Bok Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
|
1. |
Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs. Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215034133) OSLOMET USN
Untitled
|
|
2. |
Bjørnsrud, Halvor Inge; Gjems, Liv. Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215032290) 142 s. USN
Untitled
|
|
3. |
Christensen, Ingrid R.; Valen-Sendstad, Ådne. Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn. Cappelen Damm AS 2019 (ISBN 9788202665951) 237 s. USN
Untitled
|
|
4. |
Hognestad, Karin; Waniganayake, Manjula; Tatto, Maria Teresa; Menter, Ian; Corsaro, William A.; Jacob, W. James; Tilleczek, Kate. Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 (ISBN 9781474209151) USN
Untitled
|
|
5. |
Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig. Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-56952-5) 308 s. OSLOMET USN
Untitled
|
|
6. |
Streitlien, Åse; Aakre, Bjørn Magne. Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202610852) 225 s. USN
Untitled
|
|
7. |
Ohrem, Sigurd; Weiss, Michael. Myndig medborgerskap. Dialog og danning i folkehøyskolen.. Oslo: Folkehøgskoleforbundet 2019 (ISBN 9788299611251) 80 s. USN
Untitled
|
|
8. |
Aagaard, Toril; Lund, Andreas. Digital Agency in Higher Education. Transforming Teaching and Learning. Routledge 2019 (ISBN 978-0-367-07413-5) 124 s. USN UiO
Untitled
|
|
9. |
Helskog, Guro Hansen. Philosophizing the Dialogos Way towards Wisdom in Education- Between Critical Thinking and Spiritual Contemplation. Routledge 2019 (ISBN 9781138490994) 272 s. USN
Untitled
|
|
10. |
Hogsnes, Hilde Dehnæs. Barns overgang fra barnehage til skole og skolefritidsordning. Samarbeid for sammenheng. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2672-6) 150 s. USN
Untitled
|
|
11. |
Lie, Anne Liv Kaarstad. Elevene bak tallene - triangulert analysearbeid: håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Kragerø.. Drammen: USN Open Archive 2019 (ISBN 978-82-7860-365-9) 30 s. USN
Untitled
|
|
12. |
Lie, Anne Liv Kaarstad. Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler. En håndbok for deltagere i prosjektet: På folkehøgskole med mentor.. Drammen: USN Open Archive 2019 (ISBN 978-82-7860-367-3) 31 s. USN
Untitled
|
Del av bok/rapport Faglig kapittel
|
13. |
Mjøen, Tone Ragnhild. Alternativ og supplerende kommunikasjon.. I: Mitt livs ABC. Perm 2. Aldring og helse 2019 ISBN 978-82-8061-432-2. s. 2-31 USN
Untitled
|
|
14. |
Bjørnsrud, Halvor Inge; Gjems, Liv. Introduksjon. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 9-15 USN
Untitled
|
|
15. |
Streitlien, Åse. Introduksjon. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. s. 13-26 USN
Untitled
|
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
|
16. |
Aagre, Willy. Kunsten å formidle en suksess - om ART og dets inntog i Larviks skoler og barnehager. I: Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56952-5. s. 235-255 USN
Untitled
|
|
17. |
Aslanian, Teresa Katherine. Det sitter i veggene: om materialitet og indirekte omsorg i barnehagen. I: Blikk for barn. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245023947. s. 207-224 USN
Untitled
|
|
18. |
Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs. Lek og lekende perspektiver i skolens første år. I: Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215034133. s. 15-26 OSLOMET USN
Untitled
|
|
19. |
Birch, Jens; Vinje, Erlend Ellefsen; Moser, Thomas; Skrede, Joar. Dybdelæring i kroppsøving : utfordringer for kroppsøvingslæreren. I: Fremtidens kroppsøvingslærer. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-59214-1. s. 13-29 OSLOMET USN NIKU UIS
Untitled
|
|
20. |
Bjørnsrud, Halvor Inge. Skoleeiers ledelse av kompetanseutviklig – om handlingsrom, møter i delingskultur og praksisfellesskap. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 125-145 USN
Untitled
|
|
21. |
Bunting, Mette. Tilrettelegging for læring. Læringsstrategier- en vei til læring.. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56723-1. s. 226-245 USN
Untitled
|
|
22. |
Bunting, Mette; Halvorsen, Torill Aagot. Ungdommers fortellinger om valget av yrkesfaglig opplæring. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. s. 155-173 USN
Untitled
|
|
23. |
Bøe, Marit; Hognestad, Karin. Management, Leadership, and Governance in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. USN
Untitled
|
|
24. |
Christensen, Ingrid R.. Verdig = vanlig og norsk: Nyankomne ungdommers verdighet i introduksjonsklasser. I: Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn. Cappelen Damm AS 2019 ISBN 9788202665951. s. 39-61 USN
Untitled
|
|
25. |
Egeberg, Gunstein Christoffer; Thorvaldsen, Steinar. Teachers’ beliefs about technology in the classroom from early implementation phase in 2003 to contemporary practise in 2016.. I: International Conference on Innovative Technologies and Learning ICITL 2019. Springer 2019 ISBN 978-3-030-35342-1. s. 606-615 USN UiT
Untitled
|
|
26. |
Eik, Liv Torunn; Steinnes, Gerd Sylvi. Observation and Assessment in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. s. - USN HVO
Untitled
|
|
27. |
Eilertsen, Lill-Johanne. Kombinerte vansker - en utfordring for deltakelse?. I: Barn med nedsatt hørsel : læring i fellesskap. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2019 ISBN 978-82-05-52577-1. s. 66-86 USN
