Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Fra: 2010   Til: 2030   Enhet: Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking (HVL)   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 1000 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20    Neste >>

2021
1 Breivega, Kjersti Maria Rongen.
Norskfaglege perspektiv på desinformasjon. DEMBRA-kurs; 2021-02-25 - 2021-02-25
HVL Untitled
 
2 Budal, Ingvil Brugger.
Innleiing. I: Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245020830.
HVL NLAH Untitled
 
3 Budal, Ingvil Brugger.
Korleis kan me gje nynorskelevane gode vokstervilkår slik at dei vert trygge språkbrukarar?. Vilkåra for nynorskelevane i eit målbyteperspektiv; 2021-02-19 - 2021-02-19
HVL NLAH Untitled
 
4 Budal, Ingvil Brugger.
Norrønt. I: Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245020830.
HVL NLAH Untitled
 
5 Budal, Ingvil Brugger.
The Unbearable Stench of Tristram: Female Healers, Injuries, Remedies, and Medical Techniques. I: Arthur in Northern Translations. Material Culture, Characters, and Courtly Influence. LIT Verlag 2021 ISBN 978-3-643-91354-8.
HVL NLAH Untitled
 
6 Budal, Ingvil Brugger; Stjernholm, Karine; Thorvaldsen, Bernt Ø.
Kan ein gløyma sitt eige språk?. Fagbokforlagets nettmagasin 2021
USN HIOF HVL Untitled
 
7 Doublet, Maria-Rosa Raphaela.
Polish and Norwegian vocabulary acquisition among three kindergarten children – results from CLT assessments. Growing up with Polish in Norway: what do we know and what is yet to be discovered Opening conference of the PolkaNorski project; 2021-02-04 - 2021-02-04
HVL Untitled
 
8 Goga, Nina.
Skandinavisk sakprosa for barn og unge om plast og klima. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 22-30
HVL Untitled
 
9 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215042459) 292 s.
HVL Untitled
 
10 Goga, Nina; Larsen, Marianne Eskebæk.
På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 (ISBN 9789289367424) 135 s.
HVL Untitled
 
11 Guanio-Uluru, Lykke.
Plantekarakterer i et utvalg nordisk barnelitteratur.. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 92-98
HVL Untitled
 
12 Guanio-Uluru, Lykke.
The Fantasy of Wilderness: Reconfiguring Heroism in the Anthropocene, Facing the Age of Ecocentrism. I: Images of the Anthropocene in Speculative Fiction Narrating the Future. Lexington Books 2021 ISBN 978-1-7936-3663-8.
HVL Untitled
 
13 Habegger-Conti, Jena.
Not Reading the Signs in Nick Drnaso's "Sabrina". I: Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 ISBN 9781793633668. s. 47-62
HVL Untitled
 
14 Habegger-Conti, Jena; Johannessen, Lene M.
Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 (ISBN 9781793633668) 216 s.
HVL UiB Untitled
 
15 Habegger-Conti, Jena; Johannessen, Lene Marite.
Apprehending Aesthetic Apprehensions. I: Aesthetic Apprehensions: Silences and Absences in False Familiarities. Lexington Books 2021 ISBN 9781793633668. s. -
HVL UiB Untitled
 
16 Hauge, Inge Olav; Lie, Johan; Nilsen, Anders Grov; Abtahi, Yasmine.
Programming in the classroom as a tool for developing critical democratic competence in mathematics. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning 2021
HVL UiB Untitled
 
17 Hjetland, Hanne Næss; Hofslundsengen, Hilde Christine; Klem, Marianne; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Engevik, Liv Inger; Geva, Esther; Norbury, Courtenay Frazier; Monsrud, May-Britt; Næss, Kari-Anne Bottegaard.
Review proposal: Vocabulary interventions for second language (L2) learners aged 0 to 6 years with poor L2 vocabulary skills. Cochrane Database of Systematic Reviews 2021
HVL UiO Untitled
 
