2022
|
1. |
Tangen, Reidun Synnøve. Elevenes stemmer i skolen. Elevkunnskap og skolelivskvalitet. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 9788202747695) 225 p. UiO
Untitled
|
2020
|
2. |
Mjelve, Liv Heidi; Tangen, Reidun Synnøve. Imitation as a Method of Analyses: Understanding Participants’ Perspectives. Qualitative Research in Psychology 2020 UiO
Untitled
|
2019
|
3. |
Befring, Edvard; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Tangen, Reidun Synnøve. Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202592059) 715 p. UiO
Untitled
|
|
4. |
Tangen, Reidun Synnøve. Elevers skolelivskvalitet. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 681-701 UiO
Untitled
|
|
5. |
Tangen, Reidun Synnøve. Elevsamtalens muligheter og begrensninger i lys av eleverfaringer.. Norsk pedagogisk tidsskrift 2019 ;Volume 103.(4) p. 227-238 UiO
Untitled
|
|
6. |
Tangen, Reidun Synnøve. Videregående opplæring for ungdom med spesielle behov. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 643-661 UiO
Untitled
|
2018
|
7. |
Dalen, Monica; Nilsen, Sven; Tangen, Reidun Synnøve. Den dårligste løsningen. Klassekampen 2018 p. 22-22 UiO
Untitled
|
2014
|
8. |
Tangen, Reidun; Theie, Steinar. Elevsamtalen i videregående skole - hvordan husker elever dem i ettertid?. Psykologi i kommunen (PIK) 2014 ;Volume 49.(2) p. 25-37 UiO
Untitled
|
2013
|
9. |
Faldet, Ann-Cathrin. Jenter som utøver vold: En empirisk studie av jenters erfaring med gjengaktivitet, familie og skolegang. Universitetet i Oslo 2013 316 p. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(190) PHS UiO
Untitled
|
|
10. |
Tangen, Reidun. Balancing Ethics and Quality in Educational Research — the Ethical Matrix Method. Scandinavian Journal of Educational Research 2013 ;Volume 58.(6) p. 678-694 UiO
Untitled
|
|
11. |
Tangen, Reidun. Barns stemmer i spesialpedagogikken. Hvordan skaper de ny viten og bedre praksis? Noen avsluttende refleksjoner. ISPs seminar for Reidun Tangen 7. november 2013; 2013-11-07 - 2013-11-07 UiO
Untitled
|
|
12. |
Tangen, Reidun. Ringerike videregående skole. En undersøkelse av elevenes erfaringer med elevsamtaler. Oslo: Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo 2013 74 p. UiO
Untitled
|
2012
|
13. |
Befring, Edvard; Tangen, Reidun. Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 (ISBN 9788202352264) 726 p. UiO
Untitled
|
|
14. |
Tangen, Reidun. Elevers skolelivskvalitet. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. p. 151-169 UiO
Untitled
|
|
15. |
Tangen, Reidun. Retten til utdanning for alle. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. p. 108-128 UiO
Untitled
|
|
16. |
Tangen, Reidun. Tilnærmingsmåter og temaer i spesialpedagogikk - en introduksjon. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. p. 17-30 UiO
Untitled
|
|
17. |
Tangen, Reidun. Veien inn i og gjennom videregående opplæring for ungdom i vanskelige læringssituasjoner. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. p. 645-664 UiO
Untitled
|
|
18. |
Tangen, Reidun; Dalen, Monica. Barnehagens og skolens samarbeid med foreldre til barn og unge med spesielle behov. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. p. 220-239 UiO
Untitled
|
2011
|
19. |
