Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-16 av 16

Bok
1 Goga, Nina.
Gå til mauren. Om maur og danning i barnelitteraturen. Portal forlag 2013 (ISBN 9788292712993) 178 s.
HVL Untitled
 
2 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke; Hallås, Bjørg Oddrun; Nyrnes, Aslaug.
Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues. Palgrave Macmillan 2018 (ISBN 978-3-319-90496-2) 300 s.
HVL Untitled
 
Del av bok/rapport
3 Goga, Nina.
A is for … awareness. Fostering interspecies awareness through nonfiction ABC picturebooks. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459. s. 174-188
HVL Untitled
 
4 Goga, Nina.
Biografier. I: Ungdomslitteratur : ei innføring. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-36051-1. s. 71-83
HVL Untitled
 
5 Goga, Nina.
Bærekraftig litteraturundervisning. I: Møter med barnelitteratur - Introduksjon for lærere. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215027401. s. 352-369
HVL Untitled
 
6 Goga, Nina.
Children and Childhood in Scandinavian Children's Literature over the Last Fifty Years. I: Bologna - Fifty Years of Children's Books from Around the World. Bononia University Press 2013 ISBN 9788873958147. s. 235-252
HVL Untitled
 
7 Goga, Nina.
Landscapes of growth, faith, and doubt. Mixing and mapping fantasy geography and contemporary political issues. I: Maps and Mapping in Children's Literature. Landscapes, seascapes and cityscapes. John Benjamins Publishing Company 2017 ISBN 9789027201614. s. 239-256
HVL Untitled
 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
8 Goga, Nina.
Finn et dikt som passer! Om samtidslyrikkens funksjon i tre norskverk for 5. trinn. Nordisk samtidspoesifestival-Rolf Jacobsendagene; 2014-03-06 - 2014-03-07
HVL Untitled
 
Tidsskriftspublikasjon
9 Goga, Nina.
Home is outdoors: A study of award-winning Norwegian picturebooks. Ricerche di Pedagogia e Didattica 2019 ;Volum 14.(2) s. 145-174
HVL Untitled
 
10 Goga, Nina.
Hvordan kan vi analysere sakprosa for barn og unge?. Sakprosa 2019 ;Volum 11.(3) s. -
HVL Untitled
 
11 Goga, Nina.
I begynnelsen var treet. Økokritisk lesning av omformingen fra et stykke tre til gutt i Carlo Collodis Le avventure di Pinocchio. Storia di un burattino (1883). Barnelitterært forskningstidsskrift 2017 ;Volum 8.(1)
HVL Untitled
 
12 Goga, Nina.
Kart og krim. Litterære kart og steders betydning i krimserier for barn. Tidskrift för litteraturvetenskap 2014 (2) s. 69-82
HVL Untitled
 
13 Goga, Nina.
Miljøbevissthet og språkbevissthet. Om ungdomsskoleelevers møte med klimalitteratur. Norsklæreren 2016 (3) s. 60-72
HVL Untitled
 
14 Goga, Nina.
Økokritiske blikk på barnelitteraturen. Bøygen: Organ for nordisk språk og litteratur 2017 (3) s. 74-86
HVL Untitled
 
15 Goga, Nina.
Økokritiske litteratursamtaler – en arena for økt bevissthet om økologisk samspill?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volum 13.(2) s. -
HVL Untitled
 
16 Goga, Nina; Pujol-Valls, Maria.
Ecocritical Engagement with Picturebook through Literature Conversations about Beatrice Alemagne’s On a Magical Do-Nothing Day. Sustainability 2020 ;Volum 12.(18)
HVL Untitled