Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Fra: 2018   Til: 2019   Enhet: Forbruksforskningsinstituttet SIFO (OSLOMET)   Underkategori: Vitenskapelig artikkel   Underkategori: Vitenskapelig oversiktsartikkel/review   Underkategori: Vitenskapelig antologi/Konferanseserie   Underkategori: Vitenskapelig monografi   Underkategori: Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 54 << Forrige 1 2    Neste >>

Bok
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 Borch, Anita; Harsløf, Ivan; Klepp, Ingun Grimstad; Laitala, Kirsi.
Inclusive Consumption: Immigrants' Access to and Use of Public and Private Goods and Services. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215031682) 183 s.
OSLOMET Untitled
 
2 Storm-Mathisen, Ardis; Jacobsen, Eivind; Tangen, Karl-Fredrik; Helle-Valle, Jo.
Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-02591-9) 217 s.
HK OSLOMET Untitled
 
Vitenskapelig monografi
3 Bugge, Annechen Bahr.
Fattigmenn, tilslørte bondepiker og rike riddere. Mat og spisevaner i Norge fra 1500-tallet til vår tid. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-54934-3) 560 s.
OSLOMET Untitled
 
Del av bok/rapport
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
4 Amilien, Virginie.
Constraints as drivers in Norwegian food family practices- About porridge tradition and pizza transgression. I: Anthropology of Family Food Practices: Constraints, Adjustments, Innovations. Peter Lang Publishing Group 2018 ISBN 978-2-8076-0236-6. s. 83-108
OSLOMET Untitled
 
5 Amilien, Virginie; Notaker, Henry.
Nutrition and health aspects of traditional and ethnic foods in Nordic countries – An approach through Nordic food culture and traditions. I: Nutritional and health aspects of food in Nordic countries. Elsevier 2018 ISBN 978-0-12-809416-7. s. 1-32
OSLOMET Untitled
 
6 Borch, Anita.
Parallel societies—a biased discourse ignoring the impact of housing market and policy. I: Inclusive Consumption: Immigrants' Access to and Use of Public and Private Goods and Services. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031682. s. 79-97
OSLOMET Untitled
 
7 Borch, Anita.
Why Restrict? Seven Explanations for the Electronic Gambling Machines Monopoly in Norway. I: Gambling Policies in European Welfare States. Current Challenges and Future Prospects. Palgrave Macmillan 2018 ISBN 978-3-319-90619-5. s. 175-195
OSLOMET Untitled
 
8 Borch, Anita; Bøyum, Live Standal.
What refugees should know about consumption. Observations from a course in personal finances. I: Inclusive Consumption: Immigrants' Access to and Use of Public and Private Goods and Services. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031682. s. 101-116
OSLOMET Untitled
 
9 Borch, Anita; Kjærnes, Unni.
Food Insecurity. I: Everyday Eating in Denmark, Finland, Norway and Sweden. A comparative Study of Meal Patterns 1997-2012. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 978-1-3500-8048-5. s. 141-159
OSLOMET Untitled
 
10 Bugge, Annechen Bahr.
Reklame for usunn mat og drikke – møter norske barn og unge mye av det når de bruker medier?. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 99-107
OSLOMET Untitled
 
11 Hegnes, Atle Wehn; Amilien, Virginie.
Geographical indications – a double-edged tool for food democracy : The cases of the Norwegian geographical indication evolution and the protection of stockfish from Lofoten as cultural adaptation work. I: Geographical Indication and Global Agri-Food : Development and Democratization. Routledge 2019 ISBN 9781138600478. s. 100-117
OSLOMET NIBIO Untitled
 
12 Helle-Valle, Jo; Mjaaland, Mari.
Reklame i nettaviser – et leserperspektiv. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 170-184
OSLOMET UiO Untitled
 
13 Holm, Lotte; Lauridsen, Drude Skov; Gronow, Jukka; Kahma, Nina; Kjærnes, Unni; Lund, Thomas Bøker; Mäkelä, Johanna; Niva, Mari.
The Food We Eat. I: Everyday Eating in Denmark, Finland, Norway and Sweden. A comparative Study of Meal Patterns 1997-2012. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 978-1-3500-8048-5. s. 15-33
OSLOMET Untitled
 
14 Jacobsen, Eivind.
Krambua, supermarkedet og e-handelen. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 76-87
OSLOMET Untitled
 
15 Jacobsen, Eivind; Storm-Mathisen, Ardis; Tangen, Karl-Fredrik; Helle-Valle, Jo.
Markedsføring - samfunnsvitenskapelige perspektiver. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 11-22
HK OSLOMET Untitled
 
16 Klepp, Ingun Grimstad; Laitala, Kirsi.
«Ты это сам/а связал/а?», или Почему норвежцы вяжут одежду сами. I: Теория моды: одежда, тело, культура. New Literary Observer publishing house 2019 ISBN 5-86793-472-1. s. 161-179
OSLOMET Untitled
 
