Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 194 << Previous 1 2 3 4    Next >>

2023
1 Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter; Wennergren, Ann-Christine; Thornberg, Fredrik.
Exploring the use of technology designed to support the supervision process in teacher training placements.. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2023 ;Volume 8.(1) p. -
UIA UiT Untitled
 
2 Mathisen, Petter.
Veiledning, observasjon og digital teknologi. MoVeM-seminar; 2023-01-05 - 2023-01-05
UIA Untitled
 
2022
3 Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Mathisen, Petter.
Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams. Læringsfestivalen; 2022-05-09 - 2022-05-10
UIA Untitled
 
4 Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik; Andreasen, Johan Kristian; Mathisen, Petter.
Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality (VR)​. Læringsfestivalen; 2022-05-09 - 2022-05-10
UIA Untitled
 
5 Mathisen, Petter; Bergan, Ingvild.
Erfaringer med bruk av 360°-video og VR-teknologi i observasjonsbasert veiledning i høyere utdanning. TeraVRi workshop; 2022-04-29 - 2022-04-29
HVL UIA HIOF Untitled
 
6 Mathisen, Petter.
Hvordan kan digital teknologi understøtte kollektive læringsprosesser i veiledning?. Konferanse om Studentaktiv veiledning i høyere utdanning; 2022-12-08 - 2022-12-08
UIA Untitled
 
7 Mathisen, Petter.
Leders rolle overfor mentorer og mentorprogram. KS seminar; 2022-11-25 - 2022-11-25
UIA Untitled
 
8 Mathisen, Petter.
«Mellom «skitprat» og teoribasert refleksjon. Om autentiske samtaler, praksisveiledningens design og veilederens kompetanse.. Praksis som læringsform i studier uten profesjonstilknytning. Diku «Økt arbeidsrelevans i høyere utdanning». Praksis som læringsform i studier uten pro; 2022-02-25 - 2022-02-25
UIA Untitled
 
9 Mathisen, Petter.
1. Kvalitetsindikatorer i mentorordninger 2. Hvem skal ha hvem? Om rekruttering, matching, roller og funksjoner. KS seminar; 2022-09-02 - 2022-09-02
UIA Untitled
 
10 Mathisen, Petter; Bergan, Ingvild.
Metoder og strategier i veiledningsarbeidet. MOSO-webinar; 2022-10-18 - 2022-10-18
UIA HIOF HVL Untitled
 
11 Mathisen, Petter; Høigaard, Rune.
Veiledning i Røde Kors. Metoder og strategier. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 978-82-02-41928-8) 208 p.
UIA Untitled
 
12 Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik; Gaustad, Martin.
VR360 - observasjonsbasert veiledning på "steroider"?. Veilederkonferansen 2022; 2022-02-09 - 2022-02-10
UIA Untitled
 
2021
13 Mathisen, Petter.
Digitalisering av observasjonsbasert praksisveiledning - MOSO i MoVeM. Seminar; 2021-04-16 - 2021-04-16
UIA Untitled
 
14 Mathisen, Petter.
Hva er den nye normalen? - Undervisning- og læringsdesign i digitale omgivelser. Instituttseminar; 2021-02-12 - 2021-02-12
UIA Untitled
 
15 Mathisen, Petter.
MA-veiledning, et spørsmål om timing, blend og metakompetanse?. Inst. seminar UIA om MA-veiledning; 2021-02-24 - 2021-02-24
UIA Untitled
 
16 Mathisen, Petter.
Mentoring i teori og praksis. Seminar; 2021-11-25 - 2021-11-25
UIA Untitled
 
17 Mathisen, Petter.
Muligheter og utfordringer i observasjonsbasert praksisveiledning. Seminar for lærerutdannere; 2021-11-19 - 2021-11-19
UIA Untitled
 
18 Mathisen, Petter.
Veiledning i digitale omgivelser. Seminar - Veiledernettverket i Østfold; 2021-02-10 - 2021-02-10
UIA Untitled
 
19 Mathisen, Petter.
1. Veiledning i høyere utdanning i digitale omgivelser 2. Grupper i høyere utdanning – bruk og misbruk. Kurs i høgskolepedagogikk, PHS; 2021-04-23 - 2021-04-23
UIA Untitled
 
20 Mathisen, Petter; Høigaard, Rune.
Veiledningsmetodikk (2 utgave). Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-69723-5) 192 p.
UIA Untitled
 
2020
21 Mathisen, Petter.
Förord. I: Drivkraft för kollegialt lärande: Observationer med MOSO och kritiska vänner. Fem undersökningar om att göra skillnad för elever.. Halmstad: Ängelholms kommun, Helsingborg kommun, Linkjøping kommun, Halmstad kommun 2020 p. 7-8
UIA Untitled
 
22 Mathisen, Petter.
Veiledning i 
digitale 
omgivelser. Seminar/webinar, Høgskolen i Innlandet; 2020-06-25 - 2020-06-25
UIA Untitled
 
23 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi – et bidrag til kvalitetsheving i lærerutdanningens praksisveiledning. Kvalitetsdrivere og forskningsbehov i praksisopplæring, UIS; 2020-06-22 - 2020-06-22
UIA Untitled
 
24 Mathisen, Petter; Midtsund Nordbø, Kari.
Veiledningsteknologi – et bidrag til kvalitetsheving i lærerutdanningens praksisveiledning. Erfaringer med den multimodale programvaren MOSO.. Læringsfestivalen 2020, NTNU; 2020-05-04 - 2020-05-05
UIA Untitled
 
