Fredrik Mørk Røkenes
Institutt for pedagogikk (Førsteamanuensis) - Universitetet i Bergen
Institutt for lærerutdanning (Førsteamanuensis) - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Kontaktinfo
Universitetet i Bergen
E-post
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
E-post
Annet
Besøksadresse
Institutt for lærerutdanning Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap
Privat e-post
Samarbeidsrelasjoner
Universitetet i Bergen, University of Sydney, University of Ghent, University of California Berkeley
Hjemmeside
Personlig nettside
Bakgrunn
Jeg jobber som førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning (ILU) ved NTNU, og jeg forsker på lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen. Samtidig er jeg førsteamanuensis II ved Vestlandets forskerskole for pedagogikk- og utdanningsforskning (WNGER II) ved UiB. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet DID3304 Data-støttet språklæring som jeg underviser sammen med Han Han. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet MGLU5206 Methodology and English Didactics som jeg underviser sammen med Delilah Bermudez Brataas. Jeg underviser også et doktorgradsemne i skriving av litteraturreview sammen med Rune Krumsvik ved UiB (se nettressursen: https://www.uib.no/fs/wnger-ii/147116/literature-review-phd-level). Jeg er også leder av forskergruppen New Technologies and Educational Design Research Group - NTED, sammen med Mari-Ann Letnes. Jeg er alltid interessert i å samarbeide med PhD studenter, MA studenter, og andre forskere om prosjekter som omhandler bruk av digital teknologi i utdanningen, språklæring og profesjonell utvikling.
Vitenskapsdisipliner
Andre pedagogiske fag
Fagdidaktikk
Emner
Artificial Intelligence
Data-støttet språklæring
Designbasert forskning
Digital dannelse
Digital historiefortelling
Digital/ICT Literacy
Digitale medier
Digitale skiller
Digitale verktøy
Digitalisering
Digitalization
Engelsk didaktikk
Engelsk fagdidaktikk
Grunnleggende ferdigheter i engelsk
IKT forskning
IKT i undervisning
IKT og læring
IKT og språklæring
IKT-støttet språklæring
Kunnskapsoppsummering
Kunstig intelligens
Kvalitativ dataanalyse
Kvalitativ forskningsmetode
Kvantitative forskningsmetoder
Læring og undervisning i høyere utdanning
Mixed method
Profesjonsutøvelse og digitalisering
Scoping review
Systematisk gjennomgang og metaanalyse
Systematiske oversikter
systematisk litteraturgjennomgang
Land
Australia
Belgia
Norge
USA
Region
Europa
Nord-Amerika
Norden
Forskningsetisk erklæring
Jeg har satt meg inn i og lover å følge Helsinkideklarasjonen
Jeg har satt meg inn i og lover å følge NENT etiske retningslinjer
Jeg har satt meg inn i og lover å følge NESH etiske retningslinjer
Prosjekter
Sosialveiledning i skolen (SoVei)
KiDiCoTi - Kids Digital lives in COVID-19 Times
Artificial Intelligence, Assessment, and Professional Digital Competence in Language Education
Pre-project: Graduate school of research and digitalization of doctoral education
Digital technology in Nordic teacher education. A scoping review
Artificial Intelligence for Teaching and Learning in Higher Education
Remote teaching on doctoral level during societal crisis
Forskningsgrupper
Digitale Læringsfelleskap (DLF)
New Technologies and Educational Design Research Group - NTED
Forskningsresultater i Cristin
Forskningsresultater i Cristin (116)