Bok Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
|
1. |
Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs. Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215034133) OSLOMET USN
Untitled
|
|
2. |
Birkeland, Inger; Parra, Constanza; Burton, Rob J.F.; Siivonen, Katriina. Cultural sustainability and the nature-culture interface: Livelihoods, policies, and Methodologies. Routledge 2019 (ISBN 9780367855796) 248 s. USN RURALIS
Untitled
|
|
3. |
Bjørnsrud, Halvor Inge; Gjems, Liv. Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215032290) 142 s. USN
Untitled
|
|
4. |
Branner, Hans; Boisen, Jørn. Karpen og Kaninen. København: Columbus 2019 (ISBN 978-87-7970-487-9) 206 s. USN
Untitled
|
|
5. |
Burner, Tony; Carlsen, Christian; Kverndokken, Kåre. 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 9788245026597) 350 s. USN
Untitled
|
|
6. |
Christensen, Ingrid R.; Valen-Sendstad, Ådne. Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn. Cappelen Damm AS 2019 (ISBN 9788202665951) 237 s. USN
Untitled
|
|
7. |
Collison, Holly; Darnell, Simon C.; Giulianotti, Richard; Howe, P. David. Routledge handbook of sport for development and peace. Routledge 2019 (ISBN 978-1-138-21048-6) 560 s. USN
Untitled
|
|
8. |
Hognestad, Karin; Waniganayake, Manjula; Tatto, Maria Teresa; Menter, Ian; Corsaro, William A.; Jacob, W. James; Tilleczek, Kate. Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 (ISBN 9781474209151) USN
Untitled
|
|
9. |
Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik. Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-63216-8) 259 s. OSLOMET USN
Untitled
|
|
10. |
Jørgensen, Iben Brinch; Askeland, Norunn. Kreativ akademisk skriving. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215031620) 272 s. USN
Untitled
|
|
11. |
Klaveness, Elise; Karlsen, Lisbet; Kverndokken, Kåre. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2452-4) 373 s. USN
Untitled
|
|
12. |
Kvalvaag, Robert Williams; Winje, Geir. A God of Time and Space: New Perspectives on Bob Dylan and Religion.. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202616540) 233 s. OSLOMET USN
Untitled
|
|
13. |
Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig. Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-56952-5) 308 s. OSLOMET USN
Untitled
|
|
14. |
Streitlien, Åse; Aakre, Bjørn Magne. Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202610852) 225 s. USN
Untitled
|
|
15. |
Tin, Mikkel B.. Faces between Fact and Fiction: Studies on Photographic Portraits in Norway. Novus Forlag 2019 (ISBN 978-82-8390-023-1) 231 s. USN
Untitled
|
|
16. |
Tin, Mikkel B.; Telseth, Frode; Tangen, Jan Ove; Giulianotti, Richard. The Nordic Model and Physical Culture. Routledge 2019 (ISBN 9780429320187) 256 s. USN
Untitled
|
|
17. |
Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar. Fremtidens kroppsøvingslærer. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-59214-1) 211 s. OSLOMET USN NIKU
Untitled
|
|
18. |
Ohrem, Sigurd; Weiss, Michael. Myndig medborgerskap. Dialog og danning i folkehøyskolen.. Oslo: Folkehøgskoleforbundet 2019 (ISBN 9788299611251) 80 s. USN
Untitled
|
|
19. |
Bischoff, Anette. Rehabilitering ude. Nye ressourcer og perspektiver i rehabiliteringen.. Aarhus: Rehabiliteringsforum Danmark 2019 (ISBN 978-87-999549-2-6) 300 s. USN
Untitled
|
|
20. |
Carlsen, Kari. Bærekraftig pedagogikk - etikk, estetikk, økologi. Nordisk konferanse 2018 for Reggio Emiliainspirerte praksiser. Skien: Norsk Reggio Emilia nettverks forlag 2019 (ISBN 978-82-691055-1-3) 84 s. USN
Untitled
|
|
21. |
Schei, Madicken; Bø, Sigrid; Kjøk, Jarnfrid. Syndige folkeeventyr. En samling erotiske folkeeventyr av Asbjørnsen og Moe med flere. Oslo: Fair forlag 2019 (ISBN 978-82-8297-048-8) 161 s. USN
Untitled
|
|
22. |
Lingås, Lars Gunnar. Etikk for pedagoger 3.utgave. Oslo: Gyldendal Norsk Forlag 2019 (ISBN 978-82-05-52510-8) 180 s. USN
Untitled
|
|
23. |
Aagaard, Toril; Lund, Andreas. Digital Agency in Higher Education. Transforming Teaching and Learning. Routledge 2019 (ISBN 978-0-367-07413-5) 124 s. USN UiO
Untitled
|
|
24. |
Askeland, Norunn; Agdestein, Magdalena W. Metaforer. Hva, hvor og hvorfor?. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-02963-4) 203 s. USN UiT
Untitled
|
|
25. |
Fredriksen, Biljana Culibrk. Før sanden renner ut. Barnehagelærerens innsats for økologisk bærekraft. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215031002) 247 s. USN
Untitled
|
|
26. |
Helskog, Guro Hansen. Philosophizing the Dialogos Way towards Wisdom in Education- Between Critical Thinking and Spiritual Contemplation. Routledge 2019 (ISBN 9781138490994) 272 s. USN
Untitled
|
|
27. |
