2024
|
1. |
Bakken, Jonas. Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 (ISBN 978-82-450-4533-8) 368 s. UiO
Untitled
|
|
2. |
Bakken, Jonas. Norskdidaktiske klassikere. En innledning. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8. UiO
Untitled
|
|
3. |
Bakken, Jonas. Retorikk og muntlig kreativitet. I: 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på - en teoretisk og praktisk muntlighetsdidaktikk. Fagbokforlaget 2024 ISBN 9788245048292. UiO
Untitled
|
|
4. |
Bakken, Jonas; Skaftun, Atle. Det dialogiske klasserommet: Tanker omkring den store didaktiske vekkelsen som har hjemsøkt vårt fag. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8. UiO UIS
Untitled
|
|
5. |
Marti, Kristin Torjesen; Bakken, Jonas. Skriver elevene fortsatt med påtvungen penn i norskfaget?. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8. OSLOMET UiO
Untitled
|
2023
|
6. |
Bakken, Jonas. – Vi trenger et krafttak i norskfaget etter over hundre år med neglisjering av det samiske. Universitetet i Oslos nettsider [Internett] 2023-02-06 UiO
Untitled
|
|
7. |
Bakken, Jonas. Den norske skolens nasjonsbyggende funksjon og dens rolle i fornorskingspolitikken. Sannhets- og forsoningskommisjonens betydning for kirke og skole; 2023-08-25 UiO
Untitled
|
|
8. |
Bakken, Jonas. I over 100 år har samisk blitt neglisjert i norskfaget. – Vi trenger et krafttak, sier skoleforsker. Forskning.no [Internett] 2023-02-06 UiO
Untitled
|
|
9. |
Bakken, Jonas. Introduksjon til fagdidaktikk. I: Introduksjon til fagdidaktikk. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215066066. UiO
Untitled
|
|
10. |
Bakken, Jonas. Introduksjon til norskdidaktikk. I: Introduksjon til fagdidaktikk. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215066066. UiO
Untitled
|
|
11. |
Bakken, Jonas. Oppfordrer norsklærere til å ta tak i samisk litteratur. Utdanningsnytt [Internett] 2023-02-06 UiO
Untitled
|
|
12. |
Bakken, Jonas. Retoriske strategier i samisk litterær aktivisme. Urfolkskoferanse 2023; 2023-02-10 UiO
Untitled
|
|
13. |
Bakken, Jonas. Sámi Literature in Norwegian Language Arts Textbooks. Scandinavian Studies 2023 ;Volum 95.(2) s. 203-226 UiO
Untitled
|
|
14. |
Brataas, Gøril; Bakken, Jonas. Utvikling av lærerstudenters kompetanse i å støtte elevers tekstarbeid i norskfaget. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3) UiO
Untitled
|
2022
|
15. |
Bakken, Jonas. Den samiske litteraturens plass i norskfaget. Urfolkskoferanse 2022; 2022-02-04 UiO
Untitled
|
|
16. |
Bakken, Jonas. Läromedel i framtidens skola – möjligheter och utmaningar för minoritetsspråk. Nyckeln till framtiden - den svenskspråkiga skolan år 2040; 2022-10-12 UiO
Untitled
|
|
17. |
Bakken, Jonas. Rhetorical Strategies of Unashamed Sámi Citizens. NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research 2022 UiO
Untitled
|
|
18. |
Bakken, Jonas. Språk og litteratur – to oppgavekulturer i konflikt?. Den 15:e nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning; 2022-11-23 - 2022-11-24 UiO
Untitled
|
|
19. |
Bakken, Jonas. The role of rhetoric in democratic education. Teaching Democratic Participation in the Nordics and Beyond; 2022-09-08 - 2022-09-09 UiO
Untitled
|
|
20. |
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.. Challenging the Notion of CLIL Elitism: A Study of Secondary School Students' Motivation for Choosing CLIL in Norway. TESOL Quarterly 2022 ;Volum 57.(4) s. 1091-1114 UiO
Untitled
|
|
21. |
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue. Flere vil bli språklektor. Bedre Skole 2022 (4) s. 28-33 UiO
Untitled
|
2021
|
22. |
Aashamar, Peter Nicolai; Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.. Fri fra lærebokas tøyler. Om bruk av læreboka og andre tekster i norsk, engelsk og samfunnsfag på 9. og 10. trinn. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 3. UiO
Untitled
|
|
23. |
Andersson-Bakken, Emilia; Bakken, Jonas. Lærebokoppgavene er ikke (fag)fornyet. Bedre Skole 2021 ;Volum 33.(4) s. 12-16 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
24. |
Bakken, Jonas. Critical literacy in Norwegian language arts classrooms. NOFA8 – The 8th Nordic Conference on Subject Education; 2021-05-18 - 2021-05-20 UiO
Untitled
|
|
25. |
Bakken, Jonas. Det er misvisende å hevde at arbeidsmarkedet er vanskelig for nyutdannede lektorer. Utdanningsnytt.no 2021 UiO
Untitled
|
|
26. |
Bakken, Jonas. Eksamenssjangrene er definert i læreplanen. Norsklæreren 2021 (2) UiO
