Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 117 << Previous 1 2 3    Next >>

2019
1 Alexiadou, Nafsika; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Lost in transition – policies to reduce early school leaving and encourage further studying in Europe. Comparative Education 2019 ;Volume 55.(3) p. 297-307
NORCE Untitled
 
2 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Holen, Solveig; Lødding, Berit.
'One size fits all'? Ensretting av nasjonale tiltak for å hindre frafall i videregående opplæring i Norge. Tilfellet Ny GIV Overgangsprosjektet. Nordiske organisasjonsstudier 2019 (1) p. 58-80
NIFU NORCE RBUP-ØS Untitled
 
3 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Lundahl, Lisbeth; Rönnberg, Linda.
Combating low completion rates in Nordic welfare states: policy design in Norway and Sweden. Comparative Education 2019 ;Volume 55.(3) p. 308-325
NORCE Untitled
 
4 Holen, Solveig; Lødding, Berit; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Implementing a Targeted, Nationwide Intervention to Promote Upper Secondary School Completion: Does it Have the Potential to Strengthen Students’ Achievement?. Scandinavian Journal of Educational Research 2019 p. -
NIFU NORCE RBUP-ØS Untitled
 
5 Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård.
"Jo flere vi er sammen..." En undersøkelse av organisering og arbeidsdeling i åtte barnehager med økt andel pedagoger. Bergen: NORCE Norwegian Research Centre 2019 (ISBN 978-82-8408-027-7) 100 p.
NORCE UiB Untitled
 
6 Homme, Anne; Helgøy, Ingrid.
Styring og organisering for økt gjennomføring i videregående skole. Nordiske organisasjonsstudier 2019 (1) p. 3-7
NORCE Untitled
 
2018
7 Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne.
Endring av arbeidsdeling, ledelse og organisering med økt pedagogressurs: "Hvordan virker økt andel barnehagelærere på praksis og kvalitet i barnehager?. Fagsamling; 2018-11-15 - 2018-11-15
NORCE UiB Untitled
 
8 Homme, Anne.
Hvordan øke gjennomføringen i videregående opplæring?. Forelesning; 2018-05-08 - 2018-05-08
NORCE Untitled
 
9 Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård.
Erfaring med implementering av økt pedagogtetthet: Betingelser for god implementering av 50 % andel barnehagelærere. Endringsledelse - i medgang og motgang; 2018-11-19 - 2018-11-19
NORCE UiB Untitled
 
2017
10 Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne; Karlsen, Marry-Anne; Lundberg, Kjetil.
Omsorgssektoren som integreringsarena: En hurtig og enkel vei til varig arbeid for flyktninger og innvandrere? [The social care sector as arena for integration : a fast and easy way to stable employment for refugees and immigrants?]. Tidsskrift for velferdsforskning 2017 ;Volume 20.(4) p. 332-348
NORCE Untitled
 
11 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Increasing parental participation at school level: a ‘citizen to serve’ or a ‘customer to steer’?. Nordic Journal of Studies in Educational Policy 2017 p. 1-11
NORCE Untitled
 
12 Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Innovative government initiatives to prevent upper secondary school dropout: organisational learning and institutional change at the local level. International Journal of Innovation in Education 2017 ;Volume 4.(1) p. 51-65
NORCE Untitled
 
13 Hope, Kristin Lofthus; Homme, Anne.
Prevention of early school leaving. How local policy enactment plays out in four Norwegian county municipalities.. ECER 2017; 2017-08-22 - 2017-08-25
NORCE Untitled
 
14 Ludvigsen, Kari; Homme, Anne.
Changing professional roles in Norwegian Early Childhood Education and Care. Interim Conference of the ISA Research Committee 52, Sociology of Professional Groups; 2017-06-08 - 2017-06-10
HVL NORCE Untitled
 
2016
15 Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne; Karlsen, Marry-Anne; Lundberg, Kjetil.
Integrering i praksis: Helse- og omsorgssektoren som opplærings- og kvalifiseringsarena for flyktninger og innvandrere. Bergen: Uni Research Rokkansenteret, Stein Rokkan senter for flerfaglige samfunnsstudier 2016 (ISBN 978-82-8095-114-4) 82 p.
NORCE UiB Untitled
 
