Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Fra: 2010   Til: 2030   Enhet: Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking (HVL)   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 1000 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20    Neste >>

2021
1 Bader, Monika; Iversen, Sarah Hoem; Burner, Tony.
Students' perceptions and use of a new digital tool in teacher education. Nordic Journal of Digital Literacy 2021 ;Volum 16.(1) s. 21-33
HVL USN Untitled
 
2 Bernard, Ria; Hofslundsengen, Hilde Christine; Norbury, Courtenay.
Anxiety in young people (aged 2-25 years) who stutter: A systematic review and meta-analysis. 12th Oxford Dysfluency Conference; 2021-01-07 - 2021-01-08
HVL Untitled
 
3 Bjørhusdal, Eli.
The role of language differentiation in a universalist regime. XVIII International Conference on Minority Languages; 2021-03-24 - 2021-03-26
HVL Untitled
 
4 Bjørhusdal, Eli; Hofslundsengen, Hilde Christine.
Skrivekvardag for barn i barnehagen. I: Barnehagelærerrollen. Mangfold, mestring og likeverd. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04072-1. s. 32-48
HVL Untitled
 
5 Bjørlo, Berit Westergaard.
Frida Kahlo pictuebook biographies: Facts and fiction in words and images. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459. s. 110-123
HVL Untitled
 
6 Bjørlo, Berit Westergaard.
Kan barske barn være pling i bollen? Humor i to norske diktbildebøker. NBBK Nordisk barnebokkonferanse 2021; 2021-01-01 - 2021-02-03
HVL Untitled
 
7 Breivega, Kjersti Maria Rongen.
Norskfaglege perspektiv på desinformasjon. DEMBRA-kurs; 2021-02-25 - 2021-02-25
HVL Untitled
 
8 Breivega, Kjersti Maria Rongen.
Å halde dommedag over seg sjølv. Akademisk skriving som prosess, produkt og refleksiv praksis. Skrivekveld for alle skrivande ved HVL; 2021-04-08 - 2021-04-08
HVL Untitled
 
9 Budal, Ingvil Brugger.
Innleiing. I: Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245020830.
HVL NLAH Untitled
 
10 Budal, Ingvil Brugger.
Korleis kan me gje nynorskelevane gode vokstervilkår slik at dei vert trygge språkbrukarar?. Vilkåra for nynorskelevane i eit målbyteperspektiv; 2021-02-19 - 2021-02-19
HVL NLAH Untitled
 
11 Budal, Ingvil Brugger.
Norrønt. I: Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245020830.
HVL NLAH Untitled
 
12 Budal, Ingvil Brugger.
The Unbearable Stench of Tristram: Female Healers, Injuries, Remedies, and Medical Techniques. I: Arthur in Northern Translations. Material Culture, Characters, and Courtly Influence. LIT Verlag 2021 ISBN 978-3-643-91354-8.
HVL NLAH Untitled
 
13 Budal, Ingvil Brugger; Stjernholm, Karine; Thorvaldsen, Bernt Ø.
Kan ein gløyma sitt eige språk?. Fagbokforlagets nettmagasin 2021
USN HIOF HVL Untitled
 
14 Budal, Ingvil Brugger; Stjernholm, Karine; Thorvaldsen, Bernt Ø.
Webinar om norsk språkhistorie. webinar; 2021-03-22 - 2021-03-22
USN HIOF HVL Untitled
 
15 Bøyum, Sigrid; Hofslundsengen, Hilde Christine.
Barnehagelærerrollen. Mangfold, mestring og likeverd. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 978-82-15-04072-1) 220 s.
HVL Untitled
 
16 Carlsen, Cecilie Hamnes; Bugge, Edit.
Språkkrav for statsborgerskap og hvordan de begrunnes.. I: Andrespråkslæring hos voksne. Vitenskapelige innsikter og didaktiske refleksjoner. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 9788202687373. s. 191-212
HVL Untitled
 
17 Doublet, Maria-Rosa Raphaela.
Polish and Norwegian vocabulary acquisition among three kindergarten children – results from CLT assessments. Growing up with Polish in Norway: what do we know and what is yet to be discovered Opening conference of the PolkaNorski project; 2021-02-04 - 2021-02-04
HVL Untitled
 
18 Fosse, Trude; Meaney, Tamsin Jillian.
Milieus of learning in a Norwegian mathematics textbook. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021. Göteborg: SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education 2021 ISBN 9789198402438. s. 81-89
HVL Untitled
 
19 Goga, Nina.
A is for … awareness. Fostering interspecies awareness through nonfiction ABC picturebooks. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459.
HVL Untitled
 
20 Goga, Nina.
Skandinavisk sakprosa for barn og unge om plast og klima. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 22-30
HVL Untitled
 
21 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215042459) 292 s.
HVL Untitled
 
22 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Introduction. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459.
HVL Untitled
 
23 Goga, Nina; Larsen, Marianne Eskebæk.
På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 (ISBN 9789289367424) 135 s.
HVL Untitled
 
24 Guanio-Uluru, Lykke.
Klima, bærekraft og artsmangfold: Fremstillinger av planter i nordisk klimafiksjon for ungdom. Berekraftskonferanse; 2021-04-15 - 2021-05-15
HVL Untitled
 
25 Guanio-Uluru, Lykke.
Plantekarakterer i et utvalg nordisk barnelitteratur.. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 92-98
HVL Untitled
 
26 Guanio-Uluru, Lykke.
The Fantasy of Wilderness: Reconfiguring Heroism in the Anthropocene, Facing the Age of Ecocentrism. I: Images of the Anthropocene in Speculative Fiction Narrating the Future. Lexington Books 2021 ISBN 978-1-7936-3663-8.
HVL Untitled
 