17 Klepp, Ingun Grimstad; Laitala, Kirsi.
Shared use and owning of clothes: Borrow, steal, or inherit. I: Contemporary Collaborative Consumption - Trust and Reciprocity Revisited. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-658-21345-9. s. 153-177
OSLOMET Untitled
 
18 Klepp, Ingun Grimstad; Laitala, Kirsi; Skuland, Silje Elisabeth.
Uniformity Without Uniforms: Dressing School Children In Norway. I: Inclusive Consumption: Immigrants' Access to and Use of Public and Private Goods and Services. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031682. s. 39-62
OSLOMET Untitled
 
19 Niva, Mari; Mäkelä, Johanna; Kahma, Nina; Kjærnes, Unni.
Eating Sustainably. I: Everyday Eating in Denmark, Finland, Norway and Sweden. A comparative Study of Meal Patterns 1997-2012. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 978-1-3500-8048-5. s. 173-191
OSLOMET Untitled
 
20 Roos, Gun.
Consumer views of health-related labelling. from front-of-pack logos to warning labels. I: Consumer Perception of Food Attributes. CRC Press 2018 ISBN 978-1-138-19684-1. s. 252-262
OSLOMET Untitled
 
21 Rosenberg, Thea Grav; Berg, Lisbet.
Barns reaksjoner på markedsføring i butikk – en videoassistert observasjonsstudie. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 137-155
OSLOMET Untitled
 
22 Ruggeri, Kai; Kunz, Marvin; Berkessel, Jana; Kàcha, Ondrej; Steinnes, Kamilla Knutsen; Petrova, Dafina; Cavassini, Filippo; Naru, Faisal; Hardy, Elizabeth.
The science of behavior and decision-making. I: Behavioral Insights for Public Policy: Concepts and Cases. Routledge 2019 ISBN 1138484237. s. 59-79
OSLOMET UiO Untitled
 
23 Ruggeri, Kai; Steinnes, Kamilla Knutsen; Evans, Hamish; Tantia, Piush.
Psychology and policy. I: Behavioral Insights for Public Policy: Concepts and Cases. Routledge 2019 ISBN 1138484237. s. 1-16
OSLOMET UiO Untitled
 
24 Schjøll, Alexander; Alfnes, Frode; Lanseng, Even.
Reklame i blogger – forbrukeres holdninger og reaksjoner. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 158-168
BI OSLOMET NMBU Untitled
 
25 Skogen, Ketil; Ghosal, Sunetro; Skuland, Silje Elisabeth; Krishnan, S..
Predators in human landscapes. I: Human-Wildlife interactions. Turning conflict into coexistence. Cambridge University Press 2019 ISBN 9781108416061. s. 129-149
OSLOMET NINA NMBU Untitled
 
26 Slettemeås, Dag.
Big data og Tingenes internett – om den tilkoblede forbruker og nye markedsføringsrelasjoner. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 58-67
OSLOMET Untitled
 
27 Slettemeås, Dag; Storm-Mathisen, Ardis.
News consumption among young people in Norway. The relevance of smartphones and social media. I: Youth and news in a digital media environment – Nordic-Baltic perspectives. Nordicom 2018 ISBN 978-91-88855-02-2. s. 115-125
OSLOMET Untitled
 
28 Storm-Mathisen, Ardis; Kjørstad, Ingrid.
Markedsføring og hverdagslivet - forbrukeres opplevelser og praksiser. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 114-136
OSLOMET Untitled
 
29 Strandbakken, Pål.
The Study of Consumption i Sociology – Beyond Utility Theory. I: Concepts in Action. Conceptual Constructionism.. Brill Academic Publishers 2018 ISBN 9789004314191. s. 136-150
OSLOMET Untitled
 
30 Vittersø, Gunnar; Rosenberg, Thea Grav.
Kampanjer og kundeaviser – en casestudie av reklame for kjøtt. I: Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02591-9. s. 88-97
OSLOMET Untitled
 
Tidsskriftspublikasjon
Vitenskapelig artikkel
31 Andersen, Oddgeir; Øian, Hogne; Aas, Øystein; Tangeland, Torvald.
Affective and cognitive dimensions of ski destination images. The case of Norway and the Lillehammer region. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism 2018 ;Volum 18.(2) s. 113-131
OSLOMET NINA NMBU Untitled
 
32 Austgulen, Marthe Hårvik; Skuland, Silje Elisabeth; Schjøll, Alexander; Alfnes, Frode.
Consumer Readiness to Reduce Meat Consumption for the Purpose of Environmental Sustainability: Insights from Norway. Sustainability 2018 ;Volum 10.(9) s. 1-24
OSLOMET NMBU Untitled
 
33 Bakkeli, Nan Zou.
Older Adults’ Mental Health in China: Examining the Relationship Between Income Inequality and Subjective Wellbeing Using Panel Data Analysis. Journal of Happiness Studies 2019
OSLOMET Untitled
 
