Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Etternavn: Bjørnestad   Fornavn: Elisabeth   Fra: 2001   Til: 2017   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 140 << Forrige 1 2 3    Neste >>

1 Bjørnestad, Elisabeth.
Are the six-year-olds pedagogical activities based on school or preschool tradition/ pedagogy?. EERA; 2004-09-20 - 2004-09-25
UiO Untitled
 
2 Bjørnestad, Elisabeth.
Circle time in Primary Classroom: New Forms of Whole Class Teaching?. European Conference on Educational Reserach; 2006-09-13 - 2006-09-16
UiO Untitled
 
3 Bjørnestad, Elisabeth.
Hvilke arbeidsformer dominerer i førsteklasse?. Foredrag; 2003-03-13 - 2003-03-13
UiO Untitled
 
4 Bjørnestad, Elisabeth.
Hvordan forstå tradisjonsmøtet mellom barnehage og skole på 1.trinn?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2005 (Årg. 89, nr 5) s. 379-390
UiO Untitled
 
5 Bjørnestad, Elisabeth.
Learning by talking: First graders' use of language in the classroom. Foredrag; 2001-03-14 - 2001-03-15
UiO Untitled
 
6 Bjørnestad, Elisabeth.
Play terms in primary school - an archaism? Reconstructing terms and phrases about play in primary school. ECER; 2005-09-07 - 2005-09-10
UiO Untitled
 
7 Bjørnestad, Elisabeth.
Trekk ved undervisningen - et blikk inn i den norske førsteklassen og den svenske förskoleklassen. Foredrag; 2003-03-06 - 2003-03-09
UiO Untitled
 
8 Bjørnestad, Elisabeth.
What kind of classroom activities are we constructing for the six-year-olds?. NFPF; 2004-03-10 - 2004-03-13
UiO Untitled
 
9 Bjørnestad, Elisabeth; Karlsdottir, Ragnheidur.
"Ja, for vi kan mytji vi": En kasusstudie av 1. klassingers bruk av egosentrisk tale. Tapir Akademisk Forlag 2001 (ISBN 82-519-1720-4) 96 s. Skriftserien klasseromsforskning(10)
NTNU UiO Untitled
 
10 Bjørnestad, Elisabeth; Karlsdottir, Ragnheidur; Gudmundsdottir, Sigrun.
Talking to learn: First graders use of language in the classroom. Pre- NFPF conference workshop; 2001-03-15
NTNU UiO Untitled
 
11 Bjørnestad, Elisabeth; Klette, Kirsti.
Trekk ved undervisningen - et blikk inn i 1. klasse. Foredrag; 2002-05-22 - 2002-05-24
UiO Untitled
 
12 Alvestad, Marit; Tuastad, Svein Erik; Bjørnestad, Elisabeth.
Barnehagen i ei brytningstid. Spenninga mellom samfunnsnytte og barndommen sin eigenverdi. I: Barneomsorg på norsk: i samspill og spenning mellom hjem og stat. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215029818. s. 154-172
OSLOMET UIS Untitled
 
13 Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen.
GoBaN blikk på kvalitet i norske barnehager. Hva finner vi når det gjelder 1-3 åringene?. Fagdag ansatte i SiB barnehager; 2017-02-03 - 2017-02-03
NORD HIOA UiO Untitled
 
14 Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen.
GoBaN-blikk på kvalitet for 1-3 åringer i barnehager i Norge. Kompetansedagene 2016; 2016-10-03 - 2016-10-03
NORD OSLOMET UiO Untitled
 
15 Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen.
Kvalitet i norske barnehager? GoBaN-blikk på de yngste barna. Styrer/pedagog samling; 2016-12-01 - 2016-12-01
NORD OSLOMET UiO Untitled
 
16 Baustad, Anne Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen.
Kvalitetsarbeid i barnehagen, 1-3 åringene. Presentasjon fra GoBaN.. KS`høstkonferanse; 2016-10-27 - 2016-10-27
NORD OSLOMET UiO Untitled
 
17 Baustad, Anne-Grethe; Bjørnestad, Elisabeth.
Hvordan samarbeide om prosjekt om kvalitet i norske barnehager?. Styresamling i PBL; 2013-11-25 - 2013-11-25
NORD HIOA Untitled
 
18 Baustad, Anne-Grethe; Bjørnestad, Elisabeth.
Kvalitet i barnehagen - et longitudinelt studie. Kompetanseheving for barnehagepersonale i lulesamisk område; 2013-11-06 - 2013-11-06
NORD HIOA Untitled
 
19 Baustad, Anne-Grethe; Bjørnestad, Elisabeth; Eliassen, Erik.
Quality from different points of view. EECERA; 2014-09-07 - 2014-09-10
NORD HIOA Untitled
 
20 Bjerkås, Ellen; Bjørnestad, Elisabeth.
Øyesykdommer hos oppdrettskveite - et problem?. Norsk Fiskeoppdrett 2004
NMBU Untitled
 
21 Bjerkås, Ellen; Sveier, Harald; Bjørnestad, Elisabeth.
Katarakt hos torsk i oppdrett - resultater av en preliminær undersøkelse. Norsk Veterinærtidsskrift 2004 ;Volum 116. s. 249-253
NMBU Untitled
 
22 Bjørnestad, Elisabeth.
Barnehagekvalitet belyst gjennom forskning - fokus på de yngste barna. Fagdag i Vestby kommune; 2017-11-21 - 2017-11-21
HIOA Untitled
 
