2021
|
1. |
Hagen, Anja Nylund. Datafication, Literacy, and Democratization in the Music Industry. Popular music and society 2021 s. 1-19 UiO
Untitled
|
|
2. |
Hagen, Anja Nylund; Heian, Mari Torvik; Kleppe, Bård; Jacobsen, Roy Aulie. Fra Plate til Plattform: Norsk musikk ut i verden. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 9788202738525) 191 s. TF UiO
Untitled
|
|
3. |
Kjus, Yngvar; Hagen, Anja Nylund; Torvund, Olav; Maasø, Arnt. Musikk, opphavsrett og internett. Avsluttingsseminar for MUSEC-prosjektet; 2021-01-28 UiO
Untitled
|
2020
|
4. |
Gran, Anne-Britt; Linn-Birgit, Kampen Kristensen; Molde, Audun; Hagen, Anja Nylund; Booth, Peter. Krise og kreativitet i musikkbransjen – koronapandemien 2020. BI Centre for Creative Industries: BI Centre for Creative Industries 2020 68 s. BI UiO HK
Untitled
|
|
5. |
Hagen, Anja Nylund. – Vi kunne vært verdensledende. ballade.no [Internett] 2020-11-05 UiO
Untitled
|
|
6. |
Hagen, Anja Nylund. Artister slipper låter i forkant av album. Nyhetsmorgen, P2 [Radio] 2020-07-20 UiO
Untitled
|
|
7. |
Hagen, Anja Nylund. Artister sprer musikken sin på TikTok. Dagsrevyen, NRK1 [TV] 2020-06-30 UiO
Untitled
|
|
8. |
Hagen, Anja Nylund. Bylarm: Å utvikle en artistkarriere i en digital økonomi. by:Larm 2020; 2020-02-27 - 2020-02-27 UiO
Untitled
|
|
9. |
Hagen, Anja Nylund. DDE med direktestrøyma julemusikal. Dagsrevyen, NRK1 [TV] 2020-11-23 UiO
Untitled
|
|
10. |
Hagen, Anja Nylund. De som får folk til å danse sammen. ballade.no [Internett] 2020-05-22 UiO
Untitled
|
|
11. |
Hagen, Anja Nylund. Derfor kommer ny musikk i mye større grad som enkeltsingler. nrk.no [Internett] 2020-07-20 UiO
Untitled
|
|
12. |
Hagen, Anja Nylund. Det store skillet mellom digitale vinnere og tapere. ballade.no [Internett] 2020-11-02 UiO
Untitled
|
|
13. |
Hagen, Anja Nylund. Festivalsjef: – Strømmekonsertene er kommet for å bli. Aftenposten [Avis] 2020-08-24 UiO
Untitled
|
|
14. |
Hagen, Anja Nylund. Forsker tror man vil se flere artister på TikTok. nrk.no [Internett] 2020-06-30 UiO
Untitled
|
|
15. |
Hagen, Anja Nylund. Fra TikTok til strømmetoppen. Nyhetsmorgen, P2 [Radio] 2020-06-30 UiO
Untitled
|
|
16. |
Hagen, Anja Nylund. Hva gjør musikere når de ikke kan spille konserter?. UiO: Det humanistiske fakultet. Sosiel medier [Internett] 2020-03-24 UiO
Untitled
|
|
17. |
Hagen, Anja Nylund. Hvilken musikk hører vi på i karantene?. NRK P2 [Radio] 2020-03-27 UiO
Untitled
|
|
18. |
Hagen, Anja Nylund. Kan datamaskiner lage hitmusikk?. NRK Nyhetsmorgen [TV] 2020-11-19 UiO
Untitled
|
|
19. |
Hagen, Anja Nylund. Krise i musikkbransjen. musikknyheter.no [Fagblad] 2020-06-12 UiO
Untitled
|
|
20. |
Hagen, Anja Nylund. Krise og kreativitet - musikkbransjen og koronapandemien 2020. Arrangørkonferansen Pseminar 2020; 2020-08-21 - 2020-08-21 UiO
Untitled
|
|
21. |
Hagen, Anja Nylund. Music in Streams: Communicating Music in the Streaming Paradigm. I: Reimagining Communication: Mediation (1st Edition). Routledge 2020 ISBN 9781138498914. s. 210-225 UiO
Untitled
|
|
22. |
Hagen, Anja Nylund. Norske artister bruker TikTok for å spre musikken sin. NRK P1, Dagens [Radio] 2020-05-20 UiO
Untitled
|
|
23. |
Hagen, Anja Nylund. Norske musikkforlag: Muligheter og utfordringer. by:Larm 2020; 2020-02-28 - 2020-02-28 UiO
Untitled
|
|
24. |
Hagen, Anja Nylund. Ny rapport: - Digitaliseringen i musikkbransjen må profesjonaliseres. KulturPlot [Internett] 2020-03-05 UiO
Untitled
|
|
25. |
Hagen, Anja Nylund. Spotifys makt vokser i takt med nye lyttevaner. UiO: Det Humanistiske Fakultet [Internett] 2020-03-17 UiO
Untitled
|
|
26. |
Hagen, Anja Nylund. Spotifys makt vokser i takt med nye lyttevaner. forskning.no [Internett] 2020-04-07 UiO
Untitled
|
|
27. |