18 Høyland, Brita.
"Er eg kritisk nok?" Refleksivitet i didaktisk forsking.. I: Ny pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen. Dreyer Forlag A/S 2021 ISBN 978-82-8265-555-2. s. 17-38
HVL Untitled
 
19 Høyland, Brita.
Lærarars talespråklege praksisar i møte med andrespråkselevar. Ein studie av variasjon og refleksjon. Stord: Høgskulen på Vestlandet 2021 (ISBN 978-82-93677-35-2) 418 s.
HVL Untitled
 
20 Khateeb, Ahmed Akef.
Miljøaktivister i barnelitteraturen. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 68-73
HVL Untitled
 
21 Kompelien, Vilde Strand.
Nynorsk i eit bokmålsdominert samfunn. Ein kvalitativ studie av norsklæraranes praksis i eit av nynorskens kjerneområde. Høgskolen i Innlandet: Brage 2021 139 s.
HVL Untitled
 
22 Lilland, Inger Elin; Hauge, Kjellrun Hiis; Breivega, Kjersti Maria Rongen.
Hvordan kan matematikk- og norskfaget bidra til kritisk demokratisk danning?. Medborgerskapsdagene; 2021-02-03 - 2021-02-03
HVL Untitled
 
23 Mengestie, Tesfa Yigrem.
Convex-cyclic weighted composition operators and their adjoints. Mediterranean Journal of Mathematics 2021
HVL Untitled
 
24 Nedaei, Mahboubeh; Radmehr, Farzad; Drake, Michael.
Exploring undergraduate engineering students’ mathematical problem posing: The case of the integral-area relationship in integral calculus. Mathematical Thinking and Learning 2021
HVL UIA Untitled
 
25 Radmehr, Farzad; Nedaei, Mahboubeh; Drake, Michael.
Introducing an elective mathematics education course for mathematics majors. PRIMUS - Problems, Resources, and issues in mathematics undergraduate studies 2021
HVL UIA Untitled
 
26 Rangnes, Toril Eskeland; Meaney, Tamsin Jillian.
Preservice teachers learning from teaching mathematics in multilingual classrooms. I: Classroom Research on Mathematics and Language Seeing Learners and Teachers Differently. Routledge 2021 ISBN 9780367203238. s. -
HVL UiB Untitled
 
27 Røskeland, Marianne.
Humor på alvor og humor på skjemt. Om en himmel full av skyer av Arne Svingen. NBBK Nordisk barnebokkonferanse; 2021-02-01 - 2021-02-03
HVL Untitled
 
28 Salavati Nejad, Naghme; Alamolhodaei, Hassan; Radmehr, Farzad.
Toward a model for students’ combinatorial thinking. Journal of Mathematical Behavior 2021
HVL UIA Untitled
 
29 Skaten, Ingeborg; Urdal, Gro Hege Saltnes.
Hvem er tolken, 2021? En håndverker med språk som verktøy og spesialisert kompetanse. Nasjonal tolkekonferanse 2021; 2021-01-13 - 2021-01-13
HVL Untitled
 
30 Steffensen, Lisa.
Bærekraft ved lærerutdanningen i "Mobilizing SDG knowledge in Higher Education". Bærekraftskonferansen i Bergen; 2021-02-10 - 2021-02-12
HVL Untitled
 
31 Steffensen, Lisa.
Critical mathematics education and climate change A teaching and research partnership in lower-secondary school. Bergen, Norge: Høgskulen på Vestlandet 2021 (ISBN 978-82-93677-30-7) 128 s.
HVL Untitled
 
32 Steffensen, Lisa.
Critical mathematics education and mathematical modelling in a time of societal crises. Climate change and the COVID-19 pandemic. Prøveforelesning; 2021-01-19 - 2021-01-19
HVL Untitled
 
33 Stjernholm, Karine; Thorvaldsen, Bernt Ø; Budal, Ingvil Brugger.
Norsk språkhistorie for lærarar. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245020830) 212 s.
HVL HIOF USN Untitled
 