34 Berg, Lisbet.
Class Related Consumption and the Ability to Resist Commercial Temptations in the Age of Commercialism. Sage Open 2019 ;Volum 9.(2) s. 1-11
OSLOMET Untitled
 
35 Berg, Lisbet.
Young consumers in the digital era: The selfie effect. International Journal of Consumer Studies 2018 ;Volum 42.(4) s. 379-388
OSLOMET Untitled
 
36 Borch, Anita; Strandbakken, Pål.
User Involvement of People with Mild Disabilities in Technology Innovations: Does It Make a Difference?. Social Inclusion 2019 ;Volum 7.(1) s. 136-151
OSLOMET Untitled
 
37 Fossum, Selamawit Molla; Barkved, Line Johanne; Throne-Holst, Harald.
Practicing Responsible Research and Innovation in a crowdsourcing project. The ORBIT Journal 2018 ;Volum 2.(1) s. -
OSLOMET NIVA Untitled
 
38 Hebrok, Marie Cathrine.
Food waste in the shadow of ideals - a case for practice-oriented design. Journal of Design Research 2018 ;Volum 16.(3/4) s. 314-333
OSLOMET Untitled
 
39 Hebrok, Marie; Heidenstrøm, Nina.
Contextualising food waste prevention - Decisive moments within everyday practices. Journal of Cleaner Production 2019 ;Volum 2010. s. 1435-1448
OSLOMET Untitled
 
40 Heidenstrøm, Nina.
Informal household preparedness. Methodological approaches to everyday practices. Journal of Risk Research 2019 s. 1-19
OSLOMET Untitled
 
41 Heidenstrøm, Nina Vatvedt; Kvarnlöf, Linda.
Coping with blackouts: A practice theory approach to household preparedness. Journal of Contingencies and Crisis Management 2018 ;Volum 26.(2) s. 272-282
OSLOMET UiO Untitled
 
42 Henry, Beverley; Laitala, Kirsi; Klepp, Ingun Grimstad.
Microfibres from apparel and home textiles: Prospects for including microplastics in environmental sustainability assessment. Science of the Total Environment 2019 ;Volum 652. s. 483-494
OSLOMET Untitled
 
43 Klepp, Ingun Grimstad; Laitala, Kirsi.
Nisseluelandet—The impact of local clothes for the survival of a textile industry in Norway. Fashion Practice: the journal of design, creative process & the fashion industry 2018 ;Volum 10.(2) s. 171-195
OSLOMET Untitled
 
44 Laitala, Kirsi; Klepp, Ingun Grimstad.
Care and Production of Clothing in Norwegian Homes: Environmental Implications of Mending and Making Practices. Sustainability 2018 ;Volum 10.(8) s. -
OSLOMET Untitled
 
45 Laitala, Kirsi; Klepp, Ingun Grimstad.
Dressing a Demanding Body to Fit In: Clean and Decent with Ostomy or Chronic Skin Disease. Social Inclusion 2019 ;Volum 7.(1) s. 124-135
OSLOMET Untitled
 
46 Laitala, Kirsi; Klepp, Ingun Grimstad.
Motivations for and against second-hand clothing acquisition. Clothing Cultures 2018 ;Volum 5.(2) s. 247-262
OSLOMET Untitled
 
47 Laitala, Kirsi; Klepp, Ingun Grimstad; Henry, Beverley.
Does Use Matter? Comparison of Environmental Impacts of Clothing Based on Fiber Type. Sustainability 2018 ;Volum 10.(7) s. -
OSLOMET Untitled
 
48 Lekhal, Samira; Bugge, Annechen Bahr; Schjøll, Alexander; Slapø, Helena; Karevold, Knut Ivar.
Atferdsøkonomiske virkemidler i helsefremmende arbeid: hvordan kan utforming av restauranter og kantiner fremme sunnere valg?. Norsk Tidsskrift for Ernæring 2019 (1)
OSLOMET SIV UiO Untitled
 
49 Myhr, Anders; Røyne, Frida; Brandtsegg, Andreas Saur; Bjerkseter, Catho; Throne-Holst, Harald; Borch, Anita; Wentzel, Alexander; Røyne, Anja.
Towards a low CO2 emission building material employing bacterial metabolism (2/2): Prospects for global warming potential reduction in the concrete industry. PLoS ONE 2019 ;Volum 14.(4) s. -
OSLOMET SINTEF UiO Untitled
 
50 Røyne, Anja; Phua, Yi Jing; Le, Simone Balzer; Eikjeland, Ina Grosås; Josefsen, Kjell Domaas; Markussen, Sidsel; Myhr, Anders; Throne-Holst, Harald; Sikorski, Pawel; Wentzel, Alexander.
Towards a low CO2 emission building material employing bacterial metabolism (1/2): The bacterial system and prototype production. PLoS ONE 2019 ;Volum 14.(4) s. -
OSLOMET NTNU SINTEF UiO Untitled
 
    Vis neste liste