Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 56 << Previous 1 2    Next >>

2023
1 Grønseth, Bjørn Ove.
Forskere tror ekstremvær vil endre nordmenns reisevaner. Dagens Næringsliv [Newspaper] 2023-07-25
USN Untitled
 
2 Grønseth, Bjørn Ove.
Mener dette forsterker feriepresset. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-dette-forsterker- [Internet] 2023-04-29
USN Untitled
 
3 Grønseth, Bjørn Ove; Setten, Karen Oline.
Tok feil om folks feriebestillinger. tv2.no [Internet] 2023-04-27
USN Untitled
 
2022
4 Grønseth, Bjørn Ove.
Ferievikarene. radio.nrk.no [Radio] 2022-06-22
USN Untitled
 
5 Grønseth, Bjørn Ove.
Hotellprisene i Europa: − Aldri sett en så drastisk økning. vg.no [Internet] 2022-07-21
USN Untitled
 
6 Grønseth, Bjørn Ove.
Kaossommeren 2022: Slik rammes reisende. nettavisen.no [Internet] 2022-07-10
USN Untitled
 
7 Grønseth, Bjørn Ove.
Ti år siden Norges mest beryktede lukt forsvant. Dagsavisen [Newspaper] 2022-04-12
USN Untitled
 
8 Grønseth, Bjørn Ove; Madsen, Dag Øivind.
Industry 4.0. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 683-685
USN Untitled
 
9 Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove.
Balanced Scorecard. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 249-251
USN Untitled
 
10 Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove.
BCG Matrix. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 254-257
USN Untitled
 
11 Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove.
Five Forces Model. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 250-252
USN Untitled
 
12 Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove.
PESTEL analysis. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 473-475
USN Untitled
 
2021
13 Grønseth, Bjørn Ove.
Videomateriale: "Kjennskap, kunnskap og holdninger". Digitaliseringsskolen for varehandel; Digitalisering - Teknologier, modeller og metoder, Modul 3, 0 t og 25 min. USN Ringerike 2021
USN Untitled
 
14 Grønseth, Bjørn Ove.
Videomateriale: "Trafikk og kanalsamspill". Digitaliseringsskolen for varehandel; Digitalisering - Teknologier, modeller og metoder, Modul 6, 0 t og 25 min. USN Ringerike 2021
USN Untitled
 
2020
15 Grønseth, Bjørn Ove.
Er du en av dem som har blitt litt overrasket over den lille ekstra summen du må betale etter et hotellopphold i utlandet? Dette er sannsyneligvis turistskatt, og nå lurer politikerne på om vi skal innføre avgiften i Norge. Vi spør om hva godt turistskatten kan føre med seg. NRK P2 - Studio 2 [Radio] 2020-01-29
USN Untitled
 
16 Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove.
Immunizing Against Diversity: Feeling Disgusted Reduces Positive Diversity Beliefs. Society for personality and Social Psychology (SPSP); 2020-02-27 - 2020-02-29
USN HINN Untitled
 
17 Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove; Warlop, Luk.
Immunizing Against Diversity: Feeling Disgusted Reduces Positive Diversity Belief. ASSOCIATION FOR CONSUMER RESEARCH; 2020-10-01 - 2020-10-04
USN BI HINN Untitled
 
18 Stenheim, Tonny; Henriksen, Andreas Gausemel; Stensager, Carl Magnus; Grønseth, Bjørn Ove; Madsen, Dag Øivind.
Broadcasting revenues and sporting success in European football: Evidence from the Big Five leagues. Journal of Applied Business and Economics (JABE) 2020 ;Volume 22.(4) p. 74-88
BI USN Untitled
 
2019
19 Grønseth, Bjørn Ove.
Dette hotellet er kun for kvinnelige gjester. www.vg.no [Newspaper] 2019-09-16
USN Untitled
 
20 Grønseth, Bjørn Ove.
Kunsten å overbevise: hvordan arrangører kan bruke påvirkningsstrategier for å tiltrekke seg interessenter til sitt arrangement. I: Eventledelse : En forskningsbasert antologi. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03219-1. p. 115-127
USN Untitled
 
21 Grønseth, Bjørn Ove.
Pakkereisene er døde slik vi kjenner dem. www.dinside.no [Newspaper] 2019-09-23
USN Untitled
 
22 Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove.
Disgust Sensitivity and Diversity Beliefs in Groups and Society. NEON 2019; 2019-11-27 - 2019-11-28
USN Untitled
 
2018
23 Frydenlund, Jonas; Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Grønseth, Bjørn Ove.
Bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling i norske produksjonsbedrifter. Beta 2018 ;Volume 32.(1) p. 100-126
BI USN Untitled
 
24 Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Hansen, Steffen Boas; Zagheri, Ali; Grønseth, Bjørn Ove.
Wage expenditures and sporting success: An analysis of Norwegian and Swedish football 2010-2013. Cogent Social Sciences 2018 ;Volume 4:1457423. p. 1-14
USN BI Untitled
 
2017
25 Grønseth, Bjørn Ove.
Does guest satisfaction seem better on a sunny day? Examining weather conditions impact on product evaluation and guest satisfaction during visits to open air museums.. 11th Annual Conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT); 2017-11-15 - 2017-11-17
USN Untitled
 
2016
26 Aasnæss, Steinar; Grønseth, Bjørn Ove; Gjerdalen, Kjetil.
Ringeriksregionen rigget for vekst : Regionale investeringer, Ringeriksbanen og ny E16. Kongsberg: Høgskolen i Sørøst-Norge 2016 (ISBN 978-82-7206-415-9) 117 p. Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge(5)
USN Untitled
 
