Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Fra: 2018   Til: 2018   Enhet: Institutt for språk og litteratur (USN)   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 207 << Forrige 1 2 3 4 5    Neste >>

Bok
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 Bøhn, Henrik; Dypedahl, Magne; Myklevold, Gro-Anita.
Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 9788202547615) 363 s.
HIOF USN Untitled
 
2 Johannessen, Aud; Askeland, Norunn; Jørgensen, Iben Brinch; Ulvestad, Jorun Margrethe.
Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 9788202609597) 229 s.
USN Untitled
 
3 Kverndokken, Kåre.
101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2382-4) 392 s.
USN Untitled
 
Fagbok
4 Solstad, Trine.
Les mer!Utvikling av lesekompetanse i barnehagen. 2. utgave. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-03119-4) 179 s.
USN Untitled
 
5 Thorsnes, Tollef; Veum, Aslaug.
Multimodalitet i skapende arbeid Arkitektur/ kunst/ design. : Galleberg Forlag 2018 (ISBN 9788293233275) 127 s.
USN Untitled
 
Vitenskapelig monografi
6 Solstad, Trine; Jansen, Turid Thorsby; Øines, Anne Marie; Pettersvold, Mari.
Lesepraksiser i barnehagen. Inn i litteraturen på mange måter. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2044-1) 160 s.
USN Untitled
 
Populærvitenskapelig bok
7 Andersen, Merete Morken.
Blodet i årene. Amalie Skram og hennes tid. Spartacus 2018 (ISBN 9788243009103) 575 s.
USN Untitled
 
Del av bok/rapport
Faglig kapittel
8 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Grepene. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 20-21, 36, 56, 58, 6-
USN Untitled
 
9 Moe, Mette.
Litteraturdidaktiske grep nr. 5,15,37,50,57,64,73,78,85,90, 91,99. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4.
USN Untitled
 
10 Seiler, Thomas.
Das Haus der Erinnerung. Inghill Johansens Prosaminiaturen "Bungalow" (2016). I: Schriftfest / Festschrift. Für Annegret Heitmann. Herbert Utz Verlag 2018 ISBN 978-3-8316-4689-0. s. 487-505
USN Untitled
 
Forord
11 Bøhn, Henrik; Dypedahl, Magne; Myklevold, Gro-Anita.
Preface. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 13-17
HIOF USN Untitled
 
Innledning
12 Haukås, Åsta; Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne.
Introduction. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 1-10
HIOF USN UiB Untitled
 
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
13 Aamotsbakken, Bente.
Barnet som morder i Karin Fossums forfatterskap. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 189-205
USN Untitled
 
14 Aamotsbakken, Bente.
Kanon - hvorfor og hvordan?. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 75-88
USN Untitled
 
15 Aamotsbakken, Bente.
The status of the subject Religious Education and its textbooks in Norwegian educational history. I: Religion und Bildungsmedien = Religion and educational media. Verlag Julius Klinkhardt 2018 ISBN 9783781522596. s. 55-62
USN Untitled
 
16 Askeland, Norunn.
"Eg veit i himmerik ei borg" og Eg ser". Metaforar i salmar brukte i gravferder. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 35-50
USN Untitled
 
17 Bakke, Jannike Ohrem; Kverndokken, Kåre.
"Det står jo ikke det som jeg ser": om barns visuelle tekstkompetanse i møte med bildeboka. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 107-131
USN Untitled
 
18 Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne; Haukås, Åsta.
Fremmedspråksdidaktikk før og nå. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 18-32
UiB USN HIOF Untitled
 
19 Burner, Tony.
Formative assessment in English. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 248-265
USN Untitled
 
20 Bøhn, Henrik.
General Perspectives on Assessment. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 231-247
USN Untitled
 
21 Bøhn, Henrik.
Vurdering i fremmedspråksopplæringen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 252-269
USN Untitled
 
22 Bøhn, Henrik; Dypedahl, Magne.
Intercultural Competence and Culture Pedagogy. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 158-177
USN Untitled
 
23 Bøhn, Henrik; Hansen, Thomas.
Norms and Variation in English Language Teaching: Classroom Implications. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 286-302
USN Untitled
 
24 Bøhn, Henrik; Myklevold, Gro Anita.
Exploring Communication Strategy Use and Metacognitive Awareness in the EFL Classroom. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 179-203
USN HIOF Untitled
 
25 Carlsen, Christian.
Reading Literature. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 120-138
USN Untitled
 
26 Dypedahl, Magne.
A Metacognitive Approach to Intercultural Learning in Language Teacher Education. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 48-66
USN Untitled
 
27 Dypedahl, Magne.
Interkulturell læring i fremmedspråk. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 193-210
USN Untitled
 
28 Dypedahl, Magne.
Working with Grammar. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 199-230
USN Untitled
 
29 Haukås, Åsta; Speitz, Heike.
Flerspråklighet og språkfagene i skolen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 49-64
USN UiB Untitled
 
30 Haukås, Åsta; Speitz, Heike.
Plurilingual Learning and Teaching. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 303-321
USN UiB Untitled
 
31 Johannessen, Aud; Askeland, Norunn.
Metaforer om sykdom og død: en litteraturoversikt. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 153-169
USN Untitled
 
32 Jørgensen, Iben Brinch.
Steder for død. En vandring gjennom retorisk dødseulogi. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 87-102
USN Untitled
 
33 Lund, Ragnhild Elisabeth; Villanueva, Maria Casado.
Skriving i fremmedspråk. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 113-132
USN Untitled
 
34 Maagerø, Eva.
Hvilken farge har døden? En analyse av Erling Forfang og Annlaug Auestads bildebok: Noen sier døden er svart (2006). I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 71-188
USN Untitled
 
35 Maagerø, Eva.
Literacy i et sammensat tekstlandskab på tværs af fag. I: Literacydidaktik i fagene – på mellemtrinnet. Dafolo A/S 2018 ISBN 978-87-7160-590-7. s. 31-43
USN Untitled
 
36 Nordstoga, Sveinung.
Litteratur og stad. Eit framlegg til korleis ein kan gje litteraturhistoria også eit ikkje-kronologisk perspektiv. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 57-75
USN Untitled
 
37 Ohldieck, Hans Jacob.
Deleuze og foldens filosofi via Herman Melville og Orson Welles.. I: Deleuze i vest. Bergen, Norge: Morgana Press 2018 ISBN 978-82-93646-00-6. s. 95-115
USN Untitled
 
38 Solberg, Olav.
Draumkvedet og Kloster-Lasse - religion og balladedikting etter reformasjonen. I: Ballads : new approaches - kvæði - nýggj sjónarmið. Torshavn: Fróðakapur 2018 ISBN 9789991865843. s. 245-258
USN Untitled
 
39 Solberg, Olav.
På tvers av døden. Grensa mellom levande og døde i kulturhistorisk lys. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 51-67
USN Untitled
 
40 Speitz, Heike.
Nasjonale læreplaner og internasjonale perspektiver. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 33-48
USN Untitled
 
41 Speitz, Heike.
National Curricula and International Perspectives. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 38-50
USN Untitled
 
42 Undrum, Linda Victoria Moland; Veum, Aslaug.
Kritisk literacy i den digitale tekstkulturen: Unges selvfremstilling i og refleksjon over kommunikasjon i sosiale medier. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 133-151
USN Untitled
 
43 Vazquez-Larruscain, Miguel.
When Parameters Falter: An OT-account of Wh-questions in Norwegian Dialects.. I: The Meaning of Language. Cambridge Scholars Publishing 2018 ISBN 978-1-5275-0542-1. s. 252-272
USN Untitled
 
44 Villanueva, Maria Casado.
What’s in an Echo? Voice, Gender and Genre in Ali Smith’s Short Stories. I: Gender and Short Fiction: Women’s Tales in Contemporary Britain. Routledge 2018 ISBN 9781138093645. s. 169-190
USN Untitled
 
45 Villanueva, Maria Casado; Lund, Ragnhild Elisabeth.
Writing in English. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 73-91
USN Untitled
 
46 Åslund, Arnfinn.
Claes Gill om den andres død og den egne. En lesning av "Portrett av en død venn" i lys av Heideggers dødsfilosofi. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 119-135
USN Untitled
 
Konferansebidrag og faglig presentasjon
Faglig foredrag
47 Bjerke, Christian Bjørn; Johansen, Ronny.
Begynneropplæring i muntlighet. Godt i gang? – lesing og skriving på 1.-4. trinn; 2018-03-19 - 2018-03-19
HIOF USN Untitled
 
48 Bjørke, Camilla; Daryai-Hansen, Petra; Grønn, Berit; Lindemann, Beate; Sandvær, Annette; Speitz, Heike.
Moduler i lærerutdannelsen: Flerspråklighetsdidaktikk i tidlig fransk-, spansk- og tyskundervisning. Avslutning av Nordplus-prosjektet ”Developing Early Foreign Language Learning and Teaching in the Nordic/Baltic Context; 2018-05-24 - 2018-05-24
USN HIOF UiT Untitled
 
49 Brandal, Solveig Ragnhild.
Inn i røvarhola. Om biletboka Sesam Sesam av Gro Dahle og Kaja Linnea Dahle Nyhus. Bildebokfestivalen USN; 2018-01-18 - 2018-01-19
USN Untitled
 
50 Burner, Tony.
Flerspråklighet. Maihaugenkonferansen; 2018-05-09 - 2018-05-09
USN Untitled
 
    Vis neste liste