Lassen, Liv Margarete; Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils; Tangen, Reidun; Theie, Steinar. Nordisk nettverk for spesialpedagogisk forskning - ISP/DPU/Högskolan i Malmö. Dagskonferanse; 2011-10-26 - 2011-10-26 UiO
Untitled
|
|
20. |
Tangen, Reidun. Barns stemme i spesialpedagogisk forskning : en kartlegging av doktoravhandlinger i spesialpedagogikk 1990-2009. Spesialpedagogikk 2011 ;Volume 76.(8) p. 38-54 UiO
Untitled
|
2010
|
21. |
Tangen, Reidun. "Beretninger om beskyttelse" etiske dilemmaer i forskning med sårbare grupper - barn og ungdom. Norsk pedagogisk tidsskrift 2010 ;Volume 94.(4) p. 318-329 UiO
Untitled
|
|
22. |
Tangen, Reidun. Elevsamtalens betydning for tilpasset opplæring. En undersøkelse blant kontaktlærere i videregående skole. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 94-112 UiO
Untitled
|
2009
|
23. |
Tangen, Reidun. Conceptualising quality of school life from pupils' perspectives: a four-dimensional model. International Journal of Inclusive Education 2009 ;Volume 13.(8) p. 829-844 UiO
Untitled
|
|
24. |
Tangen, Reidun. Elevsamtalen - erfaringer, muligheter og begrensninger. En undersøkelse blant kontaktlærere i videregående skole. Avslutningskonferanse for Kontaktlærerprosjektet i Buskerud fylkeskommune; 2009-05-14 - 2009-05-14 UiO
Untitled
|
|
25. |
Tangen, Reidun. Forskning, kompetanseutvikling og praksis. Samarbeid mellom Bydel Sagene og Institutt for spesialpedagogikk. Konferanse 3. mars 2009, Sagene Samfunnshus. Konferanse; 2009-03-03 UiO
Untitled
|
|
26. |
Tangen, Reidun. Lærernes utbytte av Kontaktlærerprosjektet i Buskerud fylkeskommune. En undersøkelse våren 2009 (del av Rapport Kontaktlærerprosjektet 2007-2008, 2008-2009. Kompetanseløftet Buskerud). : Buskerud fylkeskommune 2009 4 p. UiO
Untitled
|
2008
|
27. |
Befring, Edvard; Tangen, Reidun. Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 (ISBN 978-82-02-27593-8) 772 p. UiO
Untitled
|
|
28. |
Tangen, Reidun. Listening to children's voices in educational research: some theoretical and methodological problems. European Journal of Special Needs Education 2008 ;Volume 23.(2) p. 157-166 UiO
Untitled
|
|
29. |
Tangen, Reidun. NVivo som redskap i kvalitativ analyse. Foredrag for UiO-ansatte 04.11.2008. USIT, UiO. USITs lynkursdager for UiO-ansatte 04.11. - 05.11.2008; 2008-11-04 - 2008-11-04 UiO
Untitled
|
|
30. |
Tangen, Reidun. Opposisjon til Gomnæs, Ulf: Entreprenørskap i skolen. En kritisk tilnærming. ISPs forskningsseminar vår 2008; 2008-06-17 - 2008-06-17 UiO
Untitled
|
|
31. |
Tangen, Reidun. Reply to Tone Kvernbekk and Ann Lewis. European Journal of Special Needs Education 2008 ;Volume 23.(2) p. 171-172 UiO
Untitled
|
|
32. |
Tangen, Reidun. Retten til utdanning for alle. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. p. 128-153 UiO
Untitled
|
|
33. |
Tangen, Reidun. Skolelivskvalitet, elevkår og frafall i videregående opplæring. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. p. 550-577 UiO
Untitled
|
|
34. |
Tangen, Reidun. Spesialpedagogikk som balansekunst. Dilemmaer i spenningsfeltet mellom allmennpedagogikk og spesialpedagogikk. Spesialpedagogisk dag; 2008-10-07 - 2008-10-07 UiO
Untitled
|
|
35. |
