2016
|
1. |
Skodvin, Arne. Engasjement i undervisningen :. UNIPED 2016 ;Volume 39.(2) p. 102-117 UiO
Untitled
|
|
2. |
Skodvin, Arne. Fra kateter til kaos? Forelesning i forskjellige varianter. I: Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning.. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 978-82-02-52728-0. p. 141-154 UiO
Untitled
|
|
3. |
Skodvin, Arne; Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar. Engasjement i undervisning og læring i høyere utdanning. UNIPED 2016 (2) p. 99-101 UiO
Untitled
|
2015
|
4. |
de Lange, Thomas; Lycke, Kirsten Hofgaard; Skodvin, Arne; Strømsø, Helge Ivar; Fremstad, Ester; Stensaker, Bjørn; Enqvist-Jensen, Cecilie; Beck, Eevi Elisabeth; Solbrekke, Tone Dyrdal. Egenrapport: Programevaluering - pedagogisk basiskompetanse Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO. Universitetet i Oslo: Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2015 37 p. UiO
Untitled
|
2014
|
5. |
Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Martensson, Katarina; Skodvin, Arne; Roxå, Torgny; Solbrekke, Tone Dyrdal. Transforming Bologna Regulations to a National and Institutional Context: The Role of Academic Developers.A case study based on the introduction of the European Qualifications Framework in Norwegian Higher Education. International Journal for Academic Development 2014 UiO
Untitled
|
|
6. |
Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Mårtensson, Katarina; Roxå, Torgny; Skodvin, Arne; Solbrekke, Tone Dyrdal. The role of academic developers in transforming Bologna regulations to a national and institutional context. International Journal for Academic Development 2014 ;Volume 19.(1) p. 12-25 UiO
Untitled
|
|
7. |
Skodvin, Arne. Folkeopplysaren frå fjorden - Magne Skodvin. I: Hardingar i hundre. Jubileumsbok for Hardinglaget i Oslo 1914-2014. Oslo: Hardinglaget i Oslo 2014 ISBN 978-82-303-2563-6. p. 86-90 UiO
Untitled
|
2013
|
8. |
Skodvin, Arne. Fleksibilitet i kursopplegg og kvalitet i universitetspedagogikk. Fleksibilitet og kvalitet; 2013-05-13 - 2013-05-14 UiO
Untitled
|
2012
|
9. |
Skodvin, Arne. A Fruitful Interplay Between Cultures of Research Supervision?. Academic Demarcations: Disciplines and Interdisciplinarity; 2012-09-13 - 2012-09-14 UiO
Untitled
|
|
10. |
Skodvin, Arne. Differences Across Cultures of Research Supervision. 40th Annual Congress of the Nordic Educational Research Association; 2012-03-08 - 2012-03-10 UiO
Untitled
|
|
11. |
Skodvin, Arne. Differences Across Cultures of Supervision. Everyday life, education and their transformation in a Nordica and globalized context; 2012-03-08 - 2012-03-10 UiO
Untitled
|
|
12. |
Skodvin, Arne; Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Solbrekke, Tone Dyrdal. Føyelige eller ubøyelige? Universitetspedagogers rolle i implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk. UNIPED 2012 ;Volume 35.(1) p. 78-91 UiO
Untitled
|
2011
|
13. |
Skodvin, Arne. Den engasjerende universitetsforeleseren. Glimt fra vår universitetetshistoriske fortid og samtid. I: Forelesningens kunst. Unipub forlag 2011 ISBN 978-82-7477-499-5. p. 135-150 UiO
Untitled
|
|
14. |
Skodvin, Arne. Innledning. I: Forelesningens kunst. Unipub forlag 2011 ISBN 978-82-7477-499-5. p. 7-14 UiO
Untitled
|
|
15. |
Skodvin, Arne; Flyum, Karl Henrik; Knudsen, Geir; Simonsen, Eva. Forelesningens kunst. Unipub forlag 2011 (ISBN 978-82-7477-499-5) 292 p. UiO
Untitled
|
2010
|
16. |
Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Solbrekke, Tone Dyrdal; Skodvin, Arne; Roxå, Torgny; Mårtensson, Katarina. Introducing the European Qualification Framework in Scandinavian Higher Education. ICED 2010; 2010-06-28 - 2010-06-30 UiO
Untitled
|
2007
|
17. |
Skodvin, Arne. Engagement in Teaching. Developing Potentials for Learning; 2007-08-28 - 2007-09-01 UiO
Untitled
|
2006
|
18. |
Skodvin, Arne. Enthusiasm in Teaching. Seminar with prof Dai Hounsell; 2006-10-19 - 2006-10-20 UiO
Untitled
|
|
19. |
Skodvin, Arne. Lev Semjonovitsj Vygotskij: Utvikling i kultuhistorisk perspektiv. I: Oppvekst og psykologisk utvikling. Innføring i psykologiske perspektiver. Universitetsforlaget 2006 ISBN 82-15-00950-6. p. 226-246 UiO
Untitled
|
|
20. |
Skodvin, Arne. Mellom kateter og kaos. Forelesning i forskjellige varianter. I: Når læring er det viktigste. Cappelen Damm Akademisk 2006 ISBN 82-02-24988-0. p. 125-139 UiO
Untitled
|
2005
|
21. |
Skodvin, Arne. Skodvin, Arne (2005) Enthusiasm in teaching. Nordic Educational Research Association (NERA), 33rd Congress, University of Oslo. Nordic Educational Research Association (NERA), 33rd Congress,; 2005-03-10 UiO
Untitled
|
2004
|
22. |
Skodvin, Arne. Lapselle rajat. Kannusta, rajoita, rakasta!. Jyväskylä: Gummerus Kustannus 2004 (ISBN 951-20-6524-X) 160 p. UiO
Untitled
|
|
23. |
Skodvin, Arne. Sätta gränser för barn. Stockholm: Bokförlaget Forum 2004 (ISBN 91-37-12302-5) 155 p. UiO
Untitled
|
2002
|
24. |
Skodvin, Arne. Polititjenestemann eller akademiker?. Oslo: Politihøgskolen 2002 (ISBN 82-7808-034-8) 120 p. UiO
Untitled
|
|
25. |
Skodvin, Arne. Å sette grenser for barn. En oppmuntrende veiledning. J.W. Cappelens Forlag AS 2002 (ISBN 82-02-21415-7) 128 p. UiO
Untitled
|
2000
|
26. |
Skodvin, Arne. Stemmene i auditoriet. Forelesning i bakhtinsk perspektiv. UNIPED 2000 ;Volume 22.(2) p. 16-26 UiO
Untitled
|
|
27. |
Skodvin, Arne. Offerets møte med politiet. PHS Forskning 2000 (1) p. 29-49 UiO
Untitled
|
1998
|
28. |
Skodvin, Arne. Kommunikasjon og kognisjon. Piagets og Vygotskijs syn på voksen-barn-kommunikasjon i forhold til førskolebarns kognisjon. En teoretisk drøfting og empirisk konkretisering. Oslo: Arne Skodvin 1998 (ISBN 82-994832-0-4) 354 p. UiO
Untitled
|