2021
|
1. |
Breivega, Kjersti Maria Rongen. Norskfaglege perspektiv på desinformasjon. DEMBRA-kurs; 2021-02-25 - 2021-02-25 HVL
Untitled
|
|
2. |
Budal, Ingvil Brugger. Innleiing. I: Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245020830. HVL NLAH
Untitled
|
|
3. |
Budal, Ingvil Brugger. Korleis kan me gje nynorskelevane gode vokstervilkår slik at dei vert trygge språkbrukarar?. Vilkåra for nynorskelevane i eit målbyteperspektiv; 2021-02-19 - 2021-02-19 HVL NLAH
Untitled
|
|
4. |
Budal, Ingvil Brugger. Norrønt. I: Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245020830. HVL NLAH
Untitled
|
|
5. |
Budal, Ingvil Brugger. The Unbearable Stench of Tristram: Female Healers, Injuries, Remedies, and Medical Techniques. I: Arthur in Northern Translations. Material Culture, Characters, and Courtly Influence. LIT Verlag 2021 ISBN 978-3-643-91354-8. HVL NLAH
Untitled
|
|
6. |
Budal, Ingvil Brugger; Stjernholm, Karine; Thorvaldsen, Bernt Ø. Kan ein gløyma sitt eige språk?. Fagbokforlagets nettmagasin 2021 USN HIOF HVL
Untitled
|
|
7. |
Doublet, Maria-Rosa Raphaela. Polish and Norwegian vocabulary acquisition among three kindergarten children – results from CLT assessments. Growing up with Polish in Norway: what do we know and what is yet to be discovered Opening conference of the PolkaNorski project; 2021-02-04 - 2021-02-04 HVL
Untitled
|
|
8. |
Goga, Nina. Skandinavisk sakprosa for barn og unge om plast og klima. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 22-30 HVL
Untitled
|
|
9. |
Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi. Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215042459) 292 s. HVL
Untitled
|
|
10. |
Goga, Nina; Larsen, Marianne Eskebæk. På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 (ISBN 9789289367424) 135 s. HVL
Untitled
|
|
11. |
Guanio-Uluru, Lykke. Plantekarakterer i et utvalg nordisk barnelitteratur.. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 92-98 HVL
Untitled
|
|
12. |
Guanio-Uluru, Lykke. The Fantasy of Wilderness: Reconfiguring Heroism in the Anthropocene, Facing the Age of Ecocentrism. I: Images of the Anthropocene in Speculative Fiction Narrating the Future. Lexington Books 2021 ISBN 978-1-7936-3663-8. HVL
Untitled
|
|
13. |
Habegger-Conti, Jena. Not Reading the Signs in Nick Drnaso's "Sabrina". I: Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 ISBN 9781793633668. s. 47-62 HVL
Untitled
|
|
14. |
Habegger-Conti, Jena; Johannessen, Lene M. Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 (ISBN 9781793633668) 216 s. HVL UiB
Untitled
|
|
15. |
Habegger-Conti, Jena; Johannessen, Lene Marite. Apprehending Aesthetic Apprehensions. I: Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 ISBN 9781793633668. s. - HVL UiB
Untitled
|
|
16. |
Hauge, Inge Olav; Lie, Johan; Nilsen, Anders Grov; Abtahi, Yasmine. Programming in the classroom as a tool for developing critical democratic competence in mathematics. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning 2021 HVL UiB
Untitled
|
|
17. |
Hjetland, Hanne Næss; Hofslundsengen, Hilde Christine; Klem, Marianne; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Engevik, Liv Inger; Geva, Esther; Norbury, Courtenay Frazier; Monsrud, May-Britt; Næss, Kari-Anne Bottegaard. Review proposal: Vocabulary interventions for second language (L2) learners aged 0 to 6 years with poor L2 vocabulary skills. Cochrane Database of Systematic Reviews 2021 HVL UiO
