Bok Vitenskapelig monografi
|
1. |
Christensen, Torild Wagle. Når musikken gir mening: Kommunikasjon om kvalitet i skolekonserter. Cappelen Damm Akademisk 2017 (ISBN 978-82-02-53815-6) 319 s. USN
Untitled
|
|
2. |
Henriksen, Kjetil Erling; Weber, Sindre; Brazier, Eirik. Norske krigsdekorasjoner for innsats under andre verdenskrig. Dreyer Forlag A/S 2017 (ISBN 978-82-8265-195-0) 354 s. USN
Untitled
|
Del av bok/rapport Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
|
3. |
Bjørshol, Stig. Tren tanken - om læringsstrategier i klasserommet. I: Kvalitet og kreativitet i klasserommet - ulike perspektiver på undervisning. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2227-8. s. 269-292 USN
Untitled
|
|
4. |
Bornholdt, Kerstin. Helseopplyseren Carl Schiøtz og argumentasjonen for den normale og ideale nordiske (kvinne)kropp. I: Sann opplysning? Naturvitenskap i nordiske offentligheter gjennopm fire århundrer. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202566265. s. 335-362 USN
Untitled
|
|
5. |
Davidsen, Anders. «Vi prøvde å grave oss inn i hjernen.» Om bruk av tabu som læringsstrategi på mellomtrinnet i grunnskolen. I: Metode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksis. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202549817. s. 141-160 USN
Untitled
|
|
6. |
Davidsen, Anders; Aamaas, Åsmund. Mysterier som læringsstrategi i lærerutdanning – en casestudie ved Høgskolen i Sørøst-Norge. I: Metode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksis. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202549817. s. 161-180 USN
Untitled
|
|
7. |
Frers, Lars. Metode mellom hverdagspraksis, læring og forskning. I: Metode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksis. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202549817. s. 19-34 USN
Untitled
|
|
8. |
Gulliksen, Øyvind Tveitereid. Haugerørsla i Midtvesten. I: Hans Nielsen Hauge. Fra samfunnsfiende til ikon. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 978-82-02-56167-3. s. 157-181 USN
Untitled
|
|
9. |
Johannessen, Steffen Fagernes. Dis/Entangled Hubs: Connectivity and Disconnections in the Chagos Archipelago. I: Connectivity in Motion : Island Hubs in the Indian Ocean World. Palgrave Macmillan 2017 ISBN 978-3-319-59724-9. s. 259-287 BI USN
Untitled
|
|
10. |
Lofthus, Liv. How Can Tablets Be Used for Meaning-Making and Learning. I: 13th International Conference Mobile Learning 2017: proceedings. IADIS Press 2017 ISBN 978-989-8533-61-6. s. 167-170 USN
Untitled
|
|
11. |
Lofthus, Liv Gardsjord. Bruk av teori for økt refleksivitet i praksis. Praksisarkitektur som rammeverk for å belyse forskerens plass i datagenereringen. I: Metode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksis. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202549817. s. 35-55 USN
Untitled
|
|
12. |
Osler, Audrey; Yahya, Chalank. Challenges and complexity in human rights education: teachers’ understandings of democratic participation and gender equity in post-conflict Kurdistan, Iraq. I: Human rights education: Theory, research praxis. University of Pennsylvania Press 2017 ISBN 9780812249026. s. 119-146 USN
Untitled
|
|
13. |
Roos, Merethe. Naturvitenskap som dannelsesprosjekt: om naturvitenskapelig opplæring i Norge på 1850- og 60-tallet. I: Sann opplysning? Naturvitenskap i nordiske offentligheter gjennopm fire århundrer. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202566265. s. 191-210 USN
Untitled
|
|
14. |
Ruud, Lise Camilla; Roos, Merethe; Hurum, Jørn Harald. Geologia Norvegica. Geologisk kunnskapsformidling i Norge på 1600-tallet. I: Sann opplysning? Naturvitenskap i nordiske offentligheter gjennopm fire århundrer. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202566265. s. 39-74 USN UiO
Untitled
|
|
15. |
Schrumpf, Ellen. Barndomshistorie - mellom struktur, kultur og materialitet. I: I det lange løp: Festskrift til Jan Eivind Myhre. Pax Forlag 2017 ISBN 9788253039695. s. 128-146 USN
Untitled
|
|
16. |
Tønnesson, Johan; Roos, Merethe. Naturvitenskapen i nordiske offentligheter - fra 1600-tallet til idag. I: Sann opplysning? Naturvitenskap i nordiske offentligheter gjennopm fire århundrer. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202566265. s. 11-37 USN UiO
Untitled
|
|
17. |
Walton, Stephen John. Ikkje akkurat styrkt, men heller ikkje heilt stroke. I: I teneste for nynorsken. Heidersskrift til Olaf Almenningen 70 år. Novus Forlag 2017 ISBN 978-82-7099-875-3. s. 189-208 USN
Untitled
|
|
18. |
Winje, Geir. Elevenes møte med hellige tekster i KRLE. I: Kvalitet og kreativitet i klasserommet - ulike perspektiver på undervisning. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2227-8. s. 209-230 USN
Untitled
|
Tidsskriftspublikasjon Vitenskapelig artikkel
|
19. |
Aamaas, Åsmund; Duesund, Knut Henning; Lauritzen, Solvor Mjøberg. Placements abroad and scaffolding structures. Studies in Higher Education 2017 ;Volum 44.(3) s. 539-553 MF USN
Untitled
|
|
20. |
Baklid, Herleik. Hazel Rods in Graves. Arv. Nordic Yearbook of Folklore 2017 ;Volum 73. s. 7-26 USN
Untitled
|
|
21. |
Frers, Lars; Meier, Lars. Resistance in Public Spaces: Questions of Distinction, Duration, and Expansion. Space and Culture 2017 ;Volum 20.(2) s. 127-140 USN
Untitled
|
|
22. |
Gulliksen, Øyvind Tveitereid. Returning to the Old Country: Bill Holm’s Quest for an Icelandic-American Identity. American Studies in Scandinavia 2017 ;Volum 49.(2) s. 3-25 USN
Untitled
|
|
23. |
Kitayama, Yuka; Osler, Audrey Helen; Hashizaki, Yoriko. Reimagining Japan and fighting extremism with the help of a superhero: a teacher’s tale. Race Equality Teaching 2017 ;Volum 34.(2) s. 21-27 USN
Untitled
|
|
24. |
Kleppe, Bård. Managing Autonomy: Analyzing Arts Management and Artistic Autonomy through the Theory of Justification. The Journal of Arts Management, Law, and Society 2018 ;Volum 48.(3) s. 191-205 TF USN
Untitled
|
|
25. |
Kleppe, Bård. Theatres as risk societies: Performing artists balancing between artistic and economic risk. Poetics 2017 ;Volum 64. s. 53-62 TF USN
Untitled
|
|
26. |
Krogstad, Kari. Religious Festivals in Early Childhood Education and Care (ECEC) Institutions: A Norwegian Case Study. Nordisk barnehageforskning 2017 ;Volum 16.(3) s. 1-15 USN
Untitled
|
|
27. |
Lauritzen, Solvor Mjøberg; Nodeland, Tuva Skjelbred. What happened and why? Considering the role of truth and memory in peace education curricula. Journal of Curriculum Studies 2017 ;Volum 49.(4) s. 437-455 MF USN
Untitled
|
|
28. |
Solhaug, Trond; Osler, Audrey Helen. Intercultural empathy among Norwegian students: an inclusive citizenship perspective. International Journal of Inclusive Education 2018 ;Volum 22.(1) s. 89-110 NTNU USN
Untitled
|