Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 74 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Fasting, Mia Franzisca Ferm; Schofield, Daniel.
Snapshots of learning: exploring the meaning making potential of everyday visual literacy practices. Learning, Media & Technology 2023 ;Volum AHEAD-OF-PRINT. s. 1-16
NTNU Untitled
 
2 Schofield, Daniel.
Fra beskyttelse til forberedelse. Et mulighets-perspektiv på barns digitale hverdag. Foreldremøte; 2023-06-01
NTNU Untitled
 
3 Schofield, Daniel.
Fra beskyttelse til forberedelse. Et mulighetsperspektiv på ungdoms digitale hverdag. Ungdom og den digitale hverdagen. Ungdomsfaglig nettverksmøte; 2023-05-25
NTNU Untitled
 
4 Schofield, Daniel.
From black screens to mediating means. A classroom study of Media Literacy 2.0 in higher education. Seminar.net - Media, technology and lifelong learning 2023 ;Volum 19.(2) s. -
NTNU Untitled
 
5 Schofield, Daniel Rocha Brask; Kupiainen, Reijo Petter; Frantzen, Vegard Marinius; Novak, Anette.
Show or tell? A systematic review of media and information literacy measurements. Journal of Media Literacy Education (JMLE) 2023 ;Volum 15.(2) s. 124-138
NTNU Untitled
 
2022
6 Frantzen, Vegard Marinius; Schofield, Daniel.
Digitale ferdigheter og digitale læringsressurser. Kulturkveld for Utdanningsforbundet Indre Fosen Lokallag; 2022-11-01
NTNU Untitled
 
7 Frantzen, Vegard Marinius; Schofield, Daniel.
Digitale medier og læringsressurser. Artefakter i nye læringsmiljø. I: Grunnbok i pedagogisk psykologi. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3363-2. s. 411-426
NTNU Untitled
 
8 Schofield, Daniel.
Kritisk mediekompetanse, tillit og danning. IPL-konferansen 2022: Kritisk forskning og kunnskapsproduksjon; 2022-09-22
NTNU Untitled
 
9 Schofield, Daniel.
Mediene som støpeformer i skole og hverdagsliv: Om medialisering og refleksiv mediekompetanse. I: Digital teknologi for læring og undervisning i skolen. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215053974. s. 121-141
NTNU Untitled
 
10 Schofield, Daniel.
Medieproff og medieamatør: Om en mediepedagogikk for fremtiden.. I: Fra panikk til pedagogikk? Mediefag i skolen gjennom 50 år. Et jubileumsskrift for foreningen Mediepedagogene. Oslo: Mediepedagogene 2022 ISBN 978-82-303-5494-0. s. 156-162
NTNU Untitled
 
11 Schofield, Daniel.
Å bli agent i egen medieverden. Skolens rolle for barn og unge i mediesamfunnet (2.utg). I: Elevenes psykiske helse i skolen. Utdanning til å mestre egne liv.. Gyldendal Akademisk 2022 ISBN 9788205563032. s. 222-245
NTNU Untitled
 
12 Schofield, Daniel; Carvajal, Paulina.
The Media and Global Imagination: Mediagraphy as a Multimodal Learning Activity in Higher Education. Video Journal of Education and Pedagogy 2022 ;Volum 21.(2) s. 1-21
NTNU Untitled
 
2021
13 Aarsand, Pål; Schofield, Daniel.
Deltakerperspektiv i studier av barns og unges mediepraksiser. I: Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205519213. s. 186-209
NTNU Untitled
 
14 Fasting, Mia Franzisca Ferm; Schofield, Daniel.
Young people's multimodal text productions in everyday life and in school projects. Childhood and Time: The IX Conference on Childhood Studies; 2021-05-10 - 2021-05-10
NTNU Untitled
 
