2024
|
1. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Equity and inclusion in Scandinavian higher education funding for students – with particular focus on the student loan system in Norway. CGHE seminar - Student Funding Workshop; 2024-01-22 - 2024-01-22 NIFU
Untitled
|
2023
|
2. |
Ballo, Jannike Gottschalk; Hovdhaugen, Elisabeth. Gjennomføring og frafall i masterutdanning og grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Østfold: Underveisrapport i prosjektet «Årsaker til frafall fra gradsstudier ved Høgskolen i Østfold». Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2023 (ISBN 978-82-327-0611-2) 67 s. NIFU Arbeidsnotat(11) NIFU
Untitled
|
|
3. |
Ballo, Jannike Gottschalk; Skålholt, Asgeir; Kindt, Marianne Takvam; Hovdhaugen, Elisabeth. Should low-achieving male descendants choose vocational education? Using sequence analysis to explore returns to upper secondary education for young Norwegians. Transitions in Youth-workshop; 2023-09-06 - 2023-09-08 NIFU
Untitled
|
|
4. |
DesJardins, Stephen; Hovdhaugen, Elisabeth. Ensuring professional higher education meets the needs of students and society. Tertiary Education and Management 2023 ;Volum 29.(1) s. 1-4 NIFU
Untitled
|
|
5. |
Flobakk-Sitter, Fride; Ballo, Jannike Gottschalk; Hovdhaugen, Elisabeth; Fossum, Lone Wanderås; Karlstrøm, Henrik. Kvalitet i praksisperioden : En kunnskapsoppsummering om praksis i profesjonsutdanninger. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2023 (ISBN 978-82-327-0606-8) 118 s. NIFU-rapport(11) NIFU
Untitled
|
|
6. |
Ballo, Jannike Gottschalk; Flobakk-Sitter, Fride; Hovdhaugen, Elisabeth; Fossum, Lone Wanderås; Karlstrøm, Henrik. Kvalitet i praksisperioden. Nasjonalt nettverksmøte for utdanning i helseforetakene; 2023-11-16 - 2023-11-16 NIFU
Untitled
|
|
7. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Missing Middle - prosjektintro - hvordan definere og avgrense svake karakterer?. Sosiologforeningens vinterseminar 2023; 2023-02-03 - 2023-02-05 NIFU
Untitled
|
|
8. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Onsdagsdebatt: Studieopptak. Debattkveld på Studentersamfundet i Trondhjem; 2023-03-01 - 2023-03-01 NIFU
Untitled
|
|
9. |
Hovdhaugen, Elisabeth. P2-debatten: Hva er et rettferdig studieopptak?. radio NRK p2 [Radio] 2023-03-31 NIFU
Untitled
|
|
10. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Skålholt, Asgeir. Permeability in Norwegian upper secondary education – vocational students taking the higher education qualification programme. The Future of Higher Education and Science - A Turn of the Times; 2023-10-05 - 2023-10-06 NIFU
Untitled
|
|
11. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Sweetman, Rachel; Thomas, Liz. Institutional scope to shape persistence and departure among nursing students: re-framing Tinto for professional degrees. Tertiary Education and Management 2023 ;Volum 29.(1) s. 107-121 NIFU
Untitled
|
|
12. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Wiborg, Vegard Sjurseike; Knutsen, Tora Kjærnes. Norwegian experiences with EuroGraduate 2022: Implementation and adaptation. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2023 (ISBN 978-82-327-0621-1) 35 s. NIFU Arbeidsnotat(13) NIFU
Untitled
|
|
13. |
Skålholt, Asgeir; Hovdhaugen, Elisabeth. The role of the academic supplementary year – serving different purposes is different vocational programmes?. VET & Culture workshop; 2023-09-27 - 2023-09-29 NIFU
Untitled
|
|
14. |
Slette, Aslaug Louise; Hovdhaugen, Elisabeth. Choosing to study abroad: how different quality dimensions matter to different students. EAIR Forum Linz 2023 Shaping the World of Change – Higher Education as a Key Enabler; 2023-09-03 - 2023-09-06 NIFU
Untitled
|
|
15. |
Thomas, Liz; Hovdhaugen, Elisabeth; Sweetman, Rachel. Professional or student identity and commitment? Comparing the experiences of nursing students with literature on student success. Tertiary Education and Management 2023 ;Volum 29.(1) s. 93-106 NIFU
Untitled
|
|
16. |
Wiers-Jenssen, Jannecke; Hovdhaugen, Elisabeth; Elken, Mari. Kuvending i politikk for internasjonal studentmobilitet. Forskningspolitikk 2023 OSLOMET NIFU
Untitled
