Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 99 << Previous 1 2    Next >>

2024
1 Danielsen, Anne G.
Vil du studere pedagogikk?. Åpen dag; 2024-02-12 - 2024-02-12
UiB Untitled
 
2023
2 Kristensen, Sara Madeleine; Danielsen, Anne G; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Aanes, Mette.
The positive feedback loop between academic self-efficacy, academic initiative, and Grade Point Average: a parallel process latent growth curve model. Educational Psychology 2023 ;Volume 43.(7) p. 835-853
UiB BI Untitled
 
3 Kristensen, Sara Madeleine; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Urke, Helga Bjørnøy; Danielsen, Anne G.
Academic Stress, Academic Self-efficacy, and Psychological Distress: A Moderated Mediation of Within-person Effects. Journal of Youth and Adolescence 2023 ;Volume 52.(7) p. 1512-1529
UiB Untitled
 
2022
4 Danielsen, Anne G.
Perspektiver. Psykososiale vansker, Videreutdanning i spesialpedagogikk; 2022-08-31 - 2022-08-31
UiB Untitled
 
5 Danielsen, Anne G.
Resiliens. Psykososiale vansker, Videreutdanning i spesialpedagogikk; 2022-10-17 - 2022-10-17
UiB Untitled
 
6 Kristensen, Sara Madeleine; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Danielsen, Anne G.
Hello Darkness, My Old Friend: Moderating a Random Intercept Cross-lagged Panel Model of Loneliness and Symptoms of Anxiety and Depression. Research on Child and Adolescent Psychopathology 2022
UiB Untitled
 
7 Kristensen, Sara Madeleine; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Danielsen, Anne Grete.
The developmental dynamics of academic self-efficacy, initiative, and grade point average: A parallel process latent growth curve model. The 1st Conference on Positive Youth Development in a Cross-national Perspective; 2022-04-22 - 2022-04-23
UiT UiB Untitled
 
2021
8 Danielsen, Anne G.
Lærerens arbeid med livsmestring. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 978-82-450-3449-3) 224 p.
UiB Untitled
 
9 Kristensen, Sara Madeleine Eriksen; Danielsen, Anne G; Jeno, Lucas Matias; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Urke, Helga Bjørnøy.
The Within-Person Effect of Psychological Distress on Social Self-Efficacy: A Random Intercept Cross-Lagged Panel Model. Journal of Research on Adolescence 2021
UiB Untitled
 
2020
10 Danielsen, Anne G..
Bråk og uro i klasserommet - et behavioristisk perspektiv. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 19-37
UiB Untitled
 
11 Danielsen, Anne G..
Den nysgjerrige eleven - Piaget, konstruktivisme og kognitiv utvikling. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 38-60
UiB Untitled
 
12 Danielsen, Anne G..
Forord. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 5-5
UiB Untitled
 
13 Danielsen, Anne G..
Pedagogiske perspektiver. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 15-18
UiB Untitled
 
14 Danielsen, Anne G..
Selvbestemmelsesteori og det psykososiale læringsmiljøet. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 220-245
UiB Untitled
 
15 Danielsen, Anne G..
Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 (ISBN 9788205518506) 309 p.
UiB Untitled
 
16 Danielsen, Anne G..
Troen på egen mestring - Bandura og sosialkognitiv teori. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 125-145
UiB Untitled
 
17 Danielsen, Anne G.; Diseth, Åge Røssing; Heldal, Janicke; Kvello, Øyvind; Egelandsdal, Kjetil; Ness, Ingunn Johanne; Sætra, Emil.
Elevens beste og pedagogiske perspektiver - en analyse. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 284-307
MF NTNU UiB Untitled
 
18 Danielsen, Anne G; Tjomsland, Hege Eikeland.
Mestringsforventning, trivsel og frafall. I: Praktisk-pedagogisk utdanning – en antologi (2. utg.). Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245033717. p. 499-525
HINN HVL UiB Untitled
 
19 Ness, Ingunn Johanne; Danielsen, Anne G..
Sosiokulturell teori - Vygotsky, Lave og Wenger. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 98-124
UiB Untitled
 
2019
20 Danielsen, Anne G..
Aktiv læring og lærelyst. Seminar; 2019-01-08 - 2019-01-08
UiB Untitled
 
21 Danielsen, Anne G..
Trivsel, psykisk helse og læringsmiljø. Grunnskolelærerutdanning; 2019-05-02 - 2019-05-02
UiB Untitled
 
2018
22 Danielsen, Anne G..
Veiledning i praksisstudiet. Veilederseminar; 2018-11-30 - 2018-11-30
UiB Untitled
 
23 Danielsen, Anne G..
Vil du studere pedagogikk?. Åpen dag; 2018-03-07 - 2018-03-07
UiB Untitled
 
24 Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne G..
Norwegian Children's Rights in Sport and Coaches' Understanding of Talent. I: Children's Rights. New Issues, New Themes, New Perspectives. Brill|Nijhoff 2018 ISBN 978-90-04-35675-7. p. 140-164
HVL UiB Untitled
 
25 Jeno, Lucas Matias; Danielsen, Anne G.; Raaheim, Arild.
A prospective investigation of students’ academic achievement and dropout in higher education: a Self-Determination Theory approach. Educational Psychology 2018 ;Volume 38.(9) p. 1163-1184
UiB Untitled
 
26 Jeno, Lucas Matias.
The antecedents and consequences of students´ autonomous motivation. The relation between need-support, motivation, and academic achievement. : University of Bergen 2018 (ISBN 978-82-308-3833-4)
UiB Untitled
 
