2024
|
1. |
Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente. Undervisningsmetodologi i barnehagepedagogikk og småbarnsvitenskap.. Symposium; 2024-02-26 - 2024-02-27 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Veiledning og vitalitet -når livskraft gis betydning. Veiledningskonferansen2024; 2024-02-08 - 2024-02-09 HIOF
Untitled
|
|
3. |
Ulla, Bente. Kropp som kunnskapskjelde. Symposium; 2024-02-26 - 2024-02-27 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Veiledning, motstand og tillit. Profesjonsveiledning; 2024-02-15 - 2024-02-15 HIOF
Untitled
|
2023
|
5. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. En utvidet oppmerksomhet mot veiledningsfaglige grunnproblematikker. Fagdag for Ny som lærer i Lillestrøm kommune; 2023-03-23 HIOF
Untitled
|
|
6. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Kraften i reorienteringer og kroppens kraft. Veiledningsstudier; 2023-02-02 - 2023-02-02 HIOF
Untitled
|
|
7. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Variasjoner, vitalitet og virvar - tilnærminger til språk i barnehagelivet. Samtaler om språk; 2023-11-08 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente; Nina, Johannesen. Presentation av exempel på och strategier för forskning om den egna undervisningen vid master-programmet i barnehagepedagogikk och småbarnsvitenskap.. Tema: Relationen mellan forskning och utbildning/Forskning om den egna högskolepedagogiska undervisningen; 2023-11-03 - 2023-11-04 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Ulla, Bente. Hofteplatå. Multiplisert. Dei yngste barna og språk i barnehagen.. Norsk Barnehageforskningskonferanse 2023; 2023-10-24 - 2023-10-26 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Ulla, Bente. Om stort og smått - og nye strategier for kvalitet. barnehage.no 2023 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Episode 24: Ann Sofi Larsen og Bente Ulla - om perspektiver på pedagogisk dokumentasjon og veiledning. perspektiver-pa-barnehagefaglige-fenomener [Internet] 2023-03-09 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Tenkning og sanselighet i profesjonsfaglig veiledning. Fagdag for veiledere, Høgskolen i Innlandet; 2023-02-01 - 2023-02-01 HIOF
Untitled
|
2022
|
13. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. En utvidet oppmerksomhet mot veiledningsfaglige grunnproblematikker. nasjonalt nettverk: webinar; 2022-03-09 - 2022-03-09 HIOF
Untitled
|
|
14. |
Reinertsen, Anne Beate; Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Hvordan tenke fremtiden - en annen enn det som er nå. I: Barnehagelærerutdanning i endring : å forske på egen undervisningspraksis i høyere utdanning. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215060705. p. 202-219 HIOF
Untitled
|
|
15. |
Reinertsen, Anne Beate; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Moxnes, Anna Rigmor; Aslanian, Teresa Katherine; Andersen, Camilla Eline. Fugitive Futures and Knowledge Brokering: Adding Value, Habits, and Trust in Early Childhood Education and Educational Research. Qualitative Inquiry 2022 p. 1-14 HIOF HINN USN
Untitled
|
|
16. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Mens vi venter på mirakler. Veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen; 2022-02-18 - 2022-02-18 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Veiledningsordningen -tillit, tenkning og trøbbel.. Nettverkssamling i veiledningsordningen; 2022-09-29 - 2022-09-30 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina. Livsmestring og psyko-sosialt arbeid -fra barnehagepedagogiske og småbarnsvitenskapelige tilnærminger. tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge; 2022-12-01 - 2022-12-01 HIOF
Untitled
|
|
19. |
Ulla, Bente; Reinertsen, Anne Beate; Larsen, Ann Sofi; Haugland, Janne. Det sammensatte og komplekse eierbegrepet. Om tillitsreform og demokratiske dimensjoner som balanseres i arbeidet for kvalitet.. Veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen; 2022-04-04 - 2022-04-04 HIOF
Untitled
|
2021
|
20. |
Femdal, Ingrid; Jensen, Magne Skibsted; Larsen, Ann Sofi; Lund, Beate; Luthen, Geir Sverre; Sträng, Dan Roger; Tjøstolvsen, Inger Marie; Ulla, Bente. Kunnskapsmegling i tverrprofesjonelle veiledningsmøter – å bevege seg «på tynn is». Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volume 105.(5) p. 455-466 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Larsen, Ann Sofi; Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente. Antologiens tematiske felt og bidrag. I: Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205523203. p. 15-24 HIOF
Untitled
|
|
22. |
Larsen, Ann Sofi; Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente. Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 (ISBN 9788205523203) 328 p. HIOF
Untitled
|
|
23. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Tillit med besvær. I: Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205523203. p. 29-52 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Veiledning med forbindelser til lytting, stillhet og tenkning. VEILEDNINGSSEMINAR for veiledere for nyutdannede pedagoger i Telemark; 2021-01-27 - 2021-01-27 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Reinertsen, Anne Beate; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Moxnes, Anna Rigmor; Aslanian, Teresa Katherine; Andersen, Camilla Eline. Fugitive Futures and Knowledge Brokering. 17th International Congress of Qualitative Inquiry; 2021-05-19 - 2021-05-22 USN HINN HIOF
