Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 164 << Previous 1 2 3 4    Next >>

2023
1 Berge, Sigrid Slettebakk; Kermit, Patrick Stefan.
Døve og hørselshemmede elever. Deltakelse eller marginalisering i skolehverdagen sin?. Undervisning; 2023-02-16 - 2023-02-16
NTNU Untitled
 
2 ; Ohren Strand, Silje.
Samarbeidet om å etablere koherens. En studie av den interaksjonelle dynamikken mellom lege, pasient og tolk under tolkede samtaler.. : Norges teknisk- naturvitenskapelige universitet 2023 (ISBN 978-82-326-7214-1) ;Volume 2023.215 p. Doctoral theses at NTNU(257)
NTNU OSLOMET Untitled
 
3 Kvam, Lisbeth; Witsø, Aud Elisabeth; Kermit, Patrick Stefan.
Employer's understandings of workers with intellectual disabilities. NNDR conference 2023; 2023-05-10 - 2023-05-12
NTNU Untitled
 
4 Muñoz-Rubilar, C. Amparo; Bustamantea, María Vanessa Hormazábal; De Las Cuevas, Carlos; Novo, Natalia Rodríguez; Betancort, Moisés; Kermit, Patrick Stefan; Lara Cabrera, Mariela Loreto.
Nursing student's views on the duty of care: A cross-sectional study in two countries. The International Journal of Person Centered Medicine 2023 ;Volume 11.(2) p. 35-50
NTNU Untitled
 
5 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Mjøen, Odd Morten.
Døve og hørselshemmede i møte med strafferettspleien. I: Skyldig?: Funksjonshemmedes møte med strafferettspleien. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067353.
FAFO NTNU SAMFORSK Untitled
 
6 Strand, Silje Margrete Ohren.
Samarbeidet om å etablere koherens: En studie av den interaksjonelle dynamikken mellom lege, pasient og tolk under tolkede samtaler. Trondheim: Norges teknisk- naturvitenskapelige universitet 2023 (ISBN 978-82-326-7213-4) ;Volume 2023.267 p. Doctoral theses at NTNU(257)
NTNU Untitled
 
2022
7 Kermit, Patrick Stefan.
Agnes i 2022 - Lærer vi av de som sviktet før oss?. TryggEst-konferansen 2022 “Sannheten om bestemor og ulven - vold, overgrep og forsømmelse mot sårbare voksne”; 2022-10-19 - 2022-10-19
NTNU Untitled
 
8 Kermit, Patrick Stefan; Moriggi, Katie Kåsa; Hansen, Anja Helene.
Likeverdig tilgang til psykiske helsetjenester? : Refleksjoner og erfaringer hos unge mennesker med hørselshemming. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-696-4) 54 p.
SAMFORSK UiO Untitled
 
9 Kermit, Patrick Stefan; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir.
Å ta i bruk lydutjevningsanlegg : En kvalitativ studie av fem Osloskolers erfaringer. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-674-2) 49 p.
SAMFORSK Untitled
 
10 Sinkaberg, Rannveig F.; Kermit, Patrick Stefan; Fladvad Nielsen, Brita; Løkken, Marita.
Agnes-saken og «friskmeldingen» av dagens tjenesteapparat. Adresseavisen 2022
NTNU Untitled
 
2021
11 Haualand, Hilde; Kermit, Patrick Stefan; Hjulstad, Johan; Ødemark, Ingjerd Legreid.
Barn og unges tilgang til tegnspråk i Norden. En litteraturstudie. Oslo: Nordisk tegnspråknettverk (NTN) og Språkrådet i Norge 2021 24 p.
OSLOMET NTNU Untitled
 
12 Kermit, Patrick Stefan.
Challenging discourses about defeated identity struggles when Deaf or Hard of Hearing students opt out of mainstream classrooms. Kōrerorero Aotearoa | NZ Discourse Conference 8; 2021-12-10 - 2021-12-11
NTNU Untitled
 
13 Kermit, Patrick Stefan.
Struggles for inclusion. The unrecognised toil of hearing-impaired students. I: Accessibility Denied. Understanding Inaccessibility and Everyday Resistance to Inclusion for Persons with Disabilities. Routledge 2021 ISBN 9781003120452. p. 71-89
NTNU Untitled
 
14 Berre, Stine; Kermit, Patrick Stefan; Kvam, Lisbeth.
Arbeidsgiveres holdninger til ansettelse av utviklingshemmede. I: Arbeidsinkludering for personer med utviklingshemming. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04692-1. p. 165-178
SAMFORSK NTNU Untitled
 
15 Kermit, Patrick Stefan; Olsen, Terje.
Barriers to Access in the Norwegian Criminal Justice System. I: The Oxford Handbook of the Sociology of Disability. Oxford University Press 2021 ISBN 9780190093167. p. 1-22
FAFO NTNU Untitled
 
16 Kermit, Patrick Stefan; Uthus, Marit.
Ledere av panelsamtale. Fra Salamanca til Hurdalssjøen. Konferanse om inkludering i barnehage og skole.. Fra Salamanca til Hurdalssjøen. Inkludering i barnehage og skole.; 2021-11-23 - 2021-11-23
NTNU Untitled
 
17 Mjøen, Odd Morten; Kermit, Patrick Stefan; Caspersen, Joakim.
Betingelser for god inkludering i skole for hørselshemmede. : NTNU Samfunnsforskning AS 2021 (ISBN 978-82-7570-657-5) 56 p.
SAMFORSK Untitled
 
2020
18 Haualand, Hilde; Bø, Vibeke; Vonen, Arnfinn Muruvik; Hjulstad, Johan; Ringsø, Torill; Nilsson, Anna-Lena; Ferrara, Lindsay Nicole; Anible, Benjamin Donald; Urdal, Gro Hege Saltnes; Agerup, Charlotte Helene; Slowikowska, Beata; Torbjørnsen, Inger Birgitte; Nyhus, Marianne Pilskog; Kermit, Patrick Stefan; Løkken, Marita; Amundsen, Guri; Halvorsen, Rolf Piene.
Når fagfolks manglende kunnskap om språk hindrer hørselshemmede barns utviklingsmuligheter – et tilsvar til Skaug (2020). Norsk tidsskrift for logopedi 2020 ;Volume 20.(3)
HVL OSLOMET NTNU Untitled
 
19 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan.
Utviklingshemmedes rettssituasjon - utsyn over kunnskapsfeltet. I: Utviklingshemming og seksuelle overgrep, Kunnskap, rettssikkerhet og beskyttelse. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-04143-8. p. 38-51
FAFO NTNU Untitled
 
20 Pedersen, Heidi; Kermit, Patrick Stefan; Søderstrøm, Sylvia.
“You have to argue the right way”: user involvement in the service delivery process for assistive activity technology. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2020 p. 1-11
NTNU OSLOMET Untitled
 
21 Phelan, Mary; Rudvin, Mette; Skaaden, Hanne; Kermit, Patrick Stefan.
Ethics in Public Service Interpreting. Routledge 2020 (ISBN 978-1-138-88614-8) 206 p.
OSLOMET NTNU Untitled
 
2019
22 Kermit, Patrick Stefan.
Barn, barnefellesskap og fellesskap. I: Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032023. p. 41-60
NTNU Untitled
 
23 Kermit, Patrick Stefan.
Har vi fantasi til å forestille oss den inkluderende skolen?. I: Skolen vår!. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-49597-5. p. 38-62
NTNU SAMFORSK Untitled
 
24 Kermit, Patrick Stefan.
Passing for recognition – deaf children’s moral struggles languaging in inclusive education settings. Deafness and Education International 2019 ;Volume 21.(2-3) p. 116-132
OSLOMET NTNU Untitled
 
25 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan.
Access to the criminal justice system - People with intellectual disabilities and law. Nordic Network on Disability Research Conference - Inclusion and Exclusion in the Welfare Society; 2019-05-08 - 2019-05-10
FAFO NTNU Untitled
 
26 Pedersen, Heidi; Søderstrøm, Sylvia; Kermit, Patrick Stefan.
Assistive activity technology as symbolic expressions of the self. Technology and Disability 2019 ;Volume 31.(3) p. 129-140
OSLOMET NTNU Untitled
 
27 Pedersen, Heidi; Søderstrøm, Sylvia; Kermit, Patrick Stefan.
“The fact that I can be in front of others, I am used to being a bit behind”: how assistive activity technology affects participation in everyday life. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2019 p. 1-9
NTNU Untitled
 
28 Søndenaa, Erik; Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Dahl, Nina; Envik, Robert.
Intellectual disabilities and offending behaviour: the awareness and concerns of the police, district attorneys and judges. Journal of intellectual disabilities and offending behaviour 2019 ;Volume 10.(2) p. 34-42
NTNU FAFO STO Untitled
 
29 Søndenaa, Erik; Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Dahl, Nina Christine; Envik, Robert.
Intellectual disabilities and offending behaviour: the awareness and concerns of the police, district attorneys and judges. Journal of Intellectual Disabilities 2019
HVL STO NTNU FAFO OSLOMET Untitled
 
2018
30 Berg, Berit; Haugen, Gry Mette D.; Elvegård, Kurt Idar Løkke; Kermit, Patrick Stefan.
Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-02980-1) 221 p.
DMMH NTNU SAMFORSK Untitled
 
31 Kermit, Patrick Stefan.
Forståelser av begrepet sårbarhet i lys av forskningsetiske tradisjoner. I: Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02980-1. p. 19-34
NTNU SAMFORSK Untitled
 
32 Kermit, Patrick Stefan.
Hørselshemmede barns og unges opplæringsmessige og sosiale vilkår i barnehage og skole : Kunnskapsoversikt over nyere nordisk forskning. : NTNU Samfunnforskning AS 2018 (ISBN 978-82-7570-542-4) 67 p.
SAMFORSK Untitled
 
33 Kermit, Patrick Stefan.
What does it mean to be young and hearing-impaired in Nordic kindergartens or schools?. Intergenerational and Comparative Perspectives on Quality Inclusive Education (ICPQIE); 2018-06-18 - 2018-06-19
NTNU Untitled
 
34 Kermit, Patrick Stefan; Berge, Sigrid Slettebakk.
Tegnspråktolking i videregående skole - inkludering og skoletolkens ansvar. I: Tolking - språkarbeid og profesjonsutøvelse. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 978-82-05-49528-9. p. 353-371
NTNU Untitled
 
35 Kermit, Patrick Stefan; Holiman, Sidsel Marianne.
Inclusion in Norwegian Higher Education: Deaf Students’ Experiences with Lecturers. Social Inclusion 2018 ;Volume 6.(4) p. 158-167
NTNU SAMFORSK Untitled
 
36 Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva.
Gatekeeping in professional higher education in Norway:ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities. International Journal of Inclusive Education 2018 p. 1-15
SAMFORSK NTNU Untitled
 
37 Mjøen, Odd Morten; Kermit, Patrick Stefan.
Døve mennesker møte med politi og rettsvesen - barrierer og muligheter. I: Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02980-1. p. 131-144
NTNU SAMFORSK Untitled
 
38 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Søndenaa, Erik; Dahl, Nina Christine; Envik, Robert.
Rettssikkerhet – likeverd og likeverdig behandling. Mennesker med kognitive funksjonsnedsettelser i møte med strafferettspleien. Bodø: Nordlandsforskning 2018 (ISBN 978-82-7321-741-7) 93 p.
HVL NF NTNU STO Untitled
 
39 Soldatic, Karen; Melbøe, Line; Kermit, Patrick Stefan; Somers, Kelly.
Challenges in global Indigenous-Disability comparative research, or, why nation-state political histories matter. Disability and the Global South 2018 ;Volume 5.(2) p. 1450-1471
UiT NTNU SAMFORSK Untitled
 
2017
40 Berge, Sigrid Slettebakk; Kermit, Patrick Stefan.
Deaf Students’ Access to Informal Group-Work Activities Seen in Light of the Educational Interpreter’s Role. I: Marginalization Processes across Different Settings: Going beyond the Mainstream.. Cambridge Scholars Publishing 2017 ISBN 9781527503298. p. 106-128
NTNU Untitled
 
41 Kermit, Patrick Stefan.
La Møller barnehage leve!. Adresseavisen 2017 p. -
NTNU Untitled
 
42 Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva.
Academic staff and placement supervisors as gatekeepers to professional education for students with disabilities. 14th NNDR Research Conference; 2017-05-03 - 2017-05-05
NTNU Untitled
 
43 Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva.
Ergoterapeuter og andre portvakter til høyere utdanning for studenter med funksjonsnedsettelse. Norsk fagkongress i ergoterapi; 2017-11-06 - 2017-11-08
NTNU Untitled
 
2016
44 Kermit, Patrick Stefan; Olsen, Terje.
Legal safety and sign language interpreting in the Norwegian criminal justice system. Critical Link 8; 2016-06-29 - 2016-07-01
NTNU Untitled
 
45 Nilsen, Anita Blakstad.
Kampen for kontroll -En kvalitativ studie om opplevelsen av arbeidshverdagen og betydningsfulle forhold for arbeidsdeltakelse hos mennesker med nedsatt hørsel. Trondheim: NTNU 2016 83 p.
NTNU Untitled
 
46 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan.
Rights and Intellectual Disability. A Review Study.. Lancaster Disability Studies Conference; 2016-09-06 - 2016-09-08
NF NTNU Untitled
 
47 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan.
«Sign language, translation and rule of law – deaf people's experiences from encounters with the Norwegian criminal justice system». Sluttseminar, Fritz Moens forskningsfond; 2016-03-31 - 2016-03-31
NF NTNU Untitled
 
48 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan.
Utviklingshemmedes rettsikkerhet - 25 år etter ansvarsreformen. Forskning om funksjonshemming - 7. forskningskonferanse; 2016-05-09 - 2016-05-10
NF NTNU Untitled
 
49 Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Rønning, Hild; Hustad, Jon Haakon; Eriksen, John.
Kunnskapsstatus: Rettssikkerhet for personer med utviklingshemming. Bodø: Nordlandsforskning 2016 (ISBN 978-82-7321-668-7) 126 p. Nordlandsforskning rapport(4/2016)
ISF NF NTNU PHS Untitled
 
50 ; Berge, Sigrid Slettebakk.
Tolkemediert undervisning for tegnspråklige elever i videregående skole. En analyse av undervisningstolkers rollesett.. : NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1728-9) 229 p.
NTNU Untitled
 
    Show next list