Untitled
|
|
27. |
Bakken, Jonas. Ingen lektorstudenter å miste. Universitas. Norges største studentavis 2021 UiO
Untitled
|
|
28. |
Bakken, Jonas. Læreplanen skal ikke leses som fanden leser Bibelen. Norsklæreren 2021 (2) UiO
Untitled
|
|
29. |
Bakken, Jonas. Sámi literature in the Norwegian school canon. DINO conference; 2021-11-24 - 2021-11-26 UiO
Untitled
|
|
30. |
Bakken, Jonas. The role of Norwegian in CLIL instruction. Exploring Language Education (ELE) 2021: Teaching and Learning Languages in the 21st Century; 2021-06-09 - 2021-06-11 UiO
Untitled
|
|
31. |
Bakken, Jonas. Yrkesfaglig norsk som ferdighets- og danningsfag. Norsklæreren 2021 UiO
Untitled
|
|
32. |
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia. Innholdsanalyse. I: Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215047508. s. 305-326 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
33. |
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia. The textbook task as a genre. Journal of Curriculum Studies 2021 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
34. |
Bakken, Jonas; Furevikstrand, Tor Egil. Ny eksamen i norsk glemmer halve faget. Utdanningsnytt.no 2021 UiO
Untitled
|
|
35. |
Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Hartvigsen, Kirsten Marie; Sylvén, Liss Kerstin; Olsson, Eva. CLIL instruction in Norway and Sweden: Challenges and benefits. Exploring Language Education (ELE) 2021: Teaching and Learning Languages in the 21st Century; 2021-06-09 - 2021-06-11 UiO
Untitled
|
|
36. |
Hogarth, Claire; Matthiesen, Christina; Bakken, Jonas. Advancing citizenship through language arts education: conceptions of rhetoric in Scandinavian national curricula. Journal of Curriculum Studies 2021 s. - UiO
Untitled
|
2020
|
37. |
Andersson-Bakken, Emilia; Jegstad, Kirsti Marie; Bakken, Jonas. Textbook tasks in the Norwegian school subject natural sciences: what views of science do they mediate?. International Journal of Science Education 2020 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
38. |
Bakken, Jonas. Kapittel 11. Lesing i norskfaget etter fagfornyelsen. Hva kan vi lære av PISA, og hva kan vi ikke lære?. I: Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215040059. s. 250-274 UiO
Untitled
|
|
39. |
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Aashamar, Peter Nicolai. Myter om læreboka. Utdanningsnytt.no 2020 UiO
Untitled
|
|
40. |
Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke; Bakken, Jonas; Baran, Mukadder; Beiler, Ingrid Rodrick; Brkan-Musad, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström. Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 (ISBN 978-82-69249) 71 s. UiO
Untitled
|
|
41. |
Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Baran, Mukkader; Beiler Rodrick, Ingrid; Brkan-Masud, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai. Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet). Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO 2020 (ISBN 978-82-69249) 71 s. HIOF UiO
Untitled
|
|
42. |
Jahnsen, Vanja Røkkum; Bakken, Jonas. På vei mot selvstendig tekstrevisjon? En studie av elevers revisjon av tekstutkast i norskfaget i videregående skole. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 UiO
Untitled
|
2019
|
43. |
Bakken, Jonas. Disputasforsvarets retorikk. Introduksjonskurs for det medisinske ph.d.-programmet; 2019-10-30 UiO
Untitled
|
|
44. |
Bakken, Jonas. Fra ett til tre nye norskfag?. Universitetsskoleforelesningene; 2019-11-27 UiO
Untitled
|
|
45. |
Bakken, Jonas. Går det an å tolke sakprosa?. Kontekst, takk! Frå tidslinjas tvangstrøye til inspirerande innrammingar?; 2019-03-22 - 2019-03-23 UiO
Untitled
|
|
46. |
Bakken, Jonas. Hva er nytt i det fornyede norskfaget?. I: Det (nye) nye norskfaget. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245033267. s. 27-46 UiO
Untitled
|
|
47. |
Bakken, Jonas. Kildebevissthet i det nye norskfaget. Faglig frokost - Kildebevissthet i klasserommet. Hvorfor og hvordan?; 2019-03-15 UiO
Untitled
|
|
48. |
Bakken, Jonas. Monologiske miljødialoger – Ole Mathismoen og Jenny Jordahls tegneserie Grønne greier. Sakprosa 2019 ;Volum 11.(3) s. - UiO
Untitled
|
|
49. |
Bakken, Jonas. Norsk i fagfornyelsen. Ledelse av læreplanarbeid - Videreutdanning for skoleledere; 2019-11-26 UiO
Untitled
|
|
50. |
Bakken, Jonas. The integration of rhetoric into existing school subjects. Utbildning och Demokrati 2019 ;Volum 8.(2) s. 93-108 UiO
Untitled
|