Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Enhet: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (UiO)   Hovedkategori: Rapport/avhandling   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 479 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10    Neste >>

2021
1 Beiler, Ingrid Rodrick.
Multilingualism as a Resource in English Writing Instruction: Opportunities and Obstacles in Five Linguistically Diverse Classrooms in Norway. Oslo: Universitetet i Oslo 2021 212 s. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(329)
OSLOMET UiO Untitled
 
2 Björnsson, Julius Kristjan; Skar, Gustaf Bernhard Uno.
Sensorreliabilitet på skriftlig eksamen i videregående opplæring. : Universitetet i Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2021 45 s.
NTNU UiO Untitled
 
3 Ottesen, Eli; Colbjørnsen, Tor; Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Hall, Jeffrey Brooks; Jensen, Ruth.
Fagfornyelsens forberedelser i praksis: Strategier, begrunnelser, spenninger. Oslo: Det Utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo 2021 (ISBN 978-82-93847-02-1) 114 s.
UiO Untitled
 
4 Parr, Grethe Hovde; Robstad, Kristin Eide; Krudtå, Børre; Olsen, Solveig Helene; Blikstad-Balas, Marte; Kjelaas, Irmelin; Olsen, Hanne M.; Søbyskogen, Mona; Vea, Ludvig; Storheim, Jens Petter; Østborg, Karin; Barlien, Jo Sigurd.
Skolen etter koronapandemien. Et løft for læring og trivsel.. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2021 35 s.
NTNU UiO Untitled
 
5 Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena; Lunde, Mai Lill Suhr; Olufsen, Magne; Sæleset, Johannes.
Tett på naturfag i klasserommet (Linking Instruction in Science & Student Impact). : Utdanningsdirektoratet 2021 113 s.
UiO UiT Untitled
 
2020
6 Aarre, Ane Krogsæter; Bjerkestrand, Mimi; Bjørklund, Bjørn Håvard; Engelsen, Knut Steinar; Fjørtoft, Henning; Larsen, Marius Andre Leie barnehage; Lund, Andreas; Olsson, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Skrøvset, Siw; Tollefsrud, Mette.
Partnerskap i lærerutdanningene – et kunnskapsgrunnlag. Delrapport 1. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2020
HVL OSLOMET USN NTNU UiO UIS UiT Untitled
 
7 Aarre, Ane Krogsæter; Bjerkestrand, Mimi; Bjørklund, Bjørn Håvard; Engelsen, Knut Steinar; Fjørtoft, Henning; Larsen, Marius; Lund, Andreas; Olsson, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Skrøvset, Siw; Tollefsrud, Mette.
Partnerskap for kvalitet i lærerutdanningene: Anbefalinger fra Faglig råd for lærerutdanning 2025. Delrapport 2.. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2020 50 s.
USN HVL OSLOMET UIS NTNU UiO UiT Untitled
 
8 Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke; Bakken, Jonas; Baran, Mukadder; Beiler, Ingrid Rodrick; Brkan-Musad, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai.
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 (ISBN 978-82-69249) 71 s.
UiO Untitled
 
9 Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Baran, Mukkader; Beiler Rodrick, Ingrid; Brkan-Masud, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai.
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet). Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO 2020 (ISBN 978-82-69249) 71 s.
HIOF UiO Untitled
 
10 Busby, Nicole.
Presumptions, proficiencies, and parallel languages: Investigating academic English reading among Norwegian university students. : NTNU 2020 (ISBN 978-82-326-5052-1) 230 s.
NTNU UiO Untitled
 
11 Carlbaum, Sara; Hanberger, Anders; Andersson, Eva; Roe, Astrid; Tengberg, Michael; Kärnebro, Katarina.
Utvärdering av Läslyftet Slutrapport från den nationella utvärderingen av Läslyftets genomförande och effekter i olika skolformer. Umeå University: Umeå Centre for Evaluation Research 2020 (ISBN 978-91-7855-150-7) 113 s.
UiO Untitled
 
12 Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan.
TALIS 2018 - Flere hovedfunn fra ungdomstrinnet. : Universitetet i Oslo, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) 2020 38 s.
NIFU UiO Untitled
 
13 Gilje, Øystein; Bjerke, Åslaug; Thuen, Frida.
Gode eksempler på praksis - undervisning i en-til-en klasserommet. OSLO: FIKS, Det Utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO 2020 80 s.
UiO Untitled
 
14 Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise; Engen, Bård Ketil; Gudmundsdottir, Greta Björk; Hatlevik, Ove Edvard; Camilleri, Patrick; Colomer, Juan Carlos; Hernandes, Hector; Insa, José Ramón; McDonagh, Adrian.; McGarr, Oliver.; Milton, Josephine; Rohatgi, Anubha.
DiCTE Questionnaire Report - Output 2. https://dicte.oslomet.no/wp-content/uploads/2020/10/O2_survey_report_final.pdf: OsloMet 2020 20 s.
OSLOMET UiO Untitled
 
15 Holm, Thea.
MA thesis: Connecting English learning in and out of school. Teacher beliefs, student perspectives and bridging activities in the English classroom. : Universitetet i Oslo 2020 97 s.
UiO Untitled
 