15 Schofield, Daniel.
Barns digitale hverdagsliv. Skolen i digital utvikling; 2021-10-28
NTNU Untitled
 
16 Schofield, Daniel.
Digital danning og medborgerskap. Nytt fra forskningen på barns digitale kompetanse; 2021-11-25
NTNU Untitled
 
17 Schofield, Daniel.
Digital Literacy and Media Literacy in Norway: Concepts, practice and future challenges. SATMEDIA; 2021-03-09
NTNU Untitled
 
18 Schofield, Daniel.
Mediepedagogikk og mediekompetanse – Kritisk literacy i en ny mediehverdag. NOLES - Tema kritisk literacy; 2021-09-30 - 2021-10-01
NTNU Untitled
 
19 Schofield, Daniel.
Ytringsfrihet og mediekompetanse i Norge. Møte med Ytringsfrihetskommisjonen. Møte i Ytringsfrihetskommisjonen; 2021-10-20
NTNU Untitled
 
20 Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard Marinius.
Om podkast som læringsaktivitet i høyere utdanning. Læringstreff: Podkast i undervisning; 2021-11-03 - 2021-11-03
NTNU Untitled
 
21 Schofield, Daniel; Novak, Anette; Kupiainen, Reijo P.; Frantzen, Vegard Marinius.
Towards a Nordic MIL-index. A systematic review of media- and information literacy measurements. NordMedia Conference 2021. Crisis and Resilience: Nordic Media Research on the Frontline; 2021-08-18 - 2021-08-20
NTNU Untitled
 
2020
22 Fossland, Trine; Grimstad, Hilde; Schofield, Daniel.
Digitalisering av utdanning ved NTNU - med hovedfokus på prosjektet Drive. Trondheim: NTNU 2020 (ISBN 978-82-690813-2-9) 165 s.
NTNU UiT Untitled
 
23 Kupiainen, Reijo P.; Schofield, Daniel.
Nordic Perspectives on the History and Future of Media Education. I: The Handbook of Media Education Research. Wiley-Blackwell 2020 ISBN 9781119166900. s. 259-265
NTNU Untitled
 
24 Samoilow, Tatjana Kielland; Kjelaas, Irmelin; Kjørholt, Ingvild Hagen; Schofield, Daniel; Larsen, Ann Sylvi.
Innledning. I: Barn og katastrofer. Sosiokulturelle perspektiver på barns tekster og skriveprosesser. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215036830. s. 13-23
NTNU Untitled
 
25 Schofield, Daniel.
Barns bruk av digitale medier. Hjem og skole [Fagblad] 2020-11-30
NTNU Untitled
 
26 Schofield, Daniel.
Medienes rolle i tiendeklassingers tekster om katastrofer. I: Barn og katastrofer. Sosiokulturelle perspektiver på barns tekster og skriveprosesser. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215036830.
NTNU Untitled
 
27 Schofield, Daniel.
Medienes rolle i tiendeklassingers tekster om katastrofer. I: Barn og katastrofer. Sosiokulturelle perspektiver på barns tekster og skriveprosesser. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215036830. s. 85-114
NTNU Untitled
 
28 Schofield, Daniel.
Nå må skolen hjelpe barna til å forstå korona og medieverden. Adresseavisen 2020
NTNU Untitled
 
29 Schofield, Daniel.
Vaginaegg og kaffeklyster: Derfor får Netflix huden full for Gwyneth Paltrows nye serie. Aftenposten [Avis] 2020-01-14
NTNU Untitled
 
30 Schofield, Daniel; Kupiainen, Reijo P.; Frantzen, Vegard Marinius.
På vei mot en nordisk MIK-indeks. En forstudie for en nordisk indeks for måling av medie- og informasjonskompetanse, på oppdrag for Statens Medieråd, Sverige. Trondheim: NTNU, Institutt for pedagogikk og livslang læring 2020 149 s.
NTNU Untitled
 
