Bok Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
|
1. |
Bøhn, Henrik; Dypedahl, Magne; Myklevold, Gro-Anita. Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 9788202547615) 363 s. HIOF USN
Untitled
|
|
2. |
Johannessen, Aud; Askeland, Norunn; Jørgensen, Iben Brinch; Ulvestad, Jorun Margrethe. Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 9788202609597) 229 s. USN
Untitled
|
|
3. |
Kverndokken, Kåre. 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2382-4) 392 s. USN
Untitled
|
|
4. |
Solstad, Trine. Les mer!Utvikling av lesekompetanse i barnehagen. 2. utgave. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-03119-4) 179 s. USN
Untitled
|
|
5. |
Thorsnes, Tollef; Veum, Aslaug. Multimodalitet i skapende arbeid Arkitektur/ kunst/ design. : Galleberg Forlag 2018 (ISBN 9788293233275) 127 s. USN
Untitled
|
|
6. |
Solstad, Trine; Jansen, Turid Thorsby; Øines, Anne Marie; Pettersvold, Mari. Lesepraksiser i barnehagen. Inn i litteraturen på mange måter. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2044-1) 160 s. USN
Untitled
|
|
7. |
Andersen, Merete Morken. Blodet i årene. Amalie Skram og hennes tid. Spartacus 2018 (ISBN 9788243009103) 575 s. USN
Untitled
|
Del av bok/rapport Faglig kapittel
|
8. |
Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride. Grepene. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 20-21, 36, 56, 58, 6- USN
Untitled
|
|
9. |
Moe, Mette. Litteraturdidaktiske grep nr. 5,15,37,50,57,64,73,78,85,90, 91,99. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. USN
Untitled
|
|
10. |
Seiler, Thomas. Das Haus der Erinnerung. Inghill Johansens Prosaminiaturen "Bungalow" (2016). I: Schriftfest / Festschrift. Für Annegret Heitmann. Herbert Utz Verlag 2018 ISBN 978-3-8316-4689-0. s. 487-505 USN
Untitled
|
|
11. |
Bøhn, Henrik; Dypedahl, Magne; Myklevold, Gro-Anita. Preface. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 13-17 HIOF USN
Untitled
|
|
12. |
Haukås, Åsta; Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne. Introduction. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 1-10 HIOF USN UiB
Untitled
|
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
|
13. |
Aamotsbakken, Bente. Barnet som morder i Karin Fossums forfatterskap. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 189-205 USN
Untitled
|
|
14. |
Aamotsbakken, Bente. Kanon - hvorfor og hvordan?. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 75-88 USN
Untitled
|
|
15. |
Aamotsbakken, Bente. The status of the subject Religious Education and its textbooks in Norwegian educational history. I: Religion und Bildungsmedien = Religion and educational media. Verlag Julius Klinkhardt 2018 ISBN 9783781522596. s. 55-62 USN
Untitled
|
|
16. |
Askeland, Norunn. "Eg veit i himmerik ei borg" og Eg ser". Metaforar i salmar brukte i gravferder. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 35-50 USN
Untitled
|
|
17. |
Bakke, Jannike Ohrem; Kverndokken, Kåre. "Det står jo ikke det som jeg ser": om barns visuelle tekstkompetanse i møte med bildeboka. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 107-131 USN
Untitled
|
|
18. |
Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne; Haukås, Åsta. Fremmedspråksdidaktikk før og nå. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 18-32 UiB USN HIOF
Untitled
|
|
19. |
Burner, Tony. Formative assessment in English. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 248-265 USN
Untitled
|
|
20. |
Bøhn, Henrik. General Perspectives on Assessment. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 231-247 USN
Untitled
|
|
21. |
Bøhn, Henrik. Vurdering i fremmedspråksopplæringen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 252-269 USN
Untitled
|
|
22. |
Bøhn, Henrik; Dypedahl, Magne. Intercultural Competence and Culture Pedagogy. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 158-177 USN
Untitled
|
|
23. |
Bøhn, Henrik; Hansen, Thomas. Norms and Variation in English Language Teaching: Classroom Implications. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 286-302 USN
Untitled
|
|
24. |
Bøhn, Henrik; Myklevold, Gro Anita. Exploring Communication Strategy Use and Metacognitive Awareness in the EFL Classroom. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 179-203 USN HIOF
Untitled
|
|
25. |
Carlsen, Christian. Reading Literature. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 120-138 USN
Untitled
|
|
26. |
Dypedahl, Magne. A Metacognitive Approach to Intercultural Learning in Language Teacher Education. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 48-66 USN
Untitled
|
|
27. |
