2023
|
1. |
Jacobsen, Hilde Marie Madsø; Jensen, Ruth; Lejonberg, Eli. Tracing ideas about mentoring newly qualified teachers and the expectations of school leadership in policy documents. International Journal of Leadership in Education 2023 UiO
Untitled
|
2022
|
2. |
Lejonberg, Eli; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen. ‘Is there anything more to professionalism than knowledge?’—relating theory and practice in a university-based institutionalisation of a third space for preservice teachers. Mentoring & Tutoring 2022 ;Volume 30.(5) p. 606-633 UiO
Untitled
|
|
3. |
Lejonberg, Eli; Jacobsen, Hilde Marie Madsø; Mangen, Ole Tobias. Ledelse av profesjonsfellesskapet: Å anerkjenne nyutdannede lærere som ressurser. Skolelederen 2022 UiO
Untitled
|
|
4. |
Nesje, Katrine; Lejonberg, Eli. Tools for the school-based mentoring of pre-service teachers: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2022 ;Volume 111. UiO
Untitled
|
|
5. |
Pettersen, Marthe; Lejonberg, Eli. Elevrespons i praksisveiledning: Hvordan kan et verktøy bidra til støtte, utfordring og teoretisk forankret refleksjon?. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2022 ;Volume 7.(1) UiO
Untitled
|
2021
|
6. |
Fransson, Göran; Lejonberg, Eli. Disruptive innovations in teacher education?. AERA; 2021-04-12 UiO
Untitled
|
2020
|
7. |
Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Tschannen-Moran, Megan; Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind. Learners Providing Feedback on Teaching: Pre-service Teachers’ Perceptions of a Teacher Assessment Arrangement. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
8. |
Jacobsen, Hilde Marie Madsø; Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind. Veiledning med digital øreplugg: erfaringer fra en utprøvning. I: Lærerutdanning i nordiske land. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03514-7. p. 296-315 UiO
Untitled
|
|
9. |
Lejonberg, Eli; Nesje, Katrine. Tools for mentoring of preservice teachers. NERA - Nordic educational research association, conference; 2020-03-04 - 2020-03-06 UiO
Untitled
|
2019
|
10. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. Policy Mediated through Subject Matter Contexts: Antecedents of Subject-Bound Differences in Teachers’ Perceptions of Collaboration across Subjects. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER) 2019 ;Volume 18.(4) p. 1-16 UiO
Untitled
|
|
11. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Lejonberg, Eli. Mentoroppfølging i lektorutdanningen: Hvordan oppfølging ved en mentor kan bidra til en god studiestart for lektorstudenter. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volume 13.(1) p. - UiO
Untitled
|
|
12. |
Lejonberg, Eli. Hvordan påvirker veilederutdanningene utøvelse av veilederrollen? En analyse av forventninger uttrykt i styringsdokumenter, forskning og faglitteratur. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2019 UiO
Untitled
|
|
13. |
Lejonberg, Eli; Dahl, Anne Kristin; Brovold, Siv Paus. Nye forventninger til veilederrollen: veiledere som ledere av utviklingsprosjekter i skolen. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. p. 107-126 UiO
Untitled
|
|
14. |
Nesje, Katrine; Lejonberg, Eli. Tools for mentoring of preservice teachers: A systematic review. ECER - European Educational Research Assosiation; 2019-09-02 - 2019-09-06 UiO
Untitled
|
|
15. |
Sandvik, Lise Vikan; Solhaug, Trond; Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. Predictions of school mentors’ effort in teacher education programmes. European Journal of Teacher Education 2019 ;Volume 42.(5) p. 574-590 UiO NTNU
Untitled
|
|
16. |
Sandvik, Lise Vikan; Solhaug, Trond; Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. School mentors’ perceived integration into teacher education programmes. Professional Development in Education 2019 ;Volume 42.(5) p. 571-590 NTNU UiO
Untitled
|
2018
|
17. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli. Developing new tools for mentoring in teacher education. SIG 20 - 26 MEETING 2018; 2018-10-09 - 2018-10-12 UiO
Untitled
|
|
18. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. Skolebaserte utviklingsprosjekter på ungdomstrinnet: læreres opplevelser av satsningen Ungdomstrinn i utvikling. Norsk pedagogisk tidsskrift 2018 ;Volume 102.(3) p. 271-281 UiO
Untitled
|
|
19. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. Ungdomstrinn i utvikling: Hvilke faktorer påvirker læreres kollektive engasjement for å stimulere elevers skriftlige ferdigheter i skolefagene?. Acta Didactica Norge 2018 ;Volume 12.(3) p. 22- UiO
Untitled
|
|
20. |
