Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Etternavn: Uppstad   Fornavn: Per Henning   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 178 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

1 Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rogne, Wenke Mork; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning.
DigiHand - The emergence of writing skills in the digital classroom. ICSEI 2019 (International Congress for School Effectiveness and Improvement; 2019-01-08 - 2019-01-11
HVO UIS Untitled
 
2 Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning.
Literary education as a transition between everyday language and academic literacy. The many languages of literature: Literature education in multilingual and intercultural settings; 2012-04-30 - 2012-05-02
NTNU UIS Untitled
 
3 Hoem, Toril Frafjord; Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Lesing i matematikk. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40457-4. s. 97-112
UIS Untitled
 
4 Johansson, Christer; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Uppstad, Per Henning.
Practical skills for writing process research in primary and secondary schools. Norwegian Reading Centre / COST European Literacy Network Training school; 2017-10-16 - 2017-10-18
UiB UIS Untitled
 
5 Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning; Rønneberg, Vibeke.
Frequency Machines, Intelligent Editing & Aided Review. Workshop on Writing Research; 2013-09-16 - 2013-09-17
UiB UIS Untitled
 
6 Kyle, Fiona; Lundetræ, Kjersti; Schwippert, Knut; Frijters, Jan; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?. 24th Annual SSSR Meeting; 2017-07-12 - 2017-07-15
UIS Untitled
 
7 Lundetræ, Kjersti; Kyle, Fiona; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Does Early reading intervention in first grade reduce the incidence of reading difficulties?. Society for the Scientific Study of Reading Conference; 2018-07-18 - 2018-07-21
UIS Untitled
 
8 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Schwippert, Knut; Uppstad, Per Henning.
Protocol: ’On Track’, a group-randomized controlled trial of an early reading intervention. International Journal of Educational Research 2017 ;Volum 86. s. 87-95
UIS Untitled
 
9 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Bli kjent med På sporet opplegget og kartleggingsappen Lesestart. Fagdag for skolene i På sporet; 2015-09-10 - 2015-09-10
UIS Untitled
 
10 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Effekt av På sporet-intervensjonen i 1. og 2. klasse. Fagdag for deltakerskolene i På sporet 2016; 2016-06-14 - 2016-06-14
UIS Untitled
 
11 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Exploring gaming data to predict severity of reading difficulty in minority children. Finnish-Norwegian Workshop in learning Analytics; 2015-05-21 - 2015-05-22
UIS Untitled
 
12 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Hva kjennetegner god begynneropplæring. Fagdag for deltagerskolene i På sporet; 2014-05-13 - 2014-05-13
UIS Untitled
 
13 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Identification of at-risk children in the On Track project. Skriv! Les! 2015 - Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy; 2015-05-18 - 2015-05-20
UIS Untitled
 
14 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Identifisering av elever med økt risiko for vansker med lesing og skriving. Fagdag for deltakerskolene i På sporet 2016; 2016-06-14 - 2016-06-14
UIS Untitled
 
15 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
På sporet - tidlig intervensjon for elever i faresonen for å utvikle lese- og skrivevansker. Skriv! Les! 2017; 2017-05-09 - 2017-05-11
UIS Untitled
 
16 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
På sporet: resultater fra intervensjonen på 1 og 2 trinn. Lærersamling På sporet prosjektet; 2017-06-13 - 2017-06-13
UIS Untitled
 
17 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
På sporet. Workshop om innholdet i intervensjonen. Godt i gang? Nasjonal konferanse om lesing; 2018-03-19 - 2018-03-20
UIS Untitled
 
18 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning; Håland, Anne.
God praksis i begynneropplæringen i lesing og skriving. Fagdag for deltagerskolene i På sporet; 2014-05-20 - 2014-05-20
UIS Untitled
 
19 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning; Håland, Anne.
Hva kjennetegner god begynneropplæring i lesing og skriving? God praksis i begynneropplæringen.. Fagdag for deltagerskolene i På sporet; 2014-08-13 - 2014-08-13
UIS Untitled
 
20 Lundetræ, Kjersti; Thomson, Jenny; Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith.
Rhythmic timing in school starters as a predictor of poor word reading and spelling skills at end of grade 1.. The British Dyslexia Association's 10th International Conference 2016; 2016-03-10 - 2016-03-12
UIS Untitled
 
21 Lundetræ, Kjersti; Tønnessen, Finn Egil; Uppstad, Per Henning.
Misbruk av hjerneforskning. Aftenposten [Avis] 2015-10-20
UIS Untitled
 
22 Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning.
Bokstaver!. Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking 2016
UIS Untitled
 
23 Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning.
Leseopplæring - bevisstgjøring fram mot leseflyt. I: Å lykkes med lesing: Tidlig innsats og tilpasset leseopplæring. Gyldendal Akademisk 2014 ISBN 9788205431164. s. 184-195
UIS Untitled
 
24 Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning; Nybø, Lene.
Må leksa lese fem ganger?. Stavanger Aftenblad [Avis] 2013-08-23
UIS Untitled
 
25 McTigue, Erin; Uppstad, Per Henning.
Getting Serious About Serious Games: Best Practices for Computer Games in Reading Classrooms. The Reading teacher 2018 s. 1-9
UIS Untitled
 
26 Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning.
Struggling with writing; The impact of dyslexia and other language based disorders on writing and composing text. Towards a technological writing aid designed along the needs/cognitive profile of the dyslexic student. British Dyslexia Association 9th International Conference; 2014-03-27
UiB UIS Untitled
 
