2024
|
1. |
Danielsen, Anne G. Vil du studere pedagogikk?. Åpen dag; 2024-02-12 - 2024-02-12 UiB
Untitled
|
2023
|
2. |
Kristensen, Sara Madeleine; Danielsen, Anne G; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Aanes, Mette. The positive feedback loop between academic self-efficacy, academic initiative, and Grade Point Average: a parallel process latent growth curve model. Educational Psychology 2023 ;Volume 43.(7) p. 835-853 UiB BI
Untitled
|
|
3. |
Kristensen, Sara Madeleine; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Urke, Helga Bjørnøy; Danielsen, Anne G. Academic Stress, Academic Self-efficacy, and Psychological Distress: A Moderated Mediation of Within-person Effects. Journal of Youth and Adolescence 2023 ;Volume 52.(7) p. 1512-1529 UiB
Untitled
|
2022
|
4. |
Danielsen, Anne G. Perspektiver. Psykososiale vansker, Videreutdanning i spesialpedagogikk; 2022-08-31 - 2022-08-31 UiB
Untitled
|
|
5. |
Danielsen, Anne G. Resiliens. Psykososiale vansker, Videreutdanning i spesialpedagogikk; 2022-10-17 - 2022-10-17 UiB
Untitled
|
|
6. |
Kristensen, Sara Madeleine; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Danielsen, Anne G. Hello Darkness, My Old Friend: Moderating a Random Intercept Cross-lagged Panel Model of Loneliness and Symptoms of Anxiety and Depression. Research on Child and Adolescent Psychopathology 2022 UiB
Untitled
|
|
7. |
Kristensen, Sara Madeleine; Urke, Helga Bjørnøy; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Danielsen, Anne Grete. The developmental dynamics of academic self-efficacy, initiative, and grade point average: A parallel process latent growth curve model. The 1st Conference on Positive Youth Development in a Cross-national Perspective; 2022-04-22 - 2022-04-23 UiT UiB
Untitled
|
2021
|
8. |
Danielsen, Anne G. Lærerens arbeid med livsmestring. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 978-82-450-3449-3) 224 p. UiB
Untitled
|
|
9. |
Kristensen, Sara Madeleine Eriksen; Danielsen, Anne G; Jeno, Lucas Matias; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Urke, Helga Bjørnøy. The Within-Person Effect of Psychological Distress on Social Self-Efficacy: A Random Intercept Cross-Lagged Panel Model. Journal of Research on Adolescence 2021 UiB
Untitled
|
2020
|
10. |
Danielsen, Anne G.. Bråk og uro i klasserommet - et behavioristisk perspektiv. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 19-37 UiB
Untitled
|
|
11. |
Danielsen, Anne G.. Den nysgjerrige eleven - Piaget, konstruktivisme og kognitiv utvikling. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 38-60 UiB
Untitled
|
|
12. |
Danielsen, Anne G.. Forord. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 5-5 UiB
Untitled
|
|
13. |
Danielsen, Anne G.. Pedagogiske perspektiver. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 15-18 UiB
Untitled
|
|
14. |
Danielsen, Anne G.. Selvbestemmelsesteori og det psykososiale læringsmiljøet. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 220-245 UiB
Untitled
|
|
15. |
Danielsen, Anne G.. Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 (ISBN 9788205518506) 309 p. UiB
Untitled
|
|
16. |
Danielsen, Anne G.. Troen på egen mestring - Bandura og sosialkognitiv teori. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 125-145 UiB
Untitled
|
|
17. |
