Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-39 of 39

2024
1 Wiese, Eline; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Daza, Viviana.
How can universities ensure quality of practice in initial teacher education?. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2024 ;Volume 139.
UiO Untitled
 
2 Jenset, Inga Staal; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
From development work to research publication: a case of Norwegian teacher educators developing research literacy. Teaching Education 2024 p. -
UiO Untitled
 
2022
3 Lejonberg, Eli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
‘Is there anything more to professionalism than knowledge?’—relating theory and practice in a university-based institutionalisation of a third space for preservice teachers. Mentoring & Tutoring 2022 ;Volume 30.(5) p. 606-633
UiO Untitled
 
2021
4 Jenset, Inga Staal; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Fougt, Simon Skov.
Lærerutdanningens undervisningspraksiser på campus. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volume 15.(3) p. 1-10
UiO Untitled
 
2020
5 Gudmundsdottir, Greta Björk; Hatlevik, Ida Katrine R.
Er lærerne rustet til å møte fremtiden?. utdanningsforskning.no 2020
UiO Untitled
 
6 Hatlevik, Ida Katrine R; Engelien, Kirsti Lyngvær; Jorde, Doris.
Universitetsskolers bidrag til utvikling av lærerutdanningen ved Universitetet i Oslo. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volume 14.(2) p. -
UiO Untitled
 
7 Hatlevik, Ida Katrine R; Hovdenak, Sylvi Stenersen.
Promoting students' sense of coherence in medical education using transformative learning activities. Advances in Medical Education and Practice 2020 ;Volume 11. p. 807-816
UiO UiT Untitled
 
8 Hatlevik, Ida Katrine R; Hunskaar, Tove Seiness; Eriksen, Tone Malmstedt.
Universitet og skole i samarbeid om lærerutdanning - Universitetet i Oslo sin modell for utvidet partnerskap. I: Lærerutdanning i nordiske land. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03514-7. p. 277-295
UiO Untitled
 
2019
9 Hatlevik, Ida Katrine R; Lejonberg, Eli.
Mentoroppfølging i lektorutdanningen: Hvordan oppfølging ved en mentor kan bidra til en god studiestart for lektorstudenter. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volume 13.(1) p. -
UiO Untitled
 
10 Hovdenak, Sylvi Stenersen; Hatlevik, Ida Katrine R; Bartnes, Kristian; Bjerkli, Inger-Heidi; Norderval, Stig; Nordøy, Tone.
The Practically Wise Medical Teacher: Medical Education at the University of Tromsø – A Norwegian Case. Health Science Journal 2019 ;Volume 13.(4) p. -
UiO UNN Untitled
 
2018
11 Hatlevik, Ida Katrine R.
God undervisning og studenter som lykkes : en sammenligning av teoretiske og empiriske bidrag fra tre forskningsretninger. Nordic Studies in Education 2018 ;Volume 38.(3) p. 271-286
UiO Untitled
 
12 Hatlevik, Ida Katrine R.
Transformativ læring. Hva er det, og hva kan det bidra med i lærerstudenters kompetanseutvikling?. UNIPED 2018 ;Volume 41.(4) p. 384-400
UiO Untitled
 
13 Hatlevik, Ida Katrine R; Hatlevik, Ove Edvard.
Examining the relationship between teachers' ICT self-efficacy for educational purposes, collegial collaboration, lack of facilitation and the use of ICT in teaching practice. Frontiers in Psychology 2018 ;Volume 9.(935) p. 1-8
UiO OSLOMET Untitled
 
14 Hatlevik, Ida Katrine R; Hatlevik, Ove Edvard.
Students' evaluation of digital information: The role teachers play and factors that influence variability in teacher behaviour. Computers in Human Behavior 2018 ;Volume 83. p. 56-63
UiO OSLOMET Untitled
 
2017
15 Hatlevik, Ida Katrine R.
The impact of prospective teachers’ perceived competence on subsequent perceptions as schoolteachers. Teachers and Teaching: theory and practice 2017 ;Volume 23.(7) p. 810-828
OSLOMET UiO Untitled
 
16 Hatlevik, Ida Katrine R; Hatlevik, Ove Edvard.
Antecedents of teachers’ self-efficacy for using ICT in their teaching practice. ECER; 2017-08-22 - 2017-08-25
HIOA UiO Untitled
 
17 Hatlevik, Ida Katrine R; Havnes, Anton.
Perspektiver på læring i profesjonsutdanninger - fruktbare spenninger og meningsfulle sammenhenger. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. p. 191-203
HIOA Untitled
 
2016
18 Hatlevik, Ida Katrine R.
Hvordan utvikle og kontrollere prosesskvalitet?. UNIPED 2016 ;Volume 39.(3) p. 195-210
UiO Untitled
 
2015
19 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Meningsfulle sammenhenger, kompetanseutvikling og læringsutbytte. Fagseminar for førskolelærerutdanningen ved HiOA og HiHm; 2015-01-28 - 2015-01-28
HIOA Untitled
 
20 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Meningsfulle sammenhenger og studenters kompetanseutvikling.. Fagseminar for sykepleierutdanningen i Pilestredet; 2015-04-09 - 2015-04-10
HIOA Untitled
 
