2022
|
1. |
Fodstad, Lars August; Lånke, May; Minken, Martin; Norendal, Audhild; Blikstad-Balas, Marte; Østmoe, Tor Ivar; Antonsen, Pål Fjeldvig; Hjortland, Ole Thomassen. Moment. Norsk for studieforberedende. VG3. Cappelen Damm AS 2022 (ISBN 9788202597351) USN NTNU UiB UiO
Untitled
|
2021
|
2. |
Fodstad, Lars August. Man as extension of media: Finance and fiction in Bjørnstjerne Bjørnson's En Fallit. Scandinavian Studies 2021 ;Volum 94.(3) s. 405-430 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Fodstad, Lars August; Lånke, Mai. Moment. Norsk for studieforberedende. VG2. I: Moment. Norsk for studieforberedende. VG2. Cappelen Damm AS 2021 ISBN 978-82-02-59734-4. NTNU
Untitled
|
|
4. |
Fodstad, Lars August. Mordmedieringer. Finn Iunkers Det skjendige drapet i Skippergata i et mediearkeologisk perspektiv. European Journal of Scandinavian Studies 2021 ;Volum 51.(2) s. 235-259 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Fodstad, Lars August. Samtale med forfatter Jan Kjærstad. Forfattersamtale; 2021-10-16 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Fodstad, Lars August; Husabø, Gabriela Burgos. Planning for progression? Norwegian L1 teachers’ conception of literature teaching and literary competence throughout lower secondary education. L1-Educational Studies in Language and Literature 2021 ;Volum 21. s. 1-37 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Fodstad, Lars August; Minken, Martin; Audhild, Norendal; Lånke, May; Blikstad-Balas, Marte; Østmoe, Tor Ivar. Moment. Norsk for studieforberedende. VG2. Cappelen Damm AS 2021 (ISBN 978-82-02-59734-4) 450 s. NTNU UiO
Untitled
|
|
8. |
Fodstad, Lars August; Vetnes, Marita Røilid. «Psykologi var jo ikke så stort på 1600-tallet.» Utforskende lesing av eldre lyrikk i norskfaget på videregående skole. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(1) s. - NTNU
Untitled
|
|
9. |
Norendal, Audhild; Fodstad, Lars August; Minken, Lars; Lånke, Mai; Blikstad-Balas, Marte; Østmoe, Tor Ivar. Moment. Norsk for studieforberedende. VG2. Cappelen Damm AS 2021 (ISBN 978-82-02-59734-4) 450 s. USN NTNU UiO
Untitled
|
2020
|
10. |
Fodstad, Lars August. Economic Extensions in Space and Time: Mediating Value in Pillars of the Community and A Doll’s House. Ibsen Studies 2020 ;Volum 20.(2) s. - NTNU
Untitled
|
|
11. |
Fodstad, Lars August. Mål og middel. Henrik Ibsens Samfundets støtter i pengehistorisk perspektiv. Norsk Litterær Årbok 2020 s. 266-290 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Fodstad, Lars August; Minken, Martin; Norendal, Audhild; Magnusson, Camilla G.; Lånke, May; Østmoe, Tor Ivar; Blikstad-Balas, Marte; Hjortland, Ole Thomassen; Antonsen, Pål Fjeldvig. Moment. Norsk for studieforberedende. VG1. Cappelen Damm AS 2020 (ISBN 9788202597337) 463 s. USN NTNU UiB UiO
Untitled
|
|
13. |
Fodstad, Lars August; Myhre Thomassen, Maja. I litteraturlaboratoriet. Didaktisk praksis for litterær kompetanse. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(1) s. 86-106 NTNU
Untitled
|
2019
|
14. |
Fodstad, Lars August. Bjørnstjerne Bjørnson and Money. Guest Lecture; 2019-10-21 - 2019-10-21 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Fodstad, Lars August. Fortsatt kulturfag? Norsk på nytt. I: Det (nye) nye norskfaget. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245033267. s. 61-81 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Fodstad, Lars August; Gagnat, Line. Forestillinger om litterær kompetanse blant norsklærere i videregående skole. Norsklæreren 2019 (4) s. - NTNU
Untitled
|
2018
|
17. |
Fodstad, Lars August. Skjønnhet eller skjemavelde? Hvordan undervise i litterær tolkning?. Fagseminar; 2018-11-29 - 2018-11-29 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Fodstad, Lars August. Dybdelæring i norskfaget - med særlig vekt på litteraturundervisning. Fagnettverksdag; 2018-02-28 - 2018-02-28 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Fodstad, Lars August. Erfaringer med fleksibel og studentaktiv læring gjennom digitalisering - er digital annotering løsningen?. Nasjonal lektorutdanningskonferanse; 2018-10-18 - 2018-10-19 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Fodstad, Lars August. Fordypningsemne - hva, hvordan og hvorfor?. Fagnettverksdag; 2018-03-14 - 2018-03-14 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Fodstad, Lars August. Fra telegraf til Twitter – det moderne gjennombrudd i et mediehistorisk perspektiv. Fagnettverksdag; 2018-03-14 - 2018-03-14 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Fodstad, Lars August. Skjønnlitteratur i (fremtidens) videregående skole: Hvorfor og hvordan? (Politikk, didaktikk og metodikk). Fagnettverksdag; 2018-11-08 - 2018-11-08 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Fodstad, Lars August. Staging the Extensions of Homo Oeconomicus. Society for the Advancement of Scandinavian Studies Conference; 2018-05-03 - 2018-05-05 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Fodstad, Lars August. Vinje på 15 minutter. Debutanter og jubilanter, litteraturfestivalen Ugress; 2018-10-17 - 2018-10-20 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Fodstad, Lars August; Mortensvik, Astrid. Øvelser i empati og kulturell tilgang. Avgangselevers legitimering av arbeid med eldre skjønnlitteratur i videregående opplæring.. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(3) s. 1-22 NTNU
