2023
|
1. |
Hansen, Ole Henrik Borchgrevink; Schjetne, Espen. Den store sekulære fortellingen. Et blikk på norske lærebøker. Lim eller oppløsningsmiddel? Kulturarv i Norden mellomfortrolighet og fremmedhet; 2023-05-24 - 2023-05-26 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Hansen, Ole Henrik Borchgrevink; Schjetne, Espen. Livssynshumanismen og det historiske i norske læremidler. Faggruppemøte Københavns Profesjonshøjskole; 2023-12-06 - 2023-12-06 HIOF
Untitled
|
2022
|
3. |
Ljones Øierud, Gunnfrid; Schjetne, Espen. Contributions from representatives from the Church of Norway in a pluralistic, objective and critical RE subject. Nordic Conference of Religious Education; 2022-06-14 - 2022-06-18 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Schjetne, Espen; Øierud, Gunnfrid Ljones. Bidrag fra Den norske kirke i KRLE-undervisning. Norsk Religionspedagogisk Forskerforums årskonferanse; 2022-12-01 - 2022-12-02 USN HIOF
Untitled
|
2021
|
5. |
Hansen, Ole Henrik Borchgrevink; Schjetne, Espen. KRLE-læreren. I: Innføring i KRLE-didaktikk. Undervisning i religion, livssyn og etikk i et flerkulturelt samfunn. IKO-forlaget A/S 2021 ISBN 978-82-8249-478-6. p. 83-101 HIOF
Untitled
|
2019
|
6. |
Schjetne, Espen; Hansen, Ole Henrik Borchgrevink. Emplotting a privileged position. The construction of the history of secular humanism in Norwegian religious education textbooks. British Journal of Religious Education 2019 p. 1-11 HIOF
Untitled
|
2018
|
7. |
Schjetne, Espen. Forståelse av mening som mangfoldskompetanse. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. p. 112-129 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Schjetne, Espen. Å være lærer i en mangfoldig skole. Fagsamling Jobbsjansen; 2018-12-06 - 2018-12-06 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir Sigmund. Empirical moral philosophy and teacher education. I: Ethics in Professional Education. Routledge 2018 ISBN 978-1138562820. p. 29-41 HIOF MF OSLOMET
Untitled
|
|
10. |
Schjetne, Espen; Hansen, Ole Henrik Borchgrevink. Legitimering av KRLE-faget i en ny tid. KRLE - noen fagkritiske perspektiver; 2018-10-15 - 2018-10-16 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Schjetne, Espen; Hansen, Ole Henrik Borchgrevink; Ramstad, Mette; Thomas, Andrew John. Aakvaag surrer med religionsbegrepet. Morgenbladet 2018 (21) HIOF
Untitled
|
|
12. |
Schjetne, Espen; Hansen, Ole Henrik Borchgrevink; Ramstad, Mette; Thomas, Andrew John. KRLE når Gud er død. Morgenbladet 2018 (23) HIOF
Untitled
|
|
13. |
Schjetne, Espen; Skrefsrud, Thor Andre. Mangfoldig skole - bred kompetanse. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. p. 11-20 HINN HIOF
Untitled
|
|
14. |
Schjetne, Espen; Skrefsrud, Thor Andre. Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 (ISBN 9788205512252) 312 p. HIOF HINN
Untitled
|
2016
|
15. |
Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen. Læreres profesjonsetikk i fokus. Prismet 2016 ;Volume 67.(2) p. 87-91 HIOF MF
Untitled
|
|
16. |
Anker, Trine; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen; Afdal, Geir. Et språk for etikk: Læreres profesjonsetiske forståelser og praksis. Bedre Skole 2016 (2) p. 64-67 HIOF MF
Untitled
|
|
17. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir. Empirical moral philosophy and teacher education. Ethics and Education 2016 ;Volume 11.(1) p. 29-41 MF HIOF
Untitled
|
|
18. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Anker, Trine; Afdal, Geir. Profesjonsetisk refleksjon i barnehagen. Første steg 2016 (1) p. 60-62 MF HIOF
Untitled
|
2015
|
19. |
Afdal, Hilde Wågsås; Schjetne, Espen; Anker, Trine; Afdal, Geir; Johannesen, Nina. Etikk i profesjonell praksis : et forskningsprosjekt knyttet til Utdanningsforbundets implementering av Lærerprofesjonens etiske plattform. Halden: Høgskolen i Østfold 2015 (ISBN 978-82-7825-442-4) Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)(2015:5) HIOF MF
Untitled
|
|
20. |
Schjetne, Espen. Etikk i pedagogisk praksis. Kurs for tillitsvalgte i Udf. Hedmark; 2015-11-16 - 2015-11-16 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Schjetne, Espen. Invisible Professionalism made Visible. The Professional Ethics of Preschool Teachers. NERA 2015 - Marketisation and Differentiation in Education; 2015-03-04 - 2015-03-06 HIOF
Untitled
|
|
22. |
Schjetne, Espen; Anker, Trine. Presentasjon av prosjektet Etikk i pedagogiske praksiser. Norsk Religionspedagogisk Forskerforum; 2015-11-26 - 2015-11-27 MF HIOF
Untitled
|
|
23. |
Schjetne, Espen; Thomas, Andrew. Religion og etikk i videregående skole. Prismet 2015 (2) HIOF
Untitled
|
2014
|
24. |
Afdal, Geir; Røthing, Åse; Schjetne, Espen. Bidrag til en empirisk pedagogisk etikk. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. p. 11-29 HIOF MF
Untitled
|
|
25. |
Afdal, Geir; Røthing, Åse; Schjetne, Espen. Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 (ISBN 978-82-02-45738-9) HIOF MF
Untitled
|
|
26. |
Schjetne, Espen. Kritisk blikk på kritikk: Religionskritikk som balansekunst i den offentlige skolen. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. p. 153-176 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Schjetne, Espen. Religionsundervisning i en flerkulturell skole: Hvordan har undervisningen i religion vært før, og hvordan er den nå?. Temakveld; 2014-10-15 - 2014-10-15 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Schjetne, Espen. "Vag" karakter- og holdningsdannelse i den offentlige skolen: Forsvar for en legitim og meningsfull moraloppdragelse. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. p. 109-124 HIOF
Untitled
|
2012
|
29. |
Schjetne, Espen. Commonplace Moral Education in State Schools. II. International Values and Education Symposium; 2012-11-15 - 2012-11-17 HIOF
Untitled
|
2011
|
30. |
Schjetne, Espen. Autonomi og sosial kompetanse : moraloppdragelse i den offentlige grunnskolens seksual-og samlivsundervisning. Oslo: Det teologiske Menighetsfakultet 2011 375 p. MF
Untitled
|
2008
|
31. |
Schjetne, Espen. Forplantningslære og folkemoral : IKOs visjon for forplantningslære i folkeskolen. Prismet 2008 ;Volume 59.(2) p. 113-125 MF
Untitled
|
2006
|
32. |
Schjetne, Espen. Willy Pedersen: Nye seksualiteter. Luthersk Kirketidende 2006 ;Volume 141.(5) p. 125-127 MF
Untitled
|
1994
|
33. |
Schjetne, Espen. Kirke i folkets helhetsliv : en analyse av Jens Gleditsch' forståelse av folkekirken. Forfatteren: Oslo 1994 50 p. MF
Untitled
|