Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-15 av 15

2024
1 Olsson, Maja Reinåmo.
Hva tenker de selv?. Klassekampen 2024 ;Volum 23.mars.
NTNU Untitled
 
2 Olsson, Maja Reinåmo; Pedersen, Ida Pape.
Skolekroppen. Lekende kropper i (opp)lærende rammer.. Kunnskapslunsj ILU; 2024-02-08 - 2024-02-08
NTNU NORD Untitled
 
2023
3 Olsson, Maja Reinåmo.
Barneperspektiver på lek i overgangen fra barnehage til skole. Seminar i begynneropplæring; 2023-10-18 - 2023-10-18
NTNU Untitled
 
4 Olsson, Maja Reinåmo.
"Det er ikke det ungene definerer som lek?" Om betydningen av at pedagoger nærmer seg barneperspektiver på lek i samarbeidet om overgangen fra barnehage til skole.. Lek i begynneropplæringen; 2023-11-23 - 2023-11-24
NTNU Untitled
 
5 Olsson, Maja Reinåmo.
‘I don’t think that it’s play. Because we have to play’. Norwegian six-year-old children’s understandings of play when they start in primary school. International Journal of Play 2023 ;Volum 12. s. -
NTNU Untitled
 
6 Olsson, Maja Reinåmo.
Lekende kulturskaping i nye barnefellesskap i skolen. BIN-Norden 2023 Conference "Child-Cultures: Landscapes for play, art, and explorations"; 2023-05-10 - 2023-05-11
NTNU Untitled
 
7 Olsson, Maja Reinåmo.
Tullete og alvorlige voksne: Barns fortellinger om voksnes roller i lek i barnehage og skole. Barn – forskning om barn og barndom i Norden 2023 ;Volum 41.(4) s. 134-147
NTNU Untitled
 
8 Olsson, Maja Reinåmo; Øksnes, Maria.
Pedagogers forståelser av lek i barnehage og skole. I: Barndom i barnehage: Eldst. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202759728. s. 156-180
NTNU Untitled
 
2022
9 Olsson, Maja Reinåmo.
Play and peer culture in children's transition to school.. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03
NTNU Untitled
 
2021
10 Dille, Karen Birgitte; Olsson, Maja Reinåmo.
Har sommer og skolefri blitt sommer med lesepress?. Adressa/Midtnorskdebatt 2021
NTNU Untitled
 
11 Olsson, Maja Reinåmo.
Estetiske LEKprosesser. Verdien av barns lekefellesskap i skolen.. Estetiske læringsprosesser. Muligheter og utfordringer i grunnskolelærerutdanningene; 2021-11-04 - 2021-11-05
NTNU Untitled
 
12 Olsson, Maja Reinåmo.
Playful Transitions. Children's perspectives on play in transition from kindergarten to school.. EECERA; 2021-09-01 - 2021-09-17
NTNU Untitled
 
13 Olsson, Maja Reinåmo.
Silly or serious? Children’s understandings of teacher’s role in play in transition from kindergarten (ECEC) to school.. EECERA; 2021-09-01 - 2021-09-17
NTNU Untitled
 
14 Olsson, Maja Reinåmo.
Å lytte til barns stemmer om lek i overgangen fra barnehage til skole. Bedre skolestart; 2021-12-01 - 2021-12-01
NTNU Untitled
 
2013
15 Øksnes, Maria; Olsson, Maja.
«Estetikk? Det er jo alt egentlig!» Et forsvar for hverdagsestetikken i barnehagen. I: Barn, kunst og kultur. Universitetsforlaget 2013 ISBN 9788215020020. s. 103-114
NORD NTNU Untitled