Dypedahl, Magne. Interkulturell læring i fremmedspråk. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 193-210 USN
Untitled
|
|
28. |
Dypedahl, Magne. Working with Grammar. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 199-230 USN
Untitled
|
|
29. |
Haukås, Åsta; Speitz, Heike. Flerspråklighet og språkfagene i skolen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 49-64 USN UiB
Untitled
|
|
30. |
Haukås, Åsta; Speitz, Heike. Plurilingual Learning and Teaching. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 303-321 USN UiB
Untitled
|
|
31. |
Johannessen, Aud; Askeland, Norunn. Metaforer om sykdom og død: en litteraturoversikt. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 153-169 USN
Untitled
|
|
32. |
Jørgensen, Iben Brinch. Steder for død. En vandring gjennom retorisk dødseulogi. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 87-102 USN
Untitled
|
|
33. |
Lund, Ragnhild Elisabeth; Villanueva, Maria Casado. Skriving i fremmedspråk. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 113-132 USN
Untitled
|
|
34. |
Maagerø, Eva. Hvilken farge har døden? En analyse av Erling Forfang og Annlaug Auestads bildebok: Noen sier døden er svart (2006). I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 71-188 USN
Untitled
|
|
35. |
Maagerø, Eva. Literacy i et sammensat tekstlandskab på tværs af fag. I: Literacydidaktik i fagene – på mellemtrinnet. Dafolo A/S 2018 ISBN 978-87-7160-590-7. s. 31-43 USN
Untitled
|
|
36. |
Nordstoga, Sveinung. Litteratur og stad. Eit framlegg til korleis ein kan gje litteraturhistoria også eit ikkje-kronologisk perspektiv. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 57-75 USN
Untitled
|
|
37. |
Ohldieck, Hans Jacob. Deleuze og foldens filosofi via Herman Melville og Orson Welles.. I: Deleuze i vest. Bergen, Norge: Morgana Press 2018 ISBN 978-82-93646-00-6. s. 95-115 USN
Untitled
|
|
38. |
Solberg, Olav. Draumkvedet og Kloster-Lasse - religion og balladedikting etter reformasjonen. I: Ballads : new approaches - kvæði - nýggj sjónarmið. Torshavn: Fróðakapur 2018 ISBN 9789991865843. s. 245-258 USN
Untitled
|
|
39. |
Solberg, Olav. På tvers av døden. Grensa mellom levande og døde i kulturhistorisk lys. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 51-67 USN
Untitled
|
|
40. |
Speitz, Heike. Nasjonale læreplaner og internasjonale perspektiver. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 33-48 USN
Untitled
|
|
41. |
Speitz, Heike. National Curricula and International Perspectives. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 38-50 USN
Untitled
|
|
42. |
Undrum, Linda Victoria Moland; Veum, Aslaug. Kritisk literacy i den digitale tekstkulturen: Unges selvfremstilling i og refleksjon over kommunikasjon i sosiale medier. I: 101 litteraturdidaktiske grep: om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2382-4. s. 133-151 USN
Untitled
|
|
43. |
Vazquez-Larruscain, Miguel. When Parameters Falter: An OT-account of Wh-questions in Norwegian Dialects.. I: The Meaning of Language. Cambridge Scholars Publishing 2018 ISBN 978-1-5275-0542-1. s. 252-272 USN
Untitled
|
|
44. |
Villanueva, Maria Casado. What’s in an Echo? Voice, Gender and Genre in Ali Smith’s Short Stories. I: Gender and Short Fiction: Women’s Tales in Contemporary Britain. Routledge 2018 ISBN 9781138093645. s. 169-190 USN
Untitled
|
|
45. |
Villanueva, Maria Casado; Lund, Ragnhild Elisabeth. Writing in English. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 73-91 USN
Untitled
|
|
46. |
Åslund, Arnfinn. Claes Gill om den andres død og den egne. En lesning av "Portrett av en død venn" i lys av Heideggers dødsfilosofi. I: Døden i livet. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202609597. s. 119-135 USN
Untitled
|
Konferansebidrag og faglig presentasjon Faglig foredrag
|
47. |
Bjerke, Christian Bjørn; Johansen, Ronny. Begynneropplæring i muntlighet. Godt i gang? – lesing og skriving på 1.-4. trinn; 2018-03-19 - 2018-03-19 HIOF USN
Untitled
|
|
48. |
Bjørke, Camilla; Daryai-Hansen, Petra; Grønn, Berit; Lindemann, Beate; Sandvær, Annette; Speitz, Heike. Moduler i lærerutdannelsen: Flerspråklighetsdidaktikk i tidlig fransk-, spansk- og tyskundervisning. Avslutning av Nordplus-prosjektet ”Developing Early Foreign Language Learning and Teaching in the Nordic/Baltic Context; 2018-05-24 - 2018-05-24 USN HIOF UiT
Untitled
|
|
49. |
Brandal, Solveig Ragnhild. Inn i røvarhola. Om biletboka Sesam Sesam av Gro Dahle og Kaja Linnea Dahle Nyhus. Bildebokfestivalen USN; 2018-01-18 - 2018-01-19 USN
Untitled
|
|
50. |
Burner, Tony. Flerspråklighet. Maihaugenkonferansen; 2018-05-09 - 2018-05-09 USN
Untitled
|