Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-17 of 17

1 Gilje, Øystein; Silseth, Kenneth.
Mobiltelefonens lange vei fra fritid til skole. I: Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-53333-5. p. 55-73
USN UiO Untitled
 
2 Silseth, Kenneth.
Students’ everyday knowledge and experiences as resources in educational dialogues. Instructional Science 2017 ;Volume 46.(2) p. 291-313
USN Untitled
 
3 Silseth, Kenneth; Erstad, Ola.
Connecting to the outside: Cultural resources teachers use when contextualizing instruction. Learning, Culture and Social Interaction 2018 ;Volume 17. p. 56-68
UiO USN Untitled
 
4 Silseth, Kenneth; Gilje, Øystein.
Multimodal composition and assessment: a sociocultural perspective. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 2017 ;Volume 26.(1) p. 26-42
UiO Untitled
 
5 Silseth, Kenneth; Smette, Ingrid.
Utviklingssamtalen. Elevens ansvar mellom skole og hjem. I: Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-53333-5. p. 94-112
OSLOMET USN Untitled
 
6 Silseth, Kenneth; Wiig, Camilla; Erstad, Ola.
Elevers hverdagserfaringer og kunnskaper som ressurser for læring. I: Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-53333-5. p. 37-54
USN UiO Untitled
 
7 Sletten, Mira Åboen; Strandbu, Åse; Gilje, Øystein.
Idrett, dataspilling og skole – konkurrerende eller «på lag»?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volume 99.(5) p. 334-350
UiO OSLOMET NIH Untitled
 
8 Smette, Ingrid; Stefansen, Kari; Silseth, Kenneth.
Å koble seg på elevers livsverden - betraktninger fra lærere. I: Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-53333-5. p. 23-36
OSLOMET USN Untitled
 
9 Smette, Ingrid; Stefansen, Kari; Strandbu, Åse.
Personhood and gendered risks Parents narratives of teenage children’s development. Parenting and Personhood: Cross-cultural perspectives on family-life, expertise, and risk management; 2016-06-23 - 2016-06-24
OSLOMET NIH UiO Untitled
 
10 Smette, Ingrid; Stefansen, Kari; Strandbu, Åse; Lavold, Hallvard.
Hvorfor har dagens foreldre blitt så idrettsgale?. HiOA Podcast [Internet] 2016-07-09
OSLOMET NIH Untitled
 
11 Stefansen, Kari; Smette, Ingrid; Strandbu, Åse.
"De må drive med noe": Idrettenes mening i ungdomstida, fra foreldrenes perspektiv. I: Ungdom og idrett. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 978-82-02-44967-4. p. 154-172
OSLOMET NIH Untitled
 
12 Stefansen, Kari; Strandbu, Åse.
Hvorfor finner foreldre det så meningsfylt å involvere seg i tenåringenes idrett? Det ville forskere se på.. Aftenposten [Newspaper] 2016-04-13
OSLOMET NIH Untitled
 
13 Stefansen, Kari; Strandbu, Åse; Smette, Ingrid.
Foreldre som "bakkemannskap" for ungdomsskoleelever: klasserelaterte forskjeller. I: Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-53333-5. p. 113-132
OSLOMET NIH Untitled
 
14 Strandbu, Åse; Stefansen, Kari; Smette, Ingrid.
En plass i jevnalderfellesskapet. Idrettens betydning i ungomdstida.. I: Ungdom og idrett. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 978-82-02-44967-4. p. 113-132
OSLOMET NIH Untitled
 
15 Strandbu, Åse; Stefansen, Kari; Smette, Ingrid; Sandvik, Morten Renslo.
Young people’s experiences of parental involvement in youth sport. Sport, Education and Society 2017 ;Volume 24.(1) p. 66-77
NIH OSLOMET Untitled
 
16 Strandbu, Åse; Stefansen, Kari; Wiig, Camilla.
Læring i idrett og skole. I: Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-53333-5. p. 74-93
OSLOMET USN NIH Untitled
 
17 Wiig, Astrid Camilla; Silseth, Kenneth; Erstad, Ola.
Creating intercontextuality in students learning trajectories: Opportunities and difficulties. Language and Education 2018 ;Volume 32.(1) p. 43-59
USN UiO Untitled