2020
|
1. |
Horgen, Svend Andreas. Grepene 1-5 og 13. I: 101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse.. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034202. s. 148-157, 172-173 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Wølner, Tor Arne; Horgen, Svend Andreas. Kan omvendt undervisning fremme refleksjon og dybdelæring?. I: 101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse.. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034202. s. 65-78 USN
Untitled
|
2017
|
3. |
Hjeltnes, Thorleif; Horgen, Svend Andreas. GUIDELINES FOR DESIGNING A FLEXIBLE MOOC ENSURING HIGH THROUGHPUT. ICERI 2017 Conference; 2017-11-16 - 2017-11-18 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Horgen, Svend Andreas; Hjeltnes, Thorleif. GUIDELINES FOR DESIGNING A FLEXIBLE MOOC ENSURING HIGH THROUGHPUT. ICERI Proceedings 2017 s. 6008-6217 NTNU
Untitled
|
2016
|
5. |
Hjeltnes, Thorleif; Horgen, Svend Andreas. FACTORS INFLUENCING THE SUSTAINABILITY OF MOOCS COMPARED WITH TRADITIONAL DISTANCE EDUCATION COURSES. ICERI Proceedings 2016 s. 6466-6472 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Hjeltnes, Thorleif; Horgen, Svend Andreas. Factors influencing the sustainability of MOOCs compared with traditional distance education courses. Lecture Notes in Computer Science (LNCS) 2016 ;Volum 10013. s. 123-127 NTNU
Untitled
|
2015
|
7. |
Hjeltnes, Thorleif; Horgen, Svend Andreas. MOOC for ICT in teacher training - reflections about people, process and tools. INTED2015; 2015-03-02 - 2015-03-04 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Hjeltnes, Thorleif; Horgen, Svend Andreas. MOOC for ICT in teacher training - reflections about people, process and tools. I: INTED2015 Proceedings. The International Academy of Technology, Education and Development 2015 ISBN 978-84-606-5763-7. s. 2294-2304 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Horgen, Svend Andreas. Bruk av digitale tester i undervisning. Seminar for lærere i Nordland; 2015-11-24 - 2015-11-24 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Horgen, Svend Andreas. E-læring: Noen muligheter. Workshop i tverrfaglig entreprenørskap (TEKOM); 2015-02-10 - 2015-02-20 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Horgen, Svend Andreas. Hvordan aktivisere og motivere med itslearning. Fagdag hos KRUS; 2015-06-10 - 2015-06-10 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Horgen, Svend Andreas. Hvordan aktivisere og motivere med itslearning og hvordan holde gode forelesninger. Høgskoleped-dag ved Politihøgskolen i Oslo; 2015-03-12 - 2015-03-12 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Horgen, Svend Andreas. Hvordan motivere og aktivisere med IKT, og bruk av video. Fagdag om bruk av IKT i læring ved Høgskolen i Hedmark; 2015-09-30 - 2015-09-30 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Horgen, Svend Andreas. Hvordan utvikle en god MOOC del 2. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2015 ;Volum 2015.(1) s. 16-19 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Horgen, Svend Andreas. Hvordan utvikle en god MOOC del 3. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2015 ;Volum 2015.(2) s. 19-21 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Horgen, Svend Andreas. Læring med IKT. Fagdager ved Skarnes og Storhamar vgs; 2015-09-22 - 2015-09-23 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Krogstie, Birgit Rognebakke; Horgen, Svend Andreas; Hjeltnes, Thorleif. Criteria for Peer Feedback Comments in a MOOC. NOKOBIT: Norsk konferanse for organisasjoners bruk av informasjonsteknologi 2015 s. - NTNU
Untitled
|
2014
|
18. |
Hjeltnes, Thorleif; Horgen, Svend Andreas; Hjeltnes, Tor Atle. Using the concurrent e-learning design method in a distributed mode for developing courses in teacher training and entrepreneurship. I: ICERI2014 Proceedings. 7th International Conference of Education, Research and Innovation. November 17th-19th, 2014 — Seville, Spain. The International Academy of Technology, Education and Development 2014 ISBN 978-84-617-2484-0. s. 6091-6101 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Horgen, Svend Andreas. Hvordan utvikle en god MOOC. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2014 (2) s. 16-18 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Horgen, Svend Andreas. Mot en modell for MOOC-utvikling: Vi har ikke svarene, men spørsmålene. MOOC for arbeidslivet; 2014-05-26 - 2014-05-26 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Horgen, Svend Andreas; Olsen, Thor O.. Effects of Social Media on Building and Using Personal Learning Networks. I: INTED2014 Proceedings. The International Academy of Technology, Education and Development 2014 ISBN 978-84-616-8412-0. s. 3553-3560 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Horgen, Svend Andreas; Olsen, Thor O.. Instruction Influence on Social Media Use. I: EDULEARN14 Proceedings 6th International Conference on Education and New Learning Technologies July 7th-9th, 2014 — Barcelona, Spain. The International Academy of Technology, Education and Development 2014 ISBN 978-84-617-0557-3. s. 5193-5200 NTNU
Untitled
|
2013
|
23. |
