Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 566 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12    Neste >>

2022
1 Schaanning, Espen.
En annerledes skole er mulig. Nye intervensjoner i skolefeltet. Oslo: Kolofon 2022 (ISBN 978-82-300-2394-5) 477 s.
UiO Untitled
 
2 Schaanning, Espen.
Kanskje? Historien om en blå prikk. I: Skolens mening. Femti år etter Nils Christies Hvis skolen ikke fantes. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05541-1. s. 154-166
UiO Untitled
 
3 Schaanning, Espen.
Krigen mot krigen. Folkereisning mot krig som opprørsbevegelse. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2022 ;Volum 34.(1) s. 69-89
UiO Untitled
 
4 Schaanning, Espen.
Meritokratiets historiske betydning. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2022 ;Volum 34.(1) s. 131-143
UiO Untitled
 
5 Schaanning, Espen.
Oslo-skolen i praksis. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2022 ;Volum 34.(1) s. 144-151
UiO Untitled
 
6 Schaanning, Espen; Aagre, Willy.
Forord. I: Skolens mening. Femti år etter Nils Christies Hvis skolen ikke fantes. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05541-1. s. 11-12
UiO USN Untitled
 
7 Schaanning, Espen; Aagre, Willy.
Innledning. I: Skolens mening. Femti år etter Nils Christies Hvis skolen ikke fantes. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05541-1. s. 13-26
UiO USN Untitled
 
8 Schaanning, Espen; Aagre, Willy.
Skolens mening. Femti år etter Nils Christies Hvis skolen ikke fantes. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-05541-1) 200 s.
USN UiO Untitled
 
9 Schaanning, Espen; Aagre, Willy; Cone, Lucas; Wiewiura, Joachim S..
En skolekritikk for vår tid. Klassekampen 2022 s. 12-13
UiO USN Untitled
 
10 Schaanning, Espen; Aagre, Willy; Cone, Lucas; Wiewiura, Joachim S..
Nils Christies skolekritik har aldrig været mere aktuel. Folkeskolen (København) 2022
USN UiO Untitled
 
11 Schaanning, Espen; Thomas, Brodahl.
Opprør. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2022 ;Volum 34.(1) s. 1-
UiO Untitled
 
2021
12 Schaanning, Espen.
Den instrumentelle fornuftens inntog i barnehagen. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(1) s. 106-119
UiO Untitled
 
13 Schaanning, Espen.
Den konkurransedrevne skolen. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(2) s. 141-145
UiO Untitled
 
14 Schaanning, Espen.
Den politiske kampen om skolen. blogg.forskning.no 2021 s. -
UiO Untitled
 
15 Schaanning, Espen.
Den vanskelige volden. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(2) s. 136-140
UiO Untitled
 
16 Schaanning, Espen.
Fengselssmerter. Samtiden. Tidsskrift for politikk, litteratur og samfunnsspørsmål 2021 (4) s. 108-119
UiO Untitled
 
17 Schaanning, Espen.
Fengslets fallitt. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(3-4) s. 204-209
UiO Untitled
 
18 Schaanning, Espen.
Leksen en lek?. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(1) s. 131-135
UiO Untitled
 
19 Schaanning, Espen.
Livsmetringspress. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(2) s. 146-151
UiO Untitled
 
20 Schaanning, Espen.
Læreren som eksistensvekker. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(2) s. 154-157
UiO Untitled
 
21 Schaanning, Espen.
Meritokrati i skolen. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(2) s. 129-135
UiO Untitled
 
22 Schaanning, Espen.
Meritokrati og verdighet. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(3-4) s. 209-215
UiO Untitled
 
23 Schaanning, Espen.
Om å verdsette elever. Forskjellstenkning i norsk skolepolitikk. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(3-4) s. 31-51
UiO Untitled
 
24 Schaanning, Espen.
Pedagogikkens tilsynelatende paradoks. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(1) s. 120-126
UiO Untitled
 
25 Schaanning, Espen.
På det gamle systemets premisser. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(3-4) s. 192-202
UiO Untitled
 
26 Schaanning, Espen.
Utsatte innsatte. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2021 ;Volum 33.(1) s. 126-131
UiO Untitled
 
2020
27 Schaanning, Espen.
Den offervillige fredssoldaten. Om å sublimere militære følelser. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(4) s. 91-114
UiO Untitled
 
28 Schaanning, Espen.
Ekskluderende individualisme. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(1–2) s. 176-191
UiO Untitled
 
29 Schaanning, Espen.
En annen verden er mulig. Tidsskrift for samfunnsforskning 2020 ;Volum 61.(4) s. 410-413
UiO Untitled
 
30 Schaanning, Espen.
Fredsbestrebelser. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(4) s. 137-144
UiO Untitled
 
31 Schaanning, Espen.
Norges KFUK-KFUM-speidere. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
UiO Untitled
 
32 Schaanning, Espen.
Norges speiderforbund. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
UiO Untitled
 
33 Schaanning, Espen.
Om å se og bli sett. Speideruniformens semiotikk. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(1–2) s. 89-109
UiO Untitled
 
34 Schaanning, Espen.
Pasifistisk tenkning. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(1–2) s. 204-207
UiO Untitled
 
35 Schaanning, Espen.
Pedagogikkens begrensninger. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(3) s. 129-142
UiO Untitled
 
36 Schaanning, Espen.
Robert Baden-Powell. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
UiO Untitled
 
37 Schaanning, Espen.
Skoleerfaringer. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(1–2) s. 197-201
UiO Untitled
 
38 Schaanning, Espen.
Skoleløse liv. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2020 ;Volum 32.(1–2) s. 194-197
UiO Untitled
 
39 Schaanning, Espen.
Speiderbevegelsen. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
UiO Untitled
 
40 Schaanning, Espen.
130 år med skole – på tide å tenke nytt?. 130 år med skole – på tide å tenke nytt?; 2020-09-10
UiO Untitled
 
2019
41 Schaanning, Espen.
Arr 30 år – et tilbakeblikk. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2019 ;Volum 31.(4) s. 3-7
UiO Untitled
 
42 Schaanning, Espen.
Arr 30 år. Fra Arrs forunderlige historie. Arrs jubileumsseminar; 2019-07-13 - 2019-07-13
UiO Untitled
 
43 Schaanning, Espen.
Bør barn undervises hjemme? Skolekritikk, John Holt og hjemmeundervisning. Åpent seminar; 2019-11-21
UiO Untitled
 
44 Schaanning, Espen.
Farvel til skolen. Idéhistorisk lunsjseminar; 2019-11-15
UiO Untitled
 
45 Schaanning, Espen.
Farvel til skolen. John Holt og skolekritikken på 1960- og 70-tallet. Scandinavian Academic Press 2019 (ISBN 978-82-304-0223-8) 499 s.
UiO Untitled
 
46 Schaanning, Espen.
Foucault-filologi. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2019 ;Volum 31.(3) s. 156-157
UiO Untitled
 
47 Schaanning, Espen.
Hamsterjulet. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2019 ;Volum 31.(3) s. 136-151
UiO Untitled
 
48 Schaanning, Espen.
Modernitetens oppløsning. Sentrale skikkelser i etterkrigstidens idéhistorie. Scandinavian Academic Press 2019 (ISBN 978-82-304-0232-0) 325 s.
UiO Untitled
 
49 Schaanning, Espen.
Om idéhistoriefagets nytte. Fagkveld; 2019-02-26 - 2019-02-26
UiO Untitled
 
50 Schaanning, Espen.
Oppdragende natur. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2019 ;Volum 31.(1–2) s. 170-175
UiO Untitled
 
    Vis neste liste