|
1. |
Bjørnestad, Elisabeth. Are the six-year-olds pedagogical activities based on school or preschool tradition/ pedagogy?. EERA; 2004-09-20 - 2004-09-25 UiO
Untitled
|
|
2. |
Bjørnestad, Elisabeth. Circle time in Primary Classroom: New Forms of Whole Class Teaching?. European Conference on Educational Reserach; 2006-09-13 - 2006-09-16 UiO
Untitled
|
|
3. |
Bjørnestad, Elisabeth. Hvilke arbeidsformer dominerer i førsteklasse?. Foredrag; 2003-03-13 - 2003-03-13 UiO
Untitled
|
|
4. |
Bjørnestad, Elisabeth. Hvordan forstå tradisjonsmøtet mellom barnehage og skole på 1.trinn?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2005 (Årg. 89, nr 5) s. 379-390 UiO
Untitled
|
|
5. |
Bjørnestad, Elisabeth. Learning by talking: First graders' use of language in the classroom. Foredrag; 2001-03-14 - 2001-03-15 UiO
Untitled
|
|
6. |
Bjørnestad, Elisabeth. Play terms in primary school - an archaism? Reconstructing terms and phrases about play in primary school. ECER; 2005-09-07 - 2005-09-10 UiO
Untitled
|
|
7. |
Bjørnestad, Elisabeth. Trekk ved undervisningen - et blikk inn i den norske førsteklassen og den svenske förskoleklassen. Foredrag; 2003-03-06 - 2003-03-09 UiO
Untitled
|
|
8. |
Bjørnestad, Elisabeth. What kind of classroom activities are we constructing for the six-year-olds?. NFPF; 2004-03-10 - 2004-03-13 UiO
Untitled
|
|
9. |
Bjørnestad, Elisabeth; Karlsdottir, Ragnheidur. "Ja, for vi kan mytji vi": En kasusstudie av 1. klassingers bruk av egosentrisk tale. Tapir Akademisk Forlag 2001 (ISBN 82-519-1720-4) 96 s. Skriftserien klasseromsforskning(10) NTNU UiO
Untitled
|
|
10. |
Bjørnestad, Elisabeth; Karlsdottir, Ragnheidur; Gudmundsdottir, Sigrun. Talking to learn: First graders use of language in the classroom. Pre- NFPF conference workshop; 2001-03-15 NTNU UiO
Untitled
|
|
11. |
Bjørnestad, Elisabeth; Klette, Kirsti. Trekk ved undervisningen - et blikk inn i 1. klasse. Foredrag; 2002-05-22 - 2002-05-24 UiO
Untitled
|
|
12. |
Alvestad, Marit; Tuastad, Svein Erik; Bjørnestad, Elisabeth. Barnehagen i ei brytningstid. Spenninga mellom samfunnsnytte og barndommen sin eigenverdi. I: Barneomsorg på norsk: i samspill og spenning mellom hjem og stat. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215029818. s. 154-172 OSLOMET UIS
Untitled
|
|
13. |
Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen. GoBaN blikk på kvalitet i norske barnehager. Hva finner vi når det gjelder 1-3 åringene?. Fagdag ansatte i SiB barnehager; 2017-02-03 - 2017-02-03 NORD HIOA UiO
Untitled
|
|
14. |
Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen. GoBaN-blikk på kvalitet for 1-3 åringer i barnehager i Norge. Kompetansedagene 2016; 2016-10-03 - 2016-10-03 NORD OSLOMET UiO
Untitled
|
|
15. |
Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen. Kvalitet i norske barnehager? GoBaN-blikk på de yngste barna. Styrer/pedagog samling; 2016-12-01 - 2016-12-01 NORD OSLOMET UiO
Untitled
|
|
16. |
Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen. Kvalitetsarbeid i barnehagen, 1-3 åringene. Presentasjon fra GoBaN.. KS`høstkonferanse; 2016-10-27 - 2016-10-27 NORD OSLOMET UiO
Untitled
|
|
17. |
Baustad, Anne-Grethe; Bjørnestad, Elisabeth. Hvordan samarbeide om prosjekt om kvalitet i norske barnehager?. Styresamling i PBL; 2013-11-25 - 2013-11-25 NORD HIOA
Untitled
|
|
18. |
Baustad, Anne-Grethe; Bjørnestad, Elisabeth. Kvalitet i barnehagen - et longitudinelt studie. Kompetanseheving for barnehagepersonale i lulesamisk område; 2013-11-06 - 2013-11-06 NORD HIOA
Untitled
|
|
19. |
Baustad, Anne-Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Eliassen, Erik. Quality from different points of view. EECERA; 2014-09-07 - 2014-09-10 NORD HIOA
Untitled
|
|
20. |
Bjerkås, Ellen; Bjørnestad, Elisabeth. Øyesykdommer hos oppdrettskveite - et problem?. Norsk Fiskeoppdrett 2004 NMBU
Untitled
|
|
21. |
Bjerkås, Ellen; Sveier, Harald; Bjørnestad, Elisabeth. Katarakt hos torsk i oppdrett - resultater av en preliminær undersøkelse. Norsk Veterinærtidsskrift 2004 ;Volum 116. s. 249-253 NMBU
Untitled
|
|
22. |
Bjørnestad, Elisabeth. Barnehagekvalitet belyst gjennom forskning - fokus på de yngste barna. Fagdag i Vestby kommune; 2017-11-21 - 2017-11-21 HIOA
