Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 73 << Previous 1 2    Next >>

2020
1 Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Knutsen, Bård; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volume 14.(2) p. -
NTNU Untitled
 
2 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Orerød, Hanne Mette.
The Importance of Further Education for Teachers' Action Competence in Teaching Sustainable Development. AERA konferansen; 2020-04-17 - 2020-04-21
NTNU Untitled
 
3 Knutsen, Bård; Reitan, Berit.
Vurdering, læringsstrategier og selvregulering.
NTNU UiO Untitled
 
2019
4 Knutsen, Bård.
Hvordan lykkes med tilpasset opplæring for alle elever – også de med stort læringspotensial?. Ledelse og kvalitet i skolen 2019; 2019-02-07 - 2019-02-08
NTNU Untitled
 
5 Knutsen, Bård.
Hvordan lykkes med tilpasset opplæring for alle elever – også de med stort læringspotensial?. Fagmøte; 2019-12-04 - 2019-12-04
NTNU Untitled
 
6 Knutsen, Bård.
Inquiry based science teaching (IBST) and learning. Foredrag; 2019-08-08 - 2019-08-08
NTNU Untitled
 
7 Knutsen, Bård.
Læring for alle (TPO) - også for elever med stort læringspotensial. Storforelesning; 2019-08-26 - 2019-08-26
NTNU Untitled
 
8 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit.
Vocational Education and Training (VET) Teachers Developing Classroom Assessment Strategies Through Teacher Innovation. AERA konferansen; 2019-04-05 - 2019-04-09
NTNU Untitled
 
9 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Meidell, Mette.
Why to use PLCs for heads in schools. Weingarten: HeadsUp ERASMUS+ 2019 7 p.
NTNU Untitled
 
10 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Meidell, Mette; Strand, Morten Krogstad.
Evaluation report. Empirical results and collected impressions after three years of cooperation with professional school leader learning communities in Europe.. Weingarten: Heads up group, ERASMUS+ 2019 65 p.
NTNU Untitled
 
11 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Utdanning for bærekraftig utvikling. Fagdag for lærere i Rørosregionen; 2019-11-29 - 2019-11-29
NTNU Untitled
 
12 Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil.
Science Teachers` Strategies Towards High Achievers- A Case Study. Education 2019 ;Volume 140.(2) p. 59-80
NTNU Untitled
 
2018
13 Knutsen, Bård.
Kognitive og metakognitive læringsstrategier - lære å lære og utvikle aktive hjerner. Lærermøte; 2018-02-26 - 2018-02-26
NTNU Untitled
 
14 Knutsen, Bård; Eggen, Per-Odd.
Lavtpresterende elevers møte med naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
15 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til bruk av uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
16 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Utgaard, Sissel.
School-based professional development in assessment literacy. EARLI SIG 1 Assessment & Evaluation conference; 2018-09-29 - 2018-10-01
NTNU Untitled
 
17 Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil Louise.
Elever med stort læringspotensial. Lærerkurs ved Vitensenteret i Trondheim; 2018-01-25 - 2018-01-25
NTNU Untitled
 
18 Knutsen, Bård; Svendsen, Bodil Louise.
Elever med stort læringspotensial - hvem er og hva trenger de, og hvordan møte deres læringsbehov?. Fagdag for lærere på videregående skole i Sør-Trøndelag; 2018-03-14 - 2018-03-14
NTNU Untitled
 
19 Strømme, Alex; Emstad, Anne Berit; Lysne, Dag Atle; Knutsen, Bård.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
2016
20 Knutsen, Bård.
Høytpresterende elevers opplevelse av naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper på ungdomstrinnet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2016 ;Volume 2.(1) p. 46-60
NTNU Untitled
 
21 Knutsen, Bård.
Naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper. Elever og læreres opplevelse av og respons på utforskende og elevaktiv naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. Trondheim: NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1988-7) 180 p.
NTNU Untitled
 
2015
22 Knutsen, Bård.
Naturfaglæreres møte med prestasjonslike elevgrupper. I: Ledelse for læring i mulighetenes skole. Skoleledelse i skjæringsfeltet mellom allmenndanning og talentutvikling.. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 9788202482459. p. 211-240
NTNU Untitled
 
23 Knutsen, Bård.
Utforskende arbeidsmåter i biologi. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41930-1. p. 80-103
NTNU Untitled
 
2014
24 Knutsen, Bård.
Comment on "Characteristics of low and top performers in reading and mathematics". Northern Lights on TIMSS and PIRLS 2011; 2014-05-19 - 2014-05-20
NTNU Untitled
 
