Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 115 << Previous 1 2 3    Next >>

2024
1 Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente.
Undervisningsmetodologi i barnehagepedagogikk og småbarnsvitenskap.. Symposium; 2024-02-26 - 2024-02-27
HIOF Untitled
 
2 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Veiledning og vitalitet -når livskraft gis betydning. Veiledningskonferansen2024; 2024-02-08 - 2024-02-09
HIOF Untitled
 
3 Ulla, Bente.
Kropp som kunnskapskjelde. Symposium; 2024-02-26 - 2024-02-27
HIOF Untitled
 
4 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Veiledning, motstand og tillit. Profesjonsveiledning; 2024-02-15 - 2024-02-15
HIOF Untitled
 
2023
5 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
En utvidet oppmerksomhet mot veiledningsfaglige grunnproblematikker. Fagdag for Ny som lærer i Lillestrøm kommune; 2023-03-23
HIOF Untitled
 
6 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Kraften i reorienteringer og kroppens kraft. Veiledningsstudier; 2023-02-02 - 2023-02-02
HIOF Untitled
 
7 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Variasjoner, vitalitet og virvar - tilnærminger til språk i barnehagelivet. Samtaler om språk; 2023-11-08
HIOF Untitled
 
8 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente; Nina, Johannesen.
Presentation av exempel på och strategier för forskning om den egna undervisningen vid master-programmet i barnehagepedagogikk och småbarnsvitenskap.. Tema: Relationen mellan forskning och utbildning/Forskning om den egna högskolepedagogiska undervisningen; 2023-11-03 - 2023-11-04
HIOF Untitled
 
9 Ulla, Bente.
Hofteplatå. Multiplisert. Dei yngste barna og språk i barnehagen.. Norsk Barnehageforskningskonferanse 2023; 2023-10-24 - 2023-10-26
HIOF Untitled
 
10 Ulla, Bente.
Om stort og smått - og nye strategier for kvalitet. barnehage.no 2023
HIOF Untitled
 
11 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Episode 24: Ann Sofi Larsen og Bente Ulla - om perspektiver på pedagogisk dokumentasjon og veiledning. perspektiver-pa-barnehagefaglige-fenomener [Internet] 2023-03-09
HIOF Untitled
 
12 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Tenkning og sanselighet i profesjonsfaglig veiledning. Fagdag for veiledere, Høgskolen i Innlandet; 2023-02-01 - 2023-02-01
HIOF Untitled
 
2022
13 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
En utvidet oppmerksomhet mot veiledningsfaglige grunnproblematikker. nasjonalt nettverk: webinar; 2022-03-09 - 2022-03-09
HIOF Untitled
 
14 Reinertsen, Anne Beate; Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Hvordan tenke fremtiden - en annen enn det som er nå. I: Barnehagelærerutdanning i endring : å forske på egen undervisningspraksis i høyere utdanning. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215060705. p. 202-219
HIOF Untitled
 
15 Reinertsen, Anne Beate; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Moxnes, Anna Rigmor; Aslanian, Teresa Katherine; Andersen, Camilla Eline.
Fugitive Futures and Knowledge Brokering: Adding Value, Habits, and Trust in Early Childhood Education and Educational Research. Qualitative Inquiry 2022 p. 1-14
HIOF HINN USN Untitled
 
16 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Mens vi venter på mirakler. Veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen; 2022-02-18 - 2022-02-18
HIOF Untitled
 
17 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Veiledningsordningen -tillit, tenkning og trøbbel.. Nettverkssamling i veiledningsordningen; 2022-09-29 - 2022-09-30
HIOF Untitled
 
18 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina.
Livsmestring og psyko-sosialt arbeid -fra barnehagepedagogiske og småbarnsvitenskapelige tilnærminger. tverrfaglig psykososialt arbeid med barn og unge; 2022-12-01 - 2022-12-01
HIOF Untitled
 
19 Ulla, Bente; Reinertsen, Anne Beate; Larsen, Ann Sofi; Haugland, Janne.
Det sammensatte og komplekse eierbegrepet. Om tillitsreform og demokratiske dimensjoner som balanseres i arbeidet for kvalitet.. Veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen; 2022-04-04 - 2022-04-04
HIOF Untitled
 
2021
20 Femdal, Ingrid; Jensen, Magne Skibsted; Larsen, Ann Sofi; Lund, Beate; Luthen, Geir Sverre; Sträng, Dan Roger; Tjøstolvsen, Inger Marie; Ulla, Bente.
Kunnskapsmegling i tverrprofesjonelle veiledningsmøter – å bevege seg «på tynn is». Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volume 105.(5) p. 455-466
HIOF Untitled
 
21 Larsen, Ann Sofi; Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente.
Antologiens tematiske felt og bidrag. I: Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205523203. p. 15-24
HIOF Untitled
 
22 Larsen, Ann Sofi; Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente.
Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 (ISBN 9788205523203) 328 p.
HIOF Untitled
 
23 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Tillit med besvær. I: Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205523203. p. 29-52
HIOF Untitled
 
24 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Veiledning med forbindelser til lytting, stillhet og tenkning. VEILEDNINGSSEMINAR for veiledere for nyutdannede pedagoger i Telemark; 2021-01-27 - 2021-01-27
HIOF Untitled
 
25 Reinertsen, Anne Beate; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Moxnes, Anna Rigmor; Aslanian, Teresa Katherine; Andersen, Camilla Eline.
Fugitive Futures and Knowledge Brokering. 17th International Congress of Qualitative Inquiry; 2021-05-19 - 2021-05-22
USN HINN HIOF Untitled
 
26 Ulla, Bente.
Når pusten går inn i djupare andedrag. Søvn i estetiske dimensjonar. I: Kunstmøter og estetiske prosesser med de yngste barna (0-3 år). Fagbokforlaget 2021 ISBN 978-82-450-3287-1. p. 63-79
HIOF Untitled
 
27 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Humble Hopes in Mentorship and Education: Thinking with Temporality. Education Sciences 2021 ;Volume 11.(10)
HIOF Untitled
 
28 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Misforståelser og trøbbel - en utvidet oppmerksomhet mot veiledningsfaglige grunnproblematikker. I: Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205523203. p. 299-320
HIOF Untitled
 
29 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Oppmerksomhet i endringsledelse og veiledning. Endringsledelse og veiledning; 2021-09-21 - 2021-09-21
HIOF Untitled
 
30 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Profesjonskvalifisering og profesjonsveiledning. Masterstudium; 2021-02-19 - 2021-02-19
HIOF Untitled
 
31 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning. Aktualisert med fokus på Veiledning av nyutdannede lærere.. Litteratur-webinar; 2021-02-09 - 2021-02-09
HIOF Untitled
 
32 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Å tenke med tid og arv i veiledning. Nettverk for veiledning av nyutdannede lærere; 2021-11-10 - 2021-11-10
HIOF Untitled
 
33 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi; Reinertsen, Anne Beate.
Kunnskapsmegling og partnerskap for kvalitet. Veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen; 2021-12-02 - 2021-12-02
HIOF Untitled
 
2020
34 Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente; Sandvik, Ninni.
Teaching in higher education: organic methodologies. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education 2020 p. -
HIOF Untitled
 
35 Ulla, Bente.
Pedagogisk dokumentasjon i småbarn fordypning. Småbarns fordypning; 2020-04-16 - 2020-04-16
HIOF Untitled
 
36 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Pedagogisk dokumentasjon i veiledning og endringsledelse. Master i veiledning og endringsledelse; 2020-08-25 - 2020-08-25
HIOF Untitled
 
2019
37 Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente; Lund, Beate; Luthen, Geir Sverre; Jensen, Magne Skibsted.
Tillit, tenkning og trøbbel - ontologiske, etiske og kunnskapsrelaterte vurderinger i profesjonsrettet veiledning. Veiledningskonferansen 2019; 2019-02-06 - 2019-02-07
HIOF Untitled
 
38 Luthen, Geir Sverre; Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Tillit - og trøbbelets transformerende kraft i profesjonsveiledning. Veiledningskonferansen; 2019-02-05 - 2019-02-06
HIOF Untitled
 
39 Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente.
Working with Text(-ures) in Academia: Be Fast, Even While Standing Still!. I: Academic Writing and Identity Constructions: Performativity, Space and Territory in Academic Workplaces. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 978-3-030-01673-9. p. 115-134
HIOF Untitled
 
40 Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi.
Litt til om tillit. Eller: Tillit med besvær.. Samling i det nasjonale veiledernettverket; 2019-10-31 - 2019-11-01
HIOF Untitled
 
41 Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe; Johannesen, Nina.
Sounds of Scissors: Eventicising Curriculum in Higher Education. I: Posthumanism and Higher Education: Reimagining Pedagogy, Practice and Research. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 9783030146719. p. 31-53
HIOF Untitled
 
2018
42 Sandvik, Ninni; Ulla, Bente; Johannesen, Nina; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe.
Slipp grepet, ikke ansvaret: kooperative læringsprosesser. Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen. Kooperative læringsrprosesser; 2018-10-08 - 2018-10-08
HIOF Untitled
 
43 Ulla, Bente.
Kvila sine kår i barnehagen. Nordiske Impulser; 2018-05-07 - 2018-05-08
HIOF Untitled
 
44 Ulla, Bente; Nyhus, Mette Røe; Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni.
Kritisk kroppsklipp. Kooperative læringsformer i barnehagelærerutdanningen. Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen; 2018-10-08 - 2018-10-09
HIOF Untitled
 
45 Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe.
Critical Body Cut: Plaitring poetry, passion and power in Early Childhood Education and Care. 26th RECE Conference 2018; 2018-10-14 - 2018-10-18
HIOF Untitled
 
2017
46 Kolle, Tonje; Larsen, Ann Sofi; Ulla, Bente.
Pedagogisk dokumentasjon. Inspirasjoner til bevegelige praksiser. 2. Utgave.. Fagbokforlaget 2017 (ISBN 9788245019780) 141 p.
HIOF Untitled
 
47 Ulla, Bente.
Kroppens kraft. Kropp som del av inkludering og profesjonsutøvelse i barnehagen. I: Inkludering. Perspektiver i barnehagefaglige praksiser.. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02789-0. p. 184-205
HIOF Untitled
 
48 Ulla, Bente.
Kvila sine kår -respekt i møte med dei sovande småbarna. Barnehagekonferansen 2017; 2017-10-26 - 2017-10-27
HIOF Untitled
 
49 Ulla, Bente.
Meir fokus på dei minste i barnehagane. Regionsavisa [Newspaper] 2017-10-27
HIOF Untitled
 
50 Ulla, Bente.
Reconceptualising sleep: Relational principles inside and outside the pram. Contemporary Issues in Early Childhood 2017 ;Volume 18.(4) p. 400-408
HIOF Untitled
 
    Show next list