Danielsen, Anne G.; Diseth, Åge Røssing; Heldal, Janicke; Kvello, Øyvind; Egelandsdal, Kjetil; Ness, Ingunn Johanne; Sætra, Emil. Elevens beste og pedagogiske perspektiver - en analyse. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 284-307 MF NTNU UiB
Untitled
|
|
18. |
Danielsen, Anne G; Tjomsland, Hege Eikeland. Mestringsforventning, trivsel og frafall. I: Praktisk-pedagogisk utdanning – en antologi (2. utg.). Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245033717. p. 499-525 HINN HVL UiB
Untitled
|
|
19. |
Ness, Ingunn Johanne; Danielsen, Anne G.. Sosiokulturell teori - Vygotsky, Lave og Wenger. I: Til elevens beste. Pedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205518506. p. 98-124 UiB
Untitled
|
2019
|
20. |
Danielsen, Anne G.. Aktiv læring og lærelyst. Seminar; 2019-01-08 - 2019-01-08 UiB
Untitled
|
|
21. |
Danielsen, Anne G.. Trivsel, psykisk helse og læringsmiljø. Grunnskolelærerutdanning; 2019-05-02 - 2019-05-02 UiB
Untitled
|
2018
|
22. |
Danielsen, Anne G.. Veiledning i praksisstudiet. Veilederseminar; 2018-11-30 - 2018-11-30 UiB
Untitled
|
|
23. |
Danielsen, Anne G.. Vil du studere pedagogikk?. Åpen dag; 2018-03-07 - 2018-03-07 UiB
Untitled
|
|
24. |
Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne G.. Norwegian Children's Rights in Sport and Coaches' Understanding of Talent. I: Children's Rights. New Issues, New Themes, New Perspectives. Brill|Nijhoff 2018 ISBN 978-90-04-35675-7. p. 140-164 HVL UiB
Untitled
|
|
25. |
Jeno, Lucas Matias; Danielsen, Anne G.; Raaheim, Arild. A prospective investigation of students’ academic achievement and dropout in higher education: a Self-Determination Theory approach. Educational Psychology 2018 ;Volume 38.(9) p. 1163-1184 UiB
Untitled
|
|
26. |
Jeno, Lucas Matias. The antecedents and consequences of students´ autonomous motivation. The relation between need-support, motivation, and academic achievement. : University of Bergen 2018 (ISBN 978-82-308-3833-4) UiB
Untitled
|
|
27. |
Refsnes, Anita Hennie; Danielsen, Anne G.. Yrkesfaglæreres opplevelse av sin rolle i det psykiske helsearbeidet. Tidsskrift for psykisk helsearbeid 2018 ;Volume 15.(4) p. 273-284 UiB
Untitled
|
|
28. |
Steele, Annfrid Rosøy. Forskning i lærerutdanning - Vi må snakke samme språk. Veiledningssamarbeid mellom praksislærer, universitetslærer og studenter. Tromsø: Universitetet i Tromsø. Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og pedagogikk 2018 (ISBN 978-82-8244-195-7) 171 p. UiB UiT
Untitled
|
2017
|
29. |
Danielsen, Anne G.. Eleven og skolens læringsmiljø. Medvirkning og trivsel. Gyldendal Akademisk 2017 (ISBN 9788205499010) 208 p. UiB
Untitled
|
|
30. |
Danielsen, Anne G.. Veiledning i praksisstudiet – pedagogiske aspekter; veiledning, kommunikasjon og vurdering. Veilederseminar; 2017-12-01 - 2017-12-01 UiB
Untitled
|
|
31. |
Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne G.. Norwegian children's rights in sport and coaches' understanding of talent. The International Journal of Children's Rights 2017 ;Volume 25.(2) p. 412-437 UiB HVL
Untitled
|
2015
|
32. |
Danielsen, Anne G.. Eksempler på timeforskning. Samling i nettverk for kompetanseveiledere, rektorer og vurderingsansvarlig. PPA og TOFU; 2015-01-15 - 2015-01-15 UiB
Untitled
|
|
33. |
Danielsen, Anne G.. Kritiske faktorer i timeforskning (lesson study). Samling i nettverk for kompetanseveiledere, rektorer og vurderingsansvarlig. PPA og TOFU; 2015-03-19 - 2015-03-19 UiB
Untitled
|
|
34. |