Tangen, Reidun. Tilnæmingsmåter og temaer i spesialpedagogikk - en introduksjon. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. p. 17-42 UiO
Untitled
|
|
36. |
Tangen, Reidun; Dalen, Monica; Sætersdal, Barbro. Foreldresamarbeid om opplæring av barn og unge med spesielle behov. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. p. 727-754 UiO
Untitled
|
2007
|
37. |
Tangen, Reidun. Barns stemme i spesialpedagogisk forskning - en analyse av doktoravhandlinger i spesialpedagogikk 1988-2006. Institutt for spesialpedagogikks forskningsseminar 18. juni 2007; 2007-06-18 - 2007-06-18 UiO
Untitled
|
|
38. |
Tangen, Reidun. Elevsamtalen - presentasjon av noen norske forskningsprosjekter. Seminarserie for vitenskapelig tilsatte og doktorander; 2007-04-24 - 2007-04-24 UiO
Untitled
|
|
39. |
Tangen, Reidun. Grunnutdanningens forskningsanknytning - noen erfaringer og muligheter. Seminarserie for vitenskapelig tilsatte og doktorander; 2007-02-08 - 2007-02-08 UiO
Untitled
|
|
40. |
Tangen, Reidun. Innovativt lärande - hur ser framtidens lärande ut? Samtal mellan Jan Bengtsson, Glenn Hultman, Lennart Svensson och Reidun Tangen. Seminar i tilknytning til disputas; 2007-03-09 - 2007-03-09 UiO
Untitled
|
|
41. |
Tangen, Reidun; Edvardsen, Lisbeth; Kaarstein, Kristin. Skolelivskvalitet hos jenter med diagnosen ADHD. Spesialpedagogikk 2007 ;Volume 72.(2) Suppl. Forskningsutgave p. 4-14 UiO
Untitled
|
|
42. |
Tangen, Reidun; Theie, Steinar. Kvalitativ analyse ved hjelp av dataprogrammet NUD*IST. Forskerkurs/seminar for doktorander og vitenskapelig tilsatte ved HLK; 2007-03-05 - 2007-03-07 UiO
Untitled
|
2006
|
43. |
Tangen, Reidun. Listening to children's voices in special educational research: a theoretical discussion. (English abstract.). Institutt for spesialpedagogikks forskningsseminar 20. juni 2006; 2006-06-20 - 2006-06-20 UiO
Untitled
|
|
44. |
Tangen, Reidun. Spesialpedagogikk, skole og oppvekst - i lys av ein forfattarskap. Artiklar i utval og med introduksjon av Reidun Tangen. I: Spesialpedagogisk utsyn - læring og oppvekst. Cappelen Damm Akademisk 2006 ISBN 978-82-02-25667-8. p. 13-29 UiO
Untitled
|
|
45. |
Tangen, Reidun. Barns stemme i spesialpedagogisk forskning. Seminarserie for vitenskapelig tilsatte og doktorander ved HLK; 2006-10-05 - 2006-10-05 UiO
Untitled
|
|
46. |
Tangen, Reidun. Barns stemme i spesialpedagogisk forskning (forts.). Seminarserie for vitenskapelig tilsatte og doktorander ved HLK; 2006-11-30 - 2006-11-30 UiO
Untitled
|
2005
|
47. |
Tangen, Reidun. Promoting inlusive education in secondary school in Norway: a national programme for teacher development. European Journal of Special Needs Education 2005 ;Volume 20.(1) p. 57-70 UiO
Untitled
|
2004
|
48. |
Befring, Edvard; Tangen, Reidun. Spesialpedagogikk (3. utgave). Cappelen Damm Akademisk 2004 (ISBN 82-02-23176-0) 680 p. UiO
Untitled
|
|
49. |
Tangen, Reidun. Introduksjon. Forståelsesmåter og hovedtemaer. I: Spesialpedagogikk (3. utgave). Cappelen Damm Akademisk 2004 ISBN 82-02-23176-0. p. 17-41 UiO
Untitled
|
|
50. |
Tangen, Reidun. Retten til utdanning, tilpasset opplæring og spesialundervisning. I: Spesialpedagogikk (3. utgave). Cappelen Damm Akademisk 2004 ISBN 82-02-23176-0. p. 121-141 UiO
Untitled
|