2020
|
1. |
Oldervik, Heidun; Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 978-82-15-03184-2) 256 p. NTNU
Untitled
|
|
2. |
Oldervik, Heidun; Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. Kan skolekvalitet måles? Dagens debatt er for snever!. Adresseavisen 2020 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Innledning. I: Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03184-2. p. 13-24 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Ulleberg, Hans Petter; M. Bergschöld, Jenny. Skolebyggets kvaliteter – om samspillet mellom skolebygg og pedagogikk. I: Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03184-2. p. 191-206 NTNU
Untitled
|
2019
|
5. |
Saur, Ellen; Oldervik, Heidun; Ulleberg, Hans Petter; Utvær, Britt Karin Støen; Ertsås, Turid Irgens; Berglie, Celine. Quality in upper secondary education. NERA 2019; 2019-03-08 - 2019-03-10 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Det fysiske skolemiljøet. Møte Trøndelag fylkeskommune; 2019-12-06 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Ulleberg, Hans Petter. The physical design of schools and the quality of learning environments. NERA congress 2019 University of Uppsala; 2019-03-06 - 2019-03-08 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Ulleberg, Hans Petter. The physical design of schools and the quality of learning environments. The interaction between architectural design, pedagogy and the organization of school life - a wider concept of quality in schools. The IPL conference 2019: Quality = Equality?; 2019-05-14 - 2019-05-14 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Ulleberg, Hans Petter; M. Bergschöld, Jenny. The physical design of schools and the quality of learning environments. NERA - education in a globalized world; 2019-03-06 NTNU
Untitled
|
2017
|
10. |
Ulleberg, Hans Petter. Den svenska skolgårdens historia. Nordic Journal of Educational History 2017 ;Volume 4.(1) p. v-vi NTNU
Untitled
|
|
11. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolebygg - relasjoner, undervisning, læring og opplevelser. Utdanningsdirektoratets nasjonale konferanse for fysisk læringsmiljø i barnehager og skoler; 2017-10-24 - 2017-10-25 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården - et viktig sted på skolen. FORM 2017 (2) p. - NTNU
Untitled
|
2016
|
13. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolens arkitektur. I: Utdanningshistorie. Grunnskolen som samfunnsintegrerende institusjon.. Gyldendal Akademisk 2016 ISBN 978-82-05-49182-3. p. 207-240 NTNU
Untitled
|
2015
|
14. |
Aspen, Harald; Daugstad, Karoline; Kiik, Riina; Ringdal, Kristen; Rismark, Marit; Ulleberg, Hans Petter. NTNU og samfunnsvitenskapene. Adresseavisen 2015 NTNU
Untitled
|
2014
|
15. |
Buvik, Karin; Cold, Birgit; Høyland, Karin; Ulleberg, Hans Petter. Internevaluering av skoleanlegg : fokus på funksjonelle og estetiske sider. Oslo: SINTEF akademisk forlag 2014 (ISBN 978-82-536-1373-4) 35 p. SINTEF Fag(14) NTNU SINTEF
Untitled
|
2013
|
16. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården som læringsmiljø. I: Læring • utvikling • læringsmiljø — En innføring i pedagogisk psykologi. Akademika forlag 2013 ISBN 978-82-321-0009-5. p. 307-326 NTNU
Untitled
|
2011
|
17. |
Kjølle, Kari; Hansen, Geir Karsten; Ulleberg, Hans Petter. Undersøkelse av skolebygg i Trondheim. Hovedfunn og trender fra spørreundersøkelse gjennomført ved 12 utvalgte skoler. Trondheim: SINTEF Byggforsk 2011 45 p. NTNU
Untitled
|
2009
|
18. |
Ulleberg, Hans Petter. Discourses of the school playground. The European Conference on Educational Research 2009 Wien; 2009-09-28 - 2009-09-30 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården - et diskursivt rom. I: Verden satt ut av spill : postmoderne pedagogiske perspektiver. Tapir Akademisk Forlag 2009 ISBN 978-82-519-2355-2. p. 117-130 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Volckmar, Nina; Ulleberg, Hans Petter. Tilbake til 1969 - om lov om grunnskolen av 1969. NRK 1 - Norgesglasset [Radio] 2009-11-19 NTNU
