Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 295 << Forrige 1 2 3 4 5 6    Neste >>

2024
1 Hovdhaugen, Elisabeth.
Equity and inclusion in Scandinavian higher education funding for students – with particular focus on the student loan system in Norway. CGHE seminar - Student Funding Workshop; 2024-01-22 - 2024-01-22
NIFU Untitled
 
2023
2 Ballo, Jannike Gottschalk; Hovdhaugen, Elisabeth.
Gjennomføring og frafall i masterutdanning og grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Østfold: Underveisrapport i prosjektet «Årsaker til frafall fra gradsstudier ved Høgskolen i Østfold». Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2023 (ISBN 978-82-327-0611-2) 67 s. NIFU Arbeidsnotat(11)
NIFU Untitled
 
3 Ballo, Jannike Gottschalk; Skålholt, Asgeir; Kindt, Marianne Takvam; Hovdhaugen, Elisabeth.
Should low-achieving male descendants choose vocational education? Using sequence analysis to explore returns to upper secondary education for young Norwegians. Transitions in Youth-workshop; 2023-09-06 - 2023-09-08
NIFU Untitled
 
4 DesJardins, Stephen; Hovdhaugen, Elisabeth.
Ensuring professional higher education meets the needs of students and society. Tertiary Education and Management 2023 ;Volum 29.(1) s. 1-4
NIFU Untitled
 
5 Flobakk-Sitter, Fride; Ballo, Jannike Gottschalk; Hovdhaugen, Elisabeth; Fossum, Lone Wanderås; Karlstrøm, Henrik.
Kvalitet i praksisperioden : En kunnskapsoppsummering om praksis i profesjonsutdanninger. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2023 (ISBN 978-82-327-0606-8) 118 s. NIFU-rapport(11)
NIFU Untitled
 
6 Ballo, Jannike Gottschalk; Flobakk-Sitter, Fride; Hovdhaugen, Elisabeth; Fossum, Lone Wanderås; Karlstrøm, Henrik.
Kvalitet i praksisperioden. Nasjonalt nettverksmøte for utdanning i helseforetakene; 2023-11-16 - 2023-11-16
NIFU Untitled
 
7 Hovdhaugen, Elisabeth.
Missing Middle - prosjektintro - hvordan definere og avgrense svake karakterer?. Sosiologforeningens vinterseminar 2023; 2023-02-03 - 2023-02-05
NIFU Untitled
 
8 Hovdhaugen, Elisabeth.
Onsdagsdebatt: Studieopptak. Debattkveld på Studentersamfundet i Trondhjem; 2023-03-01 - 2023-03-01
NIFU Untitled
 
9 Hovdhaugen, Elisabeth.
P2-debatten: Hva er et rettferdig studieopptak?. radio NRK p2 [Radio] 2023-03-31
NIFU Untitled
 
10 Hovdhaugen, Elisabeth; Skålholt, Asgeir.
Permeability in Norwegian upper secondary education – vocational students taking the higher education qualification programme. The Future of Higher Education and Science - A Turn of the Times; 2023-10-05 - 2023-10-06
NIFU Untitled
 
11 Hovdhaugen, Elisabeth; Sweetman, Rachel; Thomas, Liz.
Institutional scope to shape persistence and departure among nursing students: re-framing Tinto for professional degrees. Tertiary Education and Management 2023 ;Volum 29.(1) s. 107-121
NIFU Untitled
 
12 Hovdhaugen, Elisabeth; Wiborg, Vegard Sjurseike; Knutsen, Tora Kjærnes.
Norwegian experiences with EuroGraduate 2022: Implementation and adaptation. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2023 (ISBN 978-82-327-0621-1) 35 s. NIFU Arbeidsnotat(13)
NIFU Untitled
 
13 Skålholt, Asgeir; Hovdhaugen, Elisabeth.
The role of the academic supplementary year – serving different purposes is different vocational programmes?. VET & Culture workshop; 2023-09-27 - 2023-09-29
NIFU Untitled
 
14 Slette, Aslaug Louise; Hovdhaugen, Elisabeth.
Choosing to study abroad: how different quality dimensions matter to different students. EAIR Forum Linz 2023 Shaping the World of Change – Higher Education as a Key Enabler; 2023-09-03 - 2023-09-06
NIFU Untitled
 
15 Thomas, Liz; Hovdhaugen, Elisabeth; Sweetman, Rachel.
Professional or student identity and commitment? Comparing the experiences of nursing students with literature on student success. Tertiary Education and Management 2023 ;Volum 29.(1) s. 93-106
NIFU Untitled
 
16 Wiers-Jenssen, Jannecke; Hovdhaugen, Elisabeth; Elken, Mari.
Kuvending i politikk for internasjonal studentmobilitet. Forskningspolitikk 2023
OSLOMET NIFU Untitled
 