27 Guanio-Uluru, Lykke.
"Visste du at niendeklassingers spillvalg i stor grad er individuelle?". Utdanningsmøte GLU; 2021-03-10 - 2021-03-10
HVL Untitled
 
28 Haara, Frode Olav; Jenssen, Eirik S..
Lærerutdanningsskoler – pilotprosjekt. Delrapport 2 fra følgeforskningsprosjekt – Praksis og profesjon.. Sogndal: HVL 2021 11 s.
HVL Untitled
 
29 Habegger-Conti, Jena.
Not Reading the Signs in Nick Drnaso's "Sabrina". I: Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 ISBN 9781793633668. s. 47-62
HVL Untitled
 
30 Habegger-Conti, Jena; Johannessen, Lene M.
Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 (ISBN 9781793633668) 216 s.
HVL UiB Untitled
 
31 Habegger-Conti, Jena; Johannessen, Lene Marite.
Apprehending Aesthetic Apprehensions. I: Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 ISBN 9781793633668. s. -
HVL UiB Untitled
 
32 Hansen, Ragnhild.
Pre-service Teachers' Facilitations for Pupil's Independency in Modelling Processes. I: Mathematical Modelling Education in East and West. Springer 2021 ISBN 978-3-030-66995-9. s. 283-292
HVL Untitled
 
33 Hansen, Ragnhild.
Supporting structural development in modelling at first grade. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021. Göteborg: SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education 2021 ISBN 9789198402438. s. 105-112
HVL Untitled
 
34 Hauge, Inge Olav; Lie, Johan; Nilsen, Anders Grov; Abtahi, Yasmine.
Programming in the classroom as a tool for developing critical democratic competence in mathematics. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning 2021
HVL UiB Untitled
 
35 Haugen, Kaja; Möller-Omrani, Christine.
Plurilingualism and assessment: constructing an assessment tool for metalinguistic awareness. MoMM 2021; 2021-03-18 - 2021-03-19
HVL Untitled
 
36 Herheim, Rune.
Kva vil det seia å forstå matematikk?. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2021 ;Volum 32.(2) s. 1-1
HVL Untitled
 
37 Herheim, Rune.
Vert det lysare tider snart?. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2021 ;Volum 32.(1) s. 1-1
HVL Untitled
 
38 Herheim, Rune; Johnsen-Høines, Marit.
Students’ productive struggle when programming in mathematics. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021. Göteborg: SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education 2021 ISBN 9789198402438. s. 121-129
HVL Untitled
 
39 Hjetland, Hanne Næss; Hofslundsengen, Hilde Christine; Klem, Marianne; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Engevik, Liv Inger; Geva, Esther; Norbury, Courtenay Frazier; Monsrud, May-Britt; Næss, Kari-Anne Bottegaard.
Review proposal: Vocabulary interventions for second language (L2) learners aged 0 to 6 years with poor L2 vocabulary skills. Cochrane Database of Systematic Reviews 2021
HVL UiO Untitled
 
40 Høyland, Brita.
"Er eg kritisk nok?" Refleksivitet i didaktisk forsking.. I: Ny pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen. Dreyer Forlag A/S 2021 ISBN 978-82-8265-555-2. s. 17-38
HVL Untitled
 
41 Høyland, Brita.
Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar. Ein studie av variasjon og refleksjon. Stord: Høgskulen på Vestlandet 2021 (ISBN 978-82-93677-35-2) 418 s.
HVL Untitled
 
42 Høyland, Brita.
Presentasjon av ph.d.-prosjektet "Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar". Personalmøte Stord vaksenopplæring; 2021-04-21 - 2021-04-21
HVL Untitled
 
43 Jul-Larsen, Kristoffer.
Hva er galt med NRK?. Morgenbladet 2021 ;Volum 202.(13) s. 32-33
HVL Untitled
 
44 Kacerja, Suela; Julie, Cyril Martin; gierdien, mohammad faaiz; Herheim, Rune; Lilland, Inger Elin; Smith, Charles Raymond.
South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society. I: Mathematical Modelling Education in East and West. Springer 2021 ISBN 978-3-030-66995-9. s. 501-511
HVL Untitled
 
45 Kacerja, Suela; Lilland, Inger Elin.
”A bit uncomfortable” – preservice primary teachers’ focus when planning mathematical modelling activities. The ninth Nordic Conference on Mathematics Education; 2021-06-01 - 2021-06-04
HVL Untitled
 
46 Kacerja, Suela; Lilland, Inger Elin.
"A bit unconfortable"-preservice primary teachers’ focus when planning mathematical modelling activities. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021. Göteborg: SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education 2021 ISBN 9789198402438. s. 161-168
HVL Untitled
 
47 Kapranov, Oleksandr.
The dynamics of needs in a course in english phonetics for in-service primary school teachers of english. Theory and Practice of Second Language Acquisition 2021 ;Volum 6.(2) s. 107-132
HVL Untitled
 
48 Khateeb, Ahmed Akef.
Miljøaktivister i barnelitteraturen. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 68-73
HVL Untitled
 
49 Kirmess, Melanie; Hofslundsengen, Hilde Christine; Guttormsen, Linn Stokke; Hansen, Elisabeth Holm; Næss, Kari-Anne Bottegaard.
Do early childhood professionals in Norway distinguish between stuttering and normal dysfluencies. 12th Oxford Dysfluency Conference; 2021-01-07 - 2021-01-08
USN HVL UiO Untitled
 
50 Kompelien, Vilde Strand.
Nynorsk i eit bokmålsdominert samfunn. Ein kvalitativ studie av norsklæraranes praksis i eit av nynorskens kjerneområde. Høgskolen i Innlandet: Brage 2021 139 s.
HVL Untitled
 
    Vis neste liste