2023
|
1. |
Grønseth, Bjørn Ove. Forskere tror ekstremvær vil endre nordmenns reisevaner. Dagens Næringsliv [Newspaper] 2023-07-25 USN
Untitled
|
|
2. |
Grønseth, Bjørn Ove. Mener dette forsterker feriepresset. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-dette-forsterker- [Internet] 2023-04-29 USN
Untitled
|
|
3. |
Grønseth, Bjørn Ove; Setten, Karen Oline. Tok feil om folks feriebestillinger. tv2.no [Internet] 2023-04-27 USN
Untitled
|
2022
|
4. |
Grønseth, Bjørn Ove. Ferievikarene. radio.nrk.no [Radio] 2022-06-22 USN
Untitled
|
|
5. |
Grønseth, Bjørn Ove. Hotellprisene i Europa: − Aldri sett en så drastisk økning. vg.no [Internet] 2022-07-21 USN
Untitled
|
|
6. |
Grønseth, Bjørn Ove. Kaossommeren 2022: Slik rammes reisende. nettavisen.no [Internet] 2022-07-10 USN
Untitled
|
|
7. |
Grønseth, Bjørn Ove. Ti år siden Norges mest beryktede lukt forsvant. Dagsavisen [Newspaper] 2022-04-12 USN
Untitled
|
|
8. |
Grønseth, Bjørn Ove; Madsen, Dag Øivind. Industry 4.0. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 683-685 USN
Untitled
|
|
9. |
Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove. Balanced Scorecard. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 249-251 USN
Untitled
|
|
10. |
Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove. BCG Matrix. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 254-257 USN
Untitled
|
|
11. |
Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove. Five Forces Model. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 250-252 USN
Untitled
|
|
12. |
Madsen, Dag Øivind; Grønseth, Bjørn Ove. PESTEL analysis. I: Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing 2022 ISBN 9781800377479. p. 473-475 USN
Untitled
|
2021
|
13. |
Grønseth, Bjørn Ove. Videomateriale: "Kjennskap, kunnskap og holdninger". Digitaliseringsskolen for varehandel; Digitalisering - Teknologier, modeller og metoder, Modul 3, 0 t og 25 min. USN Ringerike 2021 USN
Untitled
|
|
14. |
Grønseth, Bjørn Ove. Videomateriale: "Trafikk og kanalsamspill". Digitaliseringsskolen for varehandel; Digitalisering - Teknologier, modeller og metoder, Modul 6, 0 t og 25 min. USN Ringerike 2021 USN
Untitled
|
2020
|
15. |
Grønseth, Bjørn Ove. Er du en av dem som har blitt litt overrasket over den lille ekstra summen du må betale etter et hotellopphold i utlandet? Dette er sannsyneligvis turistskatt, og nå lurer politikerne på om vi skal innføre avgiften i Norge. Vi spør om hva godt turistskatten kan føre med seg. NRK P2 - Studio 2 [Radio] 2020-01-29 USN
Untitled
|
|
16. |
Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove. Immunizing Against Diversity: Feeling Disgusted Reduces Positive Diversity Beliefs. Society for personality and Social Psychology (SPSP); 2020-02-27 - 2020-02-29 USN HINN
Untitled
|
|
17. |
Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove; Warlop, Luk. Immunizing Against Diversity: Feeling Disgusted Reduces Positive Diversity Belief. ASSOCIATION FOR CONSUMER RESEARCH; 2020-10-01 - 2020-10-04 USN BI HINN
Untitled
|
|
18. |
Stenheim, Tonny; Henriksen, Andreas Gausemel; Stensager, Carl Magnus; Grønseth, Bjørn Ove; Madsen, Dag Øivind. Broadcasting revenues and sporting success in European football: Evidence from the Big Five leagues. Journal of Applied Business and Economics (JABE) 2020 ;Volume 22.(4) p. 74-88 BI USN
Untitled
|
2019
|
19. |
Grønseth, Bjørn Ove. Dette hotellet er kun for kvinnelige gjester. www.vg.no [Newspaper] 2019-09-16 USN
Untitled
|
|
20. |
Grønseth, Bjørn Ove. Kunsten å overbevise: hvordan arrangører kan bruke påvirkningsstrategier for å tiltrekke seg interessenter til sitt arrangement. I: Eventledelse : En forskningsbasert antologi. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03219-1. p. 115-127 USN
Untitled
|
|
21. |
Grønseth, Bjørn Ove. Pakkereisene er døde slik vi kjenner dem. www.dinside.no [Newspaper] 2019-09-23 USN
Untitled
|
|
22. |
Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove. Disgust Sensitivity and Diversity Beliefs in Groups and Society. NEON 2019; 2019-11-27 - 2019-11-28 USN
Untitled
|
2018
|
23. |
Frydenlund, Jonas; Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Grønseth, Bjørn Ove. Bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling i norske produksjonsbedrifter. Beta 2018 ;Volume 32.(1) p. 100-126 BI USN
Untitled
|
|
24. |
Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Hansen, Steffen Boas; Zagheri, Ali; Grønseth, Bjørn Ove. Wage expenditures and sporting success: An analysis of Norwegian and Swedish football 2010-2013. Cogent Social Sciences 2018 ;Volume 4:1457423. p. 1-14 USN BI
Untitled
|
2017
|
25. |
Grønseth, Bjørn Ove. Does guest satisfaction seem better on a sunny day? Examining weather conditions impact on product evaluation and guest satisfaction during visits to open air museums.. 11th Annual Conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT); 2017-11-15 - 2017-11-17 USN
Untitled
|
2016
|
26. |
Aasnæss, Steinar; Grønseth, Bjørn Ove; Gjerdalen, Kjetil. Ringeriksregionen rigget for vekst : Regionale investeringer, Ringeriksbanen og ny E16. Kongsberg: Høgskolen i Sørøst-Norge 2016 (ISBN 978-82-7206-415-9) 117 p. Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge(5) USN
Untitled
|
|
27. |
Grønseth, Bjørn Ove. Prinsipper for effektiv bruk av teknologi i markedsføring av reiselivsprodukter.. Hack4.no; 2016-10-28 - 2016-10-29 USN
Untitled
|
2015
|
28. |
Grønseth, Bjørn Ove. En reise i opplevelsesøkonomien. Kunnskap til lunsj; 2015-03-18 USN
Untitled
|
2014
|
29. |
Grønseth, Bjørn Ove. Klippfisk i fokus: Merkevarebygging – også et fortrinn for klippfisk? Erfaringer fra Ringeriksmat. Midt-Norsk Fiskerikonferanse 2014; 2014-06-03 - 2014-06-04 USN
Untitled
|
|
30. |
Ness, Håvard; Aarstad, Jarle; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove. Destination Development: The Role of Interdestination Bridge Ties. Journal of Travel Research 2014 ;Volume 53.(2) p. 183-195 USN NHH HVL
Untitled
|
2013
|
31. |
Hjemdahl, Kirsti Mathiesen; Grønseth, Bjørn Ove; Rønningen, Martin. Hvordan kan vi lykkes med forskningsbasert reiselivsutvikling i Lillehammer regionen?. Snowball konferansen; 2013-01-31 HINN USN UIA
Untitled
|
2012
|
32. |
Grønseth, Bjørn Ove. A bits and pieces versus a collaborative destination marketing strategy: the importance of using social capital as a collaborative measure in destinations. 6th Annual International Competence Network for Tourism Research and Education Conference(ICNT); 2012-11-27 - 2012-12-02 USN
Untitled
|
|
33. |
Velvin, Jan; Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove. Hvilke utfordringer har distriktsreiselivet? : hvordan bruke forskning for å øke verdiskaping. Fjellturismekonferansen; 2012-09-23 - 2012-09-25 USN
Untitled
|
2011
|
34. |
Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven Arne; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle. Collaborative strategies; Use and Effects of Interorganizational Mechanisms in Tourism. Johan Arndt konferansen; 2011-06-09 - 2011-06-10 HVL USN NHH
Untitled
|
|
35. |
Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove; Aarstad, Jarle. Development of tourism destinations: An integrated multilevel perspective. Annals of Tourism Research 2011 ;Volume 38.(1) p. 268-290 USN HVL NHH
Untitled
|
2010
|
36. |
Aarstad, Jarle; Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove. Does firm contribution to destination networks' small world structures act as a carrier for innovation and performance?. I: Creative destinations in a changing world. Akureyri: Icelandic Tourism Research Centre 2010 ISBN 9789979834786. p. 44- HVL USN NHH
Untitled
|
|
37. |
Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove. Firm level effects of network linking: The case of tourism destinations. I: Johan Arndt konferansen 2010. Hønefoss: Høgskolen i Buskerud 2010 p. 108- HVL USN NHH
Untitled
|
2009
|
38. |
Grønseth, Bjørn Ove. Effekter av sponsing. utenTitteltekst; 2009-04-21 - 2009-04-21 USN
Untitled
|
|
39. |
Grønseth, Bjørn Ove. Kompetanse og nettverk: Hva har vi oppnådd?. 5 år med innovasjon i nettverk til fjells. Arenaprosjektet Innovativ Fjellturisme; 2009-04-21 - 2009-04-21 USN
Untitled
|
2008
|
40. |
Grønseth, Bjørn Ove. Perspektiver på fremtidig reiseliv i regionen. I: Samspill siden 1833 : Ringerikes sparebank 175 år. Hønefoss: Ringerike Sparebank ; Kolltopp forlag 2008 p. 33- USN
Untitled
|
|
41. |
Grønseth, Bjørn Ove; Iversen, Thor; Sørebø, Øystein. Value Creation in Tourism Coproducing Networks : the Use of ICT to Create Value for Tourism Firms. 17th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2008-09-25 - 2008-09-28 USN
Untitled
|
|
42. |
Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove. Value Sharing Principles in Intra-destination Alliances : Effects of Governance and Action Patterns. 17th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2008-09-25 - 2008-09-28 USN
Untitled
|
|
43. |
Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove. Developing Competitive Tourism Destinations: Performance Effects of Integration. 37th EMAC Conference; 2008-05-27 - 2008-05-30 HVL USN NHH
Untitled
|
|
44. |
Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove. Effects of integration in tourism destination networks. 18th Nordic Workshop on interorganizational research; 2008-08-21 - 2008-08-23 HVL USN NHH
Untitled
|
2007
|
45. |
Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle. Strategic development of tourism destinations. FIBE XXIV; 2007-04-01 - 2007-05-01 HVL USN NHH
Untitled
|
|
46. |
Ness, Håvard; Aarstad, Jarle; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove. Tourism destination development and the role of interdestination bridging ties. 23rd EGOS Colloquium; 2007-07-05 - 2007-07-07 HVL USN
Untitled
|
2006
|
47. |
Grønseth, Bjørn Ove. Omdømme - Merkevarebygging. utenTitteltekst; 2006-09-13 - 2006-09-14 USN
Untitled
|
|
48. |
Grønseth, Bjørn Ove. Vi spør kunden Hvilke motiver lå til grunn for tyske, hollandske og danske bilturisters valg av Norge som reisemål sommeren 2006, og hvilke aktiviteter planla de? En videreføring av fjorårets undersøkelse. Lønnsom opplevelsesproduksjon i fjellturisme; 2006-11-13 - 2006-11-14 USN
Untitled
|
|
49. |
Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle. Strategic development of tourism destinations. 15th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2006-10-19 - 2006-10-22 HVL USN
Untitled
|
|
50. |
Grønseth, Bjørn Ove; Ness, Håvard. Value sharing principles in alliances: Effects of governance and action patterns. 16th Nordic Workshop on Interorganizational Research; 2006-08-18 - 2006-08-20 USN
Untitled
|