Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 131 << Previous 1 2 3    Next >>

2020
1 Buli-Holmberg, Jorun; Olsen, Mirjam Harkestad.
Læringsledelse. I: Læringsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202620745. p. 13-43
UiO UiT Untitled
 
2 Buli-Holmberg, Jorun; Unneland, Anne Karin Rudjord.
Læringsledelse i klassen som inkluderende læringslandskap. I: Læringsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202620745. p. 69-100
NLAH UiO UiT Untitled
 
3 Olsen, Mirjam Harkestad; Buli-Holmberg, Jorun.
Læringsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 9788202620745) 147 p.
UiO UiT Untitled
 
4 Unneland, Anne Karin Rudjord; Buli-Holmberg, Jorun.
Ledelse av tilpasset leseopplæring. I: Tilpasset opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202665869.
NLAH UiO UiT Untitled
 
5 Unneland, Anne Karin Rudjord; Buli-Holmberg, Jorun.
Ledelse av tilpasset leseopplæring. I: Tilpasset opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202665869. p. 121-148
NLAH UiO UiT Untitled
 
6 Unneland, Anne Karin Rudjord; Buli-Holmberg, Jorun.
Læringsledelse i klassen som inkluderende læringslandskap. I: Læringsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202620745.
NLAH UiO UiT Untitled
 
2019
7 Buli-Holmberg, Jorun; Engebretsen, Christian Blomeid.
Elevers sosiale selvoppfatning og lærerens arbeid med psykososialt læringsmiljø. I: Psykososialt læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202598136. p. 34-58
UiO Untitled
 
8 Buli-Holmberg, Jorun; Moen, Linda Holen.
Lærers kommunikasjonsferdigheter i utvikling av positive relasjoner med elevene. I: Relasjonsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202598143. p. 31-50
NKVTS UiO UiT Untitled
 
9 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Inclusion for Pupils With Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures. International Journal of Special Education 2019 ;Volume 34.(1) p. 68-82
UiO Untitled
 
10 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Inclusion for Pupils with Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures. NERA 2019; 2019-03-06 - 2019-03-08
UiO Untitled
 
11 Olsen, Mirjam Harkestad; Buli-Holmberg, Jorun.
Psykososialt læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202598136) 143 p.
UiT Untitled
 
2018
12 Buli-Holmberg, Jorun.
Attaining New Knowledge on Inclusive Education. NERA2018; 2018-03-10 - 2018-03-17
UiO Untitled
 
13 Buli-Holmberg, Jorun; De La Fosse, Lynn.
Educational Psychologists Views of Inclusion. NERA2018; 2018-03-10 - 2018-03-17
UiO Untitled
 
14 Buli-Holmberg, Jorun; Moen, Linda Holen.
Kommunikasjonsferdigheter som fremmer utvikling av positive relasjoner mellom lærer og elever generelt og elever med psykososiale utfordringer. Psykologi i kommunen (PIK) 2018 ;Volume 2018.(1) p. 87-103
NKVTS UiO Untitled
 
15 Unneland, Anne Karin Rudjord; Buli-Holmberg, Jorun.
The Teacher facilitating of inclusion in the Class as a Learning Landscape. EARLI SIG 11 CONFERENCE 2018; 2018-06-13 - 2018-06-15
NLAH UiO Untitled
 
2017
16 Buli-Holmberg, Jorun.
Lærerrollen og inkludering. I: Inkludering og mangfold - sett i spesialpedagogisk perspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02776-0. p. 90-114
UiO Untitled
 
17 Buli-Holmberg, Jorun; Kamenopoulou, Leda.
Attaining New Knowledge on Inclusive Education: A Case Study of Students` Voices. Athens Journal of Education (AJE) 2017 ;Volume 5.(4) p. 363-377
UiO Untitled
 
2016
18 Buli-Holmberg, Jorun; Ekeberg, Torill Rønsen.
Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 9788215025780) 259 p.
UiO Untitled
 
19 Buli-Holmberg, Jorun; Jeyaprathaban, Sujathamalini.
EFFECTIVE PRACTICE IN INCLUSIVE AND SPECIAL NEEDS EDUCATION. International Journal of Special Education 2016 ;Volume 31.(1) p. 119-134
UiO Untitled
 
20 Buli-Holmberg, Jorun; Moen, Linda Holen.
Lærerens rolle i utvikling av positive relasjoner i klassens læringsfellesskap. I: Relasjoner i pedagogikken. I lys av Baumans teorier.. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02644-2. p. 171-187
NKVTS UiO Untitled
 
21 Kamenopoulou, Leda; Buli-Holmberg, Jorun; Siska, Jan.
An exploration of student teachers’ perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education. International Journal of Inclusive Education 2016 ;Volume 20.(7) p. 743-755
UiO Untitled
 
2015
22 Buli-Holmberg, Jorun.
Lærerens rolle i spesialundervisning. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 83-107
UiO Untitled
 
23 Buli-Holmberg, Jorun.
Lærerens rolle i tilpasset opplæring. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 56-82
UiO Untitled
 
