2017
|
1. |
Olsen, Sonni. Tre fortellinger om skjønn og ledelse. I: Ledelse og skjønnsutøvelse : analyse, intuisjon, forhandlinger. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2177-6. p. 221-237 UiT
Untitled
|
2014
|
2. |
Jensen, Eivind Bråstad; Olsen, Sonni. Universitetspionerene. Tromsø: HSL-fakultetet, Universitetet i Tromsø - Norges arktiske universitet 2014 (ISBN 9788282441193) 254 p. UiT
Untitled
|
|
3. |
Olsen, Sonni. How Neighbours Communicate: The Role of Language in Border Relations. Barents Studies 2014 ;Volume 1.(2) p. 11-23 UiT
Untitled
|
|
4. |
Olsen, Sonni; Bjerkeng, Marit. Å drikke tsjaj s limonom: hvordan kontakt i en grenseregion kan påvirke nabospråk. I: Grenseliv. Orkana Forlag 2014 ISBN 9788281042360. p. 39-55 UiT
Untitled
|
|
5. |
Olsen, Sonni; Jakobsen, Wenche. Var lærerstreiken til det beste?. Nordlys 2014 p. - UiT
Untitled
|
2013
|
6. |
Olsen, Sonni. ProTed: forventninger og forhold til utvikling av framtidas lærerutdanning. Nasjonalt forum for utdanningsforskning; 2013-04-24 - 2013-04-24 UiT
Untitled
|
|
7. |
Olsen, Sonni. Ungdomstrinn i utvikling som arena for praksisbasert FoU? Innlegg fra UH-sektoren. GNIST-konferansen 2013; 2013-11-14 - 2013-11-14 UiT
Untitled
|
2010
|
8. |
Bjerkeng, Marit; Olsen, Sonni. Russenorsk revival? The role of language in border relations. Borders and Identities; 2010-01-08 - 2010-01-10 UiT
Untitled
|
|
9. |
Olsen, Sonni. How neighbours communicate: The role of language in border relations. Arctic Frontiers; 2010-01-28 - 2010-01-28 UiT
Untitled
|
|
10. |
Olsen, Sonni; Bjerkeng, Marit. Russenorsk revival? The role of language in border relations. Borders and Identities; 2010-01-08 - 2010-01-10 UiT
Untitled
|
2009
|
11. |
Olsen, Sonni. Språk i et grenseområde. Russisk, norsk og engelsk i norsk-russisk samarbeid. Forskningsdagene; 2009-09-25 - 2009-09-25 UiT
Untitled
|
|
12. |
Olsen, Sonni. Åpner språk dører? Om språkbruk og språkutvikling i det norsk-russiske grenseland. Barents Spektakel; 2009-01-30 - 2009-01-30 UiT
Untitled
|
2004
|
13. |
Olsen, Sonni. Høgskolene - mangfold eller avgrensing? Sektorens rolle som FoU-aktører - nasjonalt, regionalt og internasjonalt?. Forskningsrådets kontaktmøte med høgskolesektoren; 2004-04-15 - 2004-04-15 UiT
Untitled
|
|
14. |
Olsen, Sonni. Konkurranse eller samhandling? Utfordringer for Universitets- og Høgskolesektoren. Norgesuniversitetets startkonferanse; 2004-08-31 - 2004-09-01 UiT
Untitled
|
|
15. |
Olsen, Sonni. Learning English with Winnie and Harry : The Use of literature in the English classroom. Språk og språkundervisning 2004 ;Volume 37.(2) p. 32-36 UiT
Untitled
|
|
16. |
Olsen, Sonni. Using Books in the Classroom : report from a reading project. Alta: Høgskolen i Finnmark 2004 (ISBN 8279381015) 13 p. (2) UiT
Untitled
|
2001
|
17. |
Olsen, Sonni. Engelske barnebøker i klasserommet. Rapport fra et prosjekt i 4. klasse. utenTitteltekst; 2001 UiT
Untitled
|
|
18. |
Olsen, Sonni. Happy Families are Cool! Using children’s books in the EFL classroom with 12-year-old learners. Second Annual International Seminar on Teaching English to Young Learners; 2001-07-14 - 2001-07-15 UiT
Untitled
|
|
19. |
Olsen, Sonni. Happy Families are Cool! Using children’s books in the EFL classroom with 12-year-old learners. Alta: Høgskolen i Finnmark 2001 12 p. (12) UiT
Untitled
|
|
20. |
Olsen, Sonni. Winnie the Witch and international solidarity: The role of children's books as tools for learning. First Annual International Seminar on Teaching English to Young Learners; 2001 UiT
Untitled
|
|
21. |
Olsen, Sonni; Molund, May. Nye arbeidsformer i skolen. Prosessorientert vurdering. Eksempel relatert til eget FOU-arbeid. Økt bevissthet om hvordan ulike vurderingsformer kan ivareta målene i lærerutdanningene; 2001 UiT
Untitled
|
2000
|
22. |
Berg, Lise; Eriksson, Anitha; Frischknecht, Helle; Holum, Ellen; Isaksen, Monica; Mikkelsen, Tor; Molund, May; Olsen, Sonni; Pettersen, Arne; Sætveit, Beate. "Tverrfaglig prosjektarbeid i ungdomsskolen". Et samarbeidsprosjekt mellom Alta ungdomsskole og Høgskolen I Finnmark. Alta: Høgskolen i Finnmark 2000 34 p. (4) UiT
Untitled
|
|
23. |
Molund, May; Holum, Ellen; Olsen, Sonni. "Ungdomstida før og nå". Ungdomsskolen sett i lys av L-97; 2000 UiT
Untitled
|
1999
|
24. |
Olsen, Sonni. Characteristics of the Interlanguage of Norwegian EFL Learners. utenTitteltekst; 1999 UiT
Untitled
|
|
25. |
Olsen, Sonni. Hvordan skriver elever engelsk? To studier av ordforråd og kompensato riske strategier i tekster skrevet av 16-åringer i Finnmark. utenTitteltekst; 1999 UiT
Untitled
|
|
26. |
Olsen, Sonni. Lærer-i-rolle som undervisningsmetode i arbeid med tekst. Personalseminar for lærerutdanningen ved Høgskolen i Finnmark; 1999 UiT
Untitled
|
|
27. |
Olsen, Sonni; Davies, Norman F.. Errors and Compensatory Strategies: a Study of Grammar and Vocabulary in Texts Written by Norwegian Learners of English. System 1999 ;Volume 27.(2) p. 191-205 UiT
Untitled
|
|
28. |
Olsen, Sonni; Leganger, Anne Berit. How less proficient learners write in English. Two studies of vocabulary and compensatory strategies in texts written by Norwegian learners. Språk og språkundervisning 1999 (2) p. 21-25 UiT
Untitled
|
|
29. |
Olsen, Sonni; Molund, May. Nye arbeidsformer i skolen. Prosessorientert vurdering: Et eksempel relatert til eget FOU-arbeid. Ulike vurderingsformer i lærerutdanningene.; 1999 UiT
Untitled
|
1998
|
30. |
Olsen, Sonni; Leganger, Anne Berit. What Happens in the English Classroom? A survey among English teachers in Finnmark in the spring of 1997. Språk og språkundervisning 1998 (nr 1) p. 33-39 UiT
Untitled
|
1997
|
31. |
Olsen, Sonni. Shakespeare i bilde og drama. Et tverrfaglig undervisningsforløp for årsstudiet i engelsk ved Høgskolen i Finnmark. Alta: Høgskolen i Finnmark 1997 (ISBN 8275411408) 36 p. (8) UiT
Untitled
|