|
|
17. |
Wiers-Jenssen, Jannecke; Hovdhaugen, Elisabeth; Serediak, Olga. Studier i utlandet - hvem reiser ut og hva får de ut av det. KOnferanse: Internasjonal studentmobilitet ved et veiskille; 2023-04-20 - 2023-04-20 NIFU OSLOMET
Untitled
|
2022
|
18. |
Elken, Mari; Hovdhaugen, Elisabeth; Wiers-Jenssen, Jannecke. Policy framing of international student mobility in the Nordic countries. Policy Reviews in Higher Education 2022 s. 1-27 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
19. |
Fidjeland, Andreas Østbø; Hovdhaugen, Elisabeth. Studenters motiver for valg av studiested. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0558-0) 49 s. NIFU Arbeidsnotat(5) NIFU
Untitled
|
|
20. |
Fossum, Lone Wanderås; Bergene, Ann Cecilie; Hovdhaugen, Elisabeth. Innhold og krav i samarbeidsavtalene mellom utdanning og praksis innen sykepleie. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0567-2) 61 s. NIFU-rapport(17) NIFU
Untitled
|
|
21. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Dropout in Higher Education - Lessons from Norway. I: Frafald fra de videregående utddannelser. Forklaringer, mekanismer og løsninger. Aalborg Universitetsforlag 2022 ISBN 978-87-7210-309-9. s. 225-240 NIFU
Untitled
|
|
22. |
Hovdhaugen, Elisabeth. The quest for best quality education? Choosing a specific institution when studying abroad. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 NIFU
Untitled
|
|
23. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Aamodt, Per O. «Gjør din plikt – krev din rett» – Kvalitetsreformen i bakspeilet. Norsk pedagogisk tidsskrift 2022 ;Volum 106.(5) s. 392-407 NIFU
Untitled
|
|
24. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Flobakk-Sitter, Fride; Wollscheid, Sabine; Fossum, Lone Wanderås; Korseberg, Lene. Kartlegging av nordisk forskning på eksamen. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0568-9) 137 s. NIFU-rapport(18) NIFU
Untitled
|
|
25. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Lillebø, Otto Sevaldson. Opptaksutvalget glemmer elever med svake karakterer. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2022 NIFU
Untitled
|
|
26. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Skålholt, Asgeir. Supplementary programme for general university admissions certification – an emergency solution for failed vocational students or a successful reorientation?. ESA RN10-meeting Lausanne 2022; 2022-09-15 - 2022-09-16 NIFU
Untitled
|
|
27. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Sweetman, Rachel; Thomas, Liz. Re-theorising retention in nursing programmes: the strengths and limitations of Tinto’s model for professional degrees Symposium, three paper presentations. Higher Education Close Up 10, HECU; 2022-07-04 - 2022-07-06 NIFU
Untitled
|
|
28. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Tveit, Sverre. Policy problems and paradoxes unveiled by the pandemic: Secondary grading and higher education admission in Norway. Association for Educational Assessment – Europe; 2022-11-09 - 2022-11-12 UiO NIFU
Untitled
|
|
29. |
Hundebo, Pål Oskar; Hovdhaugen, Elisabeth. Survival of the fittest? Persistence of ethnic minority students in prestigious and less prestigious health-related study programmes in higher education. ESA RN10-meeting Lausanne 2022; 2022-09-15 - 2022-09-16 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Korseberg, Lene Kirstine; Svartefoss, Silje Marie; Bergene, Ann Cecilie; Hovdhaugen, Elisabeth. Pedagogisk bruk av digital teknologi i høyere utdanning. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0538-2) 141 s. NIFU-rapport(1) NIFU
Untitled
|
|
31. |
Skålholt, Asgeir; Hovdhaugen, Elisabeth. Sidestepping the vocational track? Why do VET-students choose to aim for academic instead of vocational qualification?. NYRIS 2022; 2022-06-13 - 2022-06-15 NIFU
Untitled
|
|
32. |
Sweetman, Rachel; Hovdhaugen, Elisabeth; Thomas, Liz. The (dis)integration of nursing students. Multiple transitions, fragmented integration and implications for retention. Tertiary Education and Management 2022 ;Volum 29.(1) s. 79-92 NIFU
Untitled
|
2021
|
33. |
