Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 100 << Forrige 1 2    Neste >>

2021
1 Hagen, Anja Nylund.
Datafication, Literacy, and Democratization in the Music Industry. Popular music and society 2021 s. 1-19
UiO Untitled
 
2 Hagen, Anja Nylund; Heian, Mari Torvik; Kleppe, Bård; Jacobsen, Roy Aulie.
Fra Plate til Plattform: Norsk musikk ut i verden. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 9788202738525) 191 s.
TF UiO Untitled
 
3 Kjus, Yngvar; Hagen, Anja Nylund; Torvund, Olav; Maasø, Arnt.
Musikk, opphavsrett og internett. Avsluttingsseminar for MUSEC-prosjektet; 2021-01-28
UiO Untitled
 
2020
4 Gran, Anne-Britt; Linn-Birgit, Kampen Kristensen; Molde, Audun; Hagen, Anja Nylund; Booth, Peter.
Krise og kreativitet i musikkbransjen – koronapandemien 2020. BI Centre for Creative Industries: BI Centre for Creative Industries 2020 68 s.
BI UiO HK Untitled
 
5 Hagen, Anja Nylund.
– Vi kunne vært verdensledende. ballade.no [Internett] 2020-11-05
UiO Untitled
 
6 Hagen, Anja Nylund.
Artister slipper låter i forkant av album. Nyhetsmorgen, P2 [Radio] 2020-07-20
UiO Untitled
 
7 Hagen, Anja Nylund.
Artister sprer musikken sin på TikTok. Dagsrevyen, NRK1 [TV] 2020-06-30
UiO Untitled
 
8 Hagen, Anja Nylund.
Bylarm: Å utvikle en artistkarriere i en digital økonomi. by:Larm 2020; 2020-02-27 - 2020-02-27
UiO Untitled
 
9 Hagen, Anja Nylund.
DDE med direktestrøyma julemusikal. Dagsrevyen, NRK1 [TV] 2020-11-23
UiO Untitled
 
10 Hagen, Anja Nylund.
De som får folk til å danse sammen. ballade.no [Internett] 2020-05-22
UiO Untitled
 
11 Hagen, Anja Nylund.
Derfor kommer ny musikk i mye større grad som enkeltsingler. nrk.no [Internett] 2020-07-20
UiO Untitled
 
12 Hagen, Anja Nylund.
Det store skillet mellom digitale vinnere og tapere. ballade.no [Internett] 2020-11-02
UiO Untitled
 
13 Hagen, Anja Nylund.
Festivalsjef: – Strømmekonsertene er kommet for å bli. Aftenposten [Avis] 2020-08-24
UiO Untitled
 
14 Hagen, Anja Nylund.
Forsker tror man vil se flere artister på TikTok. nrk.no [Internett] 2020-06-30
UiO Untitled
 
15 Hagen, Anja Nylund.
Fra TikTok til strømmetoppen. Nyhetsmorgen, P2 [Radio] 2020-06-30
UiO Untitled
 
16 Hagen, Anja Nylund.
Hva gjør musikere når de ikke kan spille konserter?. UiO: Det humanistiske fakultet. Sosiel medier [Internett] 2020-03-24
UiO Untitled
 
17 Hagen, Anja Nylund.
Hvilken musikk hører vi på i karantene?. NRK P2 [Radio] 2020-03-27
UiO Untitled
 
18 Hagen, Anja Nylund.
Kan datamaskiner lage hitmusikk?. NRK Nyhetsmorgen [TV] 2020-11-19
UiO Untitled
 
19 Hagen, Anja Nylund.
Krise i musikkbransjen. musikknyheter.no [Fagblad] 2020-06-12
UiO Untitled
 
20 Hagen, Anja Nylund.
Krise og kreativitet - musikkbransjen og koronapandemien 2020. Arrangørkonferansen Pseminar 2020; 2020-08-21 - 2020-08-21
UiO Untitled
 
21 Hagen, Anja Nylund.
Music in Streams: Communicating Music in the Streaming Paradigm. I: Reimagining Communication: Mediation (1st Edition). Routledge 2020 ISBN 9781138498914. s. 210-225
UiO Untitled
 
22 Hagen, Anja Nylund.
Norske artister bruker TikTok for å spre musikken sin. NRK P1, Dagens [Radio] 2020-05-20
UiO Untitled
 
23 Hagen, Anja Nylund.
Norske musikkforlag: Muligheter og utfordringer. by:Larm 2020; 2020-02-28 - 2020-02-28
UiO Untitled
 
24 Hagen, Anja Nylund.
Ny rapport: - Digitaliseringen i musikkbransjen må profesjonaliseres. KulturPlot [Internett] 2020-03-05
UiO Untitled
 
25 Hagen, Anja Nylund.
Spotifys makt vokser i takt med nye lyttevaner. UiO: Det Humanistiske Fakultet [Internett] 2020-03-17
UiO Untitled
 