Hogsnes, Hilde Dehnæs. Barns overgang fra barnehage til skole og skolefritidsordning. Samarbeid for sammenheng. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2672-6) 150 s. USN
Untitled
|
|
28. |
Kvarv, Sture. Offentlig planlegging i velferdsstaten - eksemplene Oslo og Stockholm. Novus Forlag 2019 (ISBN 978-82-8390-011-8) 270 s. USN
Untitled
|
|
29. |
Roos, Merethe. Hartvig Nissen. Grundtvigianer, skandinav, skolemann.. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202566531) 281 s. USN
Untitled
|
|
30. |
Skjelbred, Dagrun. Skolens tekster - et utgangspunkt for læring. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202609337) 167 s. USN
Untitled
|
|
31. |
Stephens, Hilde Løvdal. Family Matters: James Dobson and Focus on the Family’s Crusade for the Christian Home. University of Alabama Press 2019 (ISBN 978-0-8173-2033-1) 304 s. USN
Untitled
|
|
32. |
McWilliams, Cathryn Bronwyn. Mary McNeill, The Life and Times of Mary Ann McCracken 1770–1866: A Belfast Panorama. Irish Academic Press 2019 (ISBN 9781788550826) 340 s. USN
Untitled
|
|
33. |
Lie, Anne Liv Kaarstad. Elevene bak tallene - triangulert analysearbeid: håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Kragerø.. Drammen: USN Open Archive 2019 (ISBN 978-82-7860-365-9) 30 s. USN
Untitled
|
|
34. |
Lie, Anne Liv Kaarstad. Mentaliserende veiledning i folkehøgskoler. En håndbok for deltagere i prosjektet: På folkehøgskole med mentor.. Drammen: USN Open Archive 2019 (ISBN 978-82-7860-367-3) 31 s. USN
Untitled
|
|
35. |
Tin, Mikkel B.. Faces between fact and fiction. Studies in photographic portraits in Norway. Novus Forlag 2019 (ISBN 978-82-8390-023-1) 231 s. USN
Untitled
|
|
36. |
Gustavsen, Cecilia; Bandlien, Bjørn; Hareide, Sigurd; Opsahl, Erik. Lux: Tro og hellighet i middelalderen. Tønsberg: Slottsfjellmuseet / Vestfoldmuseene 2019 79 s. USN NTNU
Untitled
|
|
37. |
Seiler, Thomas. Schwyzerörgeli, Schoggicreme und eine Villa Kunterbunt. I: 50 Jahre Skandinavistik in der Schweiz. Narr Francke Attempto Verlag 2019 ISBN 978-3-7720-8679-3. s. 188-189 USN
Untitled
|
|
38. |
Bischoff, Anette. Naturrelation. I: Rehabilitering ude. Nye ressourcer og perspektiver i rehabiliteringen.. Aarhus: Rehabiliteringsforum Danmark 2019 ISBN 978-87-999549-2-6. s. 28-39 USN
Untitled
|
|
39. |
Bischoff, Anette; Kissow, Anne-Merete. Rehabilitering ude. Hvordan kan vi forstå begrebet?. I: Rehabilitering ude. Nye ressourcer og perspektiver i rehabiliteringen.. Aarhus: Rehabiliteringsforum Danmark 2019 ISBN 978-87-999549-2-6. s. 14-24 USN
Untitled
|
|
40. |
Bratland-Sanda, Solfrid; Myhre, Tor Helge Vikøren; Tangen, Jan Ove. Treningssentre, fitness og folkehelse – aktiviteter, verdier og paradokser. I: Folkehelse - en tverrfaglig grunnbok. Oplandske Bokforlag 2019 ISBN 9788275182621. s. 195-226 USN
Untitled
|
|
41. |
Carlsen, Christian; Kverndokken, Kåre; Burner, Tony. Teaching activities. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. s. 95-x OSLOMET USN
Untitled
|
|
42. |
Carlsen, Kari. Bærekraftig pedagogikk - etikk, estetikk, økologi - En artikkelsamling på mange språk. I: Bærekraftig pedagogikk - etikk, estetikk, økologi. Nordisk konferanse 2018 for Reggio Emiliainspirerte praksiser. Skien: Norsk Reggio Emilia nettverks forlag 2019 ISBN 978-82-691055-1-3. s. 6-13 USN
Untitled
|
|
43. |
Kverndokken, Kåre. Teaching activities. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. s. 3, 7, 23, 43-x USN
Untitled
|
|
44. |
Lindstøl, Fride; Bakke, Jannike Ohrem. 5 grep - engelsk didaktikk. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. s. - USN
Untitled
|
|
45. |
Mjøen, Tone Ragnhild. Alternativ og supplerende kommunikasjon.. I: Mitt livs ABC. Perm 2. Aldring og helse 2019 ISBN 978-82-8061-432-2. s. 2-31 USN
Untitled
|
|
46. |
Ruud, Lise Camilla. "At repræsentere de primitive Folkeslag" - Etnografisk kunnskap på det tidlige 1900-tallet.. I: En Trængslernes Historie. En antologi om museumsmannen og historikeren Yngvar Nielsen.. Orkana Forlag 2019 ISBN 978-82-8104399-2. s. 225-250 USN
Untitled
|
|
47. |
Skjelbred, Dagrun. Leseopplæring omkring 1860, og Andreas Feragens syn på den grunnleggende leseopplæringa. I: Agder Vitenskapsakademi Årbok 2018. Novus Forlag 2019 ISBN 9788283900279. s. 199-213 USN
Untitled
|
|
48. |
Kvalvaag, Robert Williams; Winje, Geir. Bob Dylan and Religion: New Perspectives from the North Country.. I: A God of Time and Space: New Perspectives on Bob Dylan and Religion.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202616540. s. 7-15 OSLOMET USN
Untitled
|
|
49. |
Bjørnsrud, Halvor Inge; Gjems, Liv. Introduksjon. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. s. 9-15 USN
Untitled
|
|
50. |
Streitlien, Åse. Introduksjon. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. s. 13-26 USN
Untitled
|