Untitled
|
|
18. |
Høyland, Brita. "Er eg kritisk nok?" Refleksivitet i didaktisk forsking.. I: Ny pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen. Dreyer Forlag A/S 2021 ISBN 978-82-8265-555-2. s. 17-38 HVL
Untitled
|
|
19. |
Høyland, Brita. Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar. Ein studie av variasjon og refleksjon. Stord: Høgskulen på Vestlandet 2021 (ISBN 978-82-93677-35-2) 418 s. HVL
Untitled
|
|
20. |
Khateeb, Ahmed Akef. Miljøaktivister i barnelitteraturen. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 68-73 HVL
Untitled
|
|
21. |
Kompelien, Vilde Strand. Nynorsk i eit bokmålsdominert samfunn. Ein kvalitativ studie av norsklæraranes praksis i eit av nynorskens kjerneområde. Høgskolen i Innlandet: Brage 2021 139 s. HVL
Untitled
|
|
22. |
Lilland, Inger Elin; Hauge, Kjellrun Hiis; Breivega, Kjersti Maria Rongen. Hvordan kan matematikk- og norskfaget bidra til kritisk demokratisk danning?. Medborgerskapsdagene; 2021-02-03 - 2021-02-03 HVL
Untitled
|
|
23. |
Mengestie, Tesfa Yigrem. Convex-cyclic weighted composition operators and their adjoints. Mediterranean Journal of Mathematics 2021 HVL
Untitled
|
|
24. |
Nedaei, Mahboubeh; Radmehr, Farzad; Drake, Michael. Exploring undergraduate engineering students’ mathematical problem posing: The case of the integral-area relationship in integral calculus. Mathematical Thinking and Learning 2021 HVL UIA
Untitled
|
|
25. |
Radmehr, Farzad; Nedaei, Mahboubeh; Drake, Michael. Introducing an elective mathematics education course for mathematics majors. PRIMUS - Problems, Resources, and issues in mathematics undergraduate studies 2021 HVL UIA
Untitled
|
|
26. |
Rangnes, Toril Eskeland; Meaney, Tamsin Jillian. Preservice teachers learning from teaching mathematics in multilingual classrooms. I: Classroom Research on Mathematics and Language Seeing Learners and Teachers Differently. Routledge 2021 ISBN 9780367203238. s. - HVL UiB
Untitled
|
|
27. |
Røskeland, Marianne. Humor på alvor og humor på skjemt. Om en himmel full av skyer av Arne Svingen. NBBK Nordisk barnebokkonferanse; 2021-02-01 - 2021-02-03 HVL
Untitled
|
|
28. |
Salavati Nejad, Naghme; Alamolhodaei, Hassan; Radmehr, Farzad. Toward a model for students’ combinatorial thinking. Journal of Mathematical Behavior 2021 HVL UIA
Untitled
|
|
29. |
Skaten, Ingeborg; Urdal, Gro Hege Saltnes. Hvem er tolken, 2021? En håndverker med språk som verktøy og spesialisert kompetanse. Nasjonal tolkekonferanse 2021; 2021-01-13 - 2021-01-13 HVL
Untitled
|
|
30. |
Steffensen, Lisa. Bærekraft ved lærerutdanningen i "Mobilizing SDG knowledge in Higher Education". Bærekraftskonferansen i Bergen; 2021-02-10 - 2021-02-12 HVL
Untitled
|
|
31. |
Steffensen, Lisa. Critical mathematics education and climate change A teaching and research partnership in lower-secondary school. Bergen, Norge: Høgskulen på Vestlandet 2021 (ISBN 978-82-93677-30-7) 128 s. HVL
Untitled
|
|
32. |
Steffensen, Lisa. Critical mathematics education and mathematical modelling in a time of societal crises. Climate change and the COVID-19 pandemic. Prøveforelesning; 2021-01-19 - 2021-01-19 HVL
Untitled
|
|
33. |
Stjernholm, Karine; Thorvaldsen, Bernt Ø; Budal, Ingvil Brugger. Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245020830) 212 s. HVL HIOF USN