25 Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik; Gaustad, Martin.
Observation and Mentoring with 360° Video and VR. Educause Annual Conference 2020; 2020-10-27 - 2020-10-27
UIA Untitled
 
26 Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik; Gaustad, Martin.
Videoanalyse på «steroider». Observasjon og veiledning med VR og 360-video. Læringsfestivalen 2020, NTNU; 2020-05-04 - 2020-05-05
UIA Untitled
 
2019
27 Lazareva, Aleksandra; Mathisen, Petter; Kari, Midtsund Norbø.
Connecting Theory and Practice in Teacher Education by Means of Observation Software. European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI); 2019-08-12 - 2019-08-16
UIA Untitled
 
28 Mathisen, Petter.
«MOSO» i observasjonsbasert praksisveiledning. Partnerskoleledersamling; 2019-03-28 - 2019-03-28
UIA Untitled
 
29 Mathisen, Petter.
Veiledning av studenter i digitale omgivelser. Fakultetsseminar; 2019-03-18 - 2019-03-18
UIA Untitled
 
30 Mathisen, Petter.
Veiledning i teknologirike omgivelser. Fagdag ved lærerutdanningene; 2019-01-15 - 2019-01-15
UIA Untitled
 
31 Mathisen, Petter.
Veiledning støttet av digitale verktøy.. Lærerspesialistutdanningen i PFDK; 2019-11-07 - 2019-11-07
UIA Untitled
 
32 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning?. UH-nett Vest; 2019-06-04
UIA Untitled
 
33 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning?. Fakultet for helsefag, VID Bergen; 2019-04-11 - 2019-04-11
UIA Untitled
 
2018
34 Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter; Ann-Christine, wennergren; Fredrik, Thornberg.
Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO i Norge og Sverige. Nordisk konferanse: Muligheter og utfordringer med bruk av digital teknologi i veiledningen i høyere utdanning; 2018-09-10 - 2018-09-15
UIA UiT Untitled
 
35 Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter; Ann-Christine, wennergren; Thornberg, Fredrik.
Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO i norsk og svensk lærerutdanning. Nordisk konferanse: Muligheter og utfordringer med bruk av digital teknologi i veiledningen i høyere utdanning; 2018-09-09 - 2018-09-16
UIA UiT Untitled
 
36 Mathisen, Petter.
Kvalitet i veiledningsarbeidet. Avdelingsseminar - Fylkesmannen i Agder; 2018-08-30 - 2018-08-30
UIA Untitled
 
37 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi – et bidrag til bedre praksisveiledning?. Veiledningsteknologi i lærerutdanningen; 2018-01-12 - 2018-01-12
UIA Untitled
 
38 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre studentveiledning?. Kurs i høgskolepedagogikk ved PHS; 2018-04-05 - 2018-04-05
UIA Untitled
 
39 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning?. Nettverkskonferanse; 2018-03-22 - 2018-03-22
UIA Untitled
 
40 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi i lærerutdanningens praksisveiledning. Forskningsdagene 2018 Volda; 2018-09-25 - 2018-09-25
UIA Untitled
 
41 Mathisen, Petter.
Veiledningsteknologi i praksis – Erfaringer og resultater fra forskning på og implementering av MOSO. Nasjonalt nettverkseminar; 2018-11-06 - 2018-11-07
UIA Untitled
 
42 Mathisen, Petter; Bjørndal, Cato R. P..
Interactive multimodal feedback practice in practicum: What is it? Bidrag på symposiet: Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training. NERA 2018; 2018-03-08 - 2018-03-10
UIA UiT Untitled
 
43 Mathisen, Petter; Bjørndal, Cato R. P..
Using interactive multimodal observation and feedback technology in teacher education practicum: Supervisors’ experiences. Bidrag på symposiet: Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training.. NERA 2018; 2018-03-08 - 2018-03-10
UIA UiT Untitled
 
44 Mathisen, Petter; Skaar, Stein Erik.
Observasjon og veiledning med 360-graders video og VR-teknologi. Nasjonalt nettverksseminar; 2018-11-06 - 2018-11-07
UIA Untitled
 
45 Wennergren, Ann-Christine; Thornberg, Fredrik; Bjørndal, Cato R. P.; Mathisen, Petter.
Lärarstudenter som aktörer i interaktiv observation och handledning En studie om digitala redskap i VFU-handledning på övningsskolor. Högre utbildning 2018 ;Volume 8.(2) p. 72-86
UIA UiT Untitled
 
2017
46 Mathisen, Petter.
Det mangefasetterte mentorskapet. MA - studium ved UIT; 2017-10-25 - 2017-10-25
UIA Untitled
 
47 Mathisen, Petter.
MA - veiledning, et spørsmål om "timing, blend og metakompetanse"?. Seminar for vitenskapelig ansatte og MA studenter; 2017-01-05 - 2017-01-05
UIA Untitled
 
48 Mathisen, Petter.
Mentoring and Observation Software. UIA Nyskapning - Kick off; 2017-02-13 - 2017-02-13
UIA Untitled
 
49 Mathisen, Petter.
Veiledning i teknologirike omgivelser. Seminar for vitenskapelig ansatte ved HIØ; 2017-09-07 - 2017-09-07
UIA Untitled
 
50 Mathisen, Petter.
Veiledning i teknologirike omgivelser. Nasjonalt Webinar; 2017-03-30 - 2017-03-30
UIA Untitled
 
    Show next list