Untitled
|
|
26. |
Ulla, Bente. Når pusten går inn i djupare andedrag. Søvn i estetiske dimensjonar. I: Kunstmøter og estetiske prosesser med de yngste barna (0-3 år). Fagbokforlaget 2021 ISBN 978-82-450-3287-1. p. 63-79 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Humble Hopes in Mentorship and Education: Thinking with Temporality. Education Sciences 2021 ;Volume 11.(10) HIOF
Untitled
|
|
28. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Misforståelser og trøbbel - en utvidet oppmerksomhet mot veiledningsfaglige grunnproblematikker. I: Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205523203. p. 299-320 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Oppmerksomhet i endringsledelse og veiledning. Endringsledelse og veiledning; 2021-09-21 - 2021-09-21 HIOF
Untitled
|
|
30. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Profesjonskvalifisering og profesjonsveiledning. Masterstudium; 2021-02-19 - 2021-02-19 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Aktualisert med fokus på Veiledning av nyutdannede lærere.. Litteratur-webinar; 2021-02-09 - 2021-02-09 HIOF
Untitled
|
|
32. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Å tenke med tid og arv i veiledning. Nettverk for veiledning av nyutdannede lærere; 2021-11-10 - 2021-11-10 HIOF
Untitled
|
|
33. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Reinertsen, Anne Beate. Kunnskapsmegling og partnerskap for kvalitet. Veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen; 2021-12-02 - 2021-12-02 HIOF
Untitled
|
2020
|
34. |
Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente; Sandvik, Ninni. Teaching in higher education: organic methodologies. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education 2020 p. - HIOF
Untitled
|
|
35. |
Ulla, Bente. Pedagogisk dokumentasjon i småbarn fordypning. Småbarns fordypning; 2020-04-16 - 2020-04-16 HIOF
Untitled
|
|
36. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Pedagogisk dokumentasjon i veiledning og endringsledelse. Master i veiledning og endringsledelse; 2020-08-25 - 2020-08-25 HIOF
Untitled
|
2019
|
37. |
Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente; Lund, Beate; Luthen, Geir Sverre; Jensen, Magne Skibsted. Tillit, tenkning og trøbbel - ontologiske, etiske og kunnskapsrelaterte vurderinger i profesjonsrettet veiledning. Veiledningskonferansen 2019; 2019-02-06 - 2019-02-07 HIOF
Untitled
|
|
38. |
Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Tillit - og trøbbelets transformerende kraft i profesjonsveiledning. Veiledningskonferansen; 2019-02-05 - 2019-02-06 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente. Working with Text(-ures) in Academia: Be Fast, Even While Standing Still!. I: Academic Writing and Identity Constructions: Performativity, Space and Territory in Academic Workplaces. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 978-3-030-01673-9. p. 115-134 HIOF
Untitled
|
|
40. |
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi. Litt til om tillit. Eller: Tillit med besvær.. Samling i det nasjonale veiledernettverket; 2019-10-31 - 2019-11-01 HIOF
Untitled
|
|
41. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe; Johannesen, Nina. Sounds of Scissors: Eventicising Curriculum in Higher Education. I: Posthumanism and Higher Education: Reimagining Pedagogy, Practice and Research. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 9783030146719. p. 31-53 HIOF
Untitled
|
2018
|
42. |
Sandvik, Ninni; Ulla, Bente; Johannesen, Nina; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe. Slipp grepet, ikke ansvaret: kooperative læringsprosesser. Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen. Kooperative læringsrprosesser; 2018-10-08 - 2018-10-08 HIOF
Untitled
|
|
43. |
Ulla, Bente. Kvila sine kår i barnehagen. Nordiske Impulser; 2018-05-07 - 2018-05-08 HIOF
Untitled
|
|
44. |
Ulla, Bente; Nyhus, Mette Røe; Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni. Kritisk kroppsklipp. Kooperative læringsformer i barnehagelærerutdanningen. Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen; 2018-10-08 - 2018-10-09 HIOF
Untitled
|
|
45. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe. Critical Body Cut: Plaitring poetry, passion and power in Early Childhood Education and Care. 26th RECE Conference 2018; 2018-10-14 - 2018-10-18 HIOF
Untitled
|
2017
|
46. |
Kolle, Tonje; Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente. Pedagogisk dokumentasjon. Inspirasjoner til bevegelige praksiser. 2. Utgave.. Fagbokforlaget 2017 (ISBN 9788245019780) 141 p. HIOF
Untitled
|
|
47. |
Ulla, Bente. Kroppens kraft. Kropp som del av inkludering og profesjonsutøvelse i barnehagen. I: Inkludering. Perspektiver i barnehagefaglige praksiser.. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02789-0. p. 184-205 HIOF
Untitled
|
|
48. |
Ulla, Bente. Kvila sine kår -respekt i møte med dei sovande småbarna. Barnehagekonferansen 2017; 2017-10-26 - 2017-10-27 HIOF
Untitled
|
|
49. |
Ulla, Bente. Meir fokus på dei minste i barnehagane. Regionsavisa [Newspaper] 2017-10-27 HIOF
Untitled
|
|
50. |
Ulla, Bente. Reconceptualising sleep: Relational principles inside and outside the pram. Contemporary Issues in Early Childhood 2017 ;Volume 18.(4) p. 400-408 HIOF
Untitled
|