Book Academic anthology/Conference proceedings
|
1. |
Bay, Ann-Helén; Hatland, Aksel; Hellevik, Tale; Terum, Lars Inge. Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 (ISBN 978-82-05-50231-4) 370 p. OSLOMET ISF
Untitled
|
|
2. |
Brandt, Thomas; Ingulstad, Mats; Mangset, Marte; Larsen, Eirinn; Schwach, Vera. Avhengig av forskning - De norske forskningsrådenes historie. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2132-5) 688 p. OSLOMET NIFU NTNU UiO
Untitled
|
|
3. |
Engelstad, Fredrik; Gulbrandsen, Trygve Jens; Mangset, Marte; Teigen, Mari. Elites and people: Challenges to democracy. Emerald Group Publishing Limited 2019 (ISBN 978-1-83867-916-3) Comparative Social Research(Vol. 34) OSLOMET ISF UiO
Untitled
|
Part of a book/report Academic chapter/article/Conference paper
|
4. |
Andreassen, Tone Alm. Complex Problems in Need of Inter-Organizational Coordination: The Importance of Connective and Collaborative Professionalism within an Organizational Field of Rehabilitation. I: New dynamics of disability and rehabilitation: Interdisciplinary perspectives. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 978-981-13-7345-9. p. 225-249 OSLOMET
Untitled
|
|
5. |
Andreassen, Tone Alm. Tilnærminger i forskning om samordning og samarbeid. I: Organisasjonsperspektiv på samordning av helse- og velferdstjenester. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-63183-3. p. 19-46 OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Andreassen, Tone Alm; Romsland, Grace Inga; Sveen, Unni; Søberg, Helene Lundgaard. Mellom empowerment og forskningsnytte? Refleksjoner over formål og form for brukermedvirkning i et rehabiliteringsprosjekt. I: Samproduksjon i forskning : forskning med nye aktører. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031668. p. 36-55 OSLOMET OUS SUNNAAS
Untitled
|
|
7. |
Bay, Ann-Helén; Hatland, Aksel; Pedersen, Axel West; Terum, Lars Inge. Kapittel 1: Trygd, arbeid og aktivering. I: Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-50231-4. p. 13-32 OSLOMET ISF
Untitled
|
|
8. |
Brandt, Thomas; Ingulstad, Mats; Larsen, Eirinn; Mangset, Marte; Schwach, Vera. En paradoksal historie - konkluderende merknader. I: Avhengig av forskning - De norske forskningsrådenes historie. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2132-5. p. 595-608 OSLOMET NIFU NTNU UiO
Untitled
|
|
9. |
Brandt, Thomas; Ingulstad, Mats; Larsen, Eirinn; Mangset, Marte; Schwach, Vera. Kapittel 1. I: Avhengig av forskning - De norske forskningsrådenes historie. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2132-5. p. 19-42 OSLOMET NIFU NTNU UiO
Untitled
|
|
10. |
Engelstad, Fredrik; Gulbrandsen, Trygve Jens; Mangset, Marte; Teigen, Mari. Elites and People: Challenges to Democracy. I: Elites and people: Challenges to democracy. Emerald Group Publishing Limited 2019 ISBN 978-1-83867-916-3. p. 1-13 OSLOMET ISF UiO
Untitled
|
|
11. |
Flemmen, Magne; Jarness, Vegard; Rosenlund, Lennart. Class, Lifestyles and Politics: Homologies of Social Position, Taste and Political Stances. I: Empirical Investigations of Social Space. Springer 2019 ISBN 9783030153861. p. 155-174 OSLOMET UiO UIS
Untitled
|
|
12. |
Gjersøe, Heidi Moen. Profesjoner. I: Mellom mennesker og samfunn : sosiologi og sosialantropologi for helse- og sosialprofesjonene. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-52217-6. p. 41-61 OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Grødem, Anne Skevik; Terum, Lars Inge. Kommunal inntektssikring. I: Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-50231-4. p. 251-268 OSLOMET ISF
Untitled
|
|
14. |
Grødem, Anne Skevik; Vilhena, Susana. Samhandling i frontlinjen på NAV-kontoret. I: Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-50231-4. p. 294-310 OSLOMET ISF
Untitled
|
|
15. |
Haug, Peder; Mausethagen, Sølvi. Å være lærer. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56723-1. p. 17-45 OSLOMET HVO
Untitled
|
|
16. |
Haug, Peder; Mausethagen, Sølvi. Å være lærer. I: Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-62201-5. p. 17-46 OSLOMET HVO