Untitled
|
2017
|
26. |
Brumo, John; Dahl, Thomas; Fodstad, Lars August. Norsklærer – en egen profesjon?. Norsklæreren 2017 (4) s. 70-81 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Fodstad, Lars August. En verden med poesi og poetiske uttrykk. Seminar om tegnspråkpoesi; 2017-03-23 - 2017-03-23 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Fodstad, Lars August. Hva jeg snakker om når jeg snakker om norskfaget. Noen strøtanker om litteratur, literacy og læring.. Norsklæreren 2017 (1) s. 17-24 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Fodstad, Lars August. Litteraturlaboratorium for lektorstudenter: På vei mot autonome fortolkere?. Les! Skriv! 2017; 2017-05-09 - 2017-05-11 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Fodstad, Lars August. Lyrikkstafetten: "Elden" x 2. Vendingen i Olav H. Hauges lyrikk sett gjennom to dikt med samme tittel. RISS : magasin for studentar og tilsette ved Institutt for nordistikk og litteraturvitskap, Universitetet i Trondheim 2017 (1) s. 85-87 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Fodstad, Lars August. Opningar i det moderne dramaet – med døme frå Henrik Ibsen og Finn Iunker. Norsk Litterær Årbok 2017 s. 261-281 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Fodstad, Lars August. Panikklesing og refleksjonsskriving. Vurdering for læring i et literacy-emne.. Læringsfestivalen; 2017-05-08 - 2017-05-09 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Fodstad, Lars August. Panikklesing og refleksjonsskriving. Vurdering for læring i et literacy-emne.. Læring om læring 2017 (1) s. 61-66 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Fodstad, Lars August. Samtale med forfatter Ingvild H. Rishøi. Ingvild H. Rishøi i samtale med Lars August Fodstad; 2017-04-03 - 2017-04-03 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Fodstad, Lars August. Skjønnhet eller skjemavelde? Hvordan undervise i litterær tolkning?. Cappelen Damms norskseminar; 2017-03-31 - 2017-03-31 NTNU
Untitled
|
2016
|
36. |
Fodstad, Lars August. Liding og latter. Fantemotivet i Arne Garborgs Fred. I: Ad Libitum. Festskrift til Gunnar Foss. Novus Forlag 2016 ISBN 9788270998425. s. 123-141 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Fodstad, Lars August. Litteraturlaboratorium for lektorer. Disiplinfaglig profesjonsretting i nordisk. Fellesseminar for innovative undervisningsprosjekt; 2016-09-29 - 2016-09-29 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Fodstad, Lars August. Skjønnlitteratur i fremtidens skole.. Sørlandske lærerstevne; 2016-10-21 - 2016-10-21 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Fodstad, Lars August. Ved veis ende. Norsklæreren 2016 (1) s. 86-86 NTNU
Untitled
|
2015
|
40. |
Fodstad, Lars August. Er det viktig å lese riktig?. Fagkritisk dag; 2015-02-11 - 2015-02-11 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Fodstad, Lars August. Fremtidens norskfag. Norsklæreren 2015 (1) s. 94-94 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Fodstad, Lars August. Fremtidens skole på kant med seg selv? Noen tanker om dybdelæring og fagfornyelse i Ludvigsen-rapporten, med særlig hensyn til norskfaget. Humaniora i "Fremtidens skole"?; 2015-10-12 - 2015-10-12 NTNU
Untitled
|
|
43. |
. Hvem er Elling? En karakteranalyse av Elling i Utsikt til paradiset. : NTNU grafisk senter 2015 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Fodstad, Lars August. Karakterendring?. Norsklæreren 2015 (4) s. - NTNU
Untitled
|
|
45. |
Fodstad, Lars August. Ludvigsen-utvalgets norskfag. Norsklæreren 2015 (3) s. 82-82 NTNU
Untitled
|
|
46. |
. Læreboka, en fortolkning av læreplanen? En diakronanalyse av læreverket Fra Saga til CD med fokus på forholdet mellom lærebok og læreplan. : NTNU grafisk senter 2015 NTNU
Untitled
|
|
47. |
. "Læreren kunne ha anbefalt flere bøker" En studie av hvordan man kan motivere elever til å lese mer skjønnlitteratur.. : NTNU grafisk senter 2015 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Fodstad, Lars August. Norskfaget i fremtidens skole. Dagsavisen 2015 s. - NTNU
Untitled
|
|
49. |
. Nye kvinnemønster i populær ungdomslitteratur? Ein komparativ analyse av tre ungdomsromanar. : NTNU grafisk senter 2015 NTNU
Untitled
|
|
50. |
. "Pass deg, Ulv! Snart kommer Rødhette og tar deg!" - om kvinnelige seriemordere i Rødhette og Slangebæreren av Unni Lindell. : NTNU grafisk senter 2015 NTNU
Untitled
|