2021
|
1. |
Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill; Omland, Maren; Cook, Victoria. Who has power? An investigation of how one teacher led her class towards understanding an academic concept through talking and microblogging. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2021 ;Volume 98. p. 1-12 UiO
Untitled
|
2020
|
2. |
Ludvigsen, Sten Runar; Warwick, Paul; Rasmussen, Ingvill; Rødnes, Kari Anne; Smørdal, Ole; Major, Louis. Learning as gap-closing. Investigating digitalized dialogues. Routledge 2020 (ISBN 978-1-138-59271-1) 18 p. UiO
Untitled
|
|
3. |
Omland, Maren; Rødnes, Kari Anne. Building agency through technology-aided dialogic teaching. Learning, Culture and Social Interaction 2020 ;Volume 26. p. - UiO
Untitled
|
|
4. |
Rasmussen, Ingvill; Rødnes, Kari Anne. Dialog + microblogging = flerstemmighed?. I: Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring. Danmark: Forlaget Klim 2020 ISBN 9788772044323. p. 217-249 UiO
Untitled
|
2019
|
5. |
Ludvigsen, Sten Runar; Warwick, Paul; Rasmussen, Ingvill; Rødnes, Kari Anne; Smørdal, Ole; Major, Louis. Learning as Gap-Closing In and Across Subject: Digitalised Dialogues Across the Curriculum. I: Designs for Experimentation and Inquiry. Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Routledge 2019 ISBN 978-1-13-8592711. p. 31-49 UiO
Untitled
|
|
6. |
Rødnes, Kari Anne. Skjønnlitteratur og bærekraft - et bidrag fra norskfaget. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. p. 61-75 UiO
Untitled
|
2018
|
7. |
Rødnes, Kari Anne. "Jeg hører på den hver dag, jeg". En 10. klasses arbeid med litterære virkemidler og rapptekster gjennom mikroblogging og samtaler. Norsklæreren 2018 ;Volume 42.(4) p. 40-57 UiO
Untitled
|
|
8. |
Rødnes, Kari Anne; Gilje, Øystein. Ti år med grunnleggende ferdigheter - hva vet vi, og hvor går vi?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2018 ;Volume 102.(3) p. 201-213 UiO
Untitled
|
2017
|
9. |
Rødnes, Kari Anne; Dolonen, Jan Arild. Digitale dialoger med Samtavla. Ressurser for forbedring av dialogisk læring og undervisning.. Faglig pedagogisk dag; 2017-11-02 UiO
Untitled
|
|
10. |
Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill. DiDiAC-prosjektet: Mikroblogging som støtte for klasseromssamtaler.. Bedre Skole 2017 (1) p. 26-29 UiO
Untitled
|
2016
|
11. |
Rødnes, Kari Anne; Gilje, Øystein. Grunnleggende ferdigheter - på tvers eller i fag?. Oslo: Utdanningsdirektoratet 2016 147 p. UiO
Untitled
|
|
12. |
Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill. Digitalised Dialogues across the Curriculum. Enhancing classroom dialogue by using Talkwall to "think together". EARLI; 2016-08-28 - 2016-08-29 UiO
Untitled
|
|
13. |
Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill; Ludvigsen, Sten Runar; Smørdal, Ole; Frøytlog, Jo Inge Johansen. Digitalised Dialogues Across the Curriculum (DiDiAC): Design-based interventions for developing 21st-century skills. EARLI SIG 10; 2016-08-26 - 2016-08-30 UiO
Untitled
|
2015
|
14. |
Fosse, Britt Oda; Rødnes, Kari Anne; Brevik, Lisbeth M.. Betydningen av å bruke fagbegreper For elever, lærerstudenter og lærere. Bedre Skole 2015 (2) p. 72-77 UiO
Untitled
|
|
15. |
Rødnes, Kari Anne; Hertzberg, Frøydis. Kunnskap i skolen. Hva vi sådde og hva vi høstet. Bedre Skole 2015 (4) p. 33-37 UiO
Untitled
|
2014
|
16. |
Brevik, Lisbeth M.; Fosse, Britt Oda; Rødnes, Kari Anne. Language, learning, and teacher professionalism: An investigation of specialized language use among pupils, teachers, and student teachers. International Journal of Educational Research 2014 ;Volume 68. p. 46-56 UiO
Untitled
|
|
17. |
Rødnes, Kari Anne. Erfaring og analyse. Elevers samtaler og skriving om litterær tekst.. Les! Skriv!; 2014-03-06 - 2014-03-08 UiO
Untitled
|
|
18. |
Rødnes, Kari Anne. Skjønnlitteratur i klasserommet : skandinavisk forskning og didaktiske implikasjoner. Acta Didactica Norge 2014 ;Volume 8.(1) p. 17- UiO
Untitled
|
|
19. |
Rødnes, Kari Anne. Snakkefag eller fagsnakk? Litterære samtaler i norskfaget. I: Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen. Novus Forlag 2014 ISBN 978-82-7099-784-8. p. 349-369 UiO
Untitled
|
|
20. |
Rødnes, Kari Anne; Hellekjær, Glenn Ole; Vold, Eva Thue. Nye språklærere. Fagkunnskap og fagdidaktiske utfordringer. I: Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02355-7. p. 170-190 UiO
Untitled
|
2013
|
21. |
Brevik, Lisbeth M.; Rødnes, Kari Anne; Fosse, Britt Oda. Conference paper: Language, Learning and Teacher Professionalism. ISATT 2013; 2013-07-02 - 2013-07-05 UiO
Untitled
|
2012
|
22. |
Rødnes, Kari Anne. It's insanely useful!' Students' use of instructional concepts in group work and individual writing. Language and Education 2012 ;Volume 26.(3) p. 183-199 UiO
Untitled
|
2011
|
23. |
Rødnes, Kari Anne; de Lange, Thomas. Veiledning til Kunnskapsløftet - En kartlegging av læreres bruk av veiledninger til læreplaner for fag og veiledning i lokalt læreplanarbeid. Oslo: Utdanningsdirektoratet 2011 59 p. UiO
Untitled
|
2009
|
24. |
Rødnes, Kari Anne. Making Connections: Categorisations and Particularisations in Students’ Literary Argument. Argumentation: an international journal on reasoning 2009 ;Volume 23.(4) p. 531-546 UiO
Untitled
|
|
25. |
Rødnes, Kari Anne; Ludvigsen, Sten Runar. Elevers meningsskaping av skjønnlitteratur - Samtaler og tekst. Nordisk Pedagogik 2009 ;Volume 29.(2) p. 235-249 UiO
Untitled
|