Hagen, Anja Nylund. Strømmetjenestene former hvordan musikk slippes. Dagsrevyen, NRK1 [TV] 2020-07-20 UiO
Untitled
|
|
28. |
Hagen, Anja Nylund. TikTok som maktfaktor i musikkbransjen. Studio 2, NRK P2 [Radio] 2020-05-19 UiO
Untitled
|
|
29. |
Hagen, Anja Nylund. Topper lister: - Helt vilt Norske Delara rager på hitlistene i Tyskland, Sveits og Østerrike.. Dagbladet [Avis] 2020-10-01 UiO
Untitled
|
|
30. |
Hagen, Anja Nylund; Heian, Mari Torvik; Jacobsen, Roy Aulie; Kleppe, Bård. Digital ambivalens. Norsk musikk i internasjonale markeder. Oslo: Universitetet i Oslo, Telemarksforsking 2020 (ISBN 978-82-336-0342-7) 151 s. TF UiO
Untitled
|
|
31. |
Hagen, Anja Nylund; Heian, Mari Torvik; Jacobsen, Roy Aulie; Kleppe, Bård. Norsk musikkbransje – digitale pionerer i ambivalens. Ballade 2020 TF UiO
Untitled
|
|
32. |
Hagen, Anja Nylund; Molde, Audun; Nathaus, Klaus; Mitrovic, Minja. Panel: “The Impacts of the Covid-19 crisis on the cultural and creative sectors”. The Changing Regimes of Authorship; 2020-11-20 - 2020-11-20 UiO BI
Untitled
|
|
33. |
Kjus, Yngvar; Hagen, Anja Nylund. Music on (and in) demand: Negotiating and competing in streaming. Music in the Age of Streaming: IASPM Nordic Conference 2020; 2020-06-16 - 2020-06-17 UiO
Untitled
|
2019
|
34. |
Hagen, Anja Nylund. Anja Nylund Hagen om musikkeksport. Søndagsåpent, NRK P1 [Radio] 2019-01-27 UiO
Untitled
|
|
35. |
Hagen, Anja Nylund. Bokomtale: Engasjement og arrangement - ei utgreiing om konsertarrangørar. Musikkmagasinet Ballade 2019 s. - UiO
Untitled
|
|
36. |
Hagen, Anja Nylund. Digitalisering som utfordring for kulturindustriene. Kulturøkonomi Symposium; 2019-11-27 - 2019-11-27 UiO
Untitled
|
|
37. |
Hagen, Anja Nylund. En lesning av Engasjement og arrangement: Ei utgreiing om konsertarrangørar. LANSERING: Engasjement og arrangement - ei utgreiing om konsertarrangørar; 2019-06-17 - 2019-06-17 UiO
Untitled
|
|
38. |
Hagen, Anja Nylund. Facing the global music industry: Norwegian responses to the digitalisation of the music industry. Higher Seminar, Södertörn Högskola; 2019-05-07 - 2019-05-07 UiO
Untitled
|
|
39. |
Hagen, Anja Nylund. Hva betyr digitaliseringen for norsk musikkeksport?. Ballade.no [Internett] 2019-01-22 UiO
Untitled
|
|
40. |
Hagen, Anja Nylund. Hva definerer musikken på 2010-tallet?. NRK, P2 [Radio] 2019-12-03 UiO
Untitled
|
|
41. |
Hagen, Anja Nylund. Music streaming and data literacy. NordMedia 2019; 2019-08-22 - 2019-08-24 UiO
Untitled
|
|
42. |
Hagen, Anja Nylund. Musikkbransjen er ikke så digital som vi tror. Dagens næringsliv 2019 ;Volum 109.(109) s. 31-31 UiO
Untitled
|
|
43. |
Hagen, Anja Nylund. Napster. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019 UiO
Untitled
|
|
44. |
Hagen, Anja Nylund. Norsk musikk i internasjonale markeder. by:Larm 2019; 2019-02-28 - 2019-03-02 UiO
Untitled
|
|
45. |
Hagen, Anja Nylund. Norsk musikk i internasjonale markeder. Frokostseminar, Kulturdepartementet: Musikkeksport. Frokostseminar, Kulturdepartementet; 2019-11-08 - 2019-11-08 UiO
Untitled
|
|
46. |
Hagen, Anja Nylund. Norsk musikk og globale selskaper. Nasjonale medier og globale plattformer, Foresight seminar, ISF; 2019-11-14 - 2019-11-14 UiO
Untitled
|
|
47. |
Hagen, Anja Nylund. Norsk musikkbransje og eksport. Music Norway juleverksted; 2019-12-09 - 2019-12-09 UiO
Untitled
|
|
48. |
Hagen, Anja Nylund. Slik kan Emir (26) leve av musikken: – Men jeg tenkte aldri «oi shit, her kan vi tjene mer penger». Dagens Næringsliv [Avis] 2019-08-11 UiO
Untitled
|
|
49. |
Hagen, Anja Nylund. Spotify. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019 UiO
Untitled
|
|
50. |
Hagen, Anja Nylund. strømmetjenester. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019 UiO
Untitled
|