2023
|
1. |
Hatlen, Jan Frode. Historians in conversation: dr. Jan Frode Hatlen. https://on.soundcloud.com/F3y5C [Internet] 2023-02-15 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Hatlen, Jan Frode. Honor-Shame Dynamics in Late Antiquity: Balance and Control. I: Honor and Shame in Western History. Routledge 2023 ISBN 9780367901486. p. 81-96 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Hatlen, Jan Frode; Holmen, Heine Alexander. Fullfør campussamlingen. www.adressa.no 2023 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Hatlen, Jan Frode; Holmen, Heine Alexander. Fullfør campussamlingen. www.universitetsavisa.no 2023 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Hatlen, Jan Frode; Rye, Johan Fredrik. Forskning er ryggraden i utdanningskvalitet. www.universitetsavisa.no 2023 NTNU
Untitled
|
|
6. |
; Tobiassen, Stig Martin. Spillkompetanse som mulig verktøy i historiefaget. Trondheim: NTNU 2023 72 p. NTNU
Untitled
|
|
7. |
Wettlaufer, Joerg; Nash, David; Hatlen, Jan Frode. Introduction. I: Honor and Shame in Western History. Routledge 2023 ISBN 9780367901486. p. 1-6 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Wettlaufer, Jörg; Nash, David; Hatlen, Jan Frode. Honor and Shame in Western History. Routledge 2023 (ISBN 9780367901486) 256 p. NTNU
Untitled
|
2022
|
9. |
Hatlen, Jan Frode. Historisk empati og utfordrende historiske perspektiver i undervisning. Kursdag lærere i Trøndelag; 2022-11-30 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Hatlen, Jan Frode. Lørn Kunnskapsfrokost: Innovativ utdanning og digital læringsplattform. Lørn tech [Internet] 2022-03-23 NTNU
Untitled
|
2021
|
11. |
Hatlen, Jan Frode. Forskningsbasert utvikling av utdanning. Seminar; 2021-10-25 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Hatlen, Jan Frode. Læring av historie. Fagseminar; 2021-05-06 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Hatlen, Jan Frode. Æresvold – en del av den vestlige familiehistorien. Seniortreff I Human-etisk forbund; 2021-11-24 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Stensaker, Bjørn; Winka, Katarina; Pettersson, Eva; Andersen, Hanne Leth; Hatlen, Jan Frode; Bjørnsdatter, Oda; Matveeva, Angelica; Lind, Eirik Gjessing. Anerkjennelse av individuell kompetanse og organisatorisk kulturutvikling - på samme tid? Evaluering av UiTs meritteringsordning. Tromsø: UiT 2021 40 p. NTNU UiO UiT
Untitled
|
2020
|
15. |
Hatlen, Jan Frode. Erling Sandmo. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Hatlen, Jan Frode. Historikerens kode. Veien til historisk forståelse. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 9788215034652) 192 p. NTNU
Untitled
|
|
17. |
Hatlen, Jan Frode. How social annotation can augment learning. Insights from the ICAP model. Praxisnetzwerk. Digitales lernen und lehren an der Philosophischen Fakultät; 2020-01-23 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Hatlen, Jan Frode. Lektorutdanningene etter Lied-utvalget. Hva skjer med videregående opplæring etter Liedutvalgets rapport?; 2020-01-30 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Svendsen, Åsmund; Teige, Elisabeth; Slottemo, Hilde Gunn; Larsen, Eirinn; Dørum, Knut; Vogt, Carl Emil; Berg, Roald; Hatlen, Jan Frode; Brathagen, Kjersti. Stengte arkiver i sommer!. VG : Verdens gang 2020 HVO UIS USN NTNU UiT UiB UiO
Untitled
|
2019
|
20. |
Hatlen, Jan Frode. Fagfornyelsen – og hva så? Hva innebærer fagfornyelsen for lektorutdanningen 8-13 i historie?. Den nasjonale lektorutdanningskonferansen 2019; 2019-11-07 - 2019-11-08 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Hatlen, Jan Frode. Historiedidaktikk. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Hatlen, Jan Frode. Kildekritikk og kildegransking. Norgeshistorie.no 2019 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Hatlen, Jan Frode. Senantikken. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2019 NTNU
Untitled
|
2018
|
24. |