Untitled
|
|
17. |
Heggen, Kåre. Skjønn og evidens. Både-og eller enten-eller?. I: Grunnlagsproblemer i vitenskapene om mennesket. Abstrakt forlag 2019 ISBN 978-82-7935-394-2. p. 203-220 OSLOMET HVO
Untitled
|
|
18. |
Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi. Nye lærer- og lederroller. Nye vilkår for skoleutvikling?. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. p. 13-28 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
19. |
Holst, Cathrine; Molander, Anders. Jon Elster. I: SAGE Research Methods Foundations. Sage Publications 2019 ISBN 9781473965003. OSLOMET UiO
Untitled
|
|
20. |
Mangset, Marte. Fondsforvaltning i praksis - profesjonaliseringens utilsiktede konsekvenser. I: Avhengig av forskning - De norske forskningsrådenes historie. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2132-5. p. 551-594 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
21. |
Mangset, Marte; Engelstad, Fredrik; Teigen, Mari; Gulbrandsen, Trygve Jens. The Populist Elite Paradox: Using Elite Theory to Elucidate the Shapes and Stakes of Populist Elite Critiques. I: Elites and people: Challenges to democracy. Emerald Group Publishing Limited 2019 ISBN 978-1-83867-916-3. p. 203-222 OSLOMET ISF UiO
Untitled
|
|
22. |
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin. Utviklingsarbeid i skolen - et kritisk blikk på en positiv diskurs. I: Styring og ledelse i grunnopplæringen. Spenninger og dynamikker.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-60554-4. p. 111-128 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
23. |
Mausethagen, Sølvi; Skedsmo, Guri; Prøitz, Tine Sophie. Hva slags utvikling? Elevresultater som utgangspunkt for utviklingsarbeid. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. p. 53-69 OSLOMET USN UiO
Untitled
|
|
24. |
Molander, Anders; Terum, Lars Inge. Aktivering. I: Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-50231-4. p. 85-114 OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Molander, Anders; Terum, Lars Inge. Skjønnsutøvelse. I: Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-50231-4. p. 347-359 OSLOMET
Untitled
|
|
26. |
Sadeghi, Talieh; Terum, Lars Inge. Kompetanse. I: Trygd i aktiveringens tid. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-50231-4. p. 325-346 OSLOMET
Untitled
|
|
27. |
Strømme, Thea Bertnes. School Misconduct in a Unified System: Norwegian 10th Graders in Bergen. I: Resisting Education: A Cross-National Study on Systems and School Effects. Springer 2019 ISBN 978-3-030-04227-1. p. 103-116 OSLOMET
Untitled
|
|
28. |
Thomas, Paul; Seehawer, Maren; Fylkesnes, Sandra. Arenas of Empowerment? Case Study of a ‘Multicultural’ High School in Oslo, Norway. I: Youth, Place and Theories of Belonging (1st Ed.). Routledge 2019 ISBN 9781138559622. p. 134-146 OSLOMET USN
Untitled
|
Report/thesis Doctoral dissertation
|
29. |
Madsen, Aleksander Årnes. Interrupted careers: A study of social divisions in long-term sickness absence and work attrition. Oslo: OsloMet – storbyuniversitetet 2019 (ISBN 9788283641752) 158 p. OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Rasmussen, Erik Børve. Knowledge and ambiguity: How GPs manage tensions between systemic biomedical ideals and medically unexplained symptoms. Oslo: OsloMet – storbyuniversitetet 2019 (ISBN 978-82-8364-163-9) 208 p. OSLOMET
Untitled
|
|
31. |
Strømme, Thea Bertnes. Educational Decision-Making The Significance of Class and Context. Oslo: OsloMet – storbyuniversitetet 2019 (ISBN 978-82-8364-141-7) 205 p. OSLOMET
Untitled
|
|
32. |
Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Brennås, Helene Berntsen; Fimreite, Hege; Havnes, Anton; Hornslien, Øivind; Moen, Kari Hoås; Moser, Thomas; Myrstad, Anne; Steinnes, Gerd Sylvi. Barnehagelærerrollen - I dag og i fremtiden (kort versjon). : Universitetet i Sørøst-Norge 2019 31 p. DMMH HVL OSLOMET USN HVO UiB UiT
Untitled
|
|
33. |
Føleide, Marie. Høringsuttalelse til Barne- og familiedepartementets forslag til ny barnevernlov 2019. Oslo: OsloMet 2019 5 p. OSLOMET
