|
1. |
Aagaard, Toril; Lund, Andreas. Digital Agency in Higher Education. Transforming Teaching and Learning. Routledge 2019 (ISBN 978-0-367-07413-5) 124 p. USN UiO
Untitled
|
|
2. |
Askeland, Norunn; Agdestein, Magdalena W. Metaforer. Hva, hvor og hvorfor?. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-02963-4) 203 p. USN UiT
Untitled
|
|
3. |
Fredriksen, Biljana Culibrk. Før sanden renner ut. Barnehagelærerens innsats for økologisk bærekraft. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215031002) 247 p. USN
Untitled
|
|
4. |
Helskog, Guro Hansen. Philosophizing the Dialogos Way towards Wisdom in Education- Between Critical Thinking and Spiritual Contemplation. Routledge 2019 (ISBN 9781138490994) 272 p. USN
Untitled
|
|
5. |
Hogsnes, Hilde Dehnæs. Barns overgang fra barnehage til skole og skolefritidsordning. Samarbeid for sammenheng. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2672-6) 150 p. USN
Untitled
|
|
6. |
Kvarv, Sture. Offentlig planlegging i velferdsstaten - eksemplene Oslo og Stockholm. Novus Forlag 2019 (ISBN 978-82-8390-011-8) 270 p. USN
Untitled
|
|
7. |
Roos, Merethe. Hartvig Nissen. Grundtvigianer, skandinav, skolemann.. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202566531) 281 p. USN
Untitled
|
|
8. |
Skjelbred, Dagrun. Skolens tekster - et utgangspunkt for læring. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202609337) 167 p. USN
Untitled
|
|
9. |
Stephens, Hilde Løvdal. Family Matters: James Dobson and Focus on the Family’s Crusade for the Christian Home. University of Alabama Press 2019 (ISBN 978-0-8173-2033-1) 304 p. USN
Untitled
|
Part of a book/report Academic chapter/article/Conference paper
|
10. |
Aagre, Willy. Kunsten å formidle en suksess - om ART og dets inntog i Larviks skoler og barnehager. I: Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56952-5. p. 235-255 USN
Untitled
|
|
11. |
Aakre, Bjørn Magne. Forskningsperspektiver på elevenes valg av utdanning, yrke og karriere. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. p. 29-56 USN
Untitled
|
|
12. |
Aakre, Bjørn Magne. Kvalitet i videregående opplæring og aktuelle utfordringer i tiden. Et internasjonalt perspektiv med Norge, Japan og Minnesota som kontekster. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. p. 61-92 USN
Untitled
|
|
13. |
Aamotsbakken, Bente. Norway. I: The Palgrave handbook of conflict and history education in the post-cold war era. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 9783030057213. p. 435-445 USN
Untitled
|
|
14. |
Aamotsbakken, Bente. Traumas linked to world war II: The consequences of the German occupation for the Norwegian attitude towards Europe as depicted in history textbooks. I: Europa und Bildungsmedien = Europe and educational media. Verlag Julius Klinkhardt 2019 ISBN 9783781523371. p. 85-94 USN
Untitled
|
|
15. |
Alvestad, Karl Christian. Olav Haraldssons bilde i den moderne verden Gustav Vigeland's image of St Olaf. I: Gustav Vigeland + Nidarosdomen To nasjonale ikoner / Two National Icons. Museumsforlaget AS 2019 ISBN 9788283050745. p. 100-128 USN
Untitled
|
|
16. |
Andersen, Merete Morken. Siste nytt om sannheten. Om å finne språk for det virkelige. I: Kreativ akademisk skriving. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031620. p. 35-59 USN
Untitled
|
|
17. |
Andersson, Annica; Österling, Lisa. Democratic Actions in School Mathematics and the Dilemma of Conflicting Values. I: Values and Valuing in Mathematics Education Scanning and Scoping the Territory. Springer 2019 ISBN 978-3-030-16891-9. p. 69-88 USN
Untitled
|
|
18. |
Arntzen, Sven. Verdighet og selvbestemmelse – En aktørbasert forestilling om menneskeverdet. I: Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn. Cappelen Damm AS 2019 ISBN 9788202665951. p. 191-213 USN
Untitled
|
|
19. |
Askeland, Norunn. Kreativ vitskapsprosa - eit relevant kriterium i fagfellevurdering?. I: Kreativ akademisk skriving. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031620. p. 138-156 USN
Untitled
|
|
20. |
Askeland, Norunn. Metaforar om debatt, berekraft og klimakrise i eit klasserom. I: Demokratisk danning i skolen. Tverrfaglige empiriske studier. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031637. p. 131-149 USN
Untitled
|
|
21. |
Aslanian, Teresa Katherine. Det sitter i veggene: om materialitet og indirekte omsorg i barnehagen. I: Blikk for barn. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245023947. p. 207-224 USN
Untitled
|
|
22. |
Augestad, Pål. Nature in the history of physical education and in the lives of Norwegians today. I: The Nordic Model and Physical Culture. Routledge 2019 ISBN 9780429320187. p. 36-50 USN
Untitled
|
|
23. |
Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs. Lek og lekende perspektiver i skolens første år. I: Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215034133. p. 15-26 OSLOMET USN
Untitled
|
|
24. |
Bergsgard, Nils Asle; Telseth, Frode. Discourses on the legitimate understanding of Norwegian and Nordic elite sport: Theoretical reflections on a empirical case. I: The Nordic Model and Physical Culture. Routledge 2019 ISBN 9780429320187. p. 131-143 USN
Untitled
|
|
25. |
Birch, Jens; Vinje, Erlend Ellefsen; Moser, Thomas; Skrede, Joar. Dybdelæring i kroppsøving : utfordringer for kroppsøvingslæreren. I: Fremtidens kroppsøvingslærer. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-59214-1. p. 13-29 OSLOMET USN NIKU UIS
Untitled
|
|
26. |