Hatlen, Jan Frode. Debatt: fornuft og følelser i forskningen. Debatt: fornuft og følelser i forskningen; 2018-02-15 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Hatlen, Jan Frode. Honor-shame dynamics in the Late Roman West, c. 300-600 A.D.. Honor-shame dynamics in Western History; 2018-06-14 - 2018-06-16 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Hatlen, Jan Frode. The conceptual approach vs. the lexical approach to Roman honor. Honor-shame dynamics in Western History; 2018-06-14 - 2018-06-16 NTNU
Untitled
|
|
27. |
; Aagaard, Silje. Identitet og historiebevissthet ved Museu d'Historia de Catalunya. En historiebruksanalyse. Trondheim: Institutt for historiske studier 2018 58 p. NTNU
Untitled
|
|
28. |
Hatlen, Jan Frode; Tretvik, Aud Mikkelsen. Campus: Lokaliser historiske studier på Kalvskinnet. Adresseavisen 2018 NTNU
Untitled
|
2017
|
29. |
Hatlen, Jan Frode. Afrem Syrer. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Hatlen, Jan Frode. Basilios den Store. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Hatlen, Jan Frode. Caesarius fra Arles - Caesarius Arelatensis. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Hatlen, Jan Frode. Doctor ecclesiae - kirkelærere. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Hatlen, Jan Frode. Fake news og hvordan historie- og samfunnsfaglærere skal redde verden. Nettverksdag for lærere i religion, samfunnsfag, historie og geografi; 2017-03-15 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Hatlen, Jan Frode. Gruppebasert prosjektpedagogikk i store emner: fra gruppediskusjoner, via samskriving, til ”samlesing”. Læringsfestivalen; 2017-05-08 - 2017-05-09 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Hatlen, Jan Frode. Hva gjør vi når nyhetsbildet preges av kamper om fakta? Rett, galt og alternative fakta – hvordan skal vi forholde oss til dagens nyhetsbilde?. Adresseavisen 2017 p. 39- NTNU
Untitled
|
|
36. |
Hatlen, Jan Frode. Innlegg i sesjon 5: "Hvordan utdanne historikere for fremtidens historiefag?": Læring i historiefaget. De norske historikerdager 2017; 2017-06-23 - 2017-06-25 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Hatlen, Jan Frode. Katarina av Siena. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Hatlen, Jan Frode. Kildebruk og kildekritikk i skolen. Nettverkssamling lærerne i videregående skoler i Nord-Trøndelag; 2017-11-24 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Hatlen, Jan Frode. Melania den Eldre. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Hatlen, Jan Frode. Olav og nasjonen ca 1830-1905. Arbeidsseminar om helgendyrkelse i Norden; 2017-03-29 - 2017-03-31 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Hatlen, Jan Frode. Oppdragervald - kven meiner det er riktig?. NRK P2 Ekko [Radio] 2017-01-30 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Hatlen, Jan Frode. Samarbeidslæring i humanistiske fag. Læring om læring 2017 ;Volume 1.(1) p. 100-107 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Hatlen, Jan Frode. Tertullian. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2017 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Hatlen, Jan Frode; Hove, Jon Olav; Teige, Elisabeth. Sesjon 5: Hvordan utdanne historikere for fremtidens historiefag?. Norske historikerdager 2017; 2017-06-23 - 2017-06-25 NTNU UiO
Untitled
|
|
45. |
; Nornes, Trine. Kildekritikk og literacy. En studie av historielæreres utfordringer i arbeidet med kildekritikk i undervisningen. Trondheim: NTNU 2017 90 p. NTNU
Untitled
|
|
46. |
; Strøm, Anette. Oss og dem - En diskursanalytisk studie av norsk innvandringsdebatt 1970-1999. Trondheim: NTNU 2017 67 p. NTNU
Untitled
|
2016
|
47. |
Hatlen, Jan Frode. Jo mere vi er sammen. Sosiokulturell læring i teori og praksis i historiedidaktikk. Avdelingsseminar for Høgskolen i Volda; 2016-11-10 NTNU
Untitled
|
|
48. |
; Lavold, Asbjørn. "Like we have a choice"En studie av historisk narrativ i dataspill. Trondheim: NTNU 2016 59 p. NTNU
Untitled
|
2015
|
49. |
Hatlen, Jan Frode. Honour and domestic violence in the Late Roman West, c. 300-600 A.D. : NTNU 2015 (ISBN 978-82-326-0806-5) 206 p. NTNU
Untitled
|
|
50. |
Hatlen, Jan Frode. Review: "Playing with the Past: Digital Games and the Simulation of History". Journal of Design History 2015 ;Volume 28.(2) p. 216-217 NTNU
Untitled
|