Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 80 << Forrige 1 2    Neste >>

2022
1 Knutsen, Bård.
Ledelse for en inkluderende skole - med rom for elever med stort læringspotensial. Skolelederkonferansen, Ledelse og kvalitet i skolen 2022; 2022-02-10 - 2022-02-11
NTNU Untitled
 
2 Knutsen, Bård.
Ledelse for en inkluderende skole - også for elever med stort læringspotensial. Mensa Norge landstreff; 2022-11-06 - 2022-11-06
NTNU Untitled
 
3 Knutsen, Hans Andreas; Øverland, Svein; Knutsen, Bård.
NÅR ULVEN KOMMER: BARN MED HØYT LÆRINGSPOTENSIAL. Litteraturhuset i Trondheim, Trønder TV [TV] 2022-02-23
STO NTNU Untitled
 
4 Lomsdalen, Christian; Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit.
LL-410: Emstad og Knutsen om inkluderende skoleledelse. Podcast, Lektor Lomsdalens innfall [Internett] 2022-04-05
NTNU UiB Untitled
 
5 Utgaard, Sissel; Emstad, Anne Berit; Knutsen, Bård.
Utvikling av nye vurderingsformer i strukturerte tverrfaglige læringsfellesskap. I: Skoleutvikling i videregående opplæring. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245039054. s. 129-144
NTNU Untitled
 
2021
6 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit.
Elever med stort læringspotensial. Skolelederen 2021 (6) s. 22-25
NTNU Untitled
 
7 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit.
Ledelse for en inkluderende skole - også for elever med et stort læringspotensial. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245037463) 164 s.
NTNU Untitled
 
2020
8 Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Knutsen, Bård; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volum 14.(2) s. -
NTNU Untitled
 
9 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Orerød, Hanne Mette.
The Importance of Further Education for Teachers' Action Competence in Teaching Sustainable Development. AERA konferansen; 2020-04-17 - 2020-04-21
NTNU Untitled
 
10 Knutsen, Bård; Reitan, Berit.
Vurdering, læringsstrategier og selvregulering.
NTNU UiO Untitled
 
2019
11 Knutsen, Bård.
Hvordan lykkes med tilpasset opplæring for alle elever – også de med stort læringspotensial?. Ledelse og kvalitet i skolen 2019; 2019-02-07 - 2019-02-08
NTNU Untitled
 
12 Knutsen, Bård.
Hvordan lykkes med tilpasset opplæring for alle elever – også de med stort læringspotensial?. Fagmøte; 2019-12-04 - 2019-12-04
NTNU Untitled
 
13 Knutsen, Bård.
Inquiry based science teaching (IBST) and learning. Foredrag; 2019-08-08 - 2019-08-08
NTNU Untitled
 
14 Knutsen, Bård.
Læring for alle (TPO) - også for elever med stort læringspotensial. Storforelesning; 2019-08-26 - 2019-08-26
NTNU Untitled
 
15 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit.
Vocational Education and Training (VET) Teachers Developing Classroom Assessment Strategies Through Teacher Innovation. AERA konferansen; 2019-04-05 - 2019-04-09
NTNU Untitled
 
16 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Meidell, Mette.
Why to use PLCs for heads in schools. Weingarten: HeadsUp ERASMUS+ 2019 7 s.
NTNU Untitled
 
17 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Meidell, Mette; Strand, Morten Krogstad.
Evaluation report. Empirical results and collected impressions after three years of cooperation with professional school leader learning communities in Europe.. Weingarten: Heads up group, ERASMUS+ 2019 65 s.
NTNU Untitled
 
18 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Utdanning for bærekraftig utvikling. Fagdag for lærere i Rørosregionen; 2019-11-29 - 2019-11-29
NTNU Untitled
 
19 Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil.
Science Teachers` Strategies Towards High Achievers- A Case Study. Education 2019 ;Volum 140.(2) s. 59-80
NTNU Untitled
 
2018
20 Knutsen, Bård.
Kognitive og metakognitive læringsstrategier - lære å lære og utvikle aktive hjerner. Lærermøte; 2018-02-26 - 2018-02-26
NTNU Untitled
 
21 Knutsen, Bård; Eggen, Per-Odd.
Lavtpresterende elevers møte med naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
22 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til bruk av uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
23 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Utgaard, Sissel.
School-based professional development in assessment literacy. EARLI SIG 1 Assessment & Evaluation conference; 2018-09-29 - 2018-10-01
NTNU Untitled
 
24 Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil Louise.
Elever med stort læringspotensial. Lærerkurs ved Vitensenteret i Trondheim; 2018-01-25 - 2018-01-25
NTNU Untitled
 
