2024
|
1. |
Olsson, Maja Reinåmo; Pedersen, Ida Pape. Skolekroppen. Lekende kropper i (opp)lærende rammer.. Kunnskapslunsj ILU; 2024-02-08 - 2024-02-08 NTNU NORD
Untitled
|
2023
|
2. |
Olsson, Maja Reinåmo. Barneperspektiver på lek i overgangen fra barnehage til skole. Seminar i begynneropplæring; 2023-10-18 - 2023-10-18 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Olsson, Maja Reinåmo. "Det er ikke det ungene definerer som lek?" Om betydningen av at pedagoger nærmer seg barneperspektiver på lek i samarbeidet om overgangen fra barnehage til skole.. Lek i begynneropplæringen; 2023-11-23 - 2023-11-24 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Olsson, Maja Reinåmo. ‘I don’t think that it’s play. Because we have to play’. Norwegian six-year-old children’s understandings of play when they start in primary school. International Journal of Play 2023 ;Volume 12. p. - NTNU
Untitled
|
|
5. |
Olsson, Maja Reinåmo. Lekende kulturskaping i nye barnefellesskap i skolen. BIN-Norden 2023 Conference "Child-Cultures: Landscapes for play, art, and explorations"; 2023-05-10 - 2023-05-11 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Olsson, Maja Reinåmo. Tullete og alvorlige voksne: Barns fortellinger om voksnes roller i lek i barnehage og skole. Barn – forskning om barn og barndom i Norden 2023 ;Volume 41.(4) p. 134-147 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Olsson, Maja Reinåmo; Øksnes, Maria. Pedagogers forståelser av lek i barnehage og skole. I: Barndom i barnehage: Eldst. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202759728. p. 156-180 NTNU
Untitled
|
2022
|
8. |
Olsson, Maja Reinåmo. Play and peer culture in children's transition to school.. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03 NTNU
Untitled
|
2021
|
9. |
Dille, Karen Birgitte; Olsson, Maja Reinåmo. Har sommer og skolefri blitt sommer med lesepress?. Adressa/Midtnorskdebatt 2021 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Olsson, Maja Reinåmo. Estetiske LEKprosesser. Verdien av barns lekefellesskap i skolen.. Estetiske læringsprosesser. Muligheter og utfordringer i grunnskolelærerutdanningene; 2021-11-04 - 2021-11-05 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Olsson, Maja Reinåmo. Playful Transitions. Children's perspectives on play in transition from kindergarten to school.. EECERA; 2021-09-01 - 2021-09-17 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Olsson, Maja Reinåmo. Silly or serious? Children’s understandings of teacher’s role in play in transition from kindergarten (ECEC) to school.. EECERA; 2021-09-01 - 2021-09-17 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Olsson, Maja Reinåmo. Å lytte til barns stemmer om lek i overgangen fra barnehage til skole. Bedre skolestart; 2021-12-01 - 2021-12-01 NTNU
Untitled
|
2013
|
14. |
Øksnes, Maria; Olsson, Maja. «Estetikk? Det er jo alt egentlig!» Et forsvar for hverdagsestetikken i barnehagen. I: Barn, kunst og kultur. Universitetsforlaget 2013 ISBN 9788215020020. p. 103-114 NORD NTNU
Untitled
|