Untitled
|
|
28. |
Gjems, Liv. Lære gjennom praksisfellesskap i barnehage, skole og profesjonell virksomhet. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 16-35 USN
Untitled
|
|
29. |
Halttunen, Leena; Sims, Margaret; Waniganayake, Manjula; Hadley, Fay; Bøe, Marit; Hognestad, Karin; Heikka, Johanna. Working as early childhood centre directors and deputies- perspectives from Australia, Finland and Norway. I: Leadership in Early Education in Times of Change Research from five Continents. Verlag Barbara Budrich 2019 ISBN 9783847421993. s. 231-253 USN
Untitled
|
|
30. |
Helskog, Guro Hansen. Om Askeladdens metode. Essayet som erkjennelsesvei og visdomsdannende skrivepraksis.. I: Kreativ akademisk skriving. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031620. s. 227-248 USN
Untitled
|
|
31. |
Hognestad, Karin. Access in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. USN
Untitled
|
|
32. |
Hognestad, Karin. Overview of Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. USN
Untitled
|
|
33. |
Hognestad, Karin; Bøe, Marit. Shadowing as a method in leadership preparation in teaching practice in early childhood teacher education in Norway. I: Leadership in Early Education in Times of Change Research from five Continents. Verlag Barbara Budrich 2019 ISBN 9783847421993. s. 19-32 USN
Untitled
|
|
34. |
Hogsnes, Hilde Dehnæs; Storli, June Berger. Lekens betydning i grenseland mellom barnehage, skolefritidsordning og skole. I: Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215034133. s. 109-125 USN
Untitled
|
|
35. |
Laugerud, stein. Skoleeiers syn på egen rolle i skolebasert kompetanseutvikling. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 111-124 USN
Untitled
|
|
36. |
Løvig-Larsen, Hilde Therese; Larsen, Reidun. Å styrke praksisfellesskap gjennom ledelse av pedagogisk utviklingsarbeid. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 75-88 USN
Untitled
|
|
37. |
Mangen, Anne; Hoel, Trude; Moser, Thomas. Technologies, affordances, children and embodied reading: a case for interdisciplinarity. I: The Routledge International Handbook of Learning with Technology in Early Childhood. Routledge 2019 ISBN 9781138308169. s. 235-247 USN UIS
Untitled
|
|
38. |
Mausethagen, Sølvi; Skedsmo, Guri; Prøitz, Tine Sophie. Hva slags utvikling? Elevresultater som utgangspunkt for utviklingsarbeid. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. s. 53-69 OSLOMET USN UiO
Untitled
|
|
39. |
Minton, Stephen James; Lile, Hadi Strømmen. Considering a Truth Commission in Norway with Respect to the Past Forcible Assimilation of the Sámi People. I: Research and Reconciliation: Unsettling Ways of Knowing through Indigenous Relationships. Canadian Scholars' Press Inc. 2019 ISBN 9781773381152. s. 211-229 USN HIOF
Untitled
|
|
40. |
Moshuus, Geir H; Bunting, Mette; Halvorsen, Torill Aagot. Hvorfor er det vanskelig å komme tilbake etter frafall i videregående skole?. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. s. 189-204 USN
Untitled
|
|
41. |
Moxnes, Anna Rigmor. Working Across/Within/Through Academic Conventions of Writing a Ph.D.: Stories About Writing a Feminist Thesis. I: Strategies for Resisting Sexism in the Academy Higher Education, Gender and Intersectionality. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 978-3-030-04852-5. s. 247-265 USN
Untitled
|
|
42. |
Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig. Problembarn og programinvasjon. I: Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56952-5. s. 7-36 OSLOMET USN
Untitled
|
|
43. |
Pietran, Klaudia; Blaszczyk, Maja. Klasa szkolna jako przestrzen komunikacyjna. Przyklad norweski. I: Dimensions of Institutional Communicative Space. Wydawnictwu Adam Marszalek 2019 ISBN 9788381802406. s. 152-169 USN
Untitled
|
|
44. |
Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Aasen, Petter. Nasjonal styring og lokal praksis - skoleledere og lærere som endringsagenter. I: Styring og ledelse i grunnopplæringen. Spenninger og dynamikker.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-60554-4. s. 21-38 USN
Untitled
|
|
45. |
Stenshorne, Marit Elisabeth; Madsen, Janne. Studentobservasjoner som grunnlag for refleksjon og læring i og mellom praksisfellesskap. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 36-52 USN
Untitled
|
|
46. |
Stokke, Hilde Sofie; Bjerkholt, Eva. Forskningssirkler som praksisfellesskap. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 89-110 USN
Untitled
|
|
47. |
Storhaug, Knut Fonneløp. Inclusion and Marginalization of Learners in Primary Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. s. - USN
Untitled
|
|
48. |
Storli, Steinar Tveito. Curriculum in Secondary Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. s. - USN
Untitled
|
|
49. |
Streitlien, Åse. Instruktør og læring - om lærling, relasjoner og veiledning i lærertiden. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. s. 205-218 USN
Untitled
|
|
50. |
Streitlien, Åse. "Jeg skjønte veldig tidlig at dette var veien jeg ønsket å gå". Jenters tanker om å velge helsefagarbeiderfaget. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. s. 174-188 USN
Untitled
|