24 Buli-Holmberg, Jorun.
Transitioning from school to work: opportunities and challanges for young adults with special needs. I: Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice. Waxmann Verlag 2015 ISBN 978-3-8309-3117-1. p. 252-271
UiO Untitled
 
25 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-41899-1) 169 p.
UiO Untitled
 
26 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
På vei mot kultur for tilpasset opplæring. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 152-169
UiO Untitled
 
27 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Tilpasset opplæring og kultur for læring. Intensjoner i lys av Kunnskapsløftet. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 13-32
UiO Untitled
 
2014
28 Buli-Holmberg, Jorun.
Kompetencehøjnelse gennem praksisrelatert efter- og videreuddannelse som led i differentieret undervisning. I: Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0. p. 139-166
UiO Untitled
 
29 Buli-Holmberg, Jorun.
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedringer for børn og unge med særlige behov. Universitetsforlaget 2014 (ISBN 978-87-7955-924-0) 253 p.
UiO Untitled
 
30 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven.
Centrale samspilsfaktorer i kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning. I: Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0. p. 11-37
UiO Untitled
 
31 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven.
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 (ISBN 978-87-7955-924-0) 253 p.
UiO Untitled
 
32 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Fremtidige udfordringer for kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning. I: Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0. p. 223-250
UiO Untitled
 
33 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Inclusive and individually adapted education in Norway results from a survey study in two municipalities focusing the roles of Headteachers, teachers and curriculum planning. International Journal of Special Education 2014 ;Volume 29.(1) p. -
UiO Untitled
 
34 Dalin, Per; Buli-Holmberg, Jorun.
Kvalitetsudvikling i skolen set i organisationsteoretisk perspektiv. I: Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0. p. 61-88
UiO Untitled
 
2012
35 Buli-Holmberg, Jorun.
Tidlig innsats og forebyggende arbeid i barnehagen. I: Tidlig innsats - bedre læring for alle?. Cappelen Damm Akademisk 2012 ISBN 9788202360931.
UiO Untitled
 
2011
36 Buli-Holmberg, Jorun.
How to improve cultural identity and equality: experiences from intercultural dialogues in a school for all. Dedica. Revista de Educação e Humanidades 2011 (1) p. 137-146
UiO Untitled
 
37 Buli-Holmberg, Jorun.
Special and Inclusive Education in Norway - Challenges to Practice Inclusion for all in Norwegian schools. U.S. – Nordic International Conference; 2011-10-02 - 2011-10-04
UiO Untitled
 
38 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven.
Lærerrollen og kvaliteten på arbeidet med tilpasset opplæring og spesialundervisning. Spesialpedagogikk 2011 ;Volume 76.(1) p. 50-64
UiO Untitled
 
39 Buli-Holmberg, Jorun; Vogt, Grethe.
Lærernes opplevelse av skolens tilrettelegging for tilpasset opplæring - en kvalitativ intervjustudie. I: FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2730-7. p. 497-507
UiO Untitled
 
40 Schiering, Marjorie; Bogner, Drew; Buli-Holmberg, Jorun.
Teaching and learning - a model for academic and social cognition. Rowman & Littlefield Publishers 2011 (ISBN 978-1-61048-426-8) 322 p.
UiO Untitled
 
2010
41 Buli-Holmberg, Jorun.
Building intercultural Understanding in a school for all. Granada, Espanha: Edicion K & L 2010 (ISBN 978-84-92896-53-0) 14 p.
UiO Untitled
 
42 Buli-Holmberg, Jorun.
Kompetanseheving gjennom praksisrelatert etter - og videreutdanning som ledd i tilpasset opplæring. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 94-112
UiO Untitled
 
43 Buli-Holmberg, Jorun; Dalin, Per.
Kvalitet i skolen sett i lys av organisasjonsteoretiske perspektiver. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 51-73
UiO Untitled
 
44 Buli-Holmberg, Jorun; Gomes, Miguel Prata.
Reflection on teachers education for diversiity. Intercultural Education 2010 ;Volume 21.(5) Suppl. October p. 411-413
UiO Untitled
 
45 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven.
Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 (ISBN 978-82-15-01582-8) 201 p.
UiO Untitled
 
46 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven.
Sentrale samspillsfaktorer i kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 13-33
UiO Untitled
 
47 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Framtidige utfordringer for kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 178-199
UiO Untitled
 
48 Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell.
Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen. Skolepsykologi 2010 ;Volume 45.(2) p. 25-42
UiO Untitled
 
49 Buli-Holmberg, Jorun; Vogt, Grethe.
Lærerens opplevelse av skolens tilrettelegging av tilpasset opplæring - Resultater fra en intevjustudie. Konferanse, FOU i praksis 2010; 2010-05-10 - 2010-05-11
UiO Untitled
 
50 Buli-Holmberg, Jorun; Vogt, Grethe.
Teachers' perception of how the school will arrange for Inclusive Education. 3rd EMSENIC Conference; 2010-06-24 - 2010-06-25
UiO Untitled
 
    Show next list