Lejonberg, Eli. Bør ledere være veiledere for nyutdannede lærere? En problematisering basert på teori om profesjonalitet og etisk bevissthet. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2018 ;Volume 3.(1) UiO
Untitled
|
|
21. |
Lejonberg, Eli. Lektorstudenter i praksis: mestringsforventninger og vurderinger av veiledning. UNIPED 2018 ;Volume 41.(3) p. 304-318 UiO
Untitled
|
|
22. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Sandvik, Lise Vikan; Solhaug, Trond; Christophersen, Knut-Andreas. Developmental relationships in schools: pre-service teachers’ perceptions of mentors’ effort, self-development orientation, and use of theory. Mentoring & Tutoring 2018 ;Volume 26.(5) p. 524-541 NTNU UiO
Untitled
|
|
23. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Sandvik, Lise Vikan; Solhaug, Trond; Christophersen, Knut-Andreas. Mentors of preservice teachers: The relationships between mentoring approach, self-efficacy and effort. International Journal of Mentoring and Coaching in Education 2018 ;Volume 7.(3) p. 261-279 NTNU UiO
Untitled
|
|
24. |
Sandvik, Lise Vikan; Lejonberg, Eli; Solhaug, Trond; Elstad, Eyvind. Mentor integration in teacher education. AERA; 2018-04-12 - 2018-04-18 NTNU UiO
Untitled
|
2017
|
25. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. Student evaluation of high-school teaching: Which factors are associated with teachers’ perception of the usefulness of being evaluated?. Journal for Educational Research Online 2017 UiO
Untitled
|
|
26. |
Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind. When Pupils Evaluate Student Teachers: Does Anonymous Evaluation by Pupils Provide Useful Information?. AERA annual meeting; 2017-04-28 - 2017-04-28 UiO
Untitled
|
|
27. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. Teaching evaluation: antecedents of teachers’ perceived usefulness of follow-up sessions and perceived stress related to the evaluation process. Teachers and Teaching: theory and practice 2017 ;Volume 24.(3) p. 281-296 UiO
Untitled
|
|
28. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Hunskaar, Tove Seiness. Behov for å utvikle "det tredje rom" i relasjonen mellom universitet og praksisskoler. UNIPED 2017 ;Volume 40.(1) p. 68-85 UiO
Untitled
|
2016
|
29. |
Lejonberg, Eli; Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. Undervisningsvurdering som utgangspunkt for lærerstudenters profesjonelle vekst: Kan elevers vurdering av lærerstudenter være nyttig?. I: Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-2005-2. p. 133-157 UiO
Untitled
|
|
30. |
Lejonberg, Eli; Tiplic, Dijana. Clear Mentoring: Contributing to Mentees’ Professional Self-confidence and Intention to Stay in their Job. Mentoring & Tutoring 2016 ;Volume 24.(4) p. 290-305 UiO
Untitled
|
|
31. |
Tiplic, Dijana; Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind. Antecedents of Newly Qualified Teachers’ Turnover Intentions: Evidence from Sweden. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER) 2016 ;Volume 15.(6) p. 103-127 UiO
Untitled
|
2015
|
32. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. Teaching evaluation as a contested practice: Teacher resistance to teaching evaluation schemes in Norway. Education Inquiry 2015 ;Volume 6.(4) p. 375-399 UiO
Untitled
|
|
33. |
Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. Vurdering av lærerens arbeid. Bedre Skole 2015 (4) p. 58-62 UiO
Untitled
|
|
34. |
Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas. School-based mentors’ affective commitment to the mentor role: Role clarity, self-efficacy, mentor education and mentor experience as antecedents. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring 2015 ;Volume 13.(2) p. 45-63 UiO
Untitled
|
|
35. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. Mentor education: challenging mentors’ beliefs about mentoring. International Journal of Mentoring and Coaching in Education 2015 ;Volume 4.(2) p. 142-158 UiO
Untitled
|
2014
|
36. |
Lejonberg, Eli. Nyutdannede lærere: Mentors rolle ved ansettelsesvurdering. Bedre Skole 2014 (3) UiO
Untitled
|
|
37. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind. Bruk av profesjonsbegrepet i kampen om utdanningspolitikkens innhold. I: Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02355-7. p. 39-56 UiO
Untitled
|
|
38. |
Lejonberg, Eli; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. Judgemental and developmental mentoring: construct development and search of useful measures of mentors’ beliefs about mentoring. I: EMCC Mentoring & Coaching research conference, 2014 Research Conference Book. : European Mentoring & Coaching Council 2014 ISBN 978-1-910487-00-6. p. 54-71 UiO
Untitled
|