16 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Educational reforms and marketization in Norway – A challenge to the tradition of the social democratic, inclusive school?. Research in Comparative and International Education 2016 ;Volume 11.(1) p. 52-68
NORCE Untitled
 
17 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Dropout policies in the transition between lower and upper secondary school in Norway. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25
NORCE Untitled
 
18 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Dropout prevention policies in the transition between lower and upper secondary school.. EGPA annual conference; 2016-08-24 - 2016-08-26
NORCE Untitled
 
19 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Governance capacity for reducing dropout from upper secondary education. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25
NORCE Untitled
 
20 Homme, Anne.
Ulike veier til økt gjennomføring av videregående opplæring - Bruk av forskning som legitimering av tiltak. Utdanningskonferansen 2016; 2016-11-08 - 2016-11-08
NORCE Untitled
 
2015
21 Brandser, Gry; Brekke, Ole Andreas; Homme, Anne.
Arena, kunst og sted. Resultater fra undersøkelsen "Kunst Kultur Arena". Bergen: Kulturrådet i kommisjon hos Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-7081-176-2) 82 p.
NORCE Untitled
 
22 Brandser, Gry; Brekke, Ole Andreas; Homme, Anne; Nyrnes, Aslaug.
Arena, kunst og sted. Norske kulturarenaer i møte med kunstens nye krav. Bergen: Norsk Kulturråd i kommisjon hos Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-7081-175-5) 116 p.
HVL NORCE UiB Untitled
 
23 Christophersen, Catharina; Breivik, Jan-Kåre; Homme, Anne D; Rykkja, Lise H..
The Cultural Rucksack: A National Programme for Arts and Culture in Norwegian Schools. Oslo: Kulturrådet 2015 (ISBN 9788270811687) 66 p.
HVL NORCE UiB Untitled
 
24 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Empowered or Accountable? Policy-making at school-level in order to increase parental participation in school. EGPA Annual Conference; 2015-08-26 - 2015-08-28
NORCE Untitled
 
25 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Hjem-skole-samarbeid for et godt læringsmiljø. Evaluering av lokale hjem-skole-prosjekter og gjennomføring av forsterket hjem-skole-samarbeid. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2015 (ISBN 9788280951021) 99 p.
NORCE Untitled
 
26 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Path-dependent Implementation of the European Qualifications Framework in Education. A Comparison of Norway, Germany and England. Journal of Comparative Policy Analysis 2015 ;Volume 17.(2) p. 124-139
NORCE Untitled
 
27 Homme, Anne.
Politiske tiltak for å øke gjennomføring i videregående opplæring. Seminar; 2015-12-15
NORCE Untitled
 
28 Homme, Anne D.
Implementering av nasjonale satsinger: Opplæringsloven § 9A. PED 661/Skuleleiing (Rektorskolen); 2015-09-17 - 2015-09-18
NORCE Untitled
 
29 Homme, Anne D.
Lost in Transition: Styring, ledelse og organisering av tiltak for å bedre gjennomføringen i videregående opplæring. Seminar om Forskning og innovasjon i utdanningssektoren - FINNUT; 2015-05-07 - 2015-05-07
NORCE Untitled
 
30 Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Innovation and government initiatives: Organisational learning at the local level?. NEON 2015 Norske organisasjoner i usikkerhetens og forandringens tid; 2015-11-25 - 2015-11-27
NORCE Untitled
 
31 Lillejord, Sølvi; Halvorsrud, Kristoffer; Ruud, Erik; Morgan, Konrad; Freyr, Tor; Fischer-Griffiths, Peder; Eikeland, Ole Johan; Hauge, Trond Eiliv; Homme, Anne; Manger, Terje.
Frafall i videregående opplæring. En systematisk kunnskapsoversikt.. Oslo: Kunnskapssenter for utdanning, Norges forskningsråd 2015 86 p.
NORCE UiB UiO Untitled
 
2014
32 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Konsekvenser for skolen som organisasjon. Seminar forskergruppen Kunnskap, politikk og organisering (KPO), Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Universitetet i Bergen; 2014-01-24 - 2014-01-24
NORCE Untitled
 