Bjørkholt, Solveig; Gunnes, Hebe; Hovdhaugen, Elisabeth; Næss, Terje; Sarpebakken, Bo; Villund, Ole; Wiers-Jenssen, Jannecke; Børing, Pål; Henaug, Inger; Langhoff, Kristine; Rørstad, Kristoffer; Steine, Frøydis Sæbø; Wendt, Kaja Kathrine; Frølich, Nicoline. Menneskelige ressurser til FoU. I: Det norske forsknings- og innovasjonssystemet – statistikk og indikatorer 2021. Oslo: Norges forskningsråd 2021 ISBN 978-82-12-03903-2. s. 115-226 NIFU OSLOMET SSB
Untitled
|
|
34. |
Gulbrandsen, Magnus; Hovdhaugen, Elisabeth; Solberg, Espen. Are physical meetings in teaching and research still needed? An empirical study among staff and students. EAIR conference; 2021-09-10 - 2021-09-10 NIFU UiO
Untitled
|
|
35. |
Helland, Håvard; Hovdhaugen, Elisabeth. Degree completion in short professional courses: does family background matter?. Journal of Further and Higher Education 2021 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
36. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Grader av urettferdighet. Khrono.no 2021 NIFU
Untitled
|
|
37. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Hvorfor drar norske studenter til utlandet for å studere? Mange er eventyrlystne. Noen ville helst blitt hjemme.. forskning.no [Internett] 2021-05-30 NIFU
Untitled
|
|
38. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Motivation for studies during a pandemic – short-term and long-term implication of the national Covid19-lockdown in Norway. EAIR conference (online); 2021-09-09 - 2021-09-09 NIFU
Untitled
|
|
39. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Opptakssystemet innen høyere utdannelse må oppleves som rettferdig. Dagens næringsliv 2021 NIFU
Untitled
|
|
40. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Rettferdighet ved opptak. Klassekampen 2021 NIFU
Untitled
|
|
41. |
Hovdhaugen, Elisabeth. Årsaker til frafall i profesjonsutdanning og disiplinutdanning. Instituttseminaret til Institutt for pedagogikk, USN; 2021-06-16 - 2021-06-16 NIFU
Untitled
|
|
42. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Ekeberg, Ingrid. I 2020 gikk to milliarder kroner til å dekke skolepenger ved private læresteder i Norge. Dagens Næringsliv [Avis] 2021-03-06 NIFU
Untitled
|
|
43. |
Sivesind, Kirsten; Hovdhaugen, Elisabeth; Hörmann, Bernadette. Medierende betingelser for læring og danning – om bruk og betydning av digitale medier i et bachelorstudium i pedagogikk.. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7. NIFU UiO
Untitled
|
|
44. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Nesje, Kjersti; Reegård, Kaja. Hvordan sikre at sykepleierstudentene oppnår læringsutbytter i praksisstudiene : Jakten på gode eksempler. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2021 (ISBN 978-82-327-0494-1) 56 s. NIFU-rapport(1) NIFU
Untitled
|
|
45. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Slåen, Åshild. Forskar vil fjerne eksamenskarakterar for å utlikne «korona-fordel». NRK.no [Radio] 2021-03-10 NIFU
Untitled
|
|
46. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Ulriksen, Lars. The historic importance of degree structure: A comparison of bachelor to master transitions in Norway and Denmark. European Educational Research Journal 2021 s. - NIFU
Untitled
|
|
47. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Vandelannote, Isis; Merino Pareja, Rafael; Demanet, Jannick. Moving on, Switching Gear or Staying Put: Tracking Social Inequality in Secondary School Pathways in Three European Cities. European Education : Issues and Studies 2021 NIFU
Untitled
|
|
48. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Wiers-Jenssen, Jannecke. Motivation for full degree mobility: analysing sociodemographic factors, mobility capital and field of study. Educational review (Birmingham) 2021 s. - NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Wiers-Jenssen, Jannecke. Those who leave and those who stay: Features of internationally mobile vs. domestic students. Journal of International Students 2021 ;Volum 11.(3) s. 687-705 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Hovdhaugen, Elisabeth; Bøckmann, Ester. Age as a merit in admission decisions for higher education. Higher Education 2021 s. - NIFU
Untitled
|