25 Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil Louise.
Elever med stort læringspotensial - hvem er og hva trenger de, og hvordan møte deres læringsbehov?. Fagdag for lærere på videregående skole i Sør-Trøndelag; 2018-03-14 - 2018-03-14
NTNU Untitled
 
26 Strømme, Alex; Emstad, Anne Berit; Lysne, Dag Atle; Knutsen, Bård.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
2016
27 Knutsen, Bård.
Høytpresterende elevers opplevelse av naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper på ungdomstrinnet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2016 ;Volum 2.(1) s. 46-60
NTNU Untitled
 
28 Knutsen, Bård.
Naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper. Elever og læreres opplevelse av og respons på utforskende og elevaktiv naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. Trondheim: NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1988-7) 180 s.
NTNU Untitled
 
2015
29 Knutsen, Bård.
Naturfaglæreres møte med prestasjonslike elevgrupper. I: Ledelse for læring i mulighetenes skole. Skoleledelse i skjæringsfeltet mellom allmenndanning og talentutvikling.. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 9788202482459. s. 211-240
NTNU Untitled
 
30 Knutsen, Bård.
Utforskende arbeidsmåter i biologi. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41930-1. s. 80-103
NTNU Untitled
 
2014
31 Knutsen, Bård.
Comment on "Characteristics of low and top performers in reading and mathematics". Northern Lights on TIMSS and PIRLS 2011; 2014-05-19 - 2014-05-20
NTNU Untitled
 
32 Knutsen, Bård.
Hvordan kan skolene møte læringsbehovene for de potensielt høyest presterende elevene i naturfagene?. NORDISK TALENTKONFERENCE 2014; 2014-08-27 - 2014-08-29
NTNU Untitled
 
33 Knutsen, Bård.
Hvordan møte utfordringene med liten andel høytpresterende elever i realfagene i Norge?. Læring i realfag; 2014-02-11 - 2014-02-11
NTNU Untitled
 
34 Knutsen, Bård.
Tilpasset undervisning for elever med stort realfaglig potensial - hvem er de, hvilke behov har de og hvordan tilrettelegge for dem i skolen?. Masterkurs naturfagdidaktikk; 2014-09-26 - 2014-09-26
NTNU Untitled
 
35 Knutsen, Bård.
5E-modellen. teknologi og forskningslære, modul 2; 2014-03-31 - 2014-03-31
NTNU Untitled
 
36 Knutsen, Bård.
5E-modellen. Fagdag Byåsen videregående skole; 2014-04-22 - 2014-04-22
NTNU Untitled
 
37 Knutsen, Bård; Korsager, Majken.
Velg et eple - utforskende undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 108-110
NTNU UiO Untitled
 
38 Knutsen, Bård; Korsager, Majken.
5E-modellen i naturfagsundervisning. 5E-seminar; 2014-04-01 - 2014-04-01
NTNU UiO Untitled
 
2013
39 Gravklev, Bente Rognan; Knutsen, Bård.
Foreldre mot elevdeling. Dagsavisen [Avis] 2013-01-10
NTNU Untitled
 
40 Knutsen, Bård.
Høytpresterende elever i norsk skole. Nettverkssamling NTFK og STFK; 2013-03-12 - 2013-03-12
NTNU Untitled
 
41 Knutsen, Bård.
Motivation toward mastery for higher performance students in socio-scientific issues. ESERA konferansen 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07
NTNU Untitled
 
42 Knutsen, Bård; Ertesvåg, Frank.
Nivådeling gir suksess. VG [Avis] 2013-01-11
NTNU Untitled
 
43 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Helt vilt!. Naturfag 2013 (1) s. 14-16
NTNU Untitled
 
44 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Helt vilt!. Realfagskonferansen 2013; 2013-05-02 - 2013-05-02
NTNU Untitled
 
45 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
HElt vilt! Bruk av viltkameraer i naturfag. Naturfagkonferansen; 2013-10-18 - 2013-10-18
NTNU Untitled
 
46 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Helt vilt! Med et viltkamera kan du ta med uterommet inn. Naturfag 2013 (1) s. 14-16
NTNU Untitled
 
47 Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen.
Det var godt å endelig få undervisning jeg skjønte. Aftenposten [Avis] 2013-01-10
NTNU Untitled
 
48 Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen.
"Hadde vi bare hatt superlærere i Norge, kunne vi hatt samlede klasser". Aftenposten [Avis] 2013-06-01
NTNU Untitled
 
49 Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen.
Mener lærerne krever for lite av elevene. Aftenposten [Avis] 2013-12-06
NTNU Untitled
 
50 Knutsen, Bård; Tunstad, Hege Jørgensen.
Matte-suksess med nivådelt undervisning. forskning.no [Internett] 2013-01-09
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste