2023
|
1. |
Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Afdal, Geir Sigmund. Mulighetsrommet som et sosialt og relasjonelt fenomen. I: Flerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning. Spenninger og muligheter. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-81798-5. p. 135-146 HVL HIOF
Untitled
|
2022
|
2. |
Afdal, Geir Sigmund. From empirical to impure theology – Practice as a strong programme. I: Practice, Practice Theory and Theology : Scandinavian and German Perspectives. Walter de Gruyter (De Gruyter) 2022 ISBN 9783110743791. p. 75-94 MF
Untitled
|
|
3. |
Afdal, Geir Sigmund. Practice theory. I: International handbook of practical theology. Walter de Gruyter (De Gruyter) 2022 ISBN 9783110618150. p. 677-689 MF
Untitled
|
|
4. |
Gregersen, Andreas Melson; Afdal, Geir Sigmund. An affective religious boundary tool. Poetics 2022 ;Volume 93.(Part B August) p. - MF
Untitled
|
2021
|
5. |
Afdal, Geir Sigmund. Two concepts of practice and theology. Studia Theologica - Nordic Journal of Theology 2021 ;Volume 75.(1) p. 6-29 MF
Untitled
|
2020
|
6. |
Afdal, Geir Sigmund. De store spørsmål og de små samtaler : læreren som leder og deltager i arbeid med religion. I: Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk 2020 ISBN 9788205531871. p. 202-219 MF
Untitled
|
|
7. |
Afdal, Geir Sigmund. Hva skjer med religion i Schatzkis ‘tidrom’-aktivitet?. I: Rom og sted: Religionfaglige og interdisiplinære bidrag. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-69675-7. p. 267-287 MF
Untitled
|
|
8. |
Johnsen, Elisabeth Tveito; Afdal, Geir Sigmund. Learning and knowledge trajectories in congregations. Praktische Theologie - Zeitschrift für Praxis in Kirche, Gesellschaft und Kultur 2020 ;Volume 55.(2) p. 70-75 UiO MF
Untitled
|
|
9. |
Johnsen, Elisabeth Tveito; Afdal, Geir Sigmund. Practice theory in empirical practical theological research : the scientific contribution of LETRA. Tidsskrift for Praktisk Teologi (TPT) 2020 ;Volume 37.(2) p. 58-76 UiO MF
Untitled
|
|
10. |
Ledstam, Maria; Afdal, Geir Sigmund. Negotiating Purity and Impurity of Religion and Economy: An Empirical Contribution to Kathryn Tanner’s Christianity and the New Spirit of Capitalism. Religions 2020 ;Volume 11. p. - MF
Untitled
|
|
11. |
Mandt, Hege Marie Poulaki; Afdal, Geir. On a math mission: The time and space compression of professional identity and values in prospective mathematics teachers’ stories. European Educational Research Journal 2020 p. - HIOF MF
Untitled
|
2019
|
12. |
Afdal, Geir Sigmund. Ethical logics in teacher education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2019 ;Volume 84.(August) p. 118-127 MF
Untitled
|
|
13. |
Afdal, Geir Sigmund. Trond Eilliv Hauge: Å planlegge og designe undervisning. Prismet 2019 ;Volume 70.(2) p. 177-178 MF
Untitled
|
|
14. |
Forsström, Sanna Erika; Afdal, Geir Sigmund. Learning mathematics through activities with robots. Digital Experiences in Mathematics Education 2019 p. 1-21 MF HIOF
Untitled
|
2018
|
15. |
Afdal, Geir Sigmund. Mellom effektivitet og verdier? : om accountability-politikk og læreres profesjonelle verdier. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. p. 220-237 MF
Untitled
|
|
16. |
Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir Sigmund. The making of professional values in the age of accountability. European Educational Research Journal 2018 ;Volume 18.(1) p. 105-124 HIOF MF
Untitled
|
|
17. |
Anker, Trine; Afdal, Geir. Relocating respect and tolerance: A practice approach in empirical philosophy. Journal of Moral Education 2018 ;Volume 47.(1) p. 48-62 MF
Untitled
|
|
18. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir Sigmund. Empirical moral philosophy and teacher education. I: Ethics in Professional Education. Routledge 2018 ISBN 978-1138562820. p. 29-41 HIOF MF OSLOMET
Untitled
|
2016
|
19. |
Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen. Læreres profesjonsetikk i fokus. Prismet 2016 ;Volume 67.(2) p. 87-91 HIOF MF
Untitled
|
|
20. |
Anker, Trine; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen; Afdal, Geir. Et språk for etikk: Læreres profesjonsetiske forståelser og praksis. Bedre Skole 2016 (2) p. 64-67 HIOF MF
Untitled
|
|
21. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir. Empirical moral philosophy and teacher education. Ethics and Education 2016 ;Volume 11.(1) p. 29-41 MF HIOF
Untitled
|
|
22. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Anker, Trine; Afdal, Geir. Profesjonsetisk refleksjon i barnehagen. Første steg 2016 (1) p. 60-62 MF HIOF
Untitled
|
2015
|
23. |
Afdal, Hilde Wågsås; Schjetne, Espen; Anker, Trine; Afdal, Geir; Johannesen, Nina. Etikk i profesjonell praksis : et forskningsprosjekt knyttet til Utdanningsforbundets implementering av Lærerprofesjonens etiske plattform. Halden: Høgskolen i Østfold 2015 (ISBN 978-82-7825-442-4) Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)(2015:5) HIOF MF
Untitled
|
|
24. |
Anker, Trine; Afdal, Geir. “I stopped crossing the street on red. I am a teacher.” The making of professional ethics in teacher education and teacher practice. Nordic educational research association 43. congress; 2015-03-04 - 2015-03-06 MF
Untitled
|
|
25. |
Anker, Trine; Afdal, Geir. In a hybrid voice: Latour on Religion. AAR - annual meeting; 2015-11-21 - 2015-11-24 MF
Untitled
|
|
26. |
Holmqvist, Morten; Afdal, Geir. Modes of learning and the making of religion : the Norwegian and Finnish curricula for confirmation. Nordic Journal of Religion and Society 2015 ;Volume 28.(1) p. 1-20 MF
Untitled
|
|
27. |
Nygaard, Marianne Rodriguez; Afdal, Geir. Caring to know or knowing to care? The relationship between knowledge creation and caring in the theological education of Christian social work professionals. Journal of Adult Theological Education 2015 ;Volume 12.(1) p. 16-29 MF
Untitled
|
2014
|
28. |
Afdal, Geir. Etiske og pedagogiske logikker. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. p. 30-51 MF
Untitled
|
|
29. |
Afdal, Geir. Kronikk: Menigheter i bevegelse?. Lys og Liv 2014 ;Volume 80.(2) p. 16-17 MF
Untitled
|
|
30. |
Afdal, Geir. Modes of learning in religious education. British Journal of Religious Education 2014 MF
Untitled
|
|
31. |
Afdal, Geir. Pedagogisk hverdagsetikk. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. p. 200-224 MF
Untitled
|
|
32. |
Afdal, Geir; Røthing, Åse; Schjetne, Espen. Bidrag til en empirisk pedagogisk etikk. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. p. 11-29 HIOF MF
Untitled
|
|
33. |
Afdal, Geir; Røthing, Åse; Schjetne, Espen. Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 (ISBN 978-82-02-45738-9) HIOF MF
Untitled
|
|
34. |
Law, John; Afdal, Geir; Asdal, Kristin; Lin, Wen-yuan; Moser, Ingunn Brita; Singleton, Vicky. Modes of Syncretism:Notes on Noncoherence. Common Knowledge 2014 ;Volume 20.(1) p. 172-192 VID UiO MF
Untitled
|
2013
|
35. |
Afdal, Geir. Hvor går RLE-faget?. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge 2013 ;Volume 25.(3) p. 12-14 MF
Untitled
|
|
36. |
Afdal, Geir. Religion som bevegelse : læring, kunnskap og mediering. Universitetsforlaget 2013 (ISBN 978-82-15-02128-7) 250 p. MF
Untitled
|
|
37. |
Afdal, Geir; Gravem, Peder; Pettersen, Erling; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Lied, Sidsel. KrFs kunststykke. Klassekampen 2013 NTNU MF HINN
Untitled
|
|
38. |
Afdal, Geir Sigmund. Danningens objektivitet : trialogiske perspektiver på religion, filosofi og etikk i barnehagen. I: Danning i barnehagen : perspektiver og muligheter. Cappelen Damm Akademisk 2013 ISBN 978-82-02-36860-9. p. 188-204 MF
Untitled
|
|
39. |
Afdal, Geir Sigmund. De store spørsmål og de små samtaler : læreren som leder og deltager i arbeid med religion. I: Klasseledelse, fag og danning. Gyldendal Akademisk 2013 ISBN 978-82-05-42558-3. p. 191-210 MF
Untitled
|
|
40. |
Holmqvist, Morten; Afdal, Geir Sigmund. Learning to become a youth minister : how youth ministry as a profession relates to youth ministry as an academic discipline. Prismet 2013 ;Volume 64.(2) p. 95-105 MF
Untitled
|
|
41. |
Nygaard, Marianne Rodriguez; Afdal, Geir Sigmund. Deacons' professional practice as knowledge creation : taking "see-judge-act" a step further. Prismet 2013 ;Volume 64.(2) p. 107-121 MF
Untitled
|
2012
|
42. |
Afdal, Geir Sigmund. Supervision as moral activity : moral theories as mediating artifacts in the practice of supervision. Reflective practice : formation and supervision in ministry 2012 ;Volume 32. p. 238-255 MF
Untitled
|
2011
|
43. |
Afdal, Geir. Teologi som teoretisk og praktisk aktivitet. Tidsskrift for teologi og kirke 2011 ;Volume 82.(2) p. 87-109 MF
Untitled
|
|
44. |
Afdal, Geir Sigmund. Hvordan skjer læring i menigheter?. Halvårsskift for praktisk teologi: Bihefte til Luthersk kirketidende 2011 ;Volume 28.(2) p. 30-31 MF
Untitled
|
|
45. |
Afdal, Geir Sigmund. Toleranse som beveger?. Ung Teologi 2011 ;Volume 44.(2) p. 70-79 MF
Untitled
|
|
46. |
Afdal, Geir Sigmund. Veiledning som moralsk virksomhet. I: Veiledning under nye vilkår : skapende prosesser i møtet mellom veileder og veisøker. Gyldendal Akademisk 2011 ISBN 978-82-05-41535-5. p. 124-139 MF
Untitled
|
2010
|
47. |
Afdal, Geir. Anders Molander og Lars Inge Terum (red.): Profesjonsstudier. Tidsskrift for teologi og kirke 2010 ;Volume 81.(1) p. 69-73 MF
Untitled
|
|
48. |
Afdal, Geir. Harald Hegstad, Anne Schanche Selbekk og Olaf Aagedal: Når tro skal læres: sju fortellinger om lokal trosopplæring. Tidsskrift for teologi og kirke 2010 ;Volume 81.(3) p. 235-237 MF
Untitled
|
|
49. |
Afdal, Geir. The maze of tolerance. I: International Handbook of Inter-religious Education. Springer 2010 ISBN 978-1-4020-9273-2. p. 597-615 MF
Untitled
|
|
50. |
Afdal, Geir. Toleranse som filosofisk og diskursivt grenseobjekt. I: Livstolkning i skole, kultur og kirke : festskrift til Peder Gravem. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 9788251926126. p. 21-32 MF
Untitled
|