34 Taraldsen, Lene Hayden; Haara, Frode Olav.
Fagfornyinga og matematikkfaget. DeKomp-samling; 2021-01-26 - 2021-01-26
HVL Untitled
 
35 Teigland, Anne-Stefi.
Den barnelitterære nerden, dens funksjon og humoristiske potensial. Nordisk barnebokkonferanse; 2021-02-01
HVL Untitled
 
36 Thingnes, Jorunn Simonsen.
Å velje minoriserte språk: Samisk i akademia. Avdelingsmøte; 2021-02-16
HVL Untitled
 
37 Ulland, Gro; Bjerke, Christian Bjørn; Hagen, Marit Midbøe.
Ordriket. Lærerveiledning 1. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788211038166) 374 s.
HVL UiT Untitled
 
2020
38 Iversen, Sarah Hoem.
Organization and Presentation of Knowledge in Children’s Picture Dictionaries. I: NON-FICTION PICTUREBOOKS Sharing Knowledge as an Aesthetic Experience. Edizioni ETS 2020 ISBN 9788846757012. s. 147-161
HVL Untitled
 
39 Iversen, Sarah Hoem.
‘When you have said your les-sons well, then you shall go out to play’: Play, Gender, and the Child Addressee in Nineteenth-century Children’s Dictionaries. I: Rulers of Literary Playgrounds: Politics of Intergenerational Play in Children’s Literature. Routledge 2020 ISBN 9780367501433. s. 45-63
HVL Untitled
 
40 Iversen, Sarah Hoem; Hoem, Jon Øivind.
Producing Hypertext Narratives for Mobile Phones. I: Transforming Teacher Education with Mobile Technologies. Bloomsbury Academic 2020 ISBN 9781350095632.
HVL Untitled
 
41 Motschenbacher, Heiko.
Affective regimes on Wilton Drive: a multimodal analysis. Social Semiotics 2020 s. 1-20
HVL Untitled
 
42 Motschenbacher, Heiko.
Coming out – seducing – flirting: Shedding light on sexual speech acts. Journal of Pragmatics 2020 ;Volum 170. s. 256-270
HVL Untitled
 
43 Motschenbacher, Heiko.
Coming out and normative shifts: Investigating usage patterns of “gay” and “homosexual” in a corpus of news reports on Ricky Martin.. Sociolinguistic Studies 2020 ;Volum 14.(1-2) s. 61-84
HVL Untitled
 
44 Motschenbacher, Heiko.
Corpus Linguistic Onomastics: A Plea for a Corpus-Based Investigation of Names. Names 2020 ;Volum 68.(2) s. 88-103
HVL Untitled
 
45 Motschenbacher, Heiko.
Greece, the Netherlands and (the) Ukraine: A Corpus-Based Study of Definite Article Use with Country Names. Names 2020 ;Volum 68.(1) s. 1-16
HVL Untitled
 
46 Motschenbacher, Heiko.
Language use before and after Stonewall: A corpus-based study of gay men’s pre-Stonewall narratives. Discourse Studies 2020 ;Volum 22.(1) s. 64-86
HVL Untitled
 
47 Abtahi, Yasmine.
Clever or wise: The kinds of mathematics we teach are preparing us for what?. Philosophy of Mathematics Education Journal 2020 ;Volum 1.(36) s. -
HVL Untitled
 
48 Abtahi, Yasmine.
Culture of who and resilient to what? Invited Discussant. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education 2020 ;Volum 20.(2) s. 281-287
HVL Untitled
 
49 Abtahi, Yasmine; Barwell, Richard.
Who are the actors and who are the acted-ons? An analysis of news media reporting on mathematics education. Mathematics Education Research Journal 2020 s. -
HVL Untitled
 
50 Agger, Anne; Sagar, Helena; Jenssen, Eirik S.; Haara, Frode Olav.
Avslutning. I: Læring for fremtiden: En entreprenøriell didaktikk for arbeid i skolen. Kommuneforlaget AS 2020 ISBN 9788244623612. s. 184-192
HVL Untitled
 
    Vis neste liste