Olsen, Thor O.; Horgen, Svend Andreas. Keep Blogging? Some Permanent Effects of Teaching Blogging. ECTC 2013 European Conference on Technology in the Classroom; 2013-07-11 - 2013-07-14 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Olsen, Thor O.; Horgen, Svend Andreas. Social Media in Blended Learning. I: INTED 2013 Conference Proceedings. The International Academy of Technology, Education and Development 2013 ISBN 978-84-616-2661-8. s. 240-246 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Olsen, Thor O.; Horgen, Svend Andreas. Social Media in Blended Learning. 7th International Technology,Education and Development Conference; 2013-03-04 - 2013-03-06 NTNU
Untitled
|
2012
|
26. |
Horgen, Svend Andreas. Aktiv bruk av itslearning. itslearning-konferansen 2012; 2012-04-25 - 2012-04-25 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Horgen, Svend Andreas. Ditt eget personlige læringsnettverk. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2012 (1-2) s. 16-17 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Horgen, Svend Andreas. Hvorfor Personlige læringsnettverk (PLN)?. Norgesuniversitetets høstkonferanse 2012; 2012-09-17 - 2012-09-17 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Horgen, Svend Andreas. Læring i skyene. NVU-konferansen 2012; 2012-04-17 - 2012-04-17 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Horgen, Svend Andreas. Nettbasert læring og itslearning. itslearning-konferansen 2012; 2012-04-24 - 2012-04-24 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Horgen, Svend Andreas. PLN for lærere. Utdanningskonferansen 2012; 2012-02-10 - 2012-02-10 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Horgen, Svend Andreas. Twitter som lærer. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2012 (1-2) s. 12-13 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Horgen, Svend Andreas; Olsen, Thor O.. A DUAL APPROACH TO TEACHING BUSINESS APPLICATIONS OF SOCIAL MEDIA. INTED Proceedings 2012 s. 521-529 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Horgen, Svend Andreas; Olsen, Thor O.. A Dual Approach to Teaching Business Applications of Social Media. I: INTED2012 Proceedings 6th International Technology, Education and Development Conference. The International Academy of Technology, Education and Development 2012 ISBN 978-84-615-5563-5. s. 0521-0529 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Olsen, Thor O.; Horgen, Svend Andreas. Business and Social Media: Structure and Effects of a Web 2.0 Based Course. I: EDULEARN12 Proceedings. The International Academy of Technology, Education and Development 2012 ISBN 978-84-695-3491-5. s. 6879-6885 NTNU
Untitled
|
2011
|
36. |
Horgen, Svend Andreas. Automatisert medstudentvurdering. NVU-konferansen 2011; 2011-03-15 - 2011-03-16 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Horgen, Svend Andreas. Digitale tester (for innlæring, for repetisjon, som arbeidskrav, studentgenererte). Tilbakemelding, PLEAZZE; 2011-02-03 - 2011-02-03 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Horgen, Svend Andreas. Et system for automatisert medstudentvurdering. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2011 (1) s. 18-19 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Horgen, Svend Andreas. God bruk av Web 2.0 i undervisning. Rogalandskonferansen 2011; 2011-03-22 - 2011-03-22 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Horgen, Svend Andreas. Hvorfor blogge i undervisningssammenheng?. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2011 (2) s. 5-5 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Horgen, Svend Andreas. Itfag-blogg: Teknologi. Data. Læring. Deling. NTNU
Untitled
|
|
42. |
Horgen, Svend Andreas. Kollegaveiledning. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2011 (1) s. 16-17 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Horgen, Svend Andreas. Webinar åpner for nye muligheter innen undervisning. Synkron : Magasin for innovativ utdanning 2011 (2) s. 16-17 NTNU
Untitled
|
2010
|
44. |
Horgen, Svend Andreas. Tipsserie om digitale tester på bloggen "gjemmesiden". UKJENT 2010 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Horgen, Svend Andreas; Klefstad, Bjørn; Maribu, Geir; Hjeltnes, Thorleif. Learning Outcomes and a Taxonomy as a Starting Point for creating digital Multiple-choice Tests. Seminar.net - Media, technology and lifelong learning 2010 ;Volum 6.(3) s. 10- NTNU
Untitled
|
|
46. |
Horgen, Svend Andreas; Nordseth, Hugo. Hvordan lykkes med wiki som pedagogisk verktøy?. NVU-konferansen 2010; 2010-03-16 - 2010-03-17 NORD NTNU
Untitled
|
2009
|
47. |
Horgen, Svend Andreas. Bedre læring med Web 2.0. Skolen i digital utvikling; 2009-11-13 - 2009-11-13 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Horgen, Svend Andreas. Bruk av digitale tester i vurdering. Lektorbladet 2009 ;Volum 4.(04.sep) s. 3- NTNU
Untitled
|
|
49. |
Horgen, Svend Andreas. Digitale testar/Bruk av nye nettfenomen i undervisninga. Pedagogisk bruk av IKT i undervisninga; 2009-04-22 - 2009-04-22 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Horgen, Svend Andreas. Digitale tester. utenTitteltekst; 2009-09-22 - 2009-09-22 NTNU
Untitled
|