17 Wiers-Jenssen, Jannecke; Hovdhaugen, Elisabeth; Serediak, Olga.
Studier i utlandet - hvem reiser ut og hva får de ut av det. KOnferanse: Internasjonal studentmobilitet ved et veiskille; 2023-04-20 - 2023-04-20
NIFU OSLOMET Untitled
 
2022
18 Elken, Mari; Hovdhaugen, Elisabeth; Wiers-Jenssen, Jannecke.
Policy framing of international student mobility in the Nordic countries. Policy Reviews in Higher Education 2022 s. 1-27
NIFU OSLOMET Untitled
 
19 Fidjeland, Andreas Østbø; Hovdhaugen, Elisabeth.
Studenters motiver for valg av studiested. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0558-0) 49 s. NIFU Arbeidsnotat(5)
NIFU Untitled
 
20 Fossum, Lone Wanderås; Bergene, Ann Cecilie; Hovdhaugen, Elisabeth.
Innhold og krav i samarbeidsavtalene mellom utdanning og praksis innen sykepleie. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0567-2) 61 s. NIFU-rapport(17)
NIFU Untitled
 
21 Hovdhaugen, Elisabeth.
Dropout in Higher Education - Lessons from Norway. I: Frafald fra de videregående utddannelser. Forklaringer, mekanismer og løsninger. Aalborg Universitetsforlag 2022 ISBN 978-87-7210-309-9. s. 225-240
NIFU Untitled
 
22 Hovdhaugen, Elisabeth.
The quest for best quality education? Choosing a specific institution when studying abroad. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
NIFU Untitled
 
23 Hovdhaugen, Elisabeth; Aamodt, Per O.
«Gjør din plikt – krev din rett» – Kvalitetsreformen i bakspeilet. Norsk pedagogisk tidsskrift 2022 ;Volum 106.(5) s. 392-407
NIFU Untitled
 
24 Hovdhaugen, Elisabeth; Flobakk-Sitter, Fride; Wollscheid, Sabine; Fossum, Lone Wanderås; Korseberg, Lene.
Kartlegging av nordisk forskning på eksamen. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0568-9) 137 s. NIFU-rapport(18)
NIFU Untitled
 
25 Hovdhaugen, Elisabeth; Lillebø, Otto Sevaldson.
Opptaksutvalget glemmer elever med svake karakterer. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2022
NIFU Untitled
 
26 Hovdhaugen, Elisabeth; Skålholt, Asgeir.
Supplementary programme for general university admissions certification – an emergency solution for failed vocational students or a successful reorientation?. ESA RN10-meeting Lausanne 2022; 2022-09-15 - 2022-09-16
NIFU Untitled
 
27 Hovdhaugen, Elisabeth; Sweetman, Rachel; Thomas, Liz.
Re-theorising retention in nursing programmes: the strengths and limitations of Tinto’s model for professional degrees Symposium, three paper presentations. Higher Education Close Up 10, HECU; 2022-07-04 - 2022-07-06
NIFU Untitled
 
28 Hovdhaugen, Elisabeth; Tveit, Sverre.
Policy problems and paradoxes unveiled by the pandemic: Secondary grading and higher education admission in Norway. Association for Educational Assessment – Europe; 2022-11-09 - 2022-11-12
UiO NIFU Untitled
 
29 Hundebo, Pål Oskar; Hovdhaugen, Elisabeth.
Survival of the fittest? Persistence of ethnic minority students in prestigious and less prestigious health-related study programmes in higher education. ESA RN10-meeting Lausanne 2022; 2022-09-15 - 2022-09-16
NIFU OSLOMET Untitled
 
30 Korseberg, Lene Kirstine; Svartefoss, Silje Marie; Bergene, Ann Cecilie; Hovdhaugen, Elisabeth.
Pedagogisk bruk av digital teknologi i høyere utdanning. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0538-2) 141 s. NIFU-rapport(1)
NIFU Untitled
 
31 Skålholt, Asgeir; Hovdhaugen, Elisabeth.
Sidestepping the vocational track? Why do VET-students choose to aim for academic instead of vocational qualification?. NYRIS 2022; 2022-06-13 - 2022-06-15
NIFU Untitled
 
32 Sweetman, Rachel; Hovdhaugen, Elisabeth; Thomas, Liz.
The (dis)integration of nursing students. Multiple transitions, fragmented integration and implications for retention. Tertiary Education and Management 2022 ;Volum 29.(1) s. 79-92
NIFU Untitled
 
2021
33 Bjørkholt, Solveig; Gunnes, Hebe; Hovdhaugen, Elisabeth; Næss, Terje; Sarpebakken, Bo; Villund, Ole; Wiers-Jenssen, Jannecke; Børing, Pål; Henaug, Inger; Langhoff, Kristine; Rørstad, Kristoffer; Steine, Frøydis Sæbø; Wendt, Kaja Kathrine; Frølich, Nicoline.
Menneskelige ressurser til FoU. I: Det norske forsknings- og innovasjonssystemet – statistikk og indikatorer 2021. Oslo: Norges forskningsråd 2021 ISBN 978-82-12-03903-2. s. 115-226
NIFU OSLOMET SSB Untitled
 
34 Gulbrandsen, Magnus; Hovdhaugen, Elisabeth; Solberg, Espen.
Are physical meetings in teaching and research still needed? An empirical study among staff and students. EAIR conference; 2021-09-10 - 2021-09-10
NIFU UiO Untitled
 
35 Helland, Håvard; Hovdhaugen, Elisabeth.
Degree completion in short professional courses: does family background matter?. Journal of Further and Higher Education 2021
NIFU OSLOMET Untitled
 
36 Hovdhaugen, Elisabeth.
Grader av urettferdighet. Khrono.no 2021
NIFU Untitled
 
37 Hovdhaugen, Elisabeth.
Hvorfor drar norske studenter til utlandet for å studere? Mange er eventyrlystne. Noen ville helst blitt hjemme.. forskning.no [Internett] 2021-05-30
NIFU Untitled
 
38 Hovdhaugen, Elisabeth.
Motivation for studies during a pandemic – short-term and long-term implication of the national Covid19-lockdown in Norway. EAIR conference (online); 2021-09-09 - 2021-09-09
NIFU Untitled
 
39 Hovdhaugen, Elisabeth.
Opptakssystemet innen høyere utdannelse må oppleves som rettferdig. Dagens næringsliv 2021
NIFU Untitled
 
40 Hovdhaugen, Elisabeth.
Rettferdighet ved opptak. Klassekampen 2021
NIFU Untitled
 
41 Hovdhaugen, Elisabeth.
Årsaker til frafall i profesjonsutdanning og disiplinutdanning. Instituttseminaret til Institutt for pedagogikk, USN; 2021-06-16 - 2021-06-16
NIFU Untitled
 
42 Hovdhaugen, Elisabeth; Ekeberg, Ingrid.
I 2020 gikk to milliarder kroner til å dekke skolepenger ved private læresteder i Norge. Dagens Næringsliv [Avis] 2021-03-06
NIFU Untitled
 
43 Sivesind, Kirsten; Hovdhaugen, Elisabeth; Hörmann, Bernadette.
Medierende betingelser for læring og danning – om bruk og betydning av digitale medier i et bachelorstudium i pedagogikk.. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7.
NIFU UiO Untitled
 
44 Hovdhaugen, Elisabeth; Nesje, Kjersti; Reegård, Kaja.
Hvordan sikre at sykepleierstudentene oppnår læringsutbytter i praksisstudiene : Jakten på gode eksempler. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2021 (ISBN 978-82-327-0494-1) 56 s. NIFU-rapport(1)
NIFU Untitled
 
45 Hovdhaugen, Elisabeth; Slåen, Åshild.
Forskar vil fjerne eksamenskarakterar for å utlikne «korona-fordel». NRK.no [Radio] 2021-03-10
NIFU Untitled
 
46 Hovdhaugen, Elisabeth; Ulriksen, Lars.
The historic importance of degree structure: A comparison of bachelor to master transitions in Norway and Denmark. European Educational Research Journal 2021 s. -
NIFU Untitled
 
47 Hovdhaugen, Elisabeth; Vandelannote, Isis; Merino Pareja, Rafael; Demanet, Jannick.
Moving on, Switching Gear or Staying Put: Tracking Social Inequality in Secondary School Pathways in Three European Cities. European Education : Issues and Studies 2021
NIFU Untitled
 
48 Hovdhaugen, Elisabeth; Wiers-Jenssen, Jannecke.
Motivation for full degree mobility: analysing sociodemographic factors, mobility capital and field of study. Educational review (Birmingham) 2021 s. -
NIFU OSLOMET Untitled
 
49 Hovdhaugen, Elisabeth; Wiers-Jenssen, Jannecke.
Those who leave and those who stay: Features of internationally mobile vs. domestic students. Journal of International Students 2021 ;Volum 11.(3) s. 687-705
NIFU OSLOMET Untitled
 
50 Sandsør, Astrid Marie Jorde; Hovdhaugen, Elisabeth; Bøckmann, Ester.
Age as a merit in admission decisions for higher education. Higher Education 2021 s. -
NIFU Untitled
 
    Vis neste liste