Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 188 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2024
1 Bakken, Jonas.
Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 (ISBN 978-82-450-4533-8) 368 s.
UiO Untitled
 
2 Bakken, Jonas.
Norskdidaktiske klassikere. En innledning. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8.
UiO Untitled
 
3 Bakken, Jonas.
Retorikk og muntlig kreativitet. I: 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på - en teoretisk og praktisk muntlighetsdidaktikk. Fagbokforlaget 2024 ISBN 9788245048292.
UiO Untitled
 
4 Bakken, Jonas; Skaftun, Atle.
Det dialogiske klasserommet: Tanker omkring den store didaktiske vekkelsen som har hjemsøkt vårt fag. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8.
UiO UIS Untitled
 
5 Marti, Kristin Torjesen; Bakken, Jonas.
Skriver elevene fortsatt med påtvungen penn i norskfaget?. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8.
OSLOMET UiO Untitled
 
2023
6 Bakken, Jonas.
– Vi trenger et krafttak i norskfaget etter over hundre år med neglisjering av det samiske. Universitetet i Oslos nettsider [Internett] 2023-02-06
UiO Untitled
 
7 Bakken, Jonas.
Den norske skolens nasjonsbyggende funksjon og dens rolle i fornorskingspolitikken. Sannhets- og forsoningskommisjonens betydning for kirke og skole; 2023-08-25
UiO Untitled
 
8 Bakken, Jonas.
I over 100 år har samisk blitt neglisjert i norskfaget. – Vi trenger et krafttak, sier skoleforsker. Forskning.no [Internett] 2023-02-06
UiO Untitled
 
9 Bakken, Jonas.
Introduksjon til fagdidaktikk. I: Introduksjon til fagdidaktikk. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215066066.
UiO Untitled
 
10 Bakken, Jonas.
Introduksjon til norskdidaktikk. I: Introduksjon til fagdidaktikk. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215066066.
UiO Untitled
 
11 Bakken, Jonas.
Oppfordrer norsklærere til å ta tak i samisk litteratur. Utdanningsnytt [Internett] 2023-02-06
UiO Untitled
 
12 Bakken, Jonas.
Retoriske strategier i samisk litterær aktivisme. Urfolkskoferanse 2023; 2023-02-10
UiO Untitled
 
13 Bakken, Jonas.
Sámi Literature in Norwegian Language Arts Textbooks. Scandinavian Studies 2023 ;Volum 95.(2) s. 203-226
UiO Untitled
 
14 Brataas, Gøril; Bakken, Jonas.
Utvikling av lærerstudenters kompetanse i å støtte elevers tekstarbeid i norskfaget. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3)
UiO Untitled
 
2022
15 Bakken, Jonas.
Den samiske litteraturens plass i norskfaget. Urfolkskoferanse 2022; 2022-02-04
UiO Untitled
 
16 Bakken, Jonas.
Läromedel i framtidens skola – möjligheter och utmaningar för minoritetsspråk. Nyckeln till framtiden - den svenskspråkiga skolan år 2040; 2022-10-12
UiO Untitled
 
17 Bakken, Jonas.
Rhetorical Strategies of Unashamed Sámi Citizens. NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research 2022
UiO Untitled
 
18 Bakken, Jonas.
Språk og litteratur – to oppgavekulturer i konflikt?. Den 15:e nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning; 2022-11-23 - 2022-11-24
UiO Untitled
 
19 Bakken, Jonas.
The role of rhetoric in democratic education. Teaching Democratic Participation in the Nordics and Beyond; 2022-09-08 - 2022-09-09
UiO Untitled
 
20 Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M..
Challenging the Notion of CLIL Elitism: A Study of Secondary School Students' Motivation for Choosing CLIL in Norway. TESOL Quarterly 2022 ;Volum 57.(4) s. 1091-1114
UiO Untitled
 
21 Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue.
Flere vil bli språklektor. Bedre Skole 2022 (4) s. 28-33
UiO Untitled
 
2021
22 Aashamar, Peter Nicolai; Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M..
Fri fra lærebokas tøyler. Om bruk av læreboka og andre tekster i norsk, engelsk og samfunnsfag på 9. og 10. trinn. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 3.
UiO Untitled
 
23 Andersson-Bakken, Emilia; Bakken, Jonas.
Lærebokoppgavene er ikke (fag)fornyet. Bedre Skole 2021 ;Volum 33.(4) s. 12-16
OSLOMET UiO Untitled
 
24 Bakken, Jonas.
Critical literacy in Norwegian language arts classrooms. NOFA8 – The 8th Nordic Conference on Subject Education; 2021-05-18 - 2021-05-20
UiO Untitled
 
25 Bakken, Jonas.
Det er misvisende å hevde at arbeidsmarkedet er vanskelig for nyutdannede lektorer. Utdanningsnytt.no 2021
UiO Untitled
 