Untitled
|
2008
|
21. |
Volckmar, Nina; Mjaavatn, Per Egil; Ulleberg, Hans Petter. School banners and knowledge regimes in Norwegian education history. Nordic educational research association's (NERA) 36th congress; 2008-03-06 - 2008-03-08 NTNU
Untitled
|
2007
|
22. |
Mjaavatn, Per Egil; Volckmar, Nina; Ulleberg, Hans Petter. School banners - what do they tell us?. ECER 2007 (European Conference on Educational Research; 2007-09-19 - 2007-09-21 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Ulleberg, Hans Petter. Diskursanalyse: Et mulig bidrag til utdanningshistorisk forskning. Barn 2007 ;Volume 25.(1) p. 65-80 NTNU
Untitled
|
2006
|
24. |
Ulleberg, Hans Petter. Barn bør bestemme mer i skolegården. Adresseavisen [Newspaper] 2006-10-09 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Ulleberg, Hans Petter. Et vidløftig sted. Byggekunst 2006 ;Volume 88.(08) p. 57-57 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Ulleberg, Hans Petter. Et vidløftig sted : en analyse og diskusjon av skolegården som et sted for pedagogisk virksomhet. Trondheim: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2006 (ISBN 82-471-8115-0) 256 p. NTNU
Untitled
|
|
27. |
Ulleberg, Hans Petter. Et vidløftig sted. En analyse og diskusjon av skolegården som et sted for pedagogisk virksomhet. Barn 2006 (4) p. 85-86 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården. NRK P1 Norgesglasset [Radio] 2006-10-11 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården. NRK P1 Norgesglasset [Radio] 2006-10-10 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården. Radio Adressa [Radio] 2006-10-09 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Ulleberg, Hans Petter. The school playground: a place for experience, play and education. The 34th congress of the Nordic Educational Resarch Association (NERA); 2006-03-09 - 2006-03-11 NTNU
Untitled
|
2005
|
32. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården: barnas frirom?. Praksis: arkitektur i skolesekken, barn, ungdom og planlegging 2005 p. 19-20 NTNU
Untitled
|
2002
|
33. |
Ulleberg, Hans Petter. Åpen skole. [Mangler data]; 2002-02-20 NTNU
Untitled
|
2001
|
34. |
Ulleberg, Hans Petter. Betydningen av et godt fysisk arbeidsmiljø for barn. Barns arbeidsmiljø - et søkelys på rettigheter; 2001-11-05 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Ulleberg, Hans Petter. Intensjoner og mål for fysisk skolemiljø. Pedagogisk profil 2001 (Årgang 8, nr. 2/2001) p. 6-9 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Ulleberg, Hans Petter. Slakter nye skolebygg. Dagbladet [Newspaper] 2001-01-23 NTNU
Untitled
|
2000
|
37. |
Ulleberg, Hans Petter. Fysisk utforming av skoleanlegg i Norge – en studie av uteareal ved barneskoler i Trondheim kommune. Workshop om krav til skolens utearealer; 2000-08-30 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Ulleberg, Hans Petter. Media og sosialisering. Foredrag for Pedagogikkstudenter; 2000-10-05 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Ulleberg, Hans Petter. Uteareal ved barneskoler i Trondheim kommune. Barn 2000 p. 71-88 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Ulleberg, Hans Petter. Utfordringer for skolens uteareal. Paneldebatt; 2000-05-04 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Ulleberg, Hans Petter. Utfordringer tilknyttet skolens uteareal. Ungdomstrinnsmeldingen 2000 - Paneldebatt Lundamo skole; 2000-05-04 NTNU
Untitled
|
1996
|
42. |
Ulleberg, Hans Petter. Arkitektur som makt - skoleanlegget som disiplinerende materiell. Norsk pedagogisk tidsskrift 1996 (1/96) p. 33-41 NTNU
Untitled
|
1995
|
43. |
Ulleberg, Hans Petter. Kompetansespørsmålet i folkehøgskolen - en evaluering av deler av forsøksvirksomheten 1991-1994. Trondheim: Norsk Voksenpedagogisk Forskningsinstitutt 1995 (ISBN 82-7262-094-4) NTNU
Untitled
|
|
44. |
Ulleberg, Hans Petter. Skoleanleggets mikrofysikk - en analyse av skolebyggets og skolegårdens sosialiseringsfunksjon. Trondheim: Pedagogisk institutt UNIT/AVH 1995 281 p. NTNU
Untitled
|