27 Mossige, Margunn; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning.
Writing fluency: Which strategies for writing fluency do dyslexic young adults report under different conditions?. Skriv! Les!; 2013-05-06 - 2013-05-08
UiB UIS Untitled
 
28 Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning.
Improving struggling writers via digital recordings. I: Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research. Emerald Group Publishing Limited 2012 ISBN 978-1-78052-928-8. s. 115-118
UIS Untitled
 
29 Mossige, Margunn; Wagner, Åse Kari H.; Uppstad, Per Henning; Skaftun, Atle.
Hvordan kan en ekstra lærerressurs bidra til å skape økte læringsmuligheter i lesing og skriving for mangfoldet av elever?. Skriv!Les!; 2017-05-09 - 2017-05-11
UiO UIS Untitled
 
30 Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning.
Computer Games Can Help Identify Dyslexia In Minority Students. Eurasia Review [Internett] 2015-08-03
UIS Untitled
 
31 Rongved, Elisabeth; Uppstad, Per Henning.
Computer games can pick up dyslexia in minority pupils. Science Daily [Internett] 2015-08-03
UIS Untitled
 
32 Rønneberg, Vibeke; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Husebø, Dag; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Staurseth, Hanne Egenæs.
Faglig lesing - lesing i fagene. Nasjonal konferanse; 2013-03-18 - 2013-03-19
UiB UIS Untitled
 
33 Rønneberg, Vibeke; Johansson, Christer; Mossige, Margunn; Torrance, Mark; Uppstad, Per Henning.
Why Bother with Writers? Towards "Good Enough" Technologies for Supporting Individuls with Dyslexia. I: Writing development in struggling readers : understanding the needs or writers across the lifecourse. Brill Academic Publishers 2017 ISBN 9789004345812. s. 120-140
UiB UIS Untitled
 
34 Rønneberg, Vibeke.
«My Spelling is Wobbly» : Causes and consequences of word-level disfluencies in written composition. Bergen, Norway: University of Bergen (UiB) 2018 (ISBN 9788230838594) 188 s.
UiB UIS Untitled
 
35 Rønneberg, Vibeke; Mossige, Margunn; Johansson, Christer; Torrance, Mark; Uppstad, Per Henning.
Dyslexic students writing with and without visual feedback. British Dyslexia Assosiation; 2014-03-27 - 2014-03-29
UiB UIS Untitled
 
36 Rønneberg, Vibeke; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Johansson, Christer; Torrance, Mark.
Writing Fluency - can "blind" writing enhance writing fluency for dyslectic writers?. Skriv!Les!; 2013-05-06 - 2013-05-08
UiB UIS Untitled
 
37 Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Mossige, Margunn; Oxborough, Gunn Helen Ofstad; Uppstad, Per Henning.
The Need to Read. Conference on Writing Research 2014; 2014-08-27 - 2014-08-29
UiB UIS Untitled
 
38 Rønneberg, Vibeke; Torrance, Mark; Johansson, Christer; Uppstad, Per Henning.
An investigation of the relationship between transcription, word-level fluency and quality in written composition. Sig Writing; 2018-08-29 - 2018-08-31
UIS UiB Untitled
 
39 Røskeland, Marianne; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Are there age differences in in utilization of illustrations in reading science textbooks?. 12th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, EARLI; 2007-08-28 - 2007-09-01
UIS Untitled
 
40 Røskeland, Marianne; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Elever som leser læreboktekst. utenTitteltekst; 2006-11-07 - 2006-11-07
UIS Untitled
 
41 Røskeland, Marianne; Uppstad, Per Henning.
Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?. The Scandinavian Workshop on Applied Eye-tracking; 2006-02-09 - 2006-02-10
UIS Untitled
 
42 Røskeland, Marianne; Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Wagner, Åse Kari Hansen.
Are there age differences in utilization of illustrations in reading science textbooks?. The 1st Scandinavian Workshop on Applied Eye-Tracking; 2006-02-06 - 2006-02-08
UIS Untitled
 
43 Sivle, Anders Doksæter; Uppstad, Per Henning.
Reasons for relating representations when reading digital multimodal science information. Visual Communication 2018 ;Volum 17.(3) s. 313-336
MET UIS Untitled
 
44 Skaathun, Astrid; Uppstad, Per Henning.
Acquisition of spelling skills with regard to the Norwegian language. I: Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research. Emerald Group Publishing Limited 2012 ISBN 978-1-78052-928-8. s. 15-17
UIS Untitled
 
45 Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Forord. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40457-4. s. 5-8
UIS Untitled
 
46 Skaftun, Atle; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet. Cappelen Damm Akademisk 2014 (ISBN 978-82-02-40457-4) 203 s.
UIS Untitled
 
47 Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning.
What expert writers do when they don't solve problems. IAIMTE : Re-thinking Literacies - Languages, Literatures and Cultures; 2009-06-23 - 2009-06-26
UIS Untitled
 
48 Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning.
What expert writers do when they don´t solve problems. I: Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research. Emerald Group Publishing Limited 2012 ISBN 978-1-78052-928-8. s. 203-205
UIS Untitled
 
49 Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning; Aasen, Arne Johannes.
Forord. I: Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0381-2. s. 7-8
NTNU UIS Untitled
 
50 Skaftun, Atle; Uppstad, Per Henning; Aasen, Arne Johannes.
Skriv! Les! 2. Artikler fra den andre nordiske forskerkonferansen om skriving, lesing og literacy. Fagbokforlaget 2014 (ISBN 978-82-321-0381-2) 319 s.
NTNU UIS Untitled
 
    Vis neste liste