21 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Lassen, Kjersti.
Teori er viktigere enn vi tror for å gjøre en god jobb. forskning.no [Internet] 2015-01-30
HIOA Untitled
 
22 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Leseth, Anne; Osland, Oddgeir; Alecu, Andreea Ioana; Hougaard, Peter Forde; Nordberg, Tanja Haraldsdottir; Smeby, Jens-Christian.
Utdanningskvalitet i sykepleieutdanningene ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2015 79 p. Småskrift, HiOA(3)
HIOA Untitled
 
23 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens-Christian.
Programme coherence and epistemological beliefs. Nordic Psychology 2015 ;Volume 67.(2) p. 136-153
OSLOMET Untitled
 
2014
24 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Meningsfulle sammenhenger En studie av sammenhenger mellom læring på ulike arenaer og utvikling av ulike aspekter ved profesjonell kompetanse hos studenter i sykepleier-, lærer- og sosialarbeiderutdanningene. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2014 (ISBN 978-82-93208-77-8) 222 p. HiOA Avhandling(4)
HIOA Untitled
 
2012
25 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Praksis i studiene. En undersøkelse blant praksisveiledere, faglærere og studenter ved fem profesjonsutdanninger. : Høgskolen i Oslo og Akershus 2012 (ISBN 978-82-93208-06-8) ;Volume 2012.102 p. Småskrift (Høgskolen i Akershus)(2)
HIOA Untitled
 
26 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
The theory-practice relationship: reflective skills and theoretical knowledge as key factors in bridging the gap between theory and practice in initial nursing education. Journal of Advanced Nursing 2012
OSLOMET Untitled
 
27 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens Christian.
Clashing epistemological beliefs?. Second ISA Forum of Sociology; 2012-08-01 - 2012-08-04
HIOA Untitled
 
28 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens Christian.
Programme coherence and epistemological beliefs. PROPEL-conference; 2012-05-09 - 2012-05-11
HIOA Untitled
 
2011
29 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Caspersen, Joakim; Nesje, Kjersti; Vindegg, Jorunn.
Praksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutdanninger. Oslo: Høgskolen i Oslo 2011 81 p. SPS Arbeidsnotat(1)
HIOA Untitled
 
2009
30 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Avgangsstudenten - Studentenes vurdering av undervisning, praksis, studieforhold, tilegnet kompetanse, studieatferd og fremtidig utdanning. Høgskolen i Oslo og Akershus 2009 (ISBN 978-82-579-4668-5) 189 p. HiO-notat(2)
HIOA Untitled
 
2007
31 Munthe, Elaine; Caspersen, Joakim; Riksaasen Hatlevik, Ida Katrine.
Report to Eurydice. Teachers' autonomy- Norway. SPS arbeidsnotat 6/2007; 2007-12-01 - 2007-12-01
HIOA Untitled
 
2004
32 Grøgaard, Jens B.; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Markussen, Eifred.
Eleven i fokus? En brukerundersøkelse av norsk spesialundervisning etter enkeltvedtak. Oslo: NIFU 2004 (ISBN 82-7218-493-1) 123 p. NIFU STEP rapport(9)
USN NIFU Untitled
 
2003
33 Brandt, Synnøve Skjersli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Skreddersydd yrkesfaglærerutdanning? En undersøkelse av den treårige yrkesfaglærerutdanningen. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning 2003 113 p. NIFU skriftserie(38)
NIFU Untitled
 
34 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Sandberg, Nina.
Å lære gjennom samarbeid: Evaluering av satsingen på samarbeidslæring innenfor videregående opp-læring i Akershus fylkeskommune. Oslo: NIFU 2003 (ISBN 82-7218-473-7) 196 p. NIFU rapport(3)
HIOA NIFU Untitled
 
35 Markussen, Eifred; Brandt, Synnøve Skjersli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Høy pedagogisk bevissthet og tett oppfølging: Om sammenheng mellom pedagogikk og faglig og sosialt utbytte av videregående opplæring for elever med spesialundervisning. Oslo: NIFU 2003 (ISBN 82-7218-475-3) 208 p. NIFU rapport(5)
HIOA NIFU Untitled
 
2002
36 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Gode råd? En studie av utdannings- og yrkesveiledning i videregående skole med vekt på veiledning i forbindelse med valg og bortvalg av realfag. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning 2002 88 p. NIFU skriftserie(9)
NIFU Untitled
 
2001
37 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Studiekvalitet i mastergradene. Studenters erfaringer fra forsøk med masterstudier. NIFU skriftserie nr. 1/2001. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning 2001 60 p. NIFU skriftserie(1)
NIFU Untitled
 
38 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Norgård, Jorunn Dahl.
Myter og fakta om språk: Pensumlitteratur på grunnivå i høyere utdanning. Oslo: NIFU 2001 (ISBN 82-7218-447-8) 188 p. NIFU rapport(5)
NIFU Untitled
 
2000
39 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen.
Styring og regulering av sykepleier-, lærer- og ingeniørutdanningen i fire land: En sammenlignende studie av Norge, England, Finland og Nederland. Oslo: NIFU 2000 (ISBN 82-7218-426-5) 76 p. NIFU rapport(4)
NIFU Untitled