27 Refsnes, Anita Hennie; Danielsen, Anne G..
Yrkesfaglæreres opplevelse av sin rolle i det psykiske helsearbeidet. Tidsskrift for psykisk helsearbeid 2018 ;Volume 15.(4) p. 273-284
UiB Untitled
 
28 Steele, Annfrid Rosøy.
Forskning i lærerutdanning - Vi må snakke samme språk. Veiledningssamarbeid mellom praksislærer, universitetslærer og studenter. Tromsø: Universitetet i Tromsø. Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og pedagogikk 2018 (ISBN 978-82-8244-195-7) 171 p.
UiB UiT Untitled
 
2017
29 Danielsen, Anne G..
Eleven og skolens læringsmiljø. Medvirkning og trivsel. Gyldendal Akademisk 2017 (ISBN 9788205499010) 208 p.
UiB Untitled
 
30 Danielsen, Anne G..
Veiledning i praksisstudiet – pedagogiske aspekter; veiledning, kommunikasjon og vurdering. Veilederseminar; 2017-12-01 - 2017-12-01
UiB Untitled
 
31 Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne G..
Norwegian children's rights in sport and coaches' understanding of talent. The International Journal of Children's Rights 2017 ;Volume 25.(2) p. 412-437
UiB HVL Untitled
 
2015
32 Danielsen, Anne G..
Eksempler på timeforskning. Samling i nettverk for kompetanseveiledere, rektorer og vurderingsansvarlig. PPA og TOFU; 2015-01-15 - 2015-01-15
UiB Untitled
 
33 Danielsen, Anne G..
Kritiske faktorer i timeforskning (lesson study). Samling i nettverk for kompetanseveiledere, rektorer og vurderingsansvarlig. PPA og TOFU; 2015-03-19 - 2015-03-19
UiB Untitled
 
34 Danielsen, Anne G..
Veiledning i praksisstudiet – pedagogiske aspekter; veiledning, kommunikasjon og vurdering. Veilederseminar 2015; 2015-11-27 - 2015-11-27
UiB Untitled
 
35 Helleve, Ingrid; Danielsen, Anne G.; Smith, Kari.
Does Mentor-Education Make a Difference?. I: Mentoring for learning : climbing the mountain. Brill|Sense 2015 ISBN 9789463000567. p. 313-332
UiB Untitled
 
2014
36 Danielsen, Anne Grete.
Hvordan arbeide med timeforskning (lesson study)?. Nettverksamling; 2014-11-27 - 2014-11-27
UiB Untitled
 
37 Danielsen, Anne Grete.
Lærerstudenters danning og faglige utvikling gjennom FoU: Rektors perspektiv. I: Å bli lærer. Danning og profesjonsutvikling. Akademika forlag 2014 ISBN 978-82-321-0277-8. p. 141-161
UiB Untitled
 
38 Danielsen, Anne Grete.
Timeforskning: En modell for utvikling av lærerprofesjonalitet. Utdanningsnytt.no 2014 (8) p. 52-55
UiB Untitled
 
39 Danielsen, Anne Grete.
Timeforskning og utvikling av skolen som lærende organisasjon. Samling i nettverk for kompetanseveileder/vurderingsansvarlig og rektor. PPA og TOFU.; 2014-09-25 - 2014-09-25
UiB Untitled
 
40 Danielsen, Anne Grete.
Veiledning og kommunikasjon. VEILEDERSEMINAR 2014; 2014-11-28 - 2014-11-28
UiB Untitled
 
41 Steele, Annfrid Rosøy; Danielsen, Anne Grete.
Action Learning in Tripartite Teacher- Student Partnership: Dialog Seminar, a Tool for Integration of Research and Development in Teacher Education. I: Nafol Årbok 2014 NAFOL Year Book 2014 En gang lærer – alltid lærer? Once a Teacher – Always a Teacher?. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1786-1. p. 155-173
UiB UiT Untitled
 
2013
42 Danielsen, Anne Grete.
"Den viktige omsorgen" I: "Når læreren er den eneste", av Sonja Holterman (journalist). Utdanning, Tidsskrift utgitt av Utdanningsforbundet [Newspaper] 2013-04-16
UiB Untitled
 
43 Danielsen, Anne Grete.
Kunnskapsbygging i skolen via kvantitative verktøy - statistikk og spørreskjema. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 138-154
UiB Untitled
 
44 Danielsen, Anne Grete.
Lesson study – en modell for klasseromsbasert kunnskapsutvikling blant lærere. Faglig pedagogisk dag; 2013-02-01 - 2013-02-01
UiB Untitled
 
45 Danielsen, Anne Grete.
To praksisnære verktøy: "Lesson study" og PBL. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 189-203
UiB Untitled
 
46 Danielsen, Anne Grete.
Utdanningsdirektoratets prosjekt Bedre Læringsmiljø.Rapport om lesson study. : Rapport 2013 15 p.
UiB Untitled
 
47 Danielsen, Anne Grete; Tjomsland, Hege Eikeland.
Mestringsforventning, trivsel og frafall. I: Praktisk-pedagogisk utdanning - en antologi. Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1280-4. p. 441-466
UiB Untitled
 
48 Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne Grete.
Bekymret over kroppsfokus. Bergens Tidende 2013 p. -9
UiB HVL Untitled
 
49 Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne Grete.
How sport coaches identify and develop talent in children and youth. I: Book of Abstracts.18th annual Congress of the European College of Sport Science. 26th - 29th June, Barcelona - Spain. : European College of Sport Science 2013 ISBN 978-84-695-7786-8. p. 523-523
HVL UiB Untitled
 
50 Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne Grete.
How sport coaches identify and develop talent in children and youth. ECSS Barcelona 2013; 2013-06-26 - 2013-06-29
HVL UiB Untitled
 
    Show next list