vurdering i naturfag - erfaringer fra Osloprøven 2004 og 2005. Seminar for danske naturfaglærere; 2005-04-22 - 2005-04-22 UiO
Untitled
|
2004
|
18. |
Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Tonning, Anne Sissel; Ulvik, Marit. Science students' critical examination of scientific information related to socioscientific issues. NARST Conference, 2004; 2004-04-01 - 2004-04-03 UiO
Untitled
|
|
19. |
Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Arnesen, Erik; Tonning, Anne Sissel Vedvik. Danning, informasjonsvurdering og argumentering i naturvitenskap. Acta Didactica 2004 (3) p. - UiB UiO
Untitled
|
|
20. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Osloprøven i natur- og miljøfag 2004 - prøvehefte for 10. trinn. Utdanningsetaten i Oslo 2004 UiO
Untitled
|
|
21. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Osloprøven i natur- og miljøfag 2004 for 10. trinn Internettressurser. Utdanningsetaten i Oslo 2004 UiO
Untitled
|
|
22. |
Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Arnesen, Erik; Vedvik, Anne Sissel. Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA). Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, UiO: Acta Didactica 2004 (ISBN 82-90904-78-9) 82 p. UiO
Untitled
|
2003
|
23. |
Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA).Sluttrapport fra PLUTO-prosjektet. Bergen: ITU 2003 41 p. UiO
Untitled
|
|
24. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Fosse, Britt Oda. Erfaringer med LMS i PPU (praktisk pedagogisk utdanning). ITU-konferansen 2003; 2003-10-16 - 2003-10-17 UiO
Untitled
|
2002
|
25. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Fosse, Britt Oda. Bruk av LMS i PPU. FOU i lærerutdanningen; 2002-11-28 - 2002-11-29 UiO
Untitled
|
|
26. |
Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Kolstø, Stein Dankert; Mathiassen, Ketil; Quale, Andreas. Åpne forsøk og argumentering i naturfag. Det 7. forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen; 2002-01-01 UiO
Untitled
|
|
27. |
Quale, Andreas; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Isnes, Anders. LIBERAL EDUCATION, INFORMATION ASSESSMENT AND ARGUMENTATION IN SCIENCE ¿ LIA. X IOSTE conference; 2002-01-01 UiO
Untitled
|
2000
|
28. |
Kristensen, Terje; Isnes, Anders; Mathiassen, Ketil. Hvordan kan DataLego bidra til bedre naturfagundervisning?. Notoddenseminaret; 2000-10-19 UiO
Untitled
|
1996
|
29. |
Mathiassen, Ketil. Modeller i biologiundervisningen. : Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling 1996 14 p. UiO
Untitled
|
|