16 Hvalstad, Mette Brenno.
MA thesis: Effective feedback in English lessons in Norway. A video study of feedback practices in seven lower secondary classrooms. : Universitetet i Oslo 2020 84 s.
OSLOMET UiO Untitled
 
17 Iversen, Jonas Yassin.
Pre-service teachers’ first encounter with multilingualism in field placement. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2020 (ISBN 978-82-8380-200-9) 196 s.
HINN UiO Untitled
 
18 Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude; Bergem, Ole Kristian.
TIMSS 2019 - Kortrapport. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo 2020 60 s.
UiO Untitled
 
19 Karseth, Berit; Kvamme, Ole Andreas; Ottesen, Eli.
Fagfornyelsens læreplanverk: Politiske intensjoner, arbeidsprosesser og innhold. Universitetet i Oslo: Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2020 (ISBN 978-82-93847-00-7) 177 s.
UiO Untitled
 
20 Krogsæter Aarre, Ane; Bjerkestrand, Mimmi; Bjørklund, Bjørn Håvard; Engelsen, Knut Steinar; Fjørtoft, Henning; Larsen, Marius Andre Leie barnehage; Lund, Andreas; Olsson, Joakim E.; Prøitz, Tine Sophie; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Skrøvset, Siw; Tollefsrud, Mette.
Partnerskap i lærerutdanningene – et kunnskapsgrunnlag. Delrapport 1.. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2020
USN HVO HVL OSLOMET UIS NTNU UiO UiT Untitled
 
21 Krogsæther Aarre, Ane; Bjerkestrand, Mimmi; Bjørklund, Bjørn Håvard; Engelsen, Knut Steinar; Fjørtoft, Henning; Larsen, Marius; Lund, Andreas; Olsson, Joakim E.; Prøitz, Tine Sophie; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Skrøvset, Siw; Tollefsrud, Mette.
Partnerskap for kvalitet i lærerutdanningene: Anbefalinger fra Faglig råd for lærerutdanning 2025. Delrapport 2.. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2020
USN HVO HVL OSLOMET UIS NTNU UiO UiT Untitled
 
22 Kvamme, Ole Andreas.
Recontextualizing Environmental Ethical Values in a Globalized World: Studies in Moral Education. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 182 s.
UiO Untitled
 
23 Larsen, Sanne; Qvortrup, Ane; Klitgård, Ida; Brevik, Lisbeth M.; Jensen, Kim Ebensgaard; Tyberg, Emil; Thom, Julie Rørdam; Grønvold, Mette.
Faglighed i gymnasiet. Engelsk. Delrapport 5. Odense, Danmark: Institut for Kulturvidenskaber Syddansk Universitet 2020 (ISBN 978-87-7938-138-4) ;Volum Særnummer.147 s. Gymnasiepædagogik(5)
UiO Untitled
 
24 Øvereng, Kjersti S.
MA thesis: The Gender Asymmetry Supported by the Teachers. An observational research of genders in English lessons regarding authentic text discourse in seven lower secondary schools. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 68 s.
UiO Untitled
 
2019
25 Ekstrom, Linda; Brevik, Lisbeth M.; Tengberg, Michael; Skolforskningsinstitutet, Sverige.
Läsförståelse och undervisning om lässtrategier. Systematisk översikt 2019:02. Stockholm: Skolforskningsinstitutet 2019 (ISBN 9789198438390) 136 s.
UiO Untitled
 
26 Faltas, Marcella; Latuny, Yaël; Sundqvist, Pia; Wikström, Peter.
Improving second language vocabulary through gaming. OASIS Summary of Sundqvist, P. & Wikström, P. (2015) in System. : OASIS 2019
UiO Untitled
 
27 Gulbrandsen, Øystein.
MA thesis: Strategic reading and text media in L2 English classrooms. : Universitetet i Oslo 2019 94 s.
UiO Untitled
 
28 Jensen, Fredrik; Pettersen, Andreas; Frønes, Tove Stjern; Kjærnsli, Marit; Rohatgi, Anubha; Eriksen, Anna; Narvhus, Eva Kristin.
PISA 2018. Norske elevers kompetanse i lesing, matematikk og naturfag.. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215037356) 32 s.
UiO Untitled
 
29 Mathé, Nora Elise Hesby.
Democracy and Politics in Upper Secondary Social Studies: Students’ Perceptions of Democracy, Politics, and Citizenship Preparation. Universitetet i Oslo: Universitetet i Oslo 2019 178 s. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(301)
UiO Untitled
 
30 Olafsrud, Annie.
MA thesis: Extended writing opportunities in English. A study of opportunities, discourses and scaffolding of writing in English in lower secondary classrooms. Oslo: Universitetet i Oslo 2019 93 s.
UiO Untitled
 
31 Pettersen, Andreas.
Towards competency-oriented mathematics education. An investigation of task demands and teachers' knowledge of task demands from a competency perspective.. Oslo: UiO: Universitetet i Oslo, Det utdanningsvitenskapelige fakultet. 2019 163 s.
UiO Untitled
 
32 Sjøberg, Svein.
Teacher Training and IBSE Practice in Europe – A European Schoolnet overview. Brussels: European Schoolnet, Brussels 2019 (ISBN 9789492913845) 32 s.
UiO Untitled
 
33 Throndsen, Inger; Carlsten, Tone Cecilie; Björnsson, Julius Kristjan.
TALIS 2018 - Første hovedfunn fra ungdomstrinnet. Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo 2019 32 s.
NIFU UiO Untitled
 
2018
34 Ahmadian, Shilan.
MA thesis: Girls in vocational studies: The academic voices in the classroom. A comparison of vocational girls’ use of English in and out of school. Oslo: Universitetet i Oslo 2018 101 s.
UiO Untitled
 
35 Gloppen, Silje Kristin; Solbrekke, Tone Dyrdal; Ârlestig, Helene; Rud, Hanne; Strøm, Kristin Flood.
Ekstern evaluering av masterprogrammet i utdanningsledelse. Rapport fra eksternt panel. Periodisk programevaluering.. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2018 11 s.
UiO Untitled
 
36 Gunnulfsen, Ann Elisabeth.
Micro Policy Making in Schools. Use of National Test Results in a Norwegian Context. Universitetet i Oslo: Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2018 70 s.
UiO Untitled
 
37 Isaksen, Anja Ramfjord.
MA thesis: Vocational students: Strategy use and motivation for reading in English. A quantitative study of self-reported comprehension strategy use and interest for reading. Oslo: Universitetet i Oslo 2018 91 s.
UiO Untitled
 
38 Ivancevic, Maja.
MA thesis: Vague feedback in English L2 classrooms - A study of feedback practices in seven video recorded classrooms in lower secondary school. Oslo: Universitetet i Oslo 2018 86 s.
UiO Untitled
 
39 Lanestedt, Jon; Aagaard, Toril; Kofoed, Trine; Swanberg, Anne; Ramberg, Kirsti Rye; Lund, Andreas.
Digitalisering for utdanningskvalitet og aktiv læring i høyere utdanning. Tromsø: Norgesuniversitetet 2018 18 s.
USN NTNU UiO UiT Untitled
 
40 Nortvedt, Guri A.; Bulien, Tone.
Rapport : norsk matematikkråds forkunnskapstest 2017. Oslo: Norsk matematikkråd og forfatterne 2018 (ISBN 9788293292067) 22 s.
UiO UIS Untitled
 
41 Nortvedt, Guri A.; Rohatgi, Anubha.
Kartleggingsprøver i regning for 1. – 3. trinn, våren 2017. : EKVA/ILS, Universitetet i Oslo 2018
UiO Untitled
 
42 Nortvedt, Guri A.; Rohatgi, Anubha.
Rapport fra skolelederundersøkelsen. Om Osloskolenes bruk av kartleggingsprøver i regning for småtrinnet. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo 2018 (ISBN 978-82-93292-05-0) 26 s.
UiO Untitled
 
43 O'Reilly, David; Sundqvist, Pia; Wikström, Peter; Sandlund, Erica; Nyroos, Lina.
The teacher as examiner of L2 oral tests: A challenge to standardization. OASIS Summary of Sundqvist et al. (2018) in Language Testing. : OASIS 2018
UiO Untitled
 
44 Svingen, Olaug Ellen Lona; Gilje, Øystein.
Kunnskapsgrunnlag for kvalitetskriterium for læremidler i matematikk. Oslo: Utdanningsdirektoratet 2018 37 s.
NTNU UiO Untitled
 
45 Throndsen, Inger.
TALIS 2018 - Teaching and Learning International Survey Statusrapport 2018. Universitetet i Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2018 8 s.
UiO Untitled
 
2017
46 Aagaard, Toril; Halvorsen, Håvar Uhre; Lanestedt, Jon; Lund, Andreas; Ramberg, Kirsti Rye; Lee Solheim, Luna; Swanberg, Anne Berit.
Digitalisering for utdanningskvalitet. Status i norsk høyere utdanning.. Tromsø: Norgesuniversitetet 2017 44 s.
BI USN NTNU UiO UiT Untitled
 
47 Aashamar, Peter Nicolai.
MA thesis: Diskusjon og demokrati. En videostudie av muligheter for diskusjon om samfunnsfaglige tema. Oslo: Universitetet i Oslo 2017 94 s.
UiO Untitled
 
48 Bentsen, Lisa.
MA thesis: To teach, or not to teach grammar? Teachers' approaches to grammar teaching in lower secondary school. Universitetet i Oslo 2017 98 s.
UiO Untitled
 
49 Doetjes, Gerard; Carrai, Debora; Vold, Eva Thue.
Språk uten grenser. En rapport om nettbasert språkopplæring.. Oslo: Kompetanse Norge 2017 (ISBN 978-82-7724-264-4) 62 s.
UiO Untitled
 
50 Frønes, Tove Stjern.
Å lese og navigere på nettet. En studie av elevers navigasjonsstrategier. Avhandling for graden phd. Oslo: Universitetet i Oslo, 2017 342 s. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(277)
UiO Untitled
 
    Vis neste liste