Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-23 av 23

2021
1 Drugli, May Britt.
Barnehager bør være det mest påkostede i velferdsstaten. forskning.no [Internett] 2021-06-22
NTNU Untitled
 
2 Drugli, May Britt.
Den svære samtale. I Børnehøjde [Fagblad] 2021-10-01
NTNU Untitled
 
3 Drugli, May Britt.
Foreldrefeilene før skolestart. dagbladet.no [Avis] 2021-08-04
NTNU Untitled
 
4 Drugli, May Britt.
Her begynner Kayden (2) i barnehagen. Slik får "koronabarna" en god barnehagestart. fagbladet.no [Fagblad] 2021-08-11
NTNU Untitled
 
5 Drugli, May Britt.
Hvorfor er forskerne så bekymret for ettåringene våre?. forskning.no [Tidsskrift] 2021-06-21
NTNU Untitled
 
6 Drugli, May Britt.
Politikerne må bli litt mer bekymret for ettåringene enn de er i dag. forskning.no 2021
HINN NTNU Untitled
 
7 Drugli, May Britt.
Psykiater: Derfor bør ikke ettåringer være i barnehage. vg+ [Avis] 2021-08-30
NTNU Untitled
 
8 Drugli, May Britt.
Tilvenningsplanen holder ikke mål!. barnehage.no 2021
NTNU Untitled
 
9 Drugli, May Britt; Brenne, Anne Synnøve; Midtsand, Margrethe.
God barnehagestart for "koronabarna". barnehage.no 2021
NTNU Untitled
 
10 Drugli, May Britt; Brenne, Anne Synnøve; Midtsand, Margrethe.
God barnehagestart for "koronabarna". Tilbeste.no 2021
NTNU Untitled
 
11 Drugli, May Britt; Buøen, Elisabet Solheim.
Stress hos de minste i barnehagen. TV2 Nyhetskanalen [TV] 2021-06-28
BI NTNU Untitled
 
12 Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas.
Foreldresamarbeid i barnehagen. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2021 (ISBN 9788205538795) ;Volum 0.96 s. Dette vet vi om barnehagen(0)
HINN NTNU Untitled
 
13 Drugli, May Britt; Onsøien, Ragnhild.
De yngste i barnehagen: Sårbare småbarn. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-66905-8) 223 s.
HINN NTNU Untitled
 
14 Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim.
Validation of the Leiden Inventory for the Child’s Well-Being in Daycare (LICW-D) Questionnaire in Norwegian Early Childhood Education and Care Centers. Frontiers in Psychology 2021
NTNU UiO RBUP-ØS BI HINN Untitled
 
15 Nystad, Kathrin; Drugli, May Britt.
Forskere har målt stressnivået til barn ved barnehagestart. Dette er hva de fant. aftenposten.no [Internett] 2021-05-12
HINN NTNU Untitled
 
16 Nystad, Kathrin; Drugli, May Britt; Lydersen, Stian; Lekhal, Ratib; Buøen, Elisabet Solheim.
Toddlers' stress during transition to childcare. European Early Childhood Education Research Journal 2021 ;Volum 29.(2) s. 157-182
NTNU HINN BI UiO RBUP-ØS Untitled
 
17 Sjøberg, Jeanette; Nystad, Kathrin; Drugli, May Britt.
Forskere har målt stressnivået til barn ved barnehagestart. Dette er hva de fant.. aftenposten.no [Internett] 2021-05-06
NTNU Untitled
 
18 Stensen, Kenneth; Drugli, May Britt.
Barnehageansatte kan stole på "magefølelsen". Første steg 2021
NTNU Untitled
 
19 Stensen, Kenneth; Drugli, May Britt.
Barnehageansatte kan stole på "magefølelsen". Første steg 2021 (3) s. 52-54
NTNU Untitled
 
20 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Stenseng, Frode; Wallander, Jan Lance Anders; Drugli, May Britt.
Teacher Nominations of Preschool Children at Risk for Mental Health Problems: how False Is a False Positive Nomination and What Make Teachers Concerned?. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2021 s. -
NTNU DMMH HINN Untitled
 
21 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Stenseng, Frode; Wallander, Jan Lance Anders; Tveit, Håvard; Drugli, May Britt.
Childcare Providers’ Nominations of Preschool Children at Risk for Mental Health Problems: Does it Discriminate Well Compared to the Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF)?. Scandinavian Journal of Educational Research 2021 s. -
HINN NTNU Untitled
 
22 Van Trijp, Catharina Petronella Johanna; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim.
Validation of the Leiden Inventory for the Child’s Well-Being in Daycare (LICW-D) Questionnaire in Norwegian Early Childhood Education and Care Centers. Frontiers in Psychology 2021
BI NTNU UiO Untitled
 
23 Van Trijp, Catharina Petronella Johanna; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; van Gils, Suzanne; Vermeer, Harriet J; Buøen, Elisabet Solheim.
The Association between Toddlers’ Temperament and Well-Being in Norwegian Early Childhood Education and Care, and the Moderating Effect of Center-Based Daycare Process Quality.. Frontiers in Psychology 2021
BI NTNU UiO Untitled