2023
|
1. |
Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter; Wennergren, Ann-Christine; Thornberg, Fredrik. Exploring the use of technology designed to support the supervision process in teacher training placements.. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2023 ;Volume 8.(1) p. - UIA UiT
Untitled
|
|
2. |
Mathisen, Petter. Veiledning, observasjon og digital teknologi. MoVeM-seminar; 2023-01-05 - 2023-01-05 UIA
Untitled
|
2022
|
3. |
Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Mathisen, Petter. Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams. Læringsfestivalen; 2022-05-09 - 2022-05-10 UIA
Untitled
|
|
4. |
Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik; Andreasen, Johan Kristian; Mathisen, Petter. Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality (VR). Læringsfestivalen; 2022-05-09 - 2022-05-10 UIA
Untitled
|
|
5. |
Mathisen, Petter; Bergan, Ingvild. Erfaringer med bruk av 360°-video og VR-teknologi i observasjonsbasert veiledning i høyere utdanning. TeraVRi workshop; 2022-04-29 - 2022-04-29 HVL UIA HIOF
Untitled
|
|
6. |
Mathisen, Petter. Hvordan kan digital teknologi understøtte kollektive læringsprosesser i veiledning?. Konferanse om Studentaktiv veiledning i høyere utdanning; 2022-12-08 - 2022-12-08 UIA
Untitled
|
|
7. |
Mathisen, Petter. Leders rolle overfor mentorer og mentorprogram. KS seminar; 2022-11-25 - 2022-11-25 UIA
Untitled
|
|
8. |
Mathisen, Petter. «Mellom «skitprat» og teoribasert refleksjon. Om autentiske samtaler, praksisveiledningens design og veilederens kompetanse.. Praksis som læringsform i studier uten profesjonstilknytning. Diku «Økt arbeidsrelevans i høyere utdanning». Praksis som læringsform i studier uten pro; 2022-02-25 - 2022-02-25 UIA
Untitled
|
|
9. |
Mathisen, Petter. 1. Kvalitetsindikatorer i mentorordninger 2. Hvem skal ha hvem? Om rekruttering, matching, roller og funksjoner. KS seminar; 2022-09-02 - 2022-09-02 UIA
Untitled
|
|
10. |
Mathisen, Petter; Bergan, Ingvild. Metoder og strategier i veiledningsarbeidet. MOSO-webinar; 2022-10-18 - 2022-10-18 UIA HIOF HVL
Untitled
|
|
11. |
Mathisen, Petter; Høigaard, Rune. Veiledning i Røde Kors. Metoder og strategier. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 978-82-02-41928-8) 208 p. UIA
Untitled
|
|
12. |
Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik; Gaustad, Martin. VR360 - observasjonsbasert veiledning på "steroider"?. Veilederkonferansen 2022; 2022-02-09 - 2022-02-10 UIA
Untitled
|
2021
|
13. |
Mathisen, Petter. Digitalisering av observasjonsbasert praksisveiledning - MOSO i MoVeM. Seminar; 2021-04-16 - 2021-04-16 UIA
Untitled
|
|
14. |
Mathisen, Petter. Hva er den nye normalen? - Undervisning- og læringsdesign i digitale omgivelser. Instituttseminar; 2021-02-12 - 2021-02-12 UIA
Untitled
|
|
15. |
Mathisen, Petter. MA-veiledning, et spørsmål om timing, blend og metakompetanse?. Inst. seminar UIA om MA-veiledning; 2021-02-24 - 2021-02-24 UIA
Untitled
|
|
16. |
Mathisen, Petter. Mentoring i teori og praksis. Seminar; 2021-11-25 - 2021-11-25 UIA
Untitled
|
|
17. |
Mathisen, Petter. Muligheter og utfordringer i observasjonsbasert praksisveiledning. Seminar for lærerutdannere; 2021-11-19 - 2021-11-19 UIA
Untitled
|
|
18. |
Mathisen, Petter. Veiledning i digitale omgivelser. Seminar - Veiledernettverket i Østfold; 2021-02-10 - 2021-02-10 UIA
Untitled
|
|
19. |
Mathisen, Petter. 1. Veiledning i høyere utdanning i digitale omgivelser 2. Grupper i høyere utdanning – bruk og misbruk. Kurs i høgskolepedagogikk, PHS; 2021-04-23 - 2021-04-23 UIA
Untitled
|
|
20. |
Mathisen, Petter; Høigaard, Rune. Veiledningsmetodikk (2 utgave). Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-69723-5) 192 p. UIA
Untitled
|
2020
|
21. |
Mathisen, Petter. Förord. I: Drivkraft för kollegialt lärande: Observationer med MOSO och kritiska vänner. Fem undersökningar om att göra skillnad för elever.. Halmstad: Ängelholms kommun, Helsingborg kommun, Linkjøping kommun, Halmstad kommun 2020 p. 7-8 UIA
Untitled
|
|
22. |
Mathisen, Petter. Veiledning i
digitale
omgivelser. Seminar/webinar, Høgskolen i Innlandet; 2020-06-25 - 2020-06-25 UIA
Untitled
|
|
23. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi – et bidrag til kvalitetsheving i lærerutdanningens praksisveiledning. Kvalitetsdrivere og forskningsbehov i praksisopplæring, UIS; 2020-06-22 - 2020-06-22 UIA
Untitled
|
|
24. |
Mathisen, Petter; Midtsund Nordbø, Kari. Veiledningsteknologi – et bidrag til kvalitetsheving i lærerutdanningens praksisveiledning. Erfaringer med den multimodale programvaren MOSO.. Læringsfestivalen 2020, NTNU; 2020-05-04 - 2020-05-05 UIA
Untitled
|
|
25. |
Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik; Gaustad, Martin. Observation and Mentoring with 360° Video and VR. Educause Annual Conference 2020; 2020-10-27 - 2020-10-27 UIA
