2022
|
1. |
Knutsen, Bård. Ledelse for en inkluderende skole - med rom for elever med stort læringspotensial. Skolelederkonferansen, Ledelse og kvalitet i skolen 2022; 2022-02-10 - 2022-02-11 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Knutsen, Bård. Ledelse for en inkluderende skole - også for elever med stort læringspotensial. Mensa Norge landstreff; 2022-11-06 - 2022-11-06 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Knutsen, Hans Andreas; Øverland, Svein; Knutsen, Bård. NÅR ULVEN KOMMER: BARN MED HØYT LÆRINGSPOTENSIAL. Litteraturhuset i Trondheim, Trønder TV [TV] 2022-02-23 STO NTNU
Untitled
|
|
4. |
Lomsdalen, Christian; Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit. LL-410: Emstad og Knutsen om inkluderende skoleledelse. Podcast, Lektor Lomsdalens innfall [Internett] 2022-04-05 NTNU UiB
Untitled
|
|
5. |
Utgaard, Sissel; Emstad, Anne Berit; Knutsen, Bård. Utvikling av nye vurderingsformer i strukturerte tverrfaglige læringsfellesskap. I: Skoleutvikling i videregående opplæring. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245039054. s. 129-144 NTNU
Untitled
|
2021
|
6. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit. Elever med stort læringspotensial. Skolelederen 2021 (6) s. 22-25 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit. Ledelse for en inkluderende skole - også for elever med et stort læringspotensial. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245037463) 164 s. NTNU
Untitled
|
2020
|
8. |
Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Knutsen, Bård; Lysne, Dag Atle. Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volum 14.(2) s. - NTNU
Untitled
|
|
9. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Orerød, Hanne Mette. The Importance of Further Education for Teachers' Action Competence in Teaching Sustainable Development. AERA konferansen; 2020-04-17 - 2020-04-21 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Knutsen, Bård; Reitan, Berit. Vurdering, læringsstrategier og selvregulering. NTNU UiO
Untitled
|
2019
|
11. |
Knutsen, Bård. Hvordan lykkes med tilpasset opplæring for alle elever – også de med stort læringspotensial?. Ledelse og kvalitet i skolen 2019; 2019-02-07 - 2019-02-08 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Knutsen, Bård. Hvordan lykkes med tilpasset opplæring for alle elever – også de med stort læringspotensial?. Fagmøte; 2019-12-04 - 2019-12-04 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Knutsen, Bård. Inquiry based science teaching (IBST) and learning. Foredrag; 2019-08-08 - 2019-08-08 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Knutsen, Bård. Læring for alle (TPO) - også for elever med stort læringspotensial. Storforelesning; 2019-08-26 - 2019-08-26 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit. Vocational Education and Training (VET) Teachers Developing Classroom Assessment Strategies Through Teacher Innovation. AERA konferansen; 2019-04-05 - 2019-04-09 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Meidell, Mette. Why to use PLCs for heads in schools. Weingarten: HeadsUp ERASMUS+ 2019 7 s. NTNU
Untitled
|
|
17. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Meidell, Mette; Strand, Morten Krogstad. Evaluation report. Empirical results and collected impressions after three years of cooperation with professional school leader learning communities in Europe.. Weingarten: Heads up group, ERASMUS+ 2019 65 s. NTNU
Untitled
|
|
18. |
Knutsen, Bård; Strømme, Alex. Utdanning for bærekraftig utvikling. Fagdag for lærere i Rørosregionen; 2019-11-29 - 2019-11-29 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil. Science Teachers` Strategies Towards High Achievers- A Case Study. Education 2019 ;Volum 140.(2) s. 59-80 NTNU
Untitled
|
2018
|
20. |
Knutsen, Bård. Kognitive og metakognitive læringsstrategier - lære å lære og utvikle aktive hjerner. Lærermøte; 2018-02-26 - 2018-02-26 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Knutsen, Bård; Eggen, Per-Odd. Lavtpresterende elevers møte med naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Lysne, Dag Atle. Bidrar uteskole i lærerutdanningen til bruk av uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Utgaard, Sissel. School-based professional development in assessment literacy. EARLI SIG 1 Assessment & Evaluation conference; 2018-09-29 - 2018-10-01 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil Louise. Elever med stort læringspotensial. Lærerkurs ved Vitensenteret i Trondheim; 2018-01-25 - 2018-01-25 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil Louise. Elever med stort læringspotensial - hvem er og hva trenger de, og hvordan møte deres læringsbehov?. Fagdag for lærere på videregående skole i Sør-Trøndelag; 2018-03-14 - 2018-03-14 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Strømme, Alex; Emstad, Anne Berit; Lysne, Dag Atle; Knutsen, Bård. Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25 NTNU
Untitled
|
2016
|
27. |
Knutsen, Bård. Høytpresterende elevers opplevelse av naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper på ungdomstrinnet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2016 ;Volum 2.(1) s. 46-60 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Knutsen, Bård. Naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper. Elever og læreres opplevelse av og respons på utforskende og elevaktiv naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. Trondheim: NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1988-7) 180 s. NTNU
Untitled
|
2015
|
29. |
Knutsen, Bård. Naturfaglæreres møte med prestasjonslike elevgrupper. I: Ledelse for læring i mulighetenes skole. Skoleledelse i skjæringsfeltet mellom allmenndanning og talentutvikling.. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 9788202482459. s. 211-240 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Knutsen, Bård. Utforskende arbeidsmåter i biologi. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41930-1. s. 80-103 NTNU
Untitled
|
2014
|
31. |
Knutsen, Bård. Comment on "Characteristics of low and top performers in reading and mathematics". Northern Lights on TIMSS and PIRLS 2011; 2014-05-19 - 2014-05-20 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Knutsen, Bård. Hvordan kan skolene møte læringsbehovene for de potensielt høyest presterende elevene i naturfagene?. NORDISK TALENTKONFERENCE 2014; 2014-08-27 - 2014-08-29 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Knutsen, Bård. Hvordan møte utfordringene med liten andel høytpresterende elever i realfagene i Norge?. Læring i realfag; 2014-02-11 - 2014-02-11 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Knutsen, Bård. Tilpasset undervisning for elever med stort realfaglig potensial - hvem er de, hvilke behov har de og hvordan tilrettelegge for dem i skolen?. Masterkurs naturfagdidaktikk; 2014-09-26 - 2014-09-26 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Knutsen, Bård. 5E-modellen. teknologi og forskningslære, modul 2; 2014-03-31 - 2014-03-31 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Knutsen, Bård. 5E-modellen. Fagdag Byåsen videregående skole; 2014-04-22 - 2014-04-22 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Knutsen, Bård; Korsager, Majken. Velg et eple - utforskende undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 108-110 NTNU UiO
Untitled
|
|
38. |
Knutsen, Bård; Korsager, Majken. 5E-modellen i naturfagsundervisning. 5E-seminar; 2014-04-01 - 2014-04-01 NTNU UiO
Untitled
|
2013
|
39. |
Gravklev, Bente Rognan; Knutsen, Bård. Foreldre mot elevdeling. Dagsavisen [Avis] 2013-01-10 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Knutsen, Bård. Høytpresterende elever i norsk skole. Nettverkssamling NTFK og STFK; 2013-03-12 - 2013-03-12 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Knutsen, Bård. Motivation toward mastery for higher performance students in socio-scientific issues. ESERA konferansen 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Knutsen, Bård; Ertesvåg, Frank. Nivådeling gir suksess. VG [Avis] 2013-01-11 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Knutsen, Bård; Strømme, Alex. Helt vilt!. Naturfag 2013 (1) s. 14-16 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Knutsen, Bård; Strømme, Alex. Helt vilt!. Realfagskonferansen 2013; 2013-05-02 - 2013-05-02 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Knutsen, Bård; Strømme, Alex. HElt vilt! Bruk av viltkameraer i naturfag. Naturfagkonferansen; 2013-10-18 - 2013-10-18 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Knutsen, Bård; Strømme, Alex. Helt vilt! Med et viltkamera kan du ta med uterommet inn. Naturfag 2013 (1) s. 14-16 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen. Det var godt å endelig få undervisning jeg skjønte. Aftenposten [Avis] 2013-01-10 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen. "Hadde vi bare hatt superlærere i Norge, kunne vi hatt samlede klasser". Aftenposten [Avis] 2013-06-01 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen. Mener lærerne krever for lite av elevene. Aftenposten [Avis] 2013-12-06 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Knutsen, Bård; Tunstad, Hege Jørgensen. Matte-suksess med nivådelt undervisning. forskning.no [Internett] 2013-01-09 NTNU
Untitled
|