23 Bjørnestad, Elisabeth.
Barnehagelæreren avgjør. Dagsavisen [Avis] 2016-09-28
HIOA Untitled
 
24 Bjørnestad, Elisabeth.
Better Provision for Norway's Children in ECEC. Kvartalsvis Fylkesmannsmøte; 2012-10-26 - 2012-10-26
HIOA Untitled
 
25 Bjørnestad, Elisabeth.
Better Provision for Norway's Children in ECEC. A study of children’s wellbeing and development in ECEC, and new tools for Quality Evaluation. FoU dag HIOA; 2012-11-07 - 2012-11-07
HIOA Untitled
 
26 Bjørnestad, Elisabeth.
Brenner for barna. Første steg 1/2017 [Tidsskrift] 2017-03-01
HIOA Untitled
 
27 Bjørnestad, Elisabeth.
Circle Time as Whole-Class Teaching – Features, Form, and Content: A New Teaching Method in Norwegian and Swedish Lower Primary Classroom. I: New Voices in Norwegian Educational Research. Brill|Sense 2013 ISBN 978-94-6209-462-8. s. 111-126
OSLOMET Untitled
 
28 Bjørnestad, Elisabeth.
Circle time- new way of organizing whole class teaching?. NERA konferanse; 2010-03-11 - 2010-03-14
HIOA Untitled
 
29 Bjørnestad, Elisabeth.
Comments on Gender and Education - a Nordic perspective. Utdanningskonferanse; 2011-04-08 - 2011-04-12
HIOA Untitled
 
30 Bjørnestad, Elisabeth.
Den gode praksisskolen. Høgskolen i Oslo og Akershus: Høgskolen i Oslo og Akershus 2012 31 s.
HIOA Untitled
 
31 Bjørnestad, Elisabeth.
Det har jo alltid vært slik! - barnehagens fysiske læringsmiljø. Personalmøte; 2017-11-22 - 2017-11-22
HIOA Untitled
 
32 Bjørnestad, Elisabeth.
Et GoBaN blikk på kvalitet for de yngste. LP samling; 2016-06-09 - 2016-06-09
HIOA Untitled
 
33 Bjørnestad, Elisabeth.
Forskningsstatus i barnehagesektoren. Ledersamling LP Barnehage; 2013-01-10 - 2013-01-10
HIOA Untitled
 
34 Bjørnestad, Elisabeth.
Forskningsverktøy. Forskningsdagene UiN; 2014-09-25 - 2014-09-25
HIOA Untitled
 
35 Bjørnestad, Elisabeth.
GoBaN - utvikling av kvalitetsindikatorer. KiB møte; 2015-09-04 - 2015-09-04
HIOA Untitled
 
36 Bjørnestad, Elisabeth.
"GoBaN blikk" på kvalitet. fagdag for barnehageansatte; 2017-02-02 - 2017-02-02
HIOA Untitled
 
37 Bjørnestad, Elisabeth.
GoBaN og Bfb - hva sier ITERS-R og CIP?. Styremøte i PBL; 2015-11-18 - 2015-11-18
HIOA Untitled
 
38 Bjørnestad, Elisabeth.
GoBaN og BfB - oppsummering av kvalitet for de minste i barnehagen. Planleggingsdag; 2016-01-04 - 2016-01-04
HIOA Untitled
 
39 Bjørnestad, Elisabeth.
How measure quality in Norwegian ECEC? Focus on use of instruments. Forelesning; 2015-05-27 - 2015-05-27
HIOA Untitled
 
40 Bjørnestad, Elisabeth.
Hvordan er kvaliteten for 1-3 åringene i barnehagen målt med ITERS-R og CIP?. Fagdag for barnehageansatte; 2016-03-29 - 2016-03-29
HIOA Untitled
 
41 Bjørnestad, Elisabeth.
Hvordan påvirker strukturelle faktorer kvaliteten for de minste?. Arendaluka; 2016-08-18 - 2016-08-18
HIOA Untitled
 
42 Bjørnestad, Elisabeth.
Klasseledelse. Planleggingsdag; 2011-08-17 - 2011-08-17
HIOA Untitled
 
43 Bjørnestad, Elisabeth.
kvalitet i barnehage. Østlandssendingen [Radio] 2015-10-26
HIOA Untitled
 
44 Bjørnestad, Elisabeth.
kvalitet i barnehagen. Styrersamling; 2013-04-24 - 2013-04-24
HIOA Untitled
 
45 Bjørnestad, Elisabeth.
Kvalitet i barnehagen for de yngste - med et GoBaN blikk. Fagdag for barnehageansatte; 2016-06-08 - 2016-06-08
HIOA Untitled
 
46 Bjørnestad, Elisabeth.
Professor om skolestart: -Alt trenger ikke å være perfekt fra dag èn. Aftenposten [Avis] 2017-08-07
HIOA Untitled
 
47 Bjørnestad, Elisabeth.
Sammen for barnet - to kulturer møtes. Konferanse: Overgangen barnehage skole; 2011-05-12 - 2011-05-12
HIOA Untitled
 
48 Bjørnestad, Elisabeth.
Skole og barnehage - likheter og forskjeller. Hvor går utviklingen av barnehagen?. Seminar; 2011-06-17
HIOA Untitled
 
49 Bjørnestad, Elisabeth.
To tradisjoner møtes: Barnehage og skole hånd i hånd. Styrersamling; 2011-10-13 - 2011-10-13
HIOA Untitled
 
50 Bjørnestad, Elisabeth.
Undervisnings- og arbeidsformer i klasserommet. I: Pedagogikk - en grunnbok. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41424-5. s. 355-368
HIOA Untitled
 
    Vis neste liste