26 Bakken, Jonas.
Eksamenssjangrene er definert i læreplanen. Norsklæreren 2021 (2)
UiO Untitled
 
27 Bakken, Jonas.
Ingen lektorstudenter å miste. Universitas. Norges største studentavis 2021
UiO Untitled
 
28 Bakken, Jonas.
Læreplanen skal ikke leses som fanden leser Bibelen. Norsklæreren 2021 (2)
UiO Untitled
 
29 Bakken, Jonas.
Sámi literature in the Norwegian school canon. DINO conference; 2021-11-24 - 2021-11-26
UiO Untitled
 
30 Bakken, Jonas.
The role of Norwegian in CLIL instruction. Exploring Language Education (ELE) 2021: Teaching and Learning Languages in the 21st Century; 2021-06-09 - 2021-06-11
UiO Untitled
 
31 Bakken, Jonas.
Yrkesfaglig norsk som ferdighets- og danningsfag. Norsklæreren 2021
UiO Untitled
 
32 Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia.
Innholdsanalyse. I: Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215047508. s. 305-326
OSLOMET UiO Untitled
 
33 Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia.
The textbook task as a genre. Journal of Curriculum Studies 2021
UiO OSLOMET Untitled
 
34 Bakken, Jonas; Furevikstrand, Tor Egil.
Ny eksamen i norsk glemmer halve faget. Utdanningsnytt.no 2021
UiO Untitled
 
35 Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Hartvigsen, Kirsten Marie; Sylvén, Liss Kerstin; Olsson, Eva.
CLIL instruction in Norway and Sweden: Challenges and benefits. Exploring Language Education (ELE) 2021: Teaching and Learning Languages in the 21st Century; 2021-06-09 - 2021-06-11
UiO Untitled
 
36 Hogarth, Claire; Matthiesen, Christina; Bakken, Jonas.
Advancing citizenship through language arts education: conceptions of rhetoric in Scandinavian national curricula. Journal of Curriculum Studies 2021 s. -
UiO Untitled
 
2020
37 Andersson-Bakken, Emilia; Jegstad, Kirsti Marie; Bakken, Jonas.
Textbook tasks in the Norwegian school subject natural sciences: what views of science do they mediate?. International Journal of Science Education 2020
UiO OSLOMET Untitled
 
38 Bakken, Jonas.
Kapittel 11. Lesing i norskfaget etter fagfornyelsen. Hva kan vi lære av PISA, og hva kan vi ikke lære?. I: Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215040059. s. 250-274
UiO Untitled
 
39 Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Aashamar, Peter Nicolai.
Myter om læreboka. Utdanningsnytt.no 2020
UiO Untitled
 
40 Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke; Bakken, Jonas; Baran, Mukadder; Beiler, Ingrid Rodrick; Brkan-Musad, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström.
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 (ISBN 978-82-69249) 71 s.
UiO Untitled
 
41 Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Baran, Mukkader; Beiler Rodrick, Ingrid; Brkan-Masud, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne; Aashamar, Peter Nicolai.
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet). Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO 2020 (ISBN 978-82-69249) 71 s.
HIOF UiO Untitled
 
42 Jahnsen, Vanja Røkkum; Bakken, Jonas.
På vei mot selvstendig tekstrevisjon? En studie av elevers revisjon av tekstutkast i norskfaget i videregående skole. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020
UiO Untitled
 
2019
43 Bakken, Jonas.
Disputasforsvarets retorikk. Introduksjonskurs for det medisinske ph.d.-programmet; 2019-10-30
UiO Untitled
 
44 Bakken, Jonas.
Fra ett til tre nye norskfag?. Universitetsskoleforelesningene; 2019-11-27
UiO Untitled
 
45 Bakken, Jonas.
Går det an å tolke sakprosa?. Kontekst, takk! Frå tidslinjas tvangstrøye til inspirerande innrammingar?; 2019-03-22 - 2019-03-23
UiO Untitled
 
46 Bakken, Jonas.
Hva er nytt i det fornyede norskfaget?. I: Det (nye) nye norskfaget. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245033267. s. 27-46
UiO Untitled
 
47 Bakken, Jonas.
Kildebevissthet i det nye norskfaget. Faglig frokost - Kildebevissthet i klasserommet. Hvorfor og hvordan?; 2019-03-15
UiO Untitled
 
48 Bakken, Jonas.
Monologiske miljødialoger – Ole Mathismoen og Jenny Jordahls tegneserie Grønne greier. Sakprosa 2019 ;Volum 11.(3) s. -
UiO Untitled
 
49 Bakken, Jonas.
Norsk i fagfornyelsen. Ledelse av læreplanarbeid - Videreutdanning for skoleledere; 2019-11-26
UiO Untitled
 
50 Bakken, Jonas.
The integration of rhetoric into existing school subjects. Utbildning och Demokrati 2019 ;Volum 8.(2) s. 93-108
UiO Untitled
 
    Vis neste liste