Untitled
|
|
26. |
Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik; Gaustad, Martin. Videoanalyse på «steroider». Observasjon og veiledning med VR og 360-video. Læringsfestivalen 2020, NTNU; 2020-05-04 - 2020-05-05 UIA
Untitled
|
2019
|
27. |
Lazareva, Aleksandra; Mathisen, Petter; Kari, Midtsund Norbø. Connecting Theory and Practice in Teacher Education by Means of Observation Software. European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI); 2019-08-12 - 2019-08-16 UIA
Untitled
|
|
28. |
Mathisen, Petter. «MOSO» i observasjonsbasert praksisveiledning. Partnerskoleledersamling; 2019-03-28 - 2019-03-28 UIA
Untitled
|
|
29. |
Mathisen, Petter. Veiledning av studenter i digitale omgivelser. Fakultetsseminar; 2019-03-18 - 2019-03-18 UIA
Untitled
|
|
30. |
Mathisen, Petter. Veiledning i teknologirike omgivelser. Fagdag ved lærerutdanningene; 2019-01-15 - 2019-01-15 UIA
Untitled
|
|
31. |
Mathisen, Petter. Veiledning støttet av digitale verktøy.. Lærerspesialistutdanningen i PFDK; 2019-11-07 - 2019-11-07 UIA
Untitled
|
|
32. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning?. UH-nett Vest; 2019-06-04 UIA
Untitled
|
|
33. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning?. Fakultet for helsefag, VID Bergen; 2019-04-11 - 2019-04-11 UIA
Untitled
|
2018
|
34. |
Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter; Ann-Christine, wennergren; Fredrik, Thornberg. Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO i Norge og Sverige. Nordisk konferanse: Muligheter og utfordringer med bruk av digital teknologi i veiledningen i høyere utdanning; 2018-09-10 - 2018-09-15 UIA UiT
Untitled
|
|
35. |
Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter; Ann-Christine, wennergren; Thornberg, Fredrik. Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO i norsk og svensk lærerutdanning. Nordisk konferanse: Muligheter og utfordringer med bruk av digital teknologi i veiledningen i høyere utdanning; 2018-09-09 - 2018-09-16 UIA UiT
Untitled
|
|
36. |
Mathisen, Petter. Kvalitet i veiledningsarbeidet. Avdelingsseminar - Fylkesmannen i Agder; 2018-08-30 - 2018-08-30 UIA
Untitled
|
|
37. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi – et bidrag til bedre praksisveiledning?. Veiledningsteknologi i lærerutdanningen; 2018-01-12 - 2018-01-12 UIA
Untitled
|
|
38. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre studentveiledning?. Kurs i høgskolepedagogikk ved PHS; 2018-04-05 - 2018-04-05 UIA
Untitled
|
|
39. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning?. Nettverkskonferanse; 2018-03-22 - 2018-03-22 UIA
Untitled
|
|
40. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi i lærerutdanningens praksisveiledning. Forskningsdagene 2018 Volda; 2018-09-25 - 2018-09-25 UIA
Untitled
|
|
41. |
Mathisen, Petter. Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO. Nasjonalt nettverkseminar; 2018-11-06 - 2018-11-07 UIA
Untitled
|
|
42. |
Mathisen, Petter; Bjørndal, Cato R. P.. Interactive multimodal feedback practice in practicum: What is it? Bidrag på symposiet: Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training. NERA 2018; 2018-03-08 - 2018-03-10 UIA UiT
Untitled
|
|
43. |
Mathisen, Petter; Bjørndal, Cato R. P.. Using interactive multimodal observation and feedback technology in teacher education practicum: Supervisors’ experiences. Bidrag på symposiet: Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training.. NERA 2018; 2018-03-08 - 2018-03-10 UIA UiT
Untitled
|
|
44. |
Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik. Observasjon og veiledning med 360-graders video og VR-teknologi. Nasjonalt nettverksseminar; 2018-11-06 - 2018-11-07 UIA
Untitled
|
|
45. |
Wennergren, Ann-Christine; Thornberg, Fredrik; Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter. Lärarstudenter som aktörer i interaktiv observation och handledning En studie om digitala redskap i VFU-handledning på övningsskolor. Högre utbildning 2018 ;Volume 8.(2) p. 72-86 UIA UiT
Untitled
|
2017
|
46. |
Mathisen, Petter. Det mangefasetterte mentorskapet. MA - studium ved UIT; 2017-10-25 - 2017-10-25 UIA
Untitled
|
|
47. |
Mathisen, Petter. MA - veiledning, et spørsmål om "timing, blend og metakompetanse"?. Seminar for vitenskapelig ansatte og MA studenter; 2017-01-05 - 2017-01-05 UIA
Untitled
|
|
48. |
Mathisen, Petter. Mentoring and Observation Software. UIA Nyskapning - Kick off; 2017-02-13 - 2017-02-13 UIA
Untitled
|
|
49. |
Mathisen, Petter. Veiledning i teknologirike omgivelser. Seminar for vitenskapelig ansatte ved HIØ; 2017-09-07 - 2017-09-07 UIA
Untitled
|
|
50. |
Mathisen, Petter. Veiledning i teknologirike omgivelser. Nasjonalt Webinar; 2017-03-30 - 2017-03-30 UIA
Untitled
|