2020
|
1. |
Andersson-Bakken, Emilia; Jegstad, Kirsti Marie; Bakken, Jonas. Textbook tasks in the Norwegian school subject natural sciences: what views of science do they mediate?. International Journal of Science Education 2020 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
2. |
Bakken, Jonas. Kapittel 11. Lesing i norskfaget etter fagfornyelsen. Hva kan vi lære av PISA, og hva kan vi ikke lære?. I: Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215040059. p. 250-274 UiO
Untitled
|
|
3. |
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Aashamar, Peter Nicolai. Myter om læreboka. Utdanningsnytt.no 2020 UiO
Untitled
|
|
4. |
Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke; Bakken, Jonas; Baran, Mukadder; Beiler, Ingrid Rodrick; Brkan-Musad, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai. Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 71 p. UiO
Untitled
|
|
5. |
Jahnsen, Vanja Røkkum; Bakken, Jonas. På vei mot selvstendig tekstrevisjon? En studie av elevers revisjon av tekstutkast i norskfaget i videregående skole. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 UiO
Untitled
|
2019
|
6. |
Bakken, Jonas. Disputasforsvarets retorikk. Introduksjonskurs for det medisinske ph.d.-programmet; 2019-10-30 UiO
Untitled
|
|
7. |
Bakken, Jonas. Fra ett til tre nye norskfag?. Universitetsskoleforelesningene; 2019-11-27 UiO
Untitled
|
|
8. |
Bakken, Jonas. Går det an å tolke sakprosa?. Kontekst, takk! Frå tidslinjas tvangstrøye til inspirerande innrammingar?; 2019-03-22 - 2019-03-23 UiO
Untitled
|
|
9. |
Bakken, Jonas. Hva er nytt i det fornyede norskfaget?. I: Det (nye) nye norskfaget. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245033267. p. 27-46 UiO
Untitled
|
|
10. |
Bakken, Jonas. Kildebevissthet i det nye norskfaget. Faglig frokost - Kildebevissthet i klasserommet. Hvorfor og hvordan?; 2019-03-15 UiO
Untitled
|
|
11. |
Bakken, Jonas. Monologiske miljødialoger – Ole Mathismoen og Jenny Jordahls tegneserie Grønne greier. Sakprosa 2019 ;Volume 11.(3) p. - UiO
Untitled
|
|
12. |
Bakken, Jonas. Norsk i fagfornyelsen. Ledelse av læreplanarbeid - Videreutdanning for skoleledere; 2019-11-26 UiO
Untitled
|
|
13. |
Bakken, Jonas. The integration of rhetoric into existing school subjects. Utbildning och Demokrati 2019 ;Volume 8.(2) p. 93-108 UiO
Untitled
|
|
14. |
Bakken, Jonas. The rhetoric of the thesis defense. Introduksjonskurs for det medisinske ph.d.-programmet; 2019-11-28 UiO
Untitled
|
2018
|
15. |
Bakken, Jonas. Hvorfor og hvordan skal elever gjøre retoriske analyser i norskfaget?. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. p. 89-105 UiO
Untitled
|
|
16. |
Bakken, Jonas. Máret Ánne Saras Mellom verdener og utdanning for bærekraftig utvikling. I: Fantastisk litteratur for barn og unge. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2296-4. p. 231-253 UiO
Untitled
|
|
17. |
Bakken, Jonas. Norskfaget i fagfornyelsen. Det nye norskfaget – i undervisning og forsking; 2018-09-27 UiO
Untitled
|
|
18. |
Bakken, Jonas. Norskfaget i fagfornyelsens støpeskje. Faglig-pedagogisk dag; 2018-11-01 UiO
Untitled
|
|
19. |
Bakken, Jonas. Prosessen og utvikling av ny læreplan for norskfaget. Ny læreplan i norskfaget; 2018-11-05 UiO
Untitled
|
|
20. |
Oxfeldt, Elisabeth; Bakken, Jonas; Tønnesson, Johan; Sæther, Elin. "Boklunsj: Åpne dører mot verden". Scene HumSam; 2018-04-05 - 2018-04-05 UiO
Untitled
|
2017
|
21. |
Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Bakken, Jonas. Kulturmøter og kulturkonflikter i norsklærebøker. I: Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-03022-7. p. 18-31 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
22. |
Bakken, Jonas. The Integration of Rhetoric into Existing School Subjects. Rhetorical Education and the Democratic Mission of the School: Preparing Students for Academic and Civic Life; 2017-10-24 - 2017-10-26 UiO
Untitled
|
|
23. |
Bakken, Jonas. Å vokse ved å kjempe en håpløs kamp. Om norske ungdommers erfaringer med den globale urettferdigheten i Kristín A. Sandbergs og Simon Strangers ungdomsromaner. I: Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-03022-7. p. 65-80 UiO
Untitled
|
|
24. |
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd. Lærebøkene bryt med læreplanen. Dag og tid [Newspaper] 2017-06-09 HIOA UiO
Untitled
|
|
25. |
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd. Norsklærebøkene følgjer ikkje med i tida. Apollon [Business/trade/industry journal] 2017-05-24 HIOA UiO
Untitled
|
|
26. |
Bakken, Jonas; Oxfeldt, Elisabeth. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. I: Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-03022-7. p. 9-17 UiO
Untitled
|
|
27. |
Bakken, Jonas; Oxfeldt, Elisabeth. Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 978-82-15-03022-7) 233 p. UiO
Untitled
|
2016
|
28. |
Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Bakken, Jonas. Tekstkulturell dannelse gjennom oppgaver i lærebøker for videregående skole. Svenska med Didaktisk inriktning 12; 2016-11-24 - 2016-11-25 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
29. |
Bakken, Jonas. Innledning til debatt om norskfagets framtid. Fremtidens norskfag; 2016-09-14 UiO
Untitled
|
|
30. |
Bakken, Jonas. Retorikk og muntlig kreativitet. I: 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på - om muntlig kompetanse og muntlighetsdidaktikk. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-1799-1. p. 35-49 UiO
Untitled
|
|
31. |
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd. Forståelser av skjønnlitteratur og sakprosa i norskfagets oppgavekultur. Sakprosa 2016 ;Volume 8.(3) p. 1-36 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
32. |
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Klette, Kirsti; Roe, Astrid. Students Contributions in Whole-Class Teaching. ECER; 2016-08-23 - 2016-08-26 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
33. |
Bakken, Jonas; Skagestad, Line Harr. Islandsk vinner av Nordisk råds barne- og ungdomslitteraturpris. Periskop. Kritikk av kunst for barn og unge [Internet] 2016-11-01 UiO
Untitled
|
2015
|
34. |
Andersson-Bakken, Emilia; Bakken, Jonas. Skoleforskere bør formidle mer av egen forskning. Forskning.no [Internet] 2015-11-29 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
35. |
Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Bakken, Jonas. Forskere i norske avisers dekning av skole. Acta Didactica Norge 2015 ;Volume 9.(1) p. 19- UiO
Untitled
|
|
36. |
Lund, Andreas; Furberg, Anniken Larsen; Bakken, Jonas; Engelien, Kirsti Lyngvær. Hva er profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK) i lærerutdanningen?. I: Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025. p. 117-126 UiO
Untitled
|
2014
|
37. |
Bakken, Jonas. Beretningen om en akademisk omvendelse. I: Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen. Novus Forlag 2014 ISBN 978-82-7099-784-8. p. 25-37 UiO
Untitled
|
|
38. |
Bakken, Jonas. Disputaser i Edda gjennom 100 år. Edda. Nordisk tidsskrift for litteraturforskning 2014 (3) p. 241-254 UiO
Untitled
|
|
39. |
Bakken, Jonas. Retorikk i skolen. 2. utgave. Universitetsforlaget 2014 (ISBN 9788215021447) 138 p. UiO
Untitled
|
|
40. |
Bakken, Jonas; Kjeldsen, Jens E.. Retorikkeksperter til besvær. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2014 UiB UiO
Untitled
|
|
41. |
Bakken, Jonas; Sollid, Hilde. Forskende lærerstudenter. I: FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Akademika forlag 2014 ISBN 978-82-321-04215. p. 12-18 UiO UiT
Untitled
|
|
42. |
Bakken, Jonas; Østli Jacobsen, Hanne. Tellekantenes tyranni. Morgenbladet [Newspaper] 2014-01-17 UiO
Untitled
|
|
43. |
Kjeldsen, Jens Elmelund; Bakken, Jonas. Retorikkeksperter i Skandinavisk presse. Nordiska konferensen för retorikforskning NKRF; 2014-10-15 - 2014-10-17 UiB UiO
Untitled
|
|
44. |
Kjeldsen, Jens Elmelund; Bakken, Jonas. Talernes fortolkere. Rhetorica Scandinavica 2014 (65) p. 55-72 UiB UiO
Untitled
|
|
45. |
Lund, Andreas; Bakken, Jonas; Engelien, Kirsti Lyngvær. Teacher education as design: technology-rich learning environments and trajectories. Seminar.net - Media, technology and lifelong learning 2014 ;Volume 10.(2) UiO
Untitled
|
|
46. |
Lund, Andreas; Furberg, Anniken Larsen; Bakken, Jonas; Engelien, Kirsti Lyngvær. What does professional digital competence mean in teacher education?. Nordic Journal of Digital Literacy 2014 ;Volume 2014.(4) p. 281-299 UiO
Untitled
|
2013
|
47. |
Bakken, Jonas. Disputaser i Edda – øyeblikksbilder fra 100 års fagdebatt. Edda 100 år - jubileumskonferanse; 2013-08-30 - 2013-08-31 UiO
Untitled
|
|
48. |
Bakken, Jonas. Kritikkens funksjoner. Seminar om kulturjournalistikk i nordiske aviser; 2013-04-25 UiO
Untitled
|
|
49. |
Bakken, Jonas. Retorikk. Seminar for studentrepresentanter i universitetsstyrer; 2013-01-11 UiO
Untitled
|
|
50. |
Bakken, Jonas. Retorikk i revidert læreplan. Norsklæreren 2013 (1) p. 28-32 UiO
Untitled
|