Untitled
|
|
23. |
Bjørnestad, Elisabeth. Barnehagelæreren avgjør. Dagsavisen [Avis] 2016-09-28 HIOA
Untitled
|
|
24. |
Bjørnestad, Elisabeth. Better Provision for Norway's Children in ECEC. Kvartalsvis Fylkesmannsmøte; 2012-10-26 - 2012-10-26 HIOA
Untitled
|
|
25. |
Bjørnestad, Elisabeth. Better Provision for Norway's Children in ECEC. A study of children’s wellbeing and development in ECEC, and new tools for Quality Evaluation. FoU dag HIOA; 2012-11-07 - 2012-11-07 HIOA
Untitled
|
|
26. |
Bjørnestad, Elisabeth. Brenner for barna. Første steg 1/2017 [Tidsskrift] 2017-03-01 HIOA
Untitled
|
|
27. |
Bjørnestad, Elisabeth. Circle Time as Whole-Class Teaching – Features, Form, and Content: A New Teaching Method in Norwegian and Swedish Lower Primary Classroom. I: New Voices in Norwegian Educational Research. Brill|Sense 2013 ISBN 978-94-6209-462-8. s. 111-126 OSLOMET
Untitled
|
|
28. |
Bjørnestad, Elisabeth. Circle time- new way of organizing whole class teaching?. NERA konferanse; 2010-03-11 - 2010-03-14 HIOA
Untitled
|
|
29. |
Bjørnestad, Elisabeth. Comments on Gender and Education - a Nordic perspective. Utdanningskonferanse; 2011-04-08 - 2011-04-12 HIOA
Untitled
|
|
30. |
Bjørnestad, Elisabeth. Den gode praksisskolen. Høgskolen i Oslo og Akershus: Høgskolen i Oslo og Akershus 2012 31 s. HIOA
Untitled
|
|
31. |
Bjørnestad, Elisabeth. Det har jo alltid vært slik! - barnehagens fysiske læringsmiljø. Personalmøte; 2017-11-22 - 2017-11-22 HIOA
Untitled
|
|
32. |
Bjørnestad, Elisabeth. Et GoBaN blikk på kvalitet for de yngste. LP samling; 2016-06-09 - 2016-06-09 HIOA
Untitled
|
|
33. |
Bjørnestad, Elisabeth. Forskningsstatus i barnehagesektoren. Ledersamling LP Barnehage; 2013-01-10 - 2013-01-10 HIOA
Untitled
|
|
34. |
Bjørnestad, Elisabeth. Forskningsverktøy. Forskningsdagene UiN; 2014-09-25 - 2014-09-25 HIOA
Untitled
|
|
35. |
Bjørnestad, Elisabeth. GoBaN - utvikling av kvalitetsindikatorer. KiB møte; 2015-09-04 - 2015-09-04 HIOA
Untitled
|
|
36. |
Bjørnestad, Elisabeth. "GoBaN blikk" på kvalitet. fagdag for barnehageansatte; 2017-02-02 - 2017-02-02 HIOA
Untitled
|
|
37. |
Bjørnestad, Elisabeth. GoBaN og Bfb - hva sier ITERS-R og CIP?. Styremøte i PBL; 2015-11-18 - 2015-11-18 HIOA
Untitled
|
|
38. |
Bjørnestad, Elisabeth. GoBaN og BfB - oppsummering av kvalitet for de minste i barnehagen. Planleggingsdag; 2016-01-04 - 2016-01-04 HIOA
Untitled
|
|
39. |
Bjørnestad, Elisabeth. How measure quality in Norwegian ECEC? Focus on use of instruments. Forelesning; 2015-05-27 - 2015-05-27 HIOA
Untitled
|
|
40. |
Bjørnestad, Elisabeth. Hvordan er kvaliteten for 1-3 åringene i barnehagen målt med ITERS-R og CIP?. Fagdag for barnehageansatte; 2016-03-29 - 2016-03-29 HIOA
Untitled
|
|
41. |
Bjørnestad, Elisabeth. Hvordan påvirker strukturelle faktorer kvaliteten for de minste?. Arendaluka; 2016-08-18 - 2016-08-18 HIOA
Untitled
|
|
42. |
Bjørnestad, Elisabeth. Klasseledelse. Planleggingsdag; 2011-08-17 - 2011-08-17 HIOA
Untitled
|
|
43. |
Bjørnestad, Elisabeth. kvalitet i barnehage. Østlandssendingen [Radio] 2015-10-26 HIOA
Untitled
|
|
44. |
Bjørnestad, Elisabeth. kvalitet i barnehagen. Styrersamling; 2013-04-24 - 2013-04-24 HIOA
Untitled
|
|
45. |
Bjørnestad, Elisabeth. Kvalitet i barnehagen for de yngste - med et GoBaN blikk. Fagdag for barnehageansatte; 2016-06-08 - 2016-06-08 HIOA
Untitled
|
|
46. |
Bjørnestad, Elisabeth. Professor om skolestart: -Alt trenger ikke å være perfekt fra dag èn. Aftenposten [Avis] 2017-08-07 HIOA
Untitled
|
|
47. |
Bjørnestad, Elisabeth. Sammen for barnet - to kulturer møtes. Konferanse: Overgangen barnehage skole; 2011-05-12 - 2011-05-12 HIOA
Untitled
|
|
48. |
Bjørnestad, Elisabeth. Skole og barnehage - likheter og forskjeller. Hvor går utviklingen av barnehagen?. Seminar; 2011-06-17 HIOA
Untitled
|
|
49. |
Bjørnestad, Elisabeth. To tradisjoner møtes: Barnehage og skole hånd i hånd. Styrersamling; 2011-10-13 - 2011-10-13 HIOA
Untitled
|
|
50. |
Bjørnestad, Elisabeth. Undervisnings- og arbeidsformer i klasserommet. I: Pedagogikk - en grunnbok. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41424-5. s. 355-368 HIOA
Untitled
|