2020
|
1. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin. Solaris Naturfag 1-2. Aschehoug & Co 2020 (ISBN 978-82-03-40440-5) 112 p. NTNU
Untitled
|
|
2. |
Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Gabrielsen, Anja; Jordet, Arne N. Nikolaisen; Misund, Stig; Nergård, Tone; Øyehaug, Anne Bergliot. Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development. Environmental Education Research 2020 ;Volume 26.(6) p. 795-811 NORD HINN USN NTNU UiO UiT
Untitled
|
2018
|
3. |
Kvammen, Per Ivar; Munkebye, Eli. Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningene. Nordic Studies in Science Education 2018 ;Volume 14.(4) p. 381-394 HINN NTNU
Untitled
|
2017
|
4. |
Scheie, Eldri; Munkebye, Eli. Education for Sustainable Development in primary schools - in a Norwegian perspective.. European Science Education Research Association (ESERA); 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
2016
|
5. |
Bakke, Hjørdis H. K.; Munkebye, Eli. Økologi for grunnskolelærerutdanningen. Cappelen Damm Akademisk 2016 (ISBN 978-82-02-51813-4) 466 p. DMMH NTNU
Untitled
|
|
6. |
Munkebye, Eli. Den utforskende samtalen. Naturfag 2016 ;Volume 2. p. 16-17 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Munkebye, Eli. Implementation of education for sustainable development in primary School - in a Norwegian perspective. I: Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2016 ISBN 978-83-64953-37-8. p. 67-82 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Munkebye, Eli. Kjennetegn på utforskende læring og hvordan dette likner på det forskere gjør. Naturfagskonferansen HSN; 2016-04-06 - 2016-04-06 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Munkebye, Eli. Kjennetegn på utforskende læring, utforskende samtale og hvordan dette likner på det forskere gjør. Østlandsk lærerstevne; 2016-11-04 - 2016-11-05 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Munkebye, Eli; Munkebye, Astrid. Forskere og lesere i naturfag. Realfgaskonferansen; 2016-05-03 - 2016-05-03 NTNU
Untitled
|
|
11. |
; Engelsen, Anja Kleppan. Botanisk hage som alternativ læringsarena. En kvalitativ studie av hvilket potensiale biologilærere ser i alternative læringsarenaer generelt og botaniske hager spesielt, med Ringve botaniske hage som spesifikt eksempel.. Trondheim: NTNU Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Program for lærerutdanning 2016 NTNU
Untitled
|
2015
|
12. |
Munkebye, Eli. Hvordan videreutvikle tradisjonelle ekskursjoner?. Hellseminar 2015; 2015-11-11 - 2015-11-13 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Munkebye, Eli. Sustainability in Norwegian general education. Examples of concrete approaches in “Natursekken”.. KIFEE-8; 2015-09-21 - 2015-09-23 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Munkebye, Eli. Utforsk planterøtter og jord. Naturfag 2015 (1) p. 34-35 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Munkebye, Eli. Utforskning av jord. Naturfag 2015 (1) p. 52-55 NTNU
Untitled
|
2014
|
16. |
Fagerheim, Anne Lise; Munkebye, Eli. Mostadmark jernverk – en levende aktivitets- og læringsarena for eleven. Naturfag 2014 p. 90-91 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Fiskum, Tove Anita; Munkebye, Eli. Tidligere bruk og oppfattelse av natur - en ressurs i dagens skole. I: Uteskoledidaktikk: ta fagene med ut. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-47067-8. p. 163-176 NORD UiO
Untitled
|
|
18. |
Gravdal, Liv; Tjelle, Kristin; Munkebye, Eli. Vannets kretsløp. Naturfag 2014 (2) p. 34-35 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Halvorsen, Lene; Scheie, Eldri; Munkebye, Eli. Fra søppeldynge til læringsarena – Lusetjern skole ser muligheter i nærmiljøet. Naturfag 2014 (2) p. 100-103 NTNU UiO
Untitled
|
|
20. |
Hestås, H; Munkebye, Eli. Dagleglivet på Moltu gjennom 100 år. Naturfag 2014 (2) p. 62-63 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Jensen, Audun; Munkebye, Eli. Prosjekt salamander. Naturfag 2014 (2) p. 86-87 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen; Misund, Stig; Munkebye, Eli; Fjørtoft, Ingunn; Husby, Jon-Arve. Regionkontakter reflekterer. Naturfag 2014 (2) p. 16-17 HINN USN NTNU UiO UiT
Untitled
|
|
23. |