26 Hagen, Anja Nylund.
Spotifys makt vokser i takt med nye lyttevaner. forskning.no [Internett] 2020-04-07
UiO Untitled
 
27 Hagen, Anja Nylund.
Strømmetjenestene former hvordan musikk slippes. Dagsrevyen, NRK1 [TV] 2020-07-20
UiO Untitled
 
28 Hagen, Anja Nylund.
TikTok som maktfaktor i musikkbransjen. Studio 2, NRK P2 [Radio] 2020-05-19
UiO Untitled
 
29 Hagen, Anja Nylund.
Topper lister: - Helt vilt Norske Delara rager på hitlistene i Tyskland, Sveits og Østerrike.. Dagbladet [Avis] 2020-10-01
UiO Untitled
 
30 Hagen, Anja Nylund; Heian, Mari Torvik; Jacobsen, Roy Aulie; Kleppe, Bård.
Digital ambivalens. Norsk musikk i internasjonale markeder. Oslo: Universitetet i Oslo, Telemarksforsking 2020 (ISBN 978-82-336-0342-7) 151 s.
TF UiO Untitled
 
31 Hagen, Anja Nylund; Heian, Mari Torvik; Jacobsen, Roy Aulie; Kleppe, Bård.
Norsk musikkbransje – digitale pionerer i ambivalens. Ballade 2020
TF UiO Untitled
 
32 Hagen, Anja Nylund; Molde, Audun; Nathaus, Klaus; Mitrovic, Minja.
Panel: “The Impacts of the Covid-19 crisis on the cultural and creative sectors”. The Changing Regimes of Authorship; 2020-11-20 - 2020-11-20
UiO BI Untitled
 
33 Kjus, Yngvar; Hagen, Anja Nylund.
Music on (and in) demand: Negotiating and competing in streaming. Music in the Age of Streaming: IASPM Nordic Conference 2020; 2020-06-16 - 2020-06-17
UiO Untitled
 
2019
34 Hagen, Anja Nylund.
Anja Nylund Hagen om musikkeksport. Søndagsåpent, NRK P1 [Radio] 2019-01-27
UiO Untitled
 
35 Hagen, Anja Nylund.
Bokomtale: Engasjement og arrangement - ei utgreiing om konsertarrangørar. Musikkmagasinet Ballade 2019 s. -
UiO Untitled
 
36 Hagen, Anja Nylund.
Digitalisering som utfordring for kulturindustriene. Kulturøkonomi Symposium; 2019-11-27 - 2019-11-27
UiO Untitled
 
37 Hagen, Anja Nylund.
En lesning av Engasjement og arrangement: Ei utgreiing om konsertarrangørar. LANSERING: Engasjement og arrangement - ei utgreiing om konsertarrangørar; 2019-06-17 - 2019-06-17
UiO Untitled
 
38 Hagen, Anja Nylund.
Facing the global music industry: Norwegian responses to the digitalisation of the music industry. Higher Seminar, Södertörn Högskola; 2019-05-07 - 2019-05-07
UiO Untitled
 
39 Hagen, Anja Nylund.
Hva betyr digitaliseringen for norsk musikkeksport?. Ballade.no [Internett] 2019-01-22
UiO Untitled
 
40 Hagen, Anja Nylund.
Hva definerer musikken på 2010-tallet?. NRK, P2 [Radio] 2019-12-03
UiO Untitled
 
41 Hagen, Anja Nylund.
Music streaming and data literacy. NordMedia 2019; 2019-08-22 - 2019-08-24
UiO Untitled
 
42 Hagen, Anja Nylund.
Musikkbransjen er ikke så digital som vi tror. Dagens næringsliv 2019 ;Volum 109.(109) s. 31-31
UiO Untitled
 
43 Hagen, Anja Nylund.
Napster. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019
UiO Untitled
 
44 Hagen, Anja Nylund.
Norsk musikk i internasjonale markeder. by:Larm 2019; 2019-02-28 - 2019-03-02
UiO Untitled
 
45 Hagen, Anja Nylund.
Norsk musikk i internasjonale markeder. Frokostseminar, Kulturdepartementet: Musikkeksport. Frokostseminar, Kulturdepartementet; 2019-11-08 - 2019-11-08
UiO Untitled
 
46 Hagen, Anja Nylund.
Norsk musikk og globale selskaper. Nasjonale medier og globale plattformer, Foresight seminar, ISF; 2019-11-14 - 2019-11-14
UiO Untitled
 
47 Hagen, Anja Nylund.
Norsk musikkbransje og eksport. Music Norway juleverksted; 2019-12-09 - 2019-12-09
UiO Untitled
 
48 Hagen, Anja Nylund.
Slik kan Emir (26) leve av musikken: – Men jeg tenkte aldri «oi shit, her kan vi tjene mer penger». Dagens Næringsliv [Avis] 2019-08-11
UiO Untitled
 
49 Hagen, Anja Nylund.
Spotify. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019
UiO Untitled
 
50 Hagen, Anja Nylund.
strømmetjenester. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019
UiO Untitled
 
    Vis neste liste