Untitled
|
|
34. |
Taraldsen, Lene Hayden; Haara, Frode Olav. Fagfornyinga og matematikkfaget. DeKomp-samling; 2021-01-26 - 2021-01-26 HVL
Untitled
|
|
35. |
Teigland, Anne-Stefi. Den barnelitterære nerden, dens funksjon og humoristiske potensial. Nordisk barnebokkonferanse; 2021-02-01 HVL
Untitled
|
|
36. |
Thingnes, Jorunn Simonsen. Å velje minoriserte språk: Samisk i akademia. Avdelingsmøte; 2021-02-16 HVL
Untitled
|
|
37. |
Ulland, Gro; Bjerke, Christian Bjørn; Hagen, Marit Midbøe. Ordriket. Lærerveiledning 1. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788211038166) 374 s. HVL UiT
Untitled
|
2020
|
38. |
Iversen, Sarah Hoem. Organization and Presentation of Knowledge in Children’s Picture Dictionaries. I: NON-FICTION PICTUREBOOKS Sharing Knowledge as an Aesthetic Experience. Edizioni ETS 2020 ISBN 9788846757012. s. 147-161 HVL
Untitled
|
|
39. |
Iversen, Sarah Hoem. ‘When you have said your les-sons well, then you shall go out to play’: Play, Gender, and the Child Addressee in Nineteenth-century Children’s Dictionaries. I: Rulers of Literary Playgrounds: Politics of Intergenerational Play in Children’s Literature. Routledge 2020 ISBN 9780367501433. s. 45-63 HVL
Untitled
|
|
40. |
Iversen, Sarah Hoem; Hoem, Jon Øivind. Producing Hypertext Narratives for Mobile Phones. I: Transforming Teacher Education with Mobile Technologies. Bloomsbury Academic 2020 ISBN 9781350095632. HVL
Untitled
|
|
41. |
Motschenbacher, Heiko. Affective regimes on Wilton Drive: a multimodal analysis. Social Semiotics 2020 s. 1-20 HVL
Untitled
|
|
42. |
Motschenbacher, Heiko. Coming out – seducing – flirting: Shedding light on sexual speech acts. Journal of Pragmatics 2020 ;Volum 170. s. 256-270 HVL
Untitled
|
|
43. |
Motschenbacher, Heiko. Coming out and normative shifts: Investigating usage patterns of “gay” and “homosexual” in a corpus of news reports on Ricky Martin.. Sociolinguistic Studies 2020 ;Volum 14.(1-2) s. 61-84 HVL
Untitled
|
|
44. |
Motschenbacher, Heiko. Corpus Linguistic Onomastics: A Plea for a Corpus-Based Investigation of Names. Names 2020 ;Volum 68.(2) s. 88-103 HVL
Untitled
|
|
45. |
Motschenbacher, Heiko. Greece, the Netherlands and (the) Ukraine: A Corpus-Based Study of Definite Article Use with Country Names. Names 2020 ;Volum 68.(1) s. 1-16 HVL
Untitled
|
|
46. |
Motschenbacher, Heiko. Language use before and after Stonewall: A corpus-based study of gay men’s pre-Stonewall narratives. Discourse Studies 2020 ;Volum 22.(1) s. 64-86 HVL
Untitled
|
|
47. |
Abtahi, Yasmine. Clever or wise: The kinds of mathematics we teach are preparing us for what?. Philosophy of Mathematics Education Journal 2020 ;Volum 1.(36) s. - HVL
Untitled
|
|
48. |
Abtahi, Yasmine. Culture of who and resilient to what? Invited Discussant. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education 2020 ;Volum 20.(2) s. 281-287 HVL
Untitled
|
|
49. |
Abtahi, Yasmine; Barwell, Richard. Who are the actors and who are the acted-ons? An analysis of news media reporting on mathematics education. Mathematics Education Research Journal 2020 s. - HVL
Untitled
|
|
50. |
Agger, Anne; Sagar, Helena; Jenssen, Eirik S.; Haara, Frode Olav. Avslutning. I: Læring for fremtiden: En entreprenøriell didaktikk for arbeid i skolen. Kommuneforlaget AS 2020 ISBN 9788244623612. s. 184-192 HVL
Untitled
|