2019
31 Knudsen, Kristian Nødtvedt; Schofield, Daniel.
Performing literacy and social media. I: Drama in education. Exploring key research concepts and effective strategies. Routledge 2019 ISBN 9780429464928. s. 22-35
NTNU UIA Untitled
 
32 Schofield, Daniel.
Fra selvinnsikt til å "handle i verden" i et medialisert samfunn. I: Selvinnsikt og profesjonalitet. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245025194. s. 89-106
NTNU Untitled
 
33 Schofield, Daniel.
Mediegrafi - et verktøy for dybdelæring i mediefag. Hvordan utøver vi mediepedagogikk?; 2019-11-05
NTNU Untitled
 
34 Schofield, Daniel.
Å leve og lære i en medialisert verden. Barn og unges mediebruk i et pedagogisk perspektiv. Videreutdanning i profesjonsfaglig digital kompetanse; 2019-03-20 - 2019-03-20
NTNU Untitled
 
35 Schofield, Daniel.
Å leve og lære i mediekulturen. Bruk, deltakelse og kompetanse. Temakveld om spillkultur og mediebruk; 2019-05-07 - 2019-05-07
NTNU Untitled
 
36 Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard.
Demokrati og livsmestring i mediekulturen: Mediepedagogikk for fremtiden. Introduksjon. Demokrati og livsmestring i mediekulturen: Mediepedagogikk for fremtiden; 2019-04-03 - 2019-04-03
NTNU Untitled
 
37 Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard.
Vi kan lære av historien om gameren Mats (25). Adresseavisen 2019 ;Volum 253.(51) s. 48-49
NTNU Untitled
 
38 Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard Marinius.
Demokrati og livsmestring i mediekulturen: Betydningen av fagfornyelsen for medielærere. Fagdag i fagforum for medier og kommunikasjon i Vestfold; 2019-08-14 - 2019-08-14
NTNU Untitled
 
2018
39 Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel.
Innledning. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 13-20
NTNU Untitled
 
40 Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel.
Mediepedagogikk og mediedidaktikk. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 47-72
NTNU Untitled
 
41 Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel.
Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245020731) 300 s.
NTNU Untitled
 
42 Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel.
Workshop: Lansering av Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. IPL-konferansen #2018 . digital og hybrid pedagogikk; 2018-05-31 - 2018-05-31
NTNU Untitled
 
43 Knudsen, Kristian Nødtvedt; Schofield, Daniel.
SoMe eller SoWhat?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2018
NTNU Untitled
 
44 Schofield, Daniel.
Barn og unges mediebruk - betydning for skole og skolehelsetjeneste. Helsesøsterutdanningen i Trondheim; 2018-01-11 - 2018-01-11
NTNU Untitled
 
45 Schofield, Daniel.
Digital danning i skolen: Etikk, ansvar og refleksiv kompetanse. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 145-164
NTNU Untitled
 
46 Schofield, Daniel.
Digital danning i skolen: Etikk og ansvar. Skolelederdagen 2018 - Skoleledelse og fagfornyelse i en reformtid; 2018-09-14 - 2018-09-14
NTNU Untitled
 
47 Schofield, Daniel.
Eleven som agent i egen medieverden: Hva er skolens rolle?. Skolen i digital utvikling; 2018-11-08 - 2018-11-09
NTNU Untitled
 
48 Schofield, Daniel.
Global Imagination: Young Norwegians' Narratives about Identity and Citizenship. Young People’s Civic Engagement in Latin America and the Nordic region; 2018-10-31 - 2018-11-01
NTNU Untitled
 
49 Schofield, Daniel.
Å leve og lære i en medialisert verden. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2018 ;Volum 55.(2-3) s. 7-11
NTNU Untitled
 
50 Schofield, Daniel; Aae, Julie Kristin.
Mestring i Ungdomsbedrift: risiko, virkelighetsnærhet og selvregulering. FoU i praksis 2018 ;Volum 12.(2) s. 49-66
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste