Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 59 << Previous 1 2    Next >>

2023
1 Tømte, Cathrine Edelhard; Smedsrud, Jørgen.
Governance and digital transformation in schools with 1:1 tablet coverage. Frontiers in Education 2023 ;Volume 8. p. -
NIFU BI UiB UIA Untitled
 
2 Wendelborg, Christian; Andrews, Therese Marie; Caspersen, Joakim; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Hammer Smedsrud, Jørgen; Grøgaard, Jens Brandi; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Buland, Trond Hallgeir; Bliksvær, Trond.
Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2. : NTNU Samfunnsforskning AS 2023 (ISBN 978-82-7570-733-6) 107 p.
SAMFORSK NF NIFU Untitled
 
2022
3 Hammer Smedsrud, Jørgen; Nordahl-Hansen, Anders; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Mathematically Gifted Students’ Experience With Their Teachers’ Mathematical Competence and Boredom in School: A Qualitative Interview Study. Frontiers in Psychology 2022 ;Volume 13. p. -
HIOF UiO NIFU Untitled
 
4 Hammer Smedsrud, Jørgen; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Wendelborg, Christian.
Tilskuddsordning for kompetanseutvikling: Sammenstilling og rapportering. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0563-4) 72 p. NIFU-rapport(14)
NIFU SAMFORSK Untitled
 
5 Hermstad, Ingrid Holmedahl; Hammer Smedsrud, Jørgen; Hybertsen, Ingunn Dahler.
Forståelser av de sårbare elevene under koronapandemien: Fra inkluderende praksis i klasserom til mulighetsrom?. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2022 ;Volume 8.(3386) p. 204-218
NTNU SAMFORSK NIFU Untitled
 
6 Høst, Håkon; Hammer Smedsrud, Jørgen.
Vg3 fagopplæring i skole – av akseptabel kvalitet? Evaluering av tiltak rettet mot videregående opplæring i Utdanningsløftet 2020. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0566-5) 63 p. NIFU-rapport(16)
NIFU Untitled
 
7 Wendelborg, Christian; Gjerustad, Cay; Andrews, Therese Marie; Caspersen, Joakim; Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evaluering av Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 1. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-688-9) 54 p.
NIFU NF SAMFORSK Untitled
 
2021
8 Caspersen, Joakim; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Hybertsen, Ingunn Dahler; Lynnebakke, Brit; Vika, Karl Solbue; Hammer Smedsrud, Jørgen; Wendelborg, Christian; Federici, Roger Andre.
Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser. Trondheim/Oslo: NTNU Samfunnsforskning og NIFU 2021 (ISBN 978-82-7570-646-9)
SAMFORSK NIFU Untitled
 
9 Daus, Stephan; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Siddiq, Fazilat; Hammer Smedsrud, Jørgen; Håland, Tine Weise; Bugge, Markus Michaelsen.
Hvordan fungerer Dragonbox Skole på elevenes matematikkferdigheter og lærelyst?. NIFU-webinar 3. juni 2021; 2021-06-03 - 2021-06-03
USN NIFU UiO Untitled
 
10 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Det er ikke bare sunt å la barna kjede seg. Forskning.no 2021
NIFU Untitled
 
11 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evnerike barn med Jørgen Smedsrud. youtube [Internet] 2021-07-01
NIFU Untitled
 
12 Pedersen, Cathrine; Reiling, Rune Borgan; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Alne, Ragnar; Smedsrud, Jørgen.
Lærertetthet i koronapandemiens første år: Analyse av GSI og intervjuer med skoleeiere, skoleledere og lærere. Fjerde delrapportering fra Evaluering av norm for lærertetthet. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2021 (ISBN 978-82-327-0511-5) 116 p. NIFU Arbeidsnotat(6)
NIFU Untitled
 
13 Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Siddiq, Fazilat; Hammer Smedsrud, Jørgen; Bugge, Markus; Daus, Stephan.
Innovativ matematikkundervisning på barnetrinnet førte til positive resultater.
NIFU Untitled
 
2020
14 Bredberg, Johan Per Ivar Bo; Nordahl-Hansen, Anders Johan; Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evnerike elever og spesialundervisning. 50-årsjubileum Spesialpedagogikk Høgskolen i Østfold; 2020-10-27 - 2020-10-27
NIFU HIOF Untitled
 
15 Hammer Smedsrud, Jørgen.
De evnerike elevene. Forelesning; 2020-02-20 - 2020-02-20
NIFU Untitled
 
16 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Explaining the Variations of Definitions in Gifted Education. Nordic Studies in Education 2020 ;Volume 40.(1) p. 79-97
NIFU Untitled
 
17 Lødding, Berit; Bergene, Ann Cecilie; Bungum, Berit; Sølberg, Jan; Hammer Smedsrud, Jørgen; Vennerød-Diesen, Frida Felicia.
Evalueringen av Tett på realfag. Implementeringen fortsetter. Delrapport 3. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019). Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0478-1) 126 p. NIFU-rapport(20)
NIFU NTNU Untitled
 
18 Vestengen, Pernille; Hammer Smedsrud, Jørgen.
På tide å gi de evnerike skoleelevene et løft. Dagsavisen [Newspaper] 2020-12-11
NIFU Untitled
 
19 Wollscheid, Sabine; Ramberg, Inge; Hammer Smedsrud, Jørgen.
Norske elevers engasjement og motivasjon i naturfag og matematikk : Litteraturkartlegging og pilotundersøkelse. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0456-9) 76 p. NIFU-rapport(6)
NIFU Untitled
 
2019
20 Gjerustad, Cay; Hammer Smedsrud, Jørgen; Federici, Roger Andre.
Systematisk arbeid med psykisk helse: Spredning, bruk og implementering av eksterne skoleprogram. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2019 (ISBN 978-82-327-0438-5) 95 p. NIFU-rapport(25)
NIFU Untitled
 
21 Gjerustad, Cay; Hammer Smedsrud, Jørgen; Pedersen, Cathrine; Tømte, Cathrine Edelhard.
Deltakerundersøkelsen for «Profesjonsfaglig Digital Kompetanse». Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2019 (ISBN 978-82-327-0429-3) 73 p. NIFU-rapport(21)
NIFU Untitled
 
22 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Dagsrevyen innslag om evnerike elever. NRK [TV] 2019-07-02
NIFU Untitled
 
23 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evnerike barn: Her er kjennetegnene. Plusstid [Internet] 2019-06-15
NIFU Untitled
 
24 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Høyt intelligente jenter oppdages ikke av læreren. Utdanningsnytt [Internet] 2019-11-14
NIFU Untitled
 
25 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Kan løfte evnerike elever ut av en uheldig skolegang. NRK [Newspaper] 2019-06-10
NIFU Untitled
 
26 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Maja Lena (10) kunne lese som fireåring Dette er tegn på at barnet ditt er evnerikt. Klikk.no [Internet] 2019-10-23
NIFU Untitled
 
27 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Mathematically gifted adolescents in Norway: Exploring mathematically gifted adolescents' experience with the school system in Norway. Universitetet i Oslo 2019 165 p. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(308)
NIFU Untitled
 
28 Hammer Smedsrud, Jørgen.
What is giftedness? Identification and definition.. Lecture; 2019-01-10 - 2019-01-10
NIFU Untitled
 
29 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Which issues of validity are central to how we identify and service mathematically gifted students in Norway and what are the future research needs to further develop gifted education in Norway. Trial Lecture; 2019-08-30 - 2019-08-30
NIFU Untitled
 
30 Markussen, Eifred; Carlsten, Tone Cecilie; Grøgaard, Jens Brandi; Smedsrud, Jørgen.
«… respekten for forskjelligheten …» : En studie av spesialundervisning i videregående opplæring i Norge skoleåret 2018–2019. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2019 (ISBN 978-82-327-0409-5) 200 p. NIFU-rapport(12)
NIFU Untitled
 
2018
31 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evnerike barn kan bli ensomme. Forskning.no [Business/trade/industry journal] 2018-10-03
NIFU Untitled
 
32 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evnerike elever underyter i norsk skole. vårt land [Newspaper] 2018-09-19
NIFU Untitled
 
33 Hammer Smedsrud, Jørgen.
For high-ability students it can be lonely at the top. http://sciencenordic.com/high-ability-students-it-can-be-lon [Business/trade/industry journal] 2018-10-10
NIFU Untitled
 
34 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Hvordan tilpasse opplæringen for evnerike elever?. Forelesning for lektorstudenter på UIO; 2018-10-12 - 2018-10-12
NIFU Untitled
 
35 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Matematisk Evnerike elever i norsk skole. Konferanse: lykkelige barn; 2018-09-07 - 2018-09-07
UiO Untitled
 
36 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Skal evnerike elever har rett på spesialundervisning?. NIFU frokostseminar (forskningsdagene); 2018-09-21
NIFU Untitled
 
37 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Vilde ble syk av å gå på skolen. Aftenposten [Newspaper] 2018-11-18
NIFU Untitled
 
38 Hammer Smedsrud, Jørgen; NRK, Norgesglasset.
Evnerike barn kan bli ensomme. NRK Radio [Radio] 2018-10-03
NIFU Untitled
 
39 Smedsrud, Jørgen.
Evnerike elever er ikke alltid skoleflinke. Forskning.no [Business/trade/industry journal] 2018-08-28
NIFU Untitled
 
40 Smedsrud, Jørgen.
Forsering og akselerasjon for evnerike elever - Det dårligste av de beste alternativene. Psykologi i kommunen (PIK) 2018 ;Volume 53.(3) p. 5-9
UiO Untitled
 
41 Smedsrud, Jørgen.
Mathematically gifted accelerated students participating in an ability group: a qualitative interview study. Frontiers in Psychology 2018
UiO Untitled
 
42 Smedsrud, Jørgen; Nordahl-Hansen, Anders; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Ulvund, Stein Erik; Idsøe, Thormod; Lang-Ree, Ole Christian.
The Associations Between Math Achievement and Perceived Relationships in School Among High Intelligent Versus Average Adolescents. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 p. 1-15
UiO FORSV Untitled
 
2017
43 Hammer Smedsrud, Jørgen.
De sensitive Evnerike. Konferanse: lykkelige barn; 2017-09-16 - 2017-09-16
UiO Untitled
 
44 Smedsrud, Jørgen.
Fem trekk som kjennetegner evnerike barn. Slik vet du om barnet ditt har spesielle evner.. Aftenposten [Newspaper] 2017-09-15
UiO Untitled
 
45 Smedsrud, Jørgen.
Superintelligente barn. Nrk [Radio] 2017-01-02
UiO Untitled
 
2016
46 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Evnerike elever i Norge, hva sier forskningen?. Forelesning for lektorstudenter på UIO; 2016-10-12 - 2016-10-12
UiO Untitled
 
47 Hammer Smedsrud, Jørgen.
Tilpasset opplæring for evnerike elever. Foredrag for lærerstudenter OsloMet; 2016-10-18 - 2016-10-18
UiO Untitled
 
48 Smedsrud, Jørgen.
Har du et evnerik barn? Dette er tegnene du skal se etter.. KK [Internet] 2016-08-08
UiO Untitled
 
49 Smedsrud, Jørgen; Skogen, Kjell.
Evnerike elever og tilpasset opplæring. Fagbokforlaget 2016 (ISBN 9788245016765) 320 p.
UiO Untitled
 
2015
50 Hammer Smedsrud, Jørgen.
De evnerike elevene. Foredrag for avgåtte studenter ved UV-fakultetet; 2015-12-12 - 2016-12-12
UiO Untitled
 
    Show next list