Untitled
|
|
34. |
Gjersøe, Heidi Moen. Komplekse vurderinger i førstelinjen: Arbeidsevnevurdering som aktiveringspolitisk virkemiddel, i: Alle skal med? Om likhet, arbeidslinje og alles rett til velferd i et samfunn i endring. : VID vitenskapelige høgskole 2019 35 p. VID Rapport(7) OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Mausethagen, Sølvi; Shavard, Galina; Knudsmoen, Hege; Lorentzen, Marte; Osland, Oddgeir. Regelverksetterlevelse i grunnopplæringen. Oslo: Senter for profesjonsstudier 2019 133 p. HINN OSLOMET
Untitled
|
|
36. |
Myklebust, Runa Brandal; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi; Risan, Maiken; Tangen, Truls Nilsen; Wernø, Ida Lyngstad. Rekruttering av menn til grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7. Oslo: OsloMet 2019 (ISBN 978-82-8364-196-7) 137 p. HINN OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
37. |
Terum, Lars Inge; Sadeghi, Talieh. Medarbeidernes kompetanse ved NAV-kontorene: Endringer i utdanningsbakgrunn, læring på arbeidsplassen og kompetanse, 2011-2018. Oslo: Skriftserien - OsloMet 2019 (ISBN 978-82-8364-192-9) 106 p. OSLOMET
Untitled
|
Journal publication Academic article
|
38. |
Abrahamsen, Bente. A longitudinal study of nurses’ career choices: The importance of career expectations on employment in care of older people. Journal of Advanced Nursing 2019 ;Volume 75.(2) p. 348-356 OSLOMET
Untitled
|
|
39. |
Abrahamsen, Bente; Storvik, Aagoth Elise Lossius. Nursing Students' Career Expectations: Gender differences and Supply side Explanations. Nursing Research and Practice 2019 ;Volume 3.(1) p. 16-20 OSLOMET
Untitled
|
|
40. |
Alecu, Andreea Ioana. Putting a Face to Institutions: Professionals and Generalized Trust. Professions and Professionalism 2019 ;Volume 9.(2) OSLOMET
Untitled
|
|
41. |
Alecu, Andreea Ioana. Which doctors do we trust? A vignette experiment of how gender and ethnicity influence trust. Ethnicities 2019 p. 1-20 OSLOMET
Untitled
|
|
42. |
Alecu, Andreea Ioana; Drange, Ida. Barriers to Access? Immigrant Origin and Occupational Regulation. Nordic Journal of Migration Research 2019 ;Volume 9.(1) p. 37-59 OSLOMET
Untitled
|
|
43. |
Andreassen, Tone Alm. Measures of accountability and delegated discretion in activation work: lessons from the Norwegian Labour and Welfare Service. European Journal of Social Work 2019 ;Volume 22.(4) p. 664-675 OSLOMET
Untitled
|
|
44. |
Askvik, Tanja; Drange, Ida. Etnisk mangfold i akademia. Søkelys på arbeidslivet 2019 ;Volume 36.(3) p. 194-210 OSLOMET
Untitled
|
|
45. |
Bie-Drivdal, Arnhild. Tillitsvalgtes oppfatninger om egen rolle i faglig utviklingsarbeid: En studie av rolleforståelse blant arbeidsplasstillitsvalgte i offentlig sektor. Tidsskrift for samfunnsforskning 2019 ;Volume 60.(3) p. 228-249 OSLOMET
Untitled
|
|
46. |
Bærøe, Kristine; Gundersen, Torbjørn. Social impact under severe uncertainty: The role of neuroethicists at the intersection of neuroscience, AI, ethics, and policy-making. AJOB Neuroscience 2019 ;Volume 10.(3) p. 117-119 UiB OSLOMET
Untitled
|
|
47. |
Føleide, Marie; Ulvik, Oddbjørg Skjær. Dilemmas and Contradictions in Hearing Children in Care Proceedings Conceptions of Children’s Views in an Indirect Participation Arrangement. The International Journal of Children's Rights 2019 ;Volume 27.(4) p. 602-630 OSLOMET
Untitled
|
|
48. |
Gjersøe, Heidi Moen; Leseth, Anne; Vilhena, Susana. Frontline implementation of welfare conditionality in Norway: A maternalistic practice. Social Policy & Administration 2019 ;Volume 54.(3) p. 491-504 VID OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Haakestad, Hedda. Kall eller lønnskamp? En casestudie av Utdanningsforbundets holdning til lukning av læreryrket. Tidsskrift for samfunnsforskning 2019 ;Volume 60.(1) p. 50-73 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Hansen, Marianne Nordli; Wiborg, Øyvind. The Accumulation and Transfers of Wealth: Variations by Social Class. European Sociological Review 2019 UiO OSLOMET
Untitled
|