33 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Økt innsats for læringsmiljøet. Evaluering av den nasjonale satsingen Bedre læringsmiljø. Delrapport 5. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2014 (ISBN 978-82-8095-096-3) 84 p.
NORCE Untitled
 
34 Homme, Anne D.
Lost in Transition: Governance, Management and Organization of Policy Programs to Improve Completion of Upper Secondary Education. Prosjektpresentasjon. Forskergruppen Kunnskap, politikk og organisering. Seminar; 2014-10-14 - 2014-10-14
NORCE Untitled
 
2013
35 Christensen, Dag Arne; Midtbø, Tor; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Har satsningen Bedre læringsmiljø hatt betydning for elevenes oppfatning av læringsmiljøet? Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 24 p.
NORCE UiB Untitled
 
36 Helg?y, Ingrid; Homme, Anne D.
Ansvar, innsats og praksis i arbeidet for bedre læringsmiljø. Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Delrapport 3. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-089-5) 106 p.
NORCE Untitled
 
37 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-091-8) 110 p.
NORCE Untitled
 
38 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
One size fits all? Street –Level Implementation of the National Program “New Possibilities” in Different School Contexts. International Conference on Public Policy; 2013-06-26 - 2013-06-28
NORCE Untitled
 
39 Homme, Anne D; Rykkja, Lise H..
Skolesekkforvaltning – krysspress og handlingsrom. I: Den kulturelle skolesekken. Fagbokforlaget 2013 ISBN 9788270811571. p. 33-60
NORCE Untitled
 
40 Homme, Anne D; Rykkja, Lise Helleb?.
Den kulturelle skolesekken: Begeistring og byråkrati. Nordisk konferanse om forskning på Den kulturelle skolesekken; 2013-03-19 - 2013-03-20
NORCE UiB Untitled
 
41 Homme, Anne D; Rykkja, Lise Helleb?.
Den kulturelle skolesekken: Begeistring og byråkrati. Regionalt kulturforum; 2013-04-17 - 2013-04-17
NORCE UiB Untitled
 
42 Homme, Anne D; Rykkja, Lise Helleb?.
Forskning på DKS 2010-2013. Møteplassen 2013; 2013-04-16 - 2013-04-17
NORCE UiB Untitled
 
43 Rykkja, Lise H.; Homme, Anne D.
Heftig og begeistret: Den kulturelle skolesekkens heiagjeng. I: Den kulturelle skolesekken. Fagbokforlaget 2013 ISBN 9788270811571. p. 85-105
NORCE Untitled
 
2012
44 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Ny GIV i skolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 (ISBN 978-82-8095-083-3) 101 p.
NORCE Untitled
 
45 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Preventing dropouts from Norwegian secondary education. Teachers’ role in implementing the national programme New Possibilities at school level. 34th Annual Conference of EGPA; 2012-09-05 - 2012-09-08
NORCE Untitled
 
46 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Sammen for en bedre skole? Evaluering av lokale prosjekter om hjem–skole-samarbeid.Delrapport. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 29 p.
NORCE Untitled
 
47 Holmen, Ann Karin Tennås; Opedal, Ståle; Homme, Anne D; Christensen, Dag Arne.
"Hvis kommunen ikke fantes": Konsekvenser ved økt statliggjøring av kommunens velferdstjenester. Stavanger: IRIS 2012 (ISBN 978-82-490-0789-9) 137 p.
NORCE Untitled
 
48 Homme, Anne D.
Evaluering av satsningen Bedre læringsmiljø 2010-2015. Prosjektskoler i ”Bedre læringsmiljø”.; 2012-11-14 - 2012-11-15
NORCE Untitled
 
49 Homme, Anne D; Brekke, Ole Andreas.
Evaluering av ny organisasjonsmodell ved Høgskulen i Volda. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 (ISBN 978-82-8095-081-9) 49 p.
NORCE Untitled
 
2011
50 Børhaug, Kjetil; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Lotsberg, Dag Øyvind; Ludvigsen, Kari.
Styring, organisering og ledelse i barnehagen. Fagbokforlaget 2011 (ISBN 978-82-450-1007-7) 237 p.
HVL NORCE UiB Untitled
 
    Show next list