Bjørnsrud, Halvor Inge. Skoleeiers ledelse av kompetanseutviklig – om handlingsrom, møter i delingskultur og praksisfellesskap. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. p. 125-145 USN
Untitled
|
|
27. |
Bunting, Mette. Tilrettelegging for læring. Læringsstrategier- en vei til læring.. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56723-1. p. 226-245 USN
Untitled
|
|
28. |
Bunting, Mette; Halvorsen, Torill Aagot. Ungdommers fortellinger om valget av yrkesfaglig opplæring. I: Det store spranget Utdannings- og yrkesvalg fra ungdomstrinn til videregående opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202610852. p. 155-173 USN
Untitled
|
|
29. |
Burner, Tony. Assessment in Secondary Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. USN
Untitled
|
|
30. |
Burner, Tony. PhD revisited: Formative assessment of writing in English: A school- based study of perceptions, practices and transformations. I: English didactics in Norway - 30 years of doctoral research. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03074-6. p. 78-97 OSLOMET USN
Untitled
|
|
31. |
Burner, Tony. Vurdering. I: Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-62201-5. p. 297-312 OSLOMET USN
Untitled
|
|
32. |
Burner, Tony; Carlsen, Christian; Kverndokken, Kåre. Communicative competence in the English classroom: An introduction and an overview. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. p. 15-35 USN
Untitled
|
|
33. |
Bøe, Marit; Hognestad, Karin. Management, Leadership, and Governance in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. USN
Untitled
|
|
34. |
Bøhn, Henrik. Assessing communicative skills. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. p. 113-128 USN
Untitled
|
|
35. |
Bøhn, Henrik. PhD revisited: What is to be assessed? Teachers’ understanding of constructs in an oral English examination in Norway. I: English didactics in Norway - 30 years of doctoral research. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03074-6. p. 376-396 USN
Untitled
|
|
36. |
Carlsen, Christian; Burner, Tony. Communicative skills in multilingual classrooms. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. p. 85-98 USN
Untitled
|
|
37. |
Christensen, Ingrid R.. Verdig = vanlig og norsk: Nyankomne ungdommers verdighet i introduksjonsklasser. I: Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn. Cappelen Damm AS 2019 ISBN 9788202665951. p. 39-61 USN
Untitled
|
|
38. |
Coburn, James Neil. PhD revisited: The Professional Development of English Language Teachers: Investigating the design and impact of a national in-service EFL teacher education course. I: English didactics in Norway - 30 years of doctoral research. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03074-6. p. 397-417 USN
Untitled
|
|
39. |
Dypedahl, Magne. Intercultural communicative skills. I: 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and practical approaches in the English classroom. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245026597. p. 99-112 USN
Untitled
|
|
40. |
Dypedahl, Magne; Vold, Eva Thue. Interkulturell kompetanse gjennom engelsk og fremmedspråk - et bidrag til bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. p. 117-133 USN UiO
Untitled
|
|
41. |
Egeberg, Gunstein Christoffer; Thorvaldsen, Steinar. Teachers’ beliefs about technology in the classroom from early implementation phase in 2003 to contemporary practise in 2016.. I: International Conference on Innovative Technologies and Learning ICITL 2019. Springer 2019 ISBN 978-3-030-35342-1. p. 606-615 USN UiT
Untitled
|
|
42. |
Eik, Liv Torunn; Steinnes, Gerd Sylvi. Observation and Assessment in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies.. Bloomsbury Academic 2019 ISBN 9781474209151. p. - USN HVO
Untitled
|
|
43. |
Engesnes, Nina; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik. Deltakelse i valsetakt med digitale mellomspill – utforsking av potensialer for meningsskaping i møte med en sang. I: Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-63216-8. p. 115-134 OSLOMET USN
Untitled
|
|
44. |
Fauskanger, Janne; Lindstøl, Fride. Det ser ut som om de har glemt alt vi gjorde i forrige uke : om samtaler og kvikkbilder som brobyggere i matematikkfaget. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. p. 39-55 USN UIS
Untitled
|
|
45. |
Fløgstad, Guro Nore. Pavlenkos metode. I: Kreativ akademisk skriving. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215031620. p. 126-137 USN
Untitled
|
|
46. |
Fløgstad, Guro Nore; Lanza, Elizabeth. Language contact across the lifespan. I: Language Contact – An International Handbook. De Gruyter Mouton 2019 ISBN 978-3-11-043325-8. p. 172-184 USN UiO
Untitled
|
|
47. |
Giulianotti, Richard. Afterword. The Nordic model and physical cultures in the global context. I: The Nordic Model and Physical Culture. Routledge 2019 ISBN 9780429320187. p. 235-244 USN
Untitled
|
|
48. |
Giulianotti, Richard. The SDP sector. I: Routledge handbook of sport for development and peace. Routledge 2019 ISBN 978-1-138-21048-6. p. 24-34 USN
Untitled
|
|
49. |
Gjems, Liv. Lære gjennom praksisfellesskap i barnehage, skole og profesjonell virksomhet. I: Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032290. p. 16-35 USN
Untitled
|
|
50. |
Gurholt, Kirsti Pedersen; Haukeland, Per Ingvar. Scandinavian friluftsliv (outdoor life) and the Nordic model : passions and paradoxes. I: The Nordic Model and Physical Culture. Routledge 2019 ISBN 9780429320187. p. 165-181 USN NIH
Untitled
|