2023
|
1. |
Berge, Sigrid Slettebakk; Kermit, Patrick Stefan. Døve og hørselshemmede elever. Deltakelse eller marginalisering i skolehverdagen sin?. Undervisning; 2023-02-16 - 2023-02-16 NTNU
Untitled
|
|
2. |
; Ohren Strand, Silje. Samarbeidet om å etablere koherens. En studie av den interaksjonelle dynamikken mellom lege, pasient og tolk under tolkede samtaler.. : Norges teknisk- naturvitenskapelige universitet 2023 (ISBN 978-82-326-7214-1) ;Volume 2023.215 p. Doctoral theses at NTNU(257) NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Kvam, Lisbeth; Witsø, Aud Elisabeth; Kermit, Patrick Stefan. Employer's understandings of workers with intellectual disabilities. NNDR conference 2023; 2023-05-10 - 2023-05-12 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Muñoz-Rubilar, C. Amparo; Bustamantea, María Vanessa Hormazábal; De Las Cuevas, Carlos; Novo, Natalia Rodríguez; Betancort, Moisés; Kermit, Patrick Stefan; Lara Cabrera, Mariela Loreto. Nursing student's views on the duty of care: A cross-sectional study in two countries. The International Journal of Person Centered Medicine 2023 ;Volume 11.(2) p. 35-50 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Mjøen, Odd Morten. Døve og hørselshemmede i møte med strafferettspleien. I: Skyldig?: Funksjonshemmedes møte med strafferettspleien. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067353. FAFO NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
6. |
Strand, Silje Margrete Ohren. Samarbeidet om å etablere koherens: En studie av den interaksjonelle dynamikken mellom lege, pasient og tolk under tolkede samtaler. Trondheim: Norges teknisk- naturvitenskapelige universitet 2023 (ISBN 978-82-326-7213-4) ;Volume 2023.267 p. Doctoral theses at NTNU(257) NTNU
Untitled
|
2022
|
7. |
Kermit, Patrick Stefan. Agnes i 2022 - Lærer vi av de som sviktet før oss?. TryggEst-konferansen 2022 “Sannheten om bestemor og ulven - vold, overgrep og forsømmelse mot sårbare voksne”; 2022-10-19 - 2022-10-19 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Kermit, Patrick Stefan; Moriggi, Katie Kåsa; Hansen, Anja Helene. Likeverdig tilgang til psykiske helsetjenester? : Refleksjoner og erfaringer hos unge mennesker med hørselshemming. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-696-4) 54 p. SAMFORSK UiO
Untitled
|
|
9. |
Kermit, Patrick Stefan; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir. Å ta i bruk lydutjevningsanlegg : En kvalitativ studie av fem Osloskolers erfaringer. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-674-2) 49 p. SAMFORSK
Untitled
|
|
10. |
Sinkaberg, Rannveig F.; Kermit, Patrick Stefan; Fladvad Nielsen, Brita; Løkken, Marita. Agnes-saken og «friskmeldingen» av dagens tjenesteapparat. Adresseavisen 2022 NTNU
Untitled
|
2021
|
11. |
Haualand, Hilde; Kermit, Patrick Stefan; Hjulstad, Johan; Ødemark, Ingjerd Legreid. Barn og unges tilgang til tegnspråk i Norden. En litteraturstudie. Oslo: Nordisk tegnspråknettverk (NTN) og Språkrådet i Norge 2021 24 p. OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
12. |
Kermit, Patrick Stefan. Challenging discourses about defeated identity struggles when Deaf or Hard of Hearing students opt out of mainstream classrooms. KÅrerorero Aotearoa | NZ Discourse Conference 8; 2021-12-10 - 2021-12-11 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Kermit, Patrick Stefan. Struggles for inclusion. The unrecognised toil of hearing-impaired students. I: Accessibility Denied. Understanding Inaccessibility and Everyday Resistance to Inclusion for Persons with Disabilities. Routledge 2021 ISBN 9781003120452. p. 71-89 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Berre, Stine; Kermit, Patrick Stefan; Kvam, Lisbeth. Arbeidsgiveres holdninger til ansettelse av utviklingshemmede. I: Arbeidsinkludering for personer med utviklingshemming. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04692-1. p. 165-178 SAMFORSK NTNU
Untitled
|
|
15. |
Kermit, Patrick Stefan; Olsen, Terje. Barriers to Access in the Norwegian Criminal Justice System. I: The Oxford Handbook of the Sociology of Disability. Oxford University Press 2021 ISBN 9780190093167. p. 1-22 FAFO NTNU
Untitled
|
|
16. |
Kermit, Patrick Stefan; Uthus, Marit. Ledere av panelsamtale. Fra Salamanca til Hurdalssjøen. Konferanse om inkludering i barnehage og skole.. Fra Salamanca til Hurdalssjøen. Inkludering i barnehage og skole.; 2021-11-23 - 2021-11-23 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Mjøen, Odd Morten; Kermit, Patrick Stefan; Caspersen, Joakim. Betingelser for god inkludering i skole for hørselshemmede. : NTNU Samfunnsforskning AS 2021 (ISBN 978-82-7570-657-5) 56 p. SAMFORSK
Untitled
|
2020
|
18. |
Haualand, Hilde; Bø, Vibeke; Vonen, Arnfinn Muruvik; Hjulstad, Johan; Ringsø, Torill; Nilsson, Anna-Lena; Ferrara, Lindsay Nicole; Anible, Benjamin Donald; Urdal, Gro Hege Saltnes; Agerup, Charlotte Helene; Slowikowska, Beata; Torbjørnsen, Inger Birgitte; Nyhus, Marianne Pilskog; Kermit, Patrick Stefan; Løkken, Marita; Amundsen, Guri; Halvorsen, Rolf Piene. Når fagfolks manglende kunnskap om språk hindrer hørselshemmede barns utviklingsmuligheter – et tilsvar til Skaug (2020). Norsk tidsskrift for logopedi 2020 ;Volume 20.(3) HVL OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
19. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Utviklingshemmedes rettssituasjon - utsyn over kunnskapsfeltet. I: Utviklingshemming og seksuelle overgrep, Kunnskap, rettssikkerhet og beskyttelse. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-04143-8. p. 38-51 FAFO NTNU
Untitled
|
|
20. |
Pedersen, Heidi; Kermit, Patrick Stefan; Søderstrøm, Sylvia. “You have to argue the right way”: user involvement in the service delivery process for assistive activity technology. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2020 p. 1-11 NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Phelan, Mary; Rudvin, Mette; Skaaden, Hanne; Kermit, Patrick Stefan. Ethics in Public Service Interpreting. Routledge 2020 (ISBN 978-1-138-88614-8) 206 p. OSLOMET NTNU
Untitled
|
2019
|
22. |
Kermit, Patrick Stefan. Barn, barnefellesskap og fellesskap. I: Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032023. p. 41-60 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Kermit, Patrick Stefan. Har vi fantasi til å forestille oss den inkluderende skolen?. I: Skolen vår!. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-49597-5. p. 38-62 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
24. |
Kermit, Patrick Stefan. Passing for recognition – deaf children’s moral struggles languaging in inclusive education settings. Deafness and Education International 2019 ;Volume 21.(2-3) p. 116-132 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
25. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Access to the criminal justice system - People with intellectual disabilities and law. Nordic Network on Disability Research Conference - Inclusion and Exclusion in the Welfare Society; 2019-05-08 - 2019-05-10 FAFO NTNU
Untitled
|
|
26. |
Pedersen, Heidi; Søderstrøm, Sylvia; Kermit, Patrick Stefan. Assistive activity technology as symbolic expressions of the self. Technology and Disability 2019 ;Volume 31.(3) p. 129-140 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
27. |
Pedersen, Heidi; Søderstrøm, Sylvia; Kermit, Patrick Stefan. “The fact that I can be in front of others, I am used to being a bit behind”: how assistive activity technology affects participation in everyday life. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2019 p. 1-9 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Søndenaa, Erik; Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Dahl, Nina; Envik, Robert. Intellectual disabilities and offending behaviour: the awareness and concerns of the police, district attorneys and judges. Journal of intellectual disabilities and offending behaviour 2019 ;Volume 10.(2) p. 34-42 NTNU FAFO STO
Untitled
|
|
29. |
Søndenaa, Erik; Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Dahl, Nina Christine; Envik, Robert. Intellectual disabilities and offending behaviour: the awareness and concerns of the police, district attorneys and judges. Journal of Intellectual Disabilities 2019 HVL STO NTNU FAFO OSLOMET
Untitled
|
2018
|
30. |
Berg, Berit; Haugen, Gry Mette D.; Elvegård, Kurt Idar Løkke; Kermit, Patrick Stefan. Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-02980-1) 221 p. DMMH NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
31. |
Kermit, Patrick Stefan. Forståelser av begrepet sårbarhet i lys av forskningsetiske tradisjoner. I: Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02980-1. p. 19-34 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
32. |
Kermit, Patrick Stefan. Hørselshemmede barns og unges opplæringsmessige og sosiale vilkår i barnehage og skole : Kunnskapsoversikt over nyere nordisk forskning. : NTNU Samfunnforskning AS 2018 (ISBN 978-82-7570-542-4) 67 p. SAMFORSK
Untitled
|
|
33. |
Kermit, Patrick Stefan. What does it mean to be young and hearing-impaired in Nordic kindergartens or schools?. Intergenerational and Comparative Perspectives on Quality Inclusive Education (ICPQIE); 2018-06-18 - 2018-06-19 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Kermit, Patrick Stefan; Berge, Sigrid Slettebakk. Tegnspråktolking i videregående skole - inkludering og skoletolkens ansvar. I: Tolking - språkarbeid og profesjonsutøvelse. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 978-82-05-49528-9. p. 353-371 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Kermit, Patrick Stefan; Holiman, Sidsel Marianne. Inclusion in Norwegian Higher Education: Deaf Students’ Experiences with Lecturers. Social Inclusion 2018 ;Volume 6.(4) p. 158-167 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
36. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Gatekeeping in professional higher education in Norway:ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities. International Journal of Inclusive Education 2018 p. 1-15 SAMFORSK NTNU
Untitled
|
|
37. |
Mjøen, Odd Morten; Kermit, Patrick Stefan. Døve mennesker møte med politi og rettsvesen - barrierer og muligheter. I: Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02980-1. p. 131-144 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
38. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Søndenaa, Erik; Dahl, Nina Christine; Envik, Robert. Rettssikkerhet – likeverd og likeverdig behandling. Mennesker med kognitive funksjonsnedsettelser i møte med strafferettspleien. Bodø: Nordlandsforskning 2018 (ISBN 978-82-7321-741-7) 93 p. HVL NF NTNU STO
Untitled
|
|
39. |
Soldatic, Karen; Melbøe, Line; Kermit, Patrick Stefan; Somers, Kelly. Challenges in global Indigenous-Disability comparative research, or, why nation-state political histories matter. Disability and the Global South 2018 ;Volume 5.(2) p. 1450-1471 UiT NTNU SAMFORSK
Untitled
|
2017
|
40. |
Berge, Sigrid Slettebakk; Kermit, Patrick Stefan. Deaf Students’ Access to Informal Group-Work Activities Seen in Light of the Educational Interpreter’s Role. I: Marginalization Processes across Different Settings: Going beyond the Mainstream.. Cambridge Scholars Publishing 2017 ISBN 9781527503298. p. 106-128 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Kermit, Patrick Stefan. La Møller barnehage leve!. Adresseavisen 2017 p. - NTNU
Untitled
|
|
42. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Academic staff and placement supervisors as gatekeepers to professional education for students with disabilities. 14th NNDR Research Conference; 2017-05-03 - 2017-05-05 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Ergoterapeuter og andre portvakter til høyere utdanning for studenter med funksjonsnedsettelse. Norsk fagkongress i ergoterapi; 2017-11-06 - 2017-11-08 NTNU
Untitled
|
2016
|
44. |
Kermit, Patrick Stefan; Olsen, Terje. Legal safety and sign language interpreting in the Norwegian criminal justice system. Critical Link 8; 2016-06-29 - 2016-07-01 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Nilsen, Anita Blakstad. Kampen for kontroll -En kvalitativ studie om opplevelsen av arbeidshverdagen og betydningsfulle forhold for arbeidsdeltakelse hos mennesker med nedsatt hørsel. Trondheim: NTNU 2016 83 p. NTNU
Untitled
|
|
46. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Rights and Intellectual Disability. A Review Study.. Lancaster Disability Studies Conference; 2016-09-06 - 2016-09-08 NF NTNU
Untitled
|
|
47. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. «Sign language, translation and rule of law – deaf people's experiences from encounters with the Norwegian criminal justice system». Sluttseminar, Fritz Moens forskningsfond; 2016-03-31 - 2016-03-31 NF NTNU
Untitled
|
|
48. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Utviklingshemmedes rettsikkerhet - 25 år etter ansvarsreformen. Forskning om funksjonshemming - 7. forskningskonferanse; 2016-05-09 - 2016-05-10 NF NTNU
Untitled
|
|
49. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Rønning, Hild; Hustad, Jon Haakon; Eriksen, John. Kunnskapsstatus: Rettssikkerhet for personer med utviklingshemming. Bodø: Nordlandsforskning 2016 (ISBN 978-82-7321-668-7) 126 p. Nordlandsforskning rapport(4/2016) ISF NF NTNU PHS
Untitled
|
|
50. |
; Berge, Sigrid Slettebakk. Tolkemediert undervisning for tegnspråklige elever i videregående skole. En analyse av undervisningstolkers rollesett.. : NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1728-9) 229 p. NTNU
Untitled
|