Munkebye, Astrid; Lange, Tove; Munkebye, Eli. Fra kunnskap om snegla til et ønske om å ta vare på den. Naturfag 2014 (2) p. 48-49 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Munkebye, Eli. Bygdesamfunnet og hjørnesteinsbedriften. Naturfag 2014 (2) p. 76-79 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Munkebye, Eli. Den utforskende samtalen. I: Uteskoledidaktikk: ta fagene med ut. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-47067-8. p. 44-58 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Munkebye, Eli. Gjør det, si det, les det og skriv det!. Realfagskonferansen; 2014-04-30 - 2014-04-30 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Munkebye, Eli. Vår i Naturen. Naturfag 2014 (1) p. 70-74 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Munkebye, Eli; Cyvin, Jardar. Plant and animal knowledge as door-opener to sustainable development. NERA; 2014-03-05 - 2014-03-07 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Munkebye, Eli; Reier-Røberg, Kjetil. Grunnleggende ferdigheter i naturfag. I: Innføring i grunnleggende ferdigheter : praktisk arbeid på fagenes premisser. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41447-4. p. 173-206 USN NTNU
Untitled
|
|
30. |
Munkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved. Lesing av naturfagtekster i småskolen - en kasusstudie knyttet til leselekser. Norsklæreren 2014 (3) p. 22-30 NTNU
Untitled
|
2013
|
31. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli. Å lese på småskoletrinnet - med fokus på naturfaglige sjangere og språk. Naturfag 2013 (1) p. 50-54 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Munkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved. Animal footprint. I: Inquiry-based learning in maths and science classes. What it is and how it works - examples - experiences. : Primas 2013 ISBN 9783000438516. p. 20-22 NTNU
Untitled
|
2012
|
33. |
munkebye, eli; Munkebye, Eli. Dialog for læring - den utforskende samtalen i uteskole. Oslo: Universitetet i Oslo 2012 242 p. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(147) UiO
Untitled
|
2011
|
34. |
Dahl, Heidi; Lyngved, Ragnhild; Pepin, Birgit; Sikko, Svein Arne; Munkebye, Eli. Developing an IBL community: Professional development of mathematics and science teachers in Norway. Towards Europe 2020: Inquiring minds ‐ innovative pedagogies in mathematics and science education; 2011-06-27 - 2011-06-27 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Cyvin, Jardar; Munkebye, Eli; Grindeland, John Magne. Artslære og biologisk mangfold i lærerutdanning. Nordiskt forskarsymposium om undervisningen i naturvetenskap (NFSUN) 2011; 2011-06-14 - 2011-06-16 NTNU
Untitled
|
2008
|
36. |
Cyvin, Jardar; Munkebye, Eli; Sundt, George. "Med blanke ark?" - Lærerstudenters utgangspunkt for naturfaglig læring. I: The 9th Nordic Research Symposium on Science Education. Reykjavik: Iceland University of Education 2008 p. 77- NTNU
Untitled
|
|
37. |
Cyvin, Jardar; Munkebye, Eli; Sundt, George. Starting from scratch? - Teacher students' starting position for learning science. Roundtable. The 9th Nordic Research Symposium on Science Education; 2008-06-11 - 2008-06-15 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Munkebye, Eli. Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, med naturen som undervisningsarena. I: The 9th Nordic Reseach Symposium on science education. Reykjavik: Iceland University of education 2008 p. 44- NTNU
Untitled
|
|
39. |
Munkebye, Eli. Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, med naturen som undervisningsarena. The 9th Nordic Research Symposium on Science Education; 2008-06-11 - 2008-06-15 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Munkebye, Eli. Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, når undervisningen er flyttet ut av klasserommet til et lokalt naturområde. Nordisk-baltisk konference om udeskole; 2008-01-24 - 2008-01-25 NTNU
Untitled
|
2007
|
41. |
Munkebye, Eli. Noen ganger er spørsmålene viktigere enn svarene. Første Nordiske konferanse: Fagdidaktikk mellom skole og lærerutdanning Fagdidaktikk; 2007-05-14 - 2007-05-15 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Munkebye, Eli. Use of questioning in outdoor science lessons in early years of schooling. ESERA; 2007-08-21 - 2007-08-24 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Munkebye, Eli. Use of questioning in outdoor science lessons in early years of schooling. ESERA; 2007-08-21 - 2007-08-24 NTNU
Untitled
|
2003
|
44. |
Munkebye, Eli; Pedersen, Hans Christian; Steen, Johan B.; Brøseth, Henrik. Predation of eggs and incubating females in willow ptarmigan Lagopus I. lagopus. Fauna Norvegica 2003 ;Volume 23. p. 1-8 HINN NINA UiO
Untitled
|