Danielsen, Anne G.. Veiledning i praksisstudiet – pedagogiske aspekter; veiledning, kommunikasjon og vurdering. Veilederseminar 2015; 2015-11-27 - 2015-11-27 UiB
Untitled
|
|
35. |
Helleve, Ingrid; Danielsen, Anne G.; Smith, Kari. Does Mentor-Education Make a Difference?. I: Mentoring for learning : climbing the mountain. Brill|Sense 2015 ISBN 9789463000567. p. 313-332 UiB
Untitled
|
2014
|
36. |
Danielsen, Anne Grete. Hvordan arbeide med timeforskning (lesson study)?. Nettverksamling; 2014-11-27 - 2014-11-27 UiB
Untitled
|
|
37. |
Danielsen, Anne Grete. Lærerstudenters danning og faglige utvikling gjennom FoU: Rektors perspektiv. I: Å bli lærer. Danning og profesjonsutvikling. Akademika forlag 2014 ISBN 978-82-321-0277-8. p. 141-161 UiB
Untitled
|
|
38. |
Danielsen, Anne Grete. Timeforskning: En modell for utvikling av lærerprofesjonalitet. Utdanningsnytt.no 2014 (8) p. 52-55 UiB
Untitled
|
|
39. |
Danielsen, Anne Grete. Timeforskning og utvikling av skolen som lærende organisasjon. Samling i nettverk for kompetanseveileder/vurderingsansvarlig og rektor. PPA og TOFU.; 2014-09-25 - 2014-09-25 UiB
Untitled
|
|
40. |
Danielsen, Anne Grete. Veiledning og kommunikasjon. VEILEDERSEMINAR 2014; 2014-11-28 - 2014-11-28 UiB
Untitled
|
|
41. |
Steele, Annfrid Rosøy; Danielsen, Anne Grete. Action Learning in Tripartite Teacher- Student Partnership: Dialog Seminar, a Tool for Integration of Research and Development in Teacher Education. I: Nafol Årbok 2014 NAFOL Year Book 2014 En gang lærer – alltid lærer? Once a Teacher – Always a Teacher?. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1786-1. p. 155-173 UiB UiT
Untitled
|
2013
|
42. |
Danielsen, Anne Grete. "Den viktige omsorgen" I: "Når læreren er den eneste", av Sonja Holterman (journalist). Utdanning, Tidsskrift utgitt av Utdanningsforbundet [Newspaper] 2013-04-16 UiB
Untitled
|
|
43. |
Danielsen, Anne Grete. Kunnskapsbygging i skolen via kvantitative verktøy - statistikk og spørreskjema. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 138-154 UiB
Untitled
|
|
44. |
Danielsen, Anne Grete. Lesson study – en modell for klasseromsbasert kunnskapsutvikling blant lærere. Faglig pedagogisk dag; 2013-02-01 - 2013-02-01 UiB
Untitled
|
|
45. |
Danielsen, Anne Grete. To praksisnære verktøy: "Lesson study" og PBL. I: Læreren som forsker. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02113-3. p. 189-203 UiB
Untitled
|
|
46. |
Danielsen, Anne Grete. Utdanningsdirektoratets prosjekt Bedre Læringsmiljø.Rapport om lesson study. : Rapport 2013 15 p. UiB
Untitled
|
|
47. |
Danielsen, Anne Grete; Tjomsland, Hege Eikeland. Mestringsforventning, trivsel og frafall. I: Praktisk-pedagogisk utdanning - en antologi. Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1280-4. p. 441-466 UiB
Untitled
|
|
48. |
Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne Grete. Bekymret over kroppsfokus. Bergens Tidende 2013 p. -9 UiB HVL
Untitled
|
|
49. |
Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne Grete. How sport coaches identify and develop talent in children and youth. I: Book of Abstracts.18th annual Congress of the European College of Sport Science. 26th - 29th June, Barcelona - Spain. : European College of Sport Science 2013 ISBN 978-84-695-7786-8. p. 523-523 HVL UiB
Untitled
|
|
50. |
Ellingsen, Jan Emil; Danielsen, Anne Grete. How sport coaches identify and develop talent in children and youth. ECSS Barcelona 2013; 2013-06-26 - 2013-06-29 HVL UiB
Untitled
|