2022
|
1. |
Andreassen, Svein-Erik; Tiller, Tom; Tresselt, Margrethe Amalie; Heim, Greta. Når læringslysten lyser opp i skolens rom - dybdelæring i mat og helse?. Mat og helse i skolen 2022 (2) p. 9-11 UiT
Untitled
|
2021
|
2. |
Andreassen, Svein-Erik; Tiller, Tom. Rom for magisk læring? En analyse av læreplanen LK20. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 978-82-15-05577-0) 256 p. UiT
Untitled
|
|
3. |
Tiller, Tom; Solvang, Veronika; Christensen, Agnar; Thunberg, Odd Arne; Andreassen, Svein-Erik. Veiviser for livsviktig læring. Grunnlagsdokument for undervisnings- og læringsarbeidet ved Brann- og redningsskolen. Tjeldsund: Norges brannskole 2021 24 p. UiT
Untitled
|
2020
|
4. |
Antonsen, Yngve; Thunberg, Odd Arne; Tiller, Tom. Too rich to learn – when action researchers work against senior management and their use of performance management. Educational Action Research 2020 p. 1-18 UiT
Untitled
|
|
5. |
Rønningsbakk, Lisbet. Når didaktikken møter de digitalt innfødte. Teknologistøttet læringsarbeid i skolen i lys av tradisjonell og nyskapende undervisning.. Tromsø: UiT Norges arktiske universitet 2020 (ISBN 978-82-8244-226-8) 335 p. UIA UiT
Untitled
|
2017
|
6. |
Tiller, Tom. Aksjonsforskning og bærekraft - folkehøgskolen for framtiden. Sluttrapport August 2017. Oslo: Folkehøgskolene og Framtiden i våre hender 2017 90 p. UiT
Untitled
|
|
7. |
Tiller, Tom. Gjensidig verdsetting som endringskraft blant skoleeierne. Psykologi i kommunen (PIK) 2017 ;Volume 52.(6) p. 5-13 UiT
Untitled
|
|
8. |
Tiller, Tom; Gedda, Oskar. Metoden Gjort-Lært-Lurt. Nye verktøy for skolens læringsarbeid. Oslo: Universitetsforlaget 2017 (ISBN 978-82-15-02888-0) 130 p. UiT
Untitled
|
2016
|
9. |
Leming, Tove; Tiller, Tom; Alerby, Eva. Forskerstudentene Lærerstudenter i nye roller. Cappelen Damm AS 2016 (ISBN 9788202491451) 136 p. UiT
Untitled
|
|
10. |
Leming, Tove; Tiller, Tom; Alerby, Eva. Lærerutdanning i forandringens tid - forskerstudentens betydning. I: Forskerstudentene Lærerstudenter i nye roller. Cappelen Damm AS 2016 ISBN 9788202491451. p. 126-135 UiT
Untitled
|
|
11. |
Sjøvoll, Jarle Normann; Tiller, Tom; Schjølberg, Per-Oskar. Gode skoleeiere. Fra tilrettelegger til medskaper. Bodø/Tromsø: KS 2016 162 p. NORD UiT
Untitled
|
2015
|
12. |
Skrøvset, Siw; Tiller, Tom. Verdsettende ledelse, 2.utgave. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-49488-9) 204 p. UiT
Untitled
|
|
13. |
Tiller, Tom. "En gigantisk bøtte med kjærlighet" - et felles norsk-dansk skolefundament. I: Højskolepædagogik. En fortælling om livsoplysning i praksis. Klim 2015 ISBN 9788771296877. p. 209-2018 UiT
Untitled
|
|
14. |
Tiller, Tom. På jakt etter læringskoden. I: Røtter og Vinger - Et "Matpakkeseminar" i Jon Lilletuns Ånd. Portal forlag 2015 ISBN 978-82-8314-050-7. p. 253-265 UiT
Untitled
|
2014
|
15. |
Grepperud, Ida. En analyse av utdanningsprogrammet "De utrolige årene" med utgangspunkt i forskning om "transfer av læring". Tromsø: UiT Norges arktiske universitet 2014 142 p. UiT
Untitled
|
|
16. |
