Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   



Elin Eriksen Ødegaard

Faculty of Education, Arts and Sports (Professor) - Western Norway University of Applied Sciences

Department of Education (1013 professor) - UiT The Arctic University of Norway

Ødegaard-bilde

Contact information


Høgskulen på Vestlandet

E-mail

UiT Norges arktiske universitet

E-mail

Other

Street address
elin.eriksen.odegaard@hvl.no

Website
Personal website

Academic disciplines

Other subjects within education

Subjects

Children

Early childhood education

Children's culture

Research supervision

Coastal landscape

Life Stories/ narratives

Higher education studies

Education for sustainable development

Exploration

Ecological processes

Country

Denmark

China

Norway

Region

Asia

Europe

The Nordic Countries

Research ethics declaration

I have read and promise to adhere to the Declaration of Helsinki

Personal Information

Resume


Main scientific works

Link to main publications

Projects

Sustainable design in kindergarten sector through 'Exploration and Pedagogical Innovation Laboratory' [EX-PED-LAB]

Omep; Verdensstudienfor læring og bærekraftig utvikling

Fortid, nåtid og fremtid –historiske perspektiver på barn, bandom og barnehage

Kultur, dialog og meningsskaping i barnehagen for de yngste

The shaping of professional identities Revisiting critical event narrative inquiry. Arbeid med å utvikle en vitenskapelig antologi redigert av Mette Bøe Lyngstad, Tiri BergesenSchei & Elin Eriksen Ødegaard.Språk:Engelsk

Meningsskaping i barnehagen – studier av barns og voksnes samtalefortellinger

Fortelling og forhandling – Forskergruppe for ny metodologi i forskning og undervisning

Kunnskapsrike Barnehager - Bergen (KBB). Forskning i partnerskap for kunnskapsutvikling i barnehagesektor

Conditions for children as explorers

"Fra kunst til språk - språkstimulerende tiltak med utgangspunkt i kunstopplevelser - og erfaringer rettet mot flerspråklige førskolebarn"

BLU - følgeforskning av barnehagelærerutdanningen

Meningsskaping i barnehagen -Innhold og bruk av barns og voksnes samtalefortellinger

Nordic childhood(s) in Transformation - Methodology for New Knowledge and Understandings in Higher Education, Step I, II, III

BIN-Norden bok prosjekt

Negotiating neglected narratives Unpacking stories of children and teachers in educational practices

Barns deltakende sirkler

KINDKNOW - Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures

Barnehagelærerprofesjonalitet

Førskolebarns selviscenesettelser i barnehagen.En studie av identitetsprosesser.

Barnehagen som danningsarena

China - Norway project - Research and educational collaboration within Higher Educational Institutions (HEI)

Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena

Tusen erfaringer søker fortellinger. Dilemmaer og muligheter med fortellingen i barnehagen

Move-play-explore in early childhood education (MoveEarly)

Læring gjennom veiledning


Research Groups

Barnehagen som (ut)danningsarena - Kindergarten as an arena for cultural formation
Methodologies for Nordic childhood(s) research
Pedagogikk i ny barnehagelærerutdanning -tverrinstitusjonell forskergruppe
Barnehagepionerne - historiske perspektiver
The glocal teacher
Fortelling og forhandling – Forskergruppe for ny metodologi i forskning og undervisning


Research centres

KINDKNOW - Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures