2024
|
1. |
Wiese, Eline; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Daza, Viviana. How can universities ensure quality of practice in initial teacher education?. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2024 ;Volume 139. UiO
Untitled
|
|
2. |
Jenset, Inga Staal; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. From development work to research publication: a case of Norwegian teacher educators developing research literacy. Teaching Education 2024 p. - UiO
Untitled
|
2022
|
3. |
Lejonberg, Eli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. ‘Is there anything more to professionalism than knowledge?’—relating theory and practice in a university-based institutionalisation of a third space for preservice teachers. Mentoring & Tutoring 2022 ;Volume 30.(5) p. 606-633 UiO
Untitled
|
2021
|
4. |
Jenset, Inga Staal; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Fougt, Simon Skov. Lærerutdanningens undervisningspraksiser på campus. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volume 15.(3) p. 1-10 UiO
Untitled
|
2020
|
5. |
Gudmundsdottir, Greta Björk; Hatlevik, Ida Katrine R. Er lærerne rustet til å møte fremtiden?. utdanningsforskning.no 2020 UiO
Untitled
|
|
6. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Engelien, Kirsti Lyngvær; Jorde, Doris. Universitetsskolers bidrag til utvikling av lærerutdanningen ved Universitetet i Oslo. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volume 14.(2) p. - UiO
Untitled
|
|
7. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Promoting students' sense of coherence in medical education using transformative learning activities. Advances in Medical Education and Practice 2020 ;Volume 11. p. 807-816 UiO UiT
Untitled
|
|
8. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Hunskaar, Tove Seiness; Eriksen, Tone Malmstedt. Universitet og skole i samarbeid om lærerutdanning - Universitetet i Oslo sin modell for utvidet partnerskap. I: Lærerutdanning i nordiske land. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03514-7. p. 277-295 UiO
Untitled
|
2019
|
9. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Lejonberg, Eli. Mentoroppfølging i lektorutdanningen: Hvordan oppfølging ved en mentor kan bidra til en god studiestart for lektorstudenter. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volume 13.(1) p. - UiO
Untitled
|
|
10. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Hatlevik, Ida Katrine R; Bartnes, Kristian; Bjerkli, Inger-Heidi; Norderval, Stig; Nordøy, Tone. The Practically Wise Medical Teacher: Medical Education at the University of Tromsø – A Norwegian Case. Health Science Journal 2019 ;Volume 13.(4) p. - UiO UNN
Untitled
|
2018
|
11. |
Hatlevik, Ida Katrine R. God undervisning og studenter som lykkes : en sammenligning av teoretiske og empiriske bidrag fra tre forskningsretninger. Nordic Studies in Education 2018 ;Volume 38.(3) p. 271-286 UiO
Untitled
|
|
12. |
Hatlevik, Ida Katrine R. Transformativ læring. Hva er det, og hva kan det bidra med i lærerstudenters kompetanseutvikling?. UNIPED 2018 ;Volume 41.(4) p. 384-400 UiO
Untitled
|
|
13. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Hatlevik, Ove Edvard. Examining the relationship between teachers' ICT self-efficacy for educational purposes, collegial collaboration, lack of facilitation and the use of ICT in teaching practice. Frontiers in Psychology 2018 ;Volume 9.(935) p. 1-8 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Hatlevik, Ove Edvard. Students' evaluation of digital information: The role teachers play and factors that influence variability in teacher behaviour. Computers in Human Behavior 2018 ;Volume 83. p. 56-63 UiO OSLOMET
Untitled
|
2017
|
15. |
Hatlevik, Ida Katrine R. The impact of prospective teachers’ perceived competence on subsequent perceptions as schoolteachers. Teachers and Teaching: theory and practice 2017 ;Volume 23.(7) p. 810-828 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
16. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Hatlevik, Ove Edvard. Antecedents of teachers’ self-efficacy for using ICT in their teaching practice. ECER; 2017-08-22 - 2017-08-25 HIOA UiO
Untitled
|
|
17. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Havnes, Anton. Perspektiver på læring i profesjonsutdanninger - fruktbare spenninger og meningsfulle sammenhenger. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. p. 191-203 HIOA
Untitled
|
2016
|
18. |
Hatlevik, Ida Katrine R. Hvordan utvikle og kontrollere prosesskvalitet?. UNIPED 2016 ;Volume 39.(3) p. 195-210 UiO
Untitled
|
2015
|
19. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Meningsfulle sammenhenger, kompetanseutvikling og læringsutbytte. Fagseminar for førskolelærerutdanningen ved HiOA og HiHm; 2015-01-28 - 2015-01-28 HIOA
Untitled
|
|
20. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Meningsfulle sammenhenger og studenters kompetanseutvikling.. Fagseminar for sykepleierutdanningen i Pilestredet; 2015-04-09 - 2015-04-10 HIOA
Untitled
|
|
21. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Lassen, Kjersti. Teori er viktigere enn vi tror for å gjøre en god jobb. forskning.no [Internet] 2015-01-30 HIOA
Untitled
|
|
22. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Leseth, Anne; Osland, Oddgeir; Alecu, Andreea Ioana; Hougaard, Peter Forde; Nordberg, Tanja Haraldsdottir; Smeby, Jens-Christian. Utdanningskvalitet i sykepleieutdanningene ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2015 79 p. Småskrift, HiOA(3) HIOA
Untitled
|
|
23. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens-Christian. Programme coherence and epistemological beliefs. Nordic Psychology 2015 ;Volume 67.(2) p. 136-153 OSLOMET
Untitled
|
2014
|
24. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Meningsfulle sammenhenger En studie av sammenhenger mellom læring på ulike arenaer og utvikling av ulike aspekter ved profesjonell kompetanse hos studenter i sykepleier-, lærer- og sosialarbeiderutdanningene. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2014 (ISBN 978-82-93208-77-8) 222 p. HiOA Avhandling(4) HIOA
Untitled
|
2012
|
25. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Praksis i studiene. En undersøkelse blant praksisveiledere, faglærere og studenter ved fem profesjonsutdanninger. : Høgskolen i Oslo og Akershus 2012 (ISBN 978-82-93208-06-8) ;Volume 2012.102 p. Småskrift (Høgskolen i Akershus)(2) HIOA
Untitled
|
|
26. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. The theory-practice relationship: reflective skills and theoretical knowledge as key factors in bridging the gap between theory and practice in initial nursing education. Journal of Advanced Nursing 2012 OSLOMET
Untitled
|
|
27. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens Christian. Clashing epistemological beliefs?. Second ISA Forum of Sociology; 2012-08-01 - 2012-08-04 HIOA
Untitled
|
|
28. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens Christian. Programme coherence and epistemological beliefs. PROPEL-conference; 2012-05-09 - 2012-05-11 HIOA
Untitled
|
2011
|
29. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Caspersen, Joakim; Nesje, Kjersti; Vindegg, Jorunn. Praksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutdanninger. Oslo: Høgskolen i Oslo 2011 81 p. SPS Arbeidsnotat(1) HIOA
Untitled
|
2009
|
30. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Avgangsstudenten - Studentenes vurdering av undervisning, praksis, studieforhold, tilegnet kompetanse, studieatferd og fremtidig utdanning. Høgskolen i Oslo og Akershus 2009 (ISBN 978-82-579-4668-5) 189 p. HiO-notat(2) HIOA
Untitled
|
2007
|
31. |
Munthe, Elaine; Caspersen, Joakim; Riksaasen Hatlevik, Ida Katrine. Report to Eurydice. Teachers' autonomy- Norway. SPS arbeidsnotat 6/2007; 2007-12-01 - 2007-12-01 HIOA
Untitled
|
2004
|
32. |
Grøgaard, Jens B.; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Markussen, Eifred. Eleven i fokus? En brukerundersøkelse av norsk spesialundervisning etter enkeltvedtak. Oslo: NIFU 2004 (ISBN 82-7218-493-1) 123 p. NIFU STEP rapport(9) USN NIFU
Untitled
|
2003
|
33. |
Brandt, Synnøve Skjersli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Skreddersydd yrkesfaglærerutdanning? En undersøkelse av den treårige yrkesfaglærerutdanningen. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning 2003 113 p. NIFU skriftserie(38) NIFU
Untitled
|
|
34. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Sandberg, Nina. Å lære gjennom samarbeid: Evaluering av satsingen på samarbeidslæring innenfor videregående opp-læring i Akershus fylkeskommune. Oslo: NIFU 2003 (ISBN 82-7218-473-7) 196 p. NIFU rapport(3) HIOA NIFU
Untitled
|
|
35. |
Markussen, Eifred; Brandt, Synnøve Skjersli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Høy pedagogisk bevissthet og tett oppfølging: Om sammenheng mellom pedagogikk og faglig og sosialt utbytte av videregående opplæring for elever med spesialundervisning. Oslo: NIFU 2003 (ISBN 82-7218-475-3) 208 p. NIFU rapport(5) HIOA NIFU
Untitled
|
2002
|
36. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Gode råd? En studie av utdannings- og yrkesveiledning i videregående skole med vekt på veiledning i forbindelse med valg og bortvalg av realfag. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning 2002 88 p. NIFU skriftserie(9) NIFU
Untitled
|
2001
|
37. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Studiekvalitet i mastergradene. Studenters erfaringer fra forsøk med masterstudier. NIFU skriftserie nr. 1/2001. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning 2001 60 p. NIFU skriftserie(1) NIFU
Untitled
|
|
38. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Norgård, Jorunn Dahl. Myter og fakta om språk: Pensumlitteratur på grunnivå i høyere utdanning. Oslo: NIFU 2001 (ISBN 82-7218-447-8) 188 p. NIFU rapport(5) NIFU
Untitled
|
2000
|
39. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. Styring og regulering av sykepleier-, lærer- og ingeniørutdanningen i fire land: En sammenlignende studie av Norge, England, Finland og Nederland. Oslo: NIFU 2000 (ISBN 82-7218-426-5) 76 p. NIFU rapport(4) NIFU
Untitled
|