27 Grønseth, Bjørn Ove.
Prinsipper for effektiv bruk av teknologi i markedsføring av reiselivsprodukter.. Hack4.no; 2016-10-28 - 2016-10-29
USN Untitled
 
2015
28 Grønseth, Bjørn Ove.
En reise i opplevelsesøkonomien. Kunnskap til lunsj; 2015-03-18
USN Untitled
 
2014
29 Grønseth, Bjørn Ove.
Klippfisk i fokus: Merkevarebygging – også et fortrinn for klippfisk? Erfaringer fra Ringeriksmat. Midt-Norsk Fiskerikonferanse 2014; 2014-06-03 - 2014-06-04
USN Untitled
 
30 Ness, Håvard; Aarstad, Jarle; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove.
Destination Development: The Role of Interdestination Bridge Ties. Journal of Travel Research 2014 ;Volume 53.(2) p. 183-195
USN NHH HVL Untitled
 
2013
31 Hjemdahl, Kirsti Mathiesen; Grønseth, Bjørn Ove; Rønningen, Martin.
Hvordan kan vi lykkes med forskningsbasert reiselivsutvikling i Lillehammer regionen?. Snowball konferansen; 2013-01-31
HINN USN UIA Untitled
 
2012
32 Grønseth, Bjørn Ove.
A bits and pieces versus a collaborative destination marketing strategy: the importance of using social capital as a collaborative measure in destinations. 6th Annual International Competence Network for Tourism Research and Education Conference(ICNT); 2012-11-27 - 2012-12-02
USN Untitled
 
33 Velvin, Jan; Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove.
Hvilke utfordringer har distriktsreiselivet? : hvordan bruke forskning for å øke verdiskaping. Fjellturismekonferansen; 2012-09-23 - 2012-09-25
USN Untitled
 
2011
34 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven Arne; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle.
Collaborative strategies; Use and Effects of Interorganizational Mechanisms in Tourism. Johan Arndt konferansen; 2011-06-09 - 2011-06-10
HVL USN NHH Untitled
 
35 Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove; Aarstad, Jarle.
Development of tourism destinations: An integrated multilevel perspective. Annals of Tourism Research 2011 ;Volume 38.(1) p. 268-290
USN HVL NHH Untitled
 
2010
36 Aarstad, Jarle; Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove.
Does firm contribution to destination networks' small world structures act as a carrier for innovation and performance?. I: Creative destinations in a changing world. Akureyri: Icelandic Tourism Research Centre 2010 ISBN 9789979834786. p. 44-
HVL USN NHH Untitled
 
37 Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove.
Firm level effects of network linking: The case of tourism destinations. I: Johan Arndt konferansen 2010. Hønefoss: Høgskolen i Buskerud 2010 p. 108-
HVL USN NHH Untitled
 
2009
38 Grønseth, Bjørn Ove.
Effekter av sponsing. utenTitteltekst; 2009-04-21 - 2009-04-21
USN Untitled
 
39 Grønseth, Bjørn Ove.
Kompetanse og nettverk: Hva har vi oppnådd?. 5 år med innovasjon i nettverk til fjells. Arenaprosjektet Innovativ Fjellturisme; 2009-04-21 - 2009-04-21
USN Untitled
 
2008
40 Grønseth, Bjørn Ove.
Perspektiver på fremtidig reiseliv i regionen. I: Samspill siden 1833 : Ringerikes sparebank 175 år. Hønefoss: Ringerike Sparebank ; Kolltopp forlag 2008 p. 33-
USN Untitled
 
41 Grønseth, Bjørn Ove; Iversen, Thor; Sørebø, Øystein.
Value Creation in Tourism Coproducing Networks : the Use of ICT to Create Value for Tourism Firms. 17th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2008-09-25 - 2008-09-28
USN Untitled
 
42 Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove.
Value Sharing Principles in Intra-destination Alliances : Effects of Governance and Action Patterns. 17th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2008-09-25 - 2008-09-28
USN Untitled
 
43 Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove.
Developing Competitive Tourism Destinations: Performance Effects of Integration. 37th EMAC Conference; 2008-05-27 - 2008-05-30
HVL USN NHH Untitled
 
44 Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove.
Effects of integration in tourism destination networks. 18th Nordic Workshop on interorganizational research; 2008-08-21 - 2008-08-23
HVL USN NHH Untitled
 
2007
45 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle.
Strategic development of tourism destinations. FIBE XXIV; 2007-04-01 - 2007-05-01
HVL USN NHH Untitled
 
46 Ness, Håvard; Aarstad, Jarle; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove.
Tourism destination development and the role of interdestination bridging ties. 23rd EGOS Colloquium; 2007-07-05 - 2007-07-07
HVL USN Untitled
 
2006
47 Grønseth, Bjørn Ove.
Omdømme - Merkevarebygging. utenTitteltekst; 2006-09-13 - 2006-09-14
USN Untitled
 
48 Grønseth, Bjørn Ove.
Vi spør kunden Hvilke motiver lå til grunn for tyske, hollandske og danske bilturisters valg av Norge som reisemål sommeren 2006, og hvilke aktiviteter planla de? En videreføring av fjorårets undersøkelse. Lønnsom opplevelsesproduksjon i fjellturisme; 2006-11-13 - 2006-11-14
USN Untitled
 
49 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle.
Strategic development of tourism destinations. 15th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2006-10-19 - 2006-10-22
HVL USN Untitled
 
50 Grønseth, Bjørn Ove; Ness, Håvard.
Value sharing principles in alliances: Effects of governance and action patterns. 16th Nordic Workshop on Interorganizational Research; 2006-08-18 - 2006-08-20
USN Untitled
 
    Show next list