Postholm, May Britt; Tiller, Tom. Den gode lærer. I: Profesjonsrettet pedagogikk 8-13. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41927-1. p. 23-41 NTNU UiT
Untitled
|
|
17. |
Postholm, May Britt; Tiller, Tom. Profesjonsrettet pedagogikk 8-13. Cappelen Damm Akademisk 2014 (ISBN 978-82-02-41927-1) 319 p. NTNU UiT
Untitled
|
|
18. |
Tiller, Tom. Fra det ytterste rommet - glimt fra veilederes og nye læreres dagbøker. I: Stemmer i veiledningsrommet. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1392-4. p. 66-86 UiT
Untitled
|
|
19. |
Tiller, Tom. Læringskoden. Fra karakterer til karakter. Cappelen Damm Akademisk 2014 (ISBN 9788202452551) 175 p. UiT
Untitled
|
|
20. |
Tiller, Tom; Helgesen, Svein. Ledarskap med fokus på lärande. Stockholm: Lärarförlaget 2014 (ISBN 9789198176216) 160 p. UiT
Untitled
|
|
21. |
Tiller, Tom; Postholm, May Britt. Forskerlæreren - framtidens lærerrolle. I: Profesjonsrettet pedagogikk 8-13. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41927-1. p. 297-313 NTNU UiT
Untitled
|
2013
|
22. |
Brekke, Mary; Tiller, Tom. Introduksjon. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 13-24 UiT
Untitled
|
|
23. |
Brekke, Mary; Tiller, Tom. Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 (ISBN 978-82-15-02113-3) 296 p. UiT
Untitled
|
|
24. |
Tiller, Tom. Å forske i skolens hverdag. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 27-44 UiT
Untitled
|
|
25. |
Tiller, Tom; Brekke, Mary. Læreren som forsker og den nye utdanningsveien. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 277-284 UiT
Untitled
|
2012
|
26. |
Skrøvset, Siw; Tiller, Tom. Uppskattande ledarskap - i skolan. Studentlitteratur AB 2012 (ISBN 978-91-44-07746-8) 165 p. UiT
Untitled
|
|
27. |
Tiller, Tom. Den gode læring. Utdanningsforbundet Aust-Agder og Vest-Agder; 2012-11-19 - 2012-11-19 UiT
Untitled
|
|
28. |
Tiller, Tom. Entreprenönielt lärande. Tiårsjubileum Karlstad universitet; 2012-11-21 - 2012-11-21 UiT
Untitled
|
|
29. |
Tiller, Tom. Ingen aning uten spaning. I: Pedagogisk utvikling : veier og omveier til en god skole. Cappelen Damm Akademisk 2012 ISBN 978-82-02-39864-4. p. 140-157 UiT
Untitled
|
|
30. |
Tiller, Tom. Lysekil - lärande kommun. Utveckling genom dialog och reflektion. Lysekil: Lysekil kommun 2012 (ISBN 9789163708671) 80 p. UiT
Untitled
|
|
31. |
Tiller, Tom. Når skolen skulker sin omverden. I: Hvor går Nord-Norge? Et institusjonelt perspektiv på folk og landsdel. Orkana Forlag 2012 ISBN 978-82-8104-218-6. p. 127-136 UiT
Untitled
|
|
32. |
Tiller, Tom. Uppskattande ledarskap. Rektorsutbildningen; 2012-11-22 - 2012-11-22 UiT
Untitled
|
2011
|
33. |
Antonsen, yngve; Thunberg, Odd Arne; Tiller, Tom. Bank advisors working withcontradiction: meeting the demands ofcontrol through reflective learning. Reflective Practice 2011 ;Volume 12.(5) p. 629-644 UiT
Untitled
|
|
34. |
Skrøvset, Siw; Tiller, Tom. Verdsettende ledelse. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 (ISBN 978-82-7634-905-4) 170 p. UiT
Untitled
|
|
35. |
Thunberg, Odd Arne; Antonsen, yngve; Tiller, Tom. Styring, strategier og dialoger for læring. Læring møter bank; 2011-10-19 - 2011-10-19 UiT
Untitled
|
|
36. |
Tiller, Tom. sorte og hvite svaner. I: Læringens perspektiv : udfordringer til ledelse og undervisning : festskrift til Mads Hermansen. Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-87-500-4223-5. p. 25-41 UiT
Untitled
|
|
37. |
Tiller, Tom; Helgesen, Svein. Bedre leder. Lederutvikling gjennom reflektert erfaring. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 (ISBN 978-82-7634-939-9) 160 p. UiT
Untitled
|
2010
|
38. |
Antonsen, Yngve; Thunberg, Odd Arne; Tiller, Tom. Adaptive learning and reduced cognitive uncertainty in a financial organization. Journal of Workplace Learning 2010 ;Volume 22.(8) p. 475-488 UiT
Untitled
|
|
39. |
Lund, Torbjørn; Rotvold, Lars Aage; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Tiller, Tom. Dialogkonferansen som læringsarena og pedagogisk utviklingsverktøy. FoU i praksis 2010 ;Volume 4.(1) p. 47-64 UiT
Untitled
|
|
40. |
Tiller, Tom; Antonsen, yngve; Thunberg, Odd Arne. Adaptive learning and cognitive uncertainty in a financial organization. Journal of Workplace Learning 2010 ;Volume 22.(8) p. 475-488 UiT
Untitled
|
2009
|
41. |
Gustavsson, Gerd; Gustavsson, Susanne; Tiller, Tom. Ny i läraryrket. Skövde, Sverige: Högskolan i Skövde 2009 (ISBN 978-91-633-6076-3) 60 p. UiT
Untitled
|
|
42. |
Jakhelln, Rachel Elise; Leming, Tove; Tiller, Tom. Emosjoner i forskning og læring. Eureka Forlag 2009 (ISBN 978-82-7389-206-5) 246 p. Eureka forskningsserie(2009:1) UiT
Untitled
|
|
43. |
Jakhelln, Rachel Elise; Leming, Tove; Tiller, Tom. Emosjoner i forskning og læring. I: Emosjoner i forskning og læring. Eureka Forlag 2009 ISBN 978-82-7389-206-5. p. 9-21 UiT
Untitled
|
|
44. |
Lund, Torbjørn; Rotvold, Lars Aage; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Tiller, Tom. Fusjonert forskningskraft. Nordlys 2009 UiT
Untitled
|
|
45. |
Lund, torbjØrn; Rotvold, Lars Aage; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Tiller, Tom. Ulike organiseringsformer for kunnskapsutvikling hos skoleledere. En kommentar til Rektorskolen. Utdanningsnytt.no 2009 UiT
Untitled
|
|
46. |
Skrøvset, Siw; Tiller, Tom. Emosjoner og metaforer i aksjonsforskning. I: Emosjoner i forskning og læring. Eureka Forlag 2009 ISBN 978-82-7389-206-5. p. 221-234 UiT
Untitled
|
|
47. |
Tiller, Tom. Skolens hvite svane-læring som bærer. I: Soria Moria - neste? Perspektiver på skoleutviklingen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2009 ISBN 978-82-7634-616-9. p. 92-113 UiT
Untitled
|
|
48. |
Tiller, Tom. Tio tankar om skolan - brev til Storm. Studentlitteratur AB 2009 (ISBN 978-91-44-05887-0) 139 p. UiT
Untitled
|
2007
|
49. |
Tiller, Tom. Det 11. imperativet: Dialogen med lokalsamfunnet. I: Det 11. imperativet: Dialogen med lokalsamfunnet. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2007 ISBN 9788276347333. p. 199-217 UiT
Untitled
|
|
50. |
Tiller, Tom. From Spark to Learning Flame - Experiences from a Norwegian Action Research Project. I: Action Research. A Nordic Perspective. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2007 ISBN 978-82-7634-718-0. p. 51-67 UiT
Untitled
|