25 Knutsen, Bård.
Hvordan kan skolene møte læringsbehovene for de potensielt høyest presterende elevene i naturfagene?. NORDISK TALENTKONFERENCE 2014; 2014-08-27 - 2014-08-29
NTNU Untitled
 
26 Knutsen, Bård.
Hvordan møte utfordringene med liten andel høytpresterende elever i realfagene i Norge?. Læring i realfag; 2014-02-11 - 2014-02-11
NTNU Untitled
 
27 Knutsen, Bård.
Tilpasset undervisning for elever med stort realfaglig potensial - hvem er de, hvilke behov har de og hvordan tilrettelegge for dem i skolen?. Masterkurs naturfagdidaktikk; 2014-09-26 - 2014-09-26
NTNU Untitled
 
28 Knutsen, Bård.
5E-modellen. teknologi og forskningslære, modul 2; 2014-03-31 - 2014-03-31
NTNU Untitled
 
29 Knutsen, Bård.
5E-modellen. Fagdag Byåsen videregående skole; 2014-04-22 - 2014-04-22
NTNU Untitled
 
30 Knutsen, Bård; Korsager, Majken.
Velg et eple - utforskende undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) p. 108-110
NTNU UiO Untitled
 
31 Knutsen, Bård; Korsager, Majken.
5E-modellen i naturfagsundervisning. 5E-seminar; 2014-04-01 - 2014-04-01
NTNU UiO Untitled
 
2013
32 Gravklev, Bente Rognan; Knutsen, Bård.
Foreldre mot elevdeling. Dagsavisen [Newspaper] 2013-01-10
NTNU Untitled
 
33 Knutsen, Bård.
Høytpresterende elever i norsk skole. Nettverkssamling NTFK og STFK; 2013-03-12 - 2013-03-12
NTNU Untitled
 
34 Knutsen, Bård.
Motivation toward mastery for higher performance students in socio-scientific issues. ESERA konferansen 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07
NTNU Untitled
 
35 Knutsen, Bård; Ertesvåg, Frank.
Nivådeling gir suksess. VG [Newspaper] 2013-01-11
NTNU Untitled
 
36 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Helt vilt!. Naturfag 2013 (1) p. 14-16
NTNU Untitled
 
37 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Helt vilt!. Realfagskonferansen 2013; 2013-05-02 - 2013-05-02
NTNU Untitled
 
38 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
HElt vilt! Bruk av viltkameraer i naturfag. Naturfagkonferansen; 2013-10-18 - 2013-10-18
NTNU Untitled
 
39 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Helt vilt! Med et viltkamera kan du ta med uterommet inn. Naturfag 2013 (1) p. 14-16
NTNU Untitled
 
40 Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen.
Det var godt å endelig få undervisning jeg skjønte. Aftenposten [Newspaper] 2013-01-10
NTNU Untitled
 
41 Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen.
"Hadde vi bare hatt superlærere i Norge, kunne vi hatt samlede klasser". Aftenposten [Newspaper] 2013-06-01
NTNU Untitled
 
42 Knutsen, Bård; Svarstad, Jørgen.
Mener lærerne krever for lite av elevene. Aftenposten [Newspaper] 2013-12-06
NTNU Untitled
 
43 Knutsen, Bård; Tunstad, Hege Jørgensen.
Matte-suksess med nivådelt undervisning. forskning.no [Internet] 2013-01-09
NTNU Untitled
 
44 Majken, Korsager; Knutsen, Bård.
5E as a modelfor planning, teaching and evaluation of teaching. NorSEd; 2013-10-07 - 2013-10-11
NTNU UiO Untitled
 
2012
45 Knutsen, Bård.
De flinke i skolen. Adresseavisen 2012
NTNU Untitled
 
46 Knutsen, Bård.
Elever med stort realfaglig potensial – Hva kan skolen gjøre for dem?. Landstreff MENSA; 2012-10-20 - 2012-10-20
NTNU Untitled
 
47 Knutsen, Bård.
Elever med stort realfaglig potensial – vekstmuligheter i norsk skole?. Elever med stort realfaglig potensial; 2012-05-22 - 2012-05-22
NTNU Untitled
 
48 Knutsen, Bård.
Student responses on performance grouping in science lessons. ERIDOB; 2012-09-17 - 2012-09-21
NTNU Untitled
 
49 Knutsen, Bård.
SUN - School Development in Science. Fibonacci training session "Deepening the Understanding of Inquiry in Natural Sciences; 2012-03-21 - 2012-03-24
NTNU Untitled
 
50 Knutsen, Bård.
Teori og praksis i skjønn forening. Realfagskonferansen 2012